Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:04

manic schreef:
@ Tinky: Groetjes van Tinky dan maar? Dan ken je Syl vast ook wel en Mikkie mischien? Die Andalusier waarvan ik die foto plaatste een paar daagjes terug is van Syl.

Jup...ken de hele kliek ...doet maar van Brenda

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:06

Ah ja dat moet je wel even goed uitzieken zo'n griepje!!..
Nou, ik ga even wat nuttigs doen (badderen ) hihi
Doeidoei

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:08

Lavandula schreef:
Ah ja dat moet je wel even goed uitzieken zo'n griepje!!..
Nou, ik ga even wat nuttigs doen (badderen ) hihi
Doeidoei

Jup...nou baddersuh en fijne werkdag straks!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:09

Dank je, en jij lekker hangen op de bank he??!!! Met een leuk filmpje erbij! Dat doet al veel wonderen vaak hihi
Nou, nu ga ik echt! Toedels!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:24

fluffyfox schreef:
manic schreef:

manic:

Legmeermanege (Amstelveen), Amsterdamse Manege, Doordravers (Aalsmeer), Nes a/d Amstel (privestalletje), Manege de Jong (Aalsmeer)

Lavandula:
Manege de Jong, Wennekers, Paulien's Ruitersport, Wilco Wennekers, Natural Western Riding Centre, Polder van Amstelveen
Muiszje: stal aan de amstel (amstelveense middelpolder), Voorheem hollandsche manege ganger en Braam ganger. nu ponymanege equito amstelveen.
Pluutje: Hollandsche manege, Amstelpark, Vredeshoeve, Manege de Ruif
Nandoman: Hestar, Legmeermanege, Gijsbrecht van Amstelmanege, Manege Spaarnwoude
PattyOosten: Ponycentrum Amstelland (MNA), Manege Ambri en De Hollandsche. En ome Joop niet te vergeten
Schimmelig: manege de ruif, Ome Joop, stal aan de amstel (amstelveense middelpolder), Wennekers, Amsterdamse manege
ria: Spaklerweg (harddravers), Bancrasweg (privestal), Amstelpark, Sitting bull (dressuurstal Nelly), Stal Amstelhoeve (zeinstra) en Stal Wennekers!
Tinky: Eens kijken...De Hollandsche,de Ruif,de Jong en nu privé stal
Reem: Manege Spaarnwoude, en nu De Hollandsche manege!

Zelf even bij gewerkt

Nu ga ik maar snel douchen (jaa ben niet zo'n vroege vogel haha), want over een half uurtje heb ik auto rijles

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:18

Lavandula schreef:
hihi 't klinkt erg grappig, maar ik zou er ook niet zo blij van worden, zeker niet van de dijk bij de Jong

Was er ook niet zo blij mee, maar het was echt een hele mooie sprong. Gelukkig stopte hij bij het gras. Stond heel stoer te blazen... Hij was best knap

Ik ben meestal echter nogal nuchter met dat soort dingen. Kan er moeilijk achter aan gaan rennen, want dan gaat hij alleen maar meer over de zeik en over het algemeen als ik rustig blijf, doet hij dat ook.

Gelukkig kan 'ie binnenkort weer het land op

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:14

Citaat:

manic:

Legmeermanege (Amstelveen), Amsterdamse Manege, Doordravers (Aalsmeer), Nes a/d Amstel (privestalletje), Manege de Jong (Aalsmeer)
Lavandula:
Manege de Jong, Wennekers, Paulien's Ruitersport, Wilco Wennekers, Natural Western Riding Centre, Polder van Amstelveen
Muiszje: stal aan de amstel (amstelveense middelpolder), Voorheen amstelpark, manege heemskerk, hollandsche manege en Braam ganger. nu ponymanege equito amstelveen.
Pluutje: Hollandsche manege, Amstelpark, Vredeshoeve, Manege de Ruif
Nandoman: Hestar, Legmeermanege, Gijsbrecht van Amstelmanege, Manege Spaarnwoude
PattyOosten: Ponycentrum Amstelland (MNA), Manege Ambri en De Hollandsche. En ome Joop niet te vergeten
Schimmelig: amstelpark,manege de ruif, Ome Joop, stal aan de amstel (amstelveense middelpolder), Wennekers, Amsterdamse manege
ria: Spaklerweg (harddravers), Bancrasweg (privestal), Amstelpark, Sitting bull (dressuurstal Nelly), Stal Amstelhoeve (zeinstra) en Stal Wennekers!
Tinky: Eens kijken...De Hollandsche,de Ruif,de Jong en nu privé stal
Reem: Manege Spaarnwoude, en nu De Hollandsche manege!
fluffyfox: ex-MNA, stal aan de amstel, de jong en amstelpark.

