Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:51

Jaja ook weer terug van de wedstrijd. Haha, ik ging voor de snelste proef leek het wel. We hadden denk ik peper meegenomen. Clown Ach ik was 13e en ik heb weer een hoop dingen geleerd. En ik had ondanks mijn reeskees toch nog 188 punten voor de L1 proef. De volte 15 meter was een beetje een overval...nog nooit gereden Bloos Ik vind het wel fijn dat er lekker veel op het protocol geschreven is want dan weet je tenminste weer waar je aan kan werken. Ondanks dat de proef zo verrot ging, heb ik tijdens het inrijden er wel lekkere stukjes tussen gehad.
Tijdens de les vandaag ging het daarentegen wel redelijk goed. Had op den duur alleen ruzie met NL waardoor ze voor omhoog kwam en toen bokte en nog een keer gek deed. En in een maffe travers of iets dergelijks in een of andere spastische huppelgalop omdat mevrouw haar zin niet kreeg. Ach ja, zit nu beetje op het punt met haar dat mijn rijkunsten dan even ophouden, dan weet ik het even niet meer. Maar ja allemaal weer erg leerzaam. Heb alweer zin in zaterdag! Pling

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:51

Haha dat punt heb ik met olympus ook gehad.. maar dat gaat nu eigenlijk weer beter..
Ik was 6e met 194 En een mooie paarse strik haha

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 08:40

Kei goed allemaal!:)
Wie was dr eerste en tweede en derde enz. ?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:15

Poef zou ik niet meer weten, dat komt eigenlijk ook omdat de prijsuitreiking in twee gedeeltes gaat. Eerst met de deelnemers op een 'eigen' paard op welke plaats die geeindigd zijn en dan de prijsuitreiking van de manege paarden. Ik heb ook niet zo goed opgelet bij de prijsuitreiking.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:18

1e was Cindy met Hugo
2e was Linsey met Paris
3e was Marieke met Generaal
10e was Nicole met Qwen
En verder weet ik het niet zo goed!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:38

Zaterdag echt een dieptepunt gehad. Omdat paco zoveel moest lopen had M me op Paloma gezet. Ik wist van te voren al dat het een mislukking zou worden maar dat het zó slecht zou gaan.
Ik had gewoon géén gas, nul komma nul. Madam kon alleen maar onder je hol vandaan rennen en dat is natuurlijk iets heel anders dan "aan je been voorwaarts zijn". Op een gegeven moment gaan halthouden maar madam vond dat ze dat niet kon en kon alleen maar voor van de grond af komen om vervolgens naar voren te springen en met een holle rug als een banaan er vandoor te sjezen.
Op een gegeven moment de teugels bij het gespje gepakt en er loeihard onder geschopt, ze werd er nog niet warm of koud van. De hele les tempowisselingen, overgangen en schijnovergangen gereden met af en toe wat wijken voor het been, maar het had gewoon géén effect.
En zonder gas ben je echt nergens. De hele les was dus een herhaling van been-nog eens been-schop-prik-rits-knal. Als het gas er dan eindelijk opzat en ik te horen kreeg dat ik haar rond moest rijden was ze vanaf het moment dat ze nagaf gelijk weer dood voor al je hulpen.

Dan voel je je echt niet blij als je afstapt Verdrietig

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:44

Ze is de laatste tijd zo zo zo zo vaag..
Eerst stapte ik er echt met plezier op!
Maar nu heb ik het idee dat het gevoel diep te zoeken is als ik dr boven op zit..

Djoon ik ken je gevoel!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:13

Dat heb je met vrouwen, wisselend met de dag.
Nee dat is een geintje, heb laatst eens de lessen van M. overgenomen moet zeggen dat ze zich toen erg goed liet rijden.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:45

Maar Djoon ze had voor het rijden ook al flinke spoor plekken..
Misschien dat ze daarom ook minder liep..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:39

Ja van die spoorplekken wist ik, heb daar ook extra mee uitgekeken dat ik daar niet bovenop zat te prikken.Ik heb Paloom 3,5 jaar voor vast gereden, hele goede en hele slechte dagen gehad, maar zó slecht . Dan is het maar hopen dat haar slechte dagen slechter zijn geworden en haar goede dagen beter ...

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:00

Positieve instelling..
Laten we dat maar gewoon hopen! Haha!

Is er nog nieuws over die nieuwe pony die misschien zou komen? Kusje

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:44

Nee eigenlijk niets meer van gehoord, misschien weet Joyce meer ?????

