Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:15

Kimbaie schreef:
Hee Lotjaa, ik zie je nu voor de tweede keer langskomen, maar heb even geen idee wie je bent. :o Ik weet het, ik schaam me rot, maar ben gewoon ontzettend nieuwsgierig?

Kreeg net een PB'tje van haar, ze komt bij ons op stal staan vanaf 1 juni.. :D

Wat ik vandaag nou weer meemaakte....
Ik ging lekker met Bax aan de lange lijnen over de baan stappen/ draven. In het begin niks aan de hand, totdat we langs det weiland waar Bax normaal staat liepen..... In ene keer bokken, steigeren en noem maar op.... |( Eenmaal een beetje gekalmeerd heb ik zijn singel gaatje losser gedaan, ik dacht dat dat het misschien was, maar nee, hielp niet... Wij dus opnieuw lopen, gaat ie alweer bokken, steigeren enz. ;(
En toen ging ie ook nog rondjes lopen draaien waardoor ie helemaal verstrikt raakte in zijn leidsels |(
Hij was helemaal in paniek natuurlijk, dus ik toen ik de kans had naar zijn hals gelopen ( ik had hem wel vast hoor! ) En hem bevrijd uit zijn leidsels en hem gekalmeerd. Durfde er gelijk niet meer achter, hij liep ook helemaal te snuiven en was ook helemaal gespannen, maar hij is tig keer aan de lange lijnen geweest... Ik was echt doodsbang, hij heeft me verschrikkelijk laten schrikken |(
Denk dat ie me heel erg aan het uitproberen is, want hij doet de laatste tijd wel wat vervelend....
Wat denken jullie?? Ik snap het niet meer, hij is vaak aan de lange lijnen geweest bij mij, en heeft nog nooit zo gedaan... ;(

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:22

ja ik denk dat het een beetje uitproberen is :j Misschien ietsje strenger worden, lief zijn is natuurlijk erg goed,
alleen moet je mss soms wat duidelijker/ strenger zijn

dan kan je daarna weer lief zijn :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:25

Wat naar Denise, gelukkig is het allemaal goed afgelopen en je hebt goed gehandeld.
Hij zal ook wel wat meer conditie hebben gekregen door in de wei te staan en omdat je met hem traint. Dan heeft hij even een harde hand nodig in de opvoeding. Blijf erbij, dat hij naar jou moet luisteren. Dan mag je hem best eens op zijn donder geven. Klein tikje met het halstertouw of je lijn geven. En natuurlijk als hij braaf is en luistert hem belonen met je stem of een aai.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:30

Denise je moet hem gewoon voorwaarts houden,een klein tikje tegen zijn kont doet soms al wonderen.Je bent veel te aardig voor hem. ;) Hij is je gewoon aan het uitproberen.

Misschien even raad aan Desiree vragen,zij kan je misschien wat tips geven.

_baxter_

Re: Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:41

Ja heb het aan haar verteld, ze schrijft nu een reactie zei ze op MSN

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:47

Hoi hoi,

Denise wat lees ik nou... Hij is je echt aan het uitproberen nu he ;)
Zoals ik de vorige keren al tegen je gezegd heb mag je best wel is een hele boze stem opzetten tegen em als je ziet dat hij wat van plan is... Als je goed naar em kijkt kan je al snel zien aan zijn gedrag, zijn koppie en vooral zijn oren dat ie van plan is wat uit te halen. Daarom doet ie het bij mij niet ;) ik zie het aankomen en geef em een harde en boze HEE DENK ER OM HE!!!
Jou stem is heel zacht en lief... Als je een keer een hele boze stem opzet schrik die zich waarschijnlijk een hoedje ;)
Maar laat je niet in de maling nemen door em. Neem ook altijd een zweep mee en geef em maar een flinke mep op zijn kont hoor... Hij moet gewoon luisteren..

Zoals Marion ook schrijft: blijf em voorwaart houden.. Als hij langzamer gaat lopen heeft hij meer tijd om te donderstenen...

Dat hij in paniek raakte omdat hij op de leidsels stond ken ik niet van em...
Probeer een eerst volgende keer om iemand mee te vragen die indien nodig even naast zijn hoofd loopt zodat hij het weer een keer goed doet... want ik denk dat hij nu niet makkelijk over de baan te sturen is...
Helaas kan ik 1 dezer dagen niet anders had ik je ter plekke kunnen helpen.. maar er is vast wel iemand die even met je mee loopt... Het straffen als hij iets fout doet moet je wel zelf doen...
En zoals ik ook vaker gezegd heb... Praat tegen em en beloon em.. is voor bax heel belangrijk..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:52

Ja ik ben ook heel boos op hem geweest, hij doet dit normaal nóóit... Ik hield hem ook heel goed voorwaarts, misschien dat ik indd beter op zijn lichaamstaal moet letten... Dankjullie wel! :D

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:57

Neem sowieso iemand mee he de eerst volgende keer... Die gewoon naast jou achter em loopt en bij kan springen door em bij zijn hoofdstel te pakken als dat nodig is...
en nooit zonder zweep op pad ;)

Het gaat je zeker lukken :D

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:58

Ok tnx :)

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:00

Irritant dat Baxter zo vervelend was! Hopelijk kom je verder met de tips.