zo,

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:18

Thank you

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:23

ja, wanneer gaan we nou eens met zn allen wat drinken?

ria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:47

Sexylexy schreef:
Ik heb het over zo'n 14 jaar geleden. Over hoe lang geleden heb jij het dan?
Ik ken de tijd nog goed dat je lekker kon rijden (op de draverbaan) daar waar nu het tankstation zit
Ik stond in die bocht bij het viaduct.

Hahaha, veel langer geleden.
Toen ik daar kwam zat Ab Zwaan met zijn harddravers bij dat viaduct en Suikerbuyk zat aan de andere kant naast ons erf ook met harddravers.
Er was geen bijlmerbajes en geen hells angels.
De pony's van Klaas stonden aan de overzijde aan kettingen verspreid over het terrein, en achteraan trainden we de harddravers.
Vooraan tegenover zijn stallen had hij een paddock.
Ik was er alle dagen te vinden en heb daar heel wat rij uurtjes liggen.
Ik heb het over zo'n kleine 39 jaar geleden!

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:59

Meld me ook maar weer even

Pff jullie hebben het over manegegeschiedenis? moet ik erg ver in mijn geheugen spitten

Begonnen bij Van Malsum in Baambrugge (heette later van Meeteren).
Ponyclub in amsterdam zuidoost (waveren), bijrijdpony bij de Hells Angels, MNA, bosritten in Uffelte eigen paardje eerst in Uffelte, toen bij Zeinstra, daarna Kievitshoeve en nu in Nes ad Amstel.
Misschien vergeet ik nog wat....
en mijn werk natuurlijk bij de Amsterdamse

x_moontjuh_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:03

Werk je nu bij de amsterdamse manege ?

Sexylexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:24

ria schreef:

Hahaha, veel langer geleden.
Toen ik daar kwam zat Ab Zwaan met zijn harddravers bij dat viaduct en Suikerbuyk zat aan de andere kant naast ons erf ook met harddravers.
Er was geen bijlmerbajes en geen hells angels.
De pony's van Klaas stonden aan de overzijde aan kettingen verspreid over het terrein, en achteraan trainden we de harddravers.
Vooraan tegenover zijn stallen had hij een paddock.
Ik was er alle dagen te vinden en heb daar heel wat rij uurtjes liggen.
Ik heb het over zo'n kleine 39 jaar geleden!

Hahahha, nee toen was ik er nog niet eens
Maar Appie Zwaan Junior en en Senior ken ik wel. Die zaten er toen ook nog. Ze hebben nog steeds dravers (ik nu ook, maar rij er recreatief mee). Suikerbuyk ken ik ook nog wel ja. Die hadden ook dravers. Ze hadden toch ook een dochter? Volgens mij heet ze Sandra.
Klaas ken ik volgens mij niet... Waar stond die dan? Ken je dat schuurtje in die bocht ook? Daar stond eerst een bruin paard cadance die was van 'opaatje'. Helaas is die overleden en toen ik mijn pony kocht ben ik daar gaan staan. Leuk om die dingen weer even op te halen

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:12

@ Tinky12, in Noord staan er 3 maneges op het vikingpad.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:22

muiszje schreef:
ja, wanneer gaan we nou eens met zn allen wat drinken?

Doe een voorstel zou ik zeggen! Lijkt me leuk om iets te gaan doen, wat maakt me dan verder niet zo heel veel uit...

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:55

Myrtje_ schreef:
@ Tinky12, in Noord staan er 3 maneges op het vikingpad.

Jaaaaaaaaaaah... hebbie wat meer info misschien??