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 01:17

Ik meld me ook weer!
Zaterdag echt een heel erg niet fijne les gehad, om het maar even netjes te houden. Generaal was echt enorm vervelend, hij wilde totaal niet lopen en was alleen maar tegen de hand. Nja toen ik er na een half uur ofzo iets van zei, omdat ik het gewoon niet meer wist en mezelf alleen maar boos zat te maken omdat het niet lukte kreeg ik commentaar van M dat ik zat te mopperen. Dus toen werd M vervolgens een beetje kwaad op mij omdat ik volgens haar niks deed. Dat had ik wel, alleen had zij dat niet gezien.. Nouja dat kan. Mja ze werd toch wel een beetje kwaad en ik moest alleen maar sneller en harder draven, waardoor Generaal nog vervelender werd en alleen z'n rug ging wegdrukken en ik het niet meer uit kon zitten. En toen was ik even vergeten adem te halen, wat vervolgens niet echt meer lukte dus toen heb ik nog even een half uur zitten hyperventileren. Oftewel heel lekker lesje maar niet heus Tong uitsteken

's Avonds dan wedstrijd en tja, wat zal ik er van zeggen.. Ik vond echt dat de punten best wel hoog waren voor de proef die ik neergezet had. Maar misschien is dat ook omdat ik weet dat ik zoveel beter kan. We hebben de laatste tijd echt hard gewerkt aan impuls, tempo, activiteit en middendraf enzo, wat ook echt super goed ging, maar ik heb er zaterdag niks van laten zien... Hij was alleen maar tegen de hand en wilde absoluut niet lopen, wat ik ook deed! M'n middendraf was rampzalig vond ik zelf, het enige wat meneer deed was gewoon kei hard gaan rennen, nog meer tegen de hand in komen en z'n rug weg drukken. Hij was totaal niet aan het been, wilde maar niet reageren. Nee echt jammer! Vooral ook omdat mijn moeder kwam kijken ik wilde gewoon graag laten zien wat ik kan..

Maarjaaaa, volgende keer weer beter =)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 01:20

Nee ik weet ook niet meer..
Ik had opzich wel een lekker wedstrijdje.. Hij was eerder te sloom als wat anders.. maar vorige keer ging hij met mij aan de wandel en nu niet en daar was ik al blij om

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:38

Gaat er hier nog iemand naar Paard & Koets?

Eef en ik staan er namelijk 3 dagen vanuit het Welshstamboek

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:30

Djoon en ik gaan misschien vrijdag, maar dat is nog niet zeker. Djoon is dan pas om 17 uur op het station en dan moeten we nog naar de brabanthallen en er is vrij weinig te doen aan shows op de vrijdagavond. Dus misschien dat we maar gewoon wachten op de hengstenkeuring en Indoor Brabant.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:25

Ik denk niet dat we gaan Liek, mijn bankrekening is bijna leeg, t is weer november hé. Eerste 2 perioden van het schooljaar zijn altijd het duurst voor de arme studenten. En aangezien ik volgende week ook nog moet eten en leven wordt het een beetje erg krapjes. Bloos
Over 2 weken heeft de regering ons weer centjes gegeven en dan zijn we weer rijk tot aan Sinterklaas en Kerstmis hahaha.
Maar Indoor Brabant en de Hengstenkeuring zijn wat dat betreft naar miijn mening vele malen mooier dan zo'n Paard & Koets. Zeker nu ze wat minder shows en stands hebben wordt P & K voor mij iets minder interessant.
Maar ach het is zó februari, en bovendien komt HPM over 8 weekjes weer naar Vught. En we zullen in de tussentijd vast nog wel een keer Indoor Vught krijgen toch? Is ook altijd erg leuk om te zien.

Én natuurlijk moeten er meer onderlinge wedstrijden gehouden worden. Ik kon afgelopen zaterdag niet en het is echt lang geleden dat mijn apenpakkie de kast uit is geweest. Dus als er nog zaterdagavonden zijn waarop de bak in principe niet bezet is, dan houden wij ons aanbevolen voor onderlinge wedstrijden Haha!

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:05

Echt ik word nooit student!
Vreet Geld!:P

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:20

Ik ga vrijdag naar Paard & Koets Lachen

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:13

Ik ga zondag , met amy.. + boktmeeting & taco kijken Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:51

Gister weer gesprongen met Olympus.. Pfoee hij was heet, maar hij springt wel echt super.. ben toch weer heel hoog (voor mijn doen ong. 90 cm)gegaan en heel gek maar een oxer vind ik prettiger springen als een steil

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:25

xxxLotte schreef:
Echt ik word nooit student!
Vreet Geld!:P

nou dat ligt denk ik aan je zelf, ben namelijk ook student maar heb nooit echt geld te kort.

ik ga trouwens ook niet naar indoor, maar dat meer ivm tijdgebrek.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:42

Nou dan word ik student met geld, haha!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:51

Hahaa, nou uitwonende student zijn die alles zelf moet betalen is nou niet bepaald slapend rijk worden.
Ben deze week weer 2 keer naar Glen geweest. Maandag gelongeerd en gisteren gereden. Hij krijgt steeds meer krullen (American Curly Horse), net een schaap nu hahaha Haha!.
Rijden gaat opzich wel goed, al is meneer overenthousiast en onploft echt als je het woord draf maar noemt. Dan wordt je er bijna achterover af gekatapulteerd omdat meneer zo blij is dat ie voor je mag draven Haha!.
Aan werklust ontbreekt het hem iig niet Clown

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:35

Jullie kunnen ook nog naar de clinic van RJV de Vughtse hoeve komen kijken. Op 28 december springen door Albert Voorn en 4 januari dressuur door Bart Bax.
Ja we mogen onze kunsten aan de echte meesters laten zien.
Ik denk wel het kijken waard, de ruiters zijn nl. allemaal leden van de vereniging en veel daarvan staan op de manege en zijn bekend