Crossles is inderdaad wel heel gaaf! Ik denk dat 90% van de paarden het ook geweldig vindt. ik ga wel eens mee met een vriendin van me die L-SGW rijdt en bijna naar het M gaat. Als je ziet wat voor hindernissen die soms moet springen...!

Vanochtend heerlijk naar het Buytenpark geweest met Marijke. Lekker drafje en heerlijk handgalopje en veel bergop en bergaf stappen. Goed voor de bilspieren!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:25

Lekker hoor naar buiten,Tence wordt nu weer mak dus wie weet kunnen we komende week weer eens een poging wagen.

Vandaag heb ik het nog maar bij de baan gehouden en dat ging lekker.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:30

Het wordt beter weer zag ik net op het journaal! Volgend weekend misschien tegen de 20 graden!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:57

Dat klinkt goed! Lisanne ben je daar? :D ik ben opgeroepen en nu di en wo vrij. Dus die dagen kunnen we naar buiten als het lukt?
Ik ga de 26e naar Tripoli, best cru om langs dat wrak te vliegen.

cykie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:15

Goedenavond. Vandaag een dagje naar de Apenheul geweest. Was echt heel leuk en super weer ervoor natuurlijk. Dan is het heel lekker dat de paarden de hele dag heerlijk in de wei staan. Hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat ie geen beweging krijgt.

Als het volgend weekend lekker weer is, wil ik ook wel weer een buitenritje maken. Is voor ons erg lang geleden. Zaterdag kan ik niet, maar zondag of maandag wel. Laat maar even weten als iemand 1 van die dagen naar buiten gaat en ik mee kan.

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:13

zooo , na eindelijk bijgelezen te hebben ben ik er weer :D
eventjes vanaf zaterdag naar brabant geweest.... was weer lekker :D

Jeetje dat ide baxter nog zoon donderstraal kan zijn zeg! ik wil je best een keertje helpen hoor als het moet ;)

weet niet hoe het met king is nu, zijn been lijkt beter te gaan en het vocht zakt naar onderen, een goed teken al :D

crosstraining lijkt me indd leuk, over de vlietlandencross ga ik maar eventjes informeren :D lijkt me een topper!!

zijn er al fotos van de polderdag :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:31

1 goedemorgen!
@king; gister kwam hij hard de wei uit galopperen en rende mij zonder moeite bijna omver, don't worry about him ;)
Mijn vlucht is gecancelled vandaag. Gelukkkig zit ik nu vast in Nederland :D

nikkielvisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:46

Goeiemorgen.... :D

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:56

Goedemorgen!
Ik ben er Ilvy ;) Jaaa lekker buitenrijden! Hoop dat tjelles pootje goed gaat!

Zooo ben vroeg op gestaan om mijn papa naar schiphol te brengen, maar ook zijn vlucht is gecancelled. Hi gaat nu proberen laten op de dag te vliegen... STRESSSSS

Straks met Isaura (nieuwe eigenaar van Oberon) naar haar paardjes en richting het strand/duinen met de trailer om daar even lekker te rijden. Het weer ziet er nog goed uit!
Vanmiddag met Tjelle weer opbouwen. Ga beginnen met een rondje dorp stappen denk ik :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:02

goedemorgen :wave:

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:25

Goodmorning!
Lekker richting het strand Lisan! Met Oberon en die tinker van haar? Jammer dat je Tjel niet mee kan nemen!
Ik zo weer aan het werk... ik ben een week vrij geweest en heb vorige week 1 dag gewerkt, was de rest ziek of hemelvaarts... dus is best weer even wennen :P
Fijn als het weer mooier weer wordt!
De merrie's hebben nu weer een groter stukje, ik hoop dat ze niet weer terug gaan naar een klein stukje. Tiff is nu helemaal blij als ik dr terugzet, gaat ze eerst even lekker uit dr dak... op dat kleine stukje ging dat niet, met al die paarden die in de weg stonden... zag nu pas hoe ze het eigenlijk gemist heeft :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:37

lief was ook lekker bezig gister :D

Disney ook trouwens, die had een lol joh :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 08:51

Goedemorgen!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:59

Goedemorgen,

@ Lisanne; ahhhhh moeten Wallie, Imber en Laptop hun weidegenoot vandaag missen. Veel plezier in ieder geval op het strand.

@ Lisette: fijn dat tiff het zo naar zijn zin had toen ze het land weer opging.

@ coby: lekker buitenritje.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:21

Goedenmorgen...

@Cyke: Leuk naar de apenheul :))
@king1234: je hebt een pb
@Noah: Dat is wel beter dat je hier vast zit dan in een verweggiestanland... He jaggie dat lijkt me toch wel heel raar om nu naar Tripoli te moeten vliegen :S
@Karleylover: Wel lekker weer voor het strand vandaag :)) Veel plezier...

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:33

Goedemorgen...Weer werken en nu dus mooi weer.... Wel weer lekker voor buitenritjes...veel plezier voor degene die vandaag lekker gaan rijden (buiten of gewoon).
@ Tav....gefeliciteerd met Tence....