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:07

Whaha tuurlijk.
1ste manege: Fort Noord. Kleinste stal van de 3. Staan alleen maar fjorden in de leeftijd van 0 tot 30 jaar. en 1 arabier. Volgens mij hebben we nog wel een stal over. Hier loop ik zelf ook rond. Naast stal hebben we ook een redelijk grote paddock.

2e manege: Turners stable: Dit is een 'echte' manege waar ook lessen worden gehouden. Tevens de grootste en 'luxe' manege. Weet verder niet zoveel over deze stal, maar ziet er wel goed uit.

3e manege: Floradorp Ponyclub. Vind dit zelf een beetje een rare manege, lopen zeer veel kleine kindjes rond. POny's staan in kleine stallen. Hier staan voornamelijk western gereden paarden die baasjes van 12/15 jaar hebben en allemaal met knoertgrote sporen rondlopen. Ook weet ik over deze stal niet zoveel te vertellen. Als je er baat bij hebt geef ik het tel. nummer van deze stal wel even over PB.

Owja, alle 3 de stallen beschikken alleen over een buitenbak!! En als je meer wilt weten hoor ik het wel

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:23

Myrtje_ schreef:
Whaha tuurlijk.
1ste manege: Fort Noord. Kleinste stal van de 3. Staan alleen maar fjorden in de leeftijd van 0 tot 30 jaar. en 1 arabier. Volgens mij hebben we nog wel een stal over. Hier loop ik zelf ook rond. Naast stal hebben we ook een redelijk grote paddock.

2e manege: Turners stable: Dit is een 'echte' manege waar ook lessen worden gehouden. Tevens de grootste en 'luxe' manege. Weet verder niet zoveel over deze stal, maar ziet er wel goed uit.

3e manege: Floradorp Ponyclub. Vind dit zelf een beetje een rare manege, lopen zeer veel kleine kindjes rond. POny's staan in kleine stallen. Hier staan voornamelijk western gereden paarden die baasjes van 12/15 jaar hebben en allemaal met knoertgrote sporen rondlopen. Ook weet ik over deze stal niet zoveel te vertellen. Als je er baat bij hebt geef ik het tel. nummer van deze stal wel even over PB.

Owja, alle 3 de stallen beschikken alleen over een buitenbak!! En als je meer wilt weten hoor ik het wel

Ik ga je even een mailtje sturen senks!!

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:25

Sexylexy schreef:
Sigislief schreef:
Goeiemorgen

Ik kom vanavond weer terug (16:30 ben ik klaar met me werk)
(Dierenwinkel in Weesp , voor de liefhebbers)

Black & White?

Ja ,, Alleen ik ben nu een beetj erg bekaf
Heb zo'n 7 hokken schoongemaakt wat er was..

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:34

heb het gelezen en je hoort snel meer

salema

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:39

Zo net terug van Jumping!!
was erg gezelli!!
anky natuurlijk gewonnen
vond vooral de proef van jan brink erg goed!!

voor de snelle beslisser: GRATIS 2 KARRTEN VOOR VANAVOND (MENNEN)

bij mij thuis op te halen (omg. vondelpark/overtoom)
even pben

En heb ook nog 2 "'gratis" kaarten voor morrgen overdag van de bit.

als je ze wilt even pbje sturen!!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:55

er is nu JA op TV (m'n vader riep het net naar boven )

edit: het was helaas maar 2 minuten

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:07

Was er niet vanavond om half 11 een samenvatting van de Grand Prix van vandaag? Nederland 2/ studio sport ofzo?

Iemand die het weet? Ljkt me wel leuk om te kijken.. vind het toch wel jammer dat ik het dit jaar mis, mijn moeder heeft kaartjes voor vrijdag avond, maar dan moet ik werken (op de Hollandsche achter de bar voor de geïnteresseerden ). Verder leek me de zaterdag ook wel leuk, maar dan moet ik helaas ook werken..

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:09

Eerder in het topic heeft muiszje een overzicht geplaatst van wat, waar en wanneer op TV komt.

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:21

Ja ik dacht als iemand het nou weet hoef ik het niet meer op te zoeken