Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Monica24 schreef:Flurk schreef:ik vind het hier gezellig en kan het niet helpen dat sommige mij expres verkeerd willen begrijpen om daarna het vuur open te trekken.
Om mij vervolgens zwart te maken. En daar mag ik dan niet op reageren???![]()
Maar fijn dat ik niet weg gestuurd wordt.
zijn er tenminste nog 2 vriendelijk en begrijpelijk hier.
Verder nog iets heeeel anders
de verbouwing schiet al lekker op he?
Hebben jullie er veel last van?
Of mag ik dat ook niet vragen?
Ik ga nog een poging wagen om het uit te leggen... (ben een weegschaal, wil graag wereldvrede en harmonie)
Misschien moet je iets beter nadenken voordat je een reactie plaatst, die in jouw ogen dan verkeerd begrepen wordt. Bijvoorbeeld: Iemand is helemaal blij dat haar veulen bovenaan staat in de verkiezing. Hardstikke leuk voor haar, toch? Jij reageert dan met de oneliner "er komen nog meer dagen". Je had ook kunnen zeggen: Wat leuk voor je, hopelijk blijft het de andere dagen ook zo". Ander voorbeeld: Er wordt een grapje gemaakt: "ik ga mijn paard opgeven voor sinterklaas". Jij reageert: "Die is te donker (of zoiets)". Ook geen leuke reactie, het was een grapje, wat voegt dit nu toe? Als het ook een grapje was van jou had je het beter anders kunnen omschrijven, bijv.: "jammer dat ze een beetje donker is, maar ik zou het wel eens willen zien, haha".
Nog een voorbeeld en dan hou ik op: Bijvoorbeeld de vieze tinker: je reageert gelijk dat de bak afwatering niet goed zou zijn of zo. Daar gaat het helemaal niet om. Plaats nu eens wat positiefs: bijv. "wat een smeerpoets zeg, veel plezier met schoonmaken!( en iets leuks over het paard zelf zou ook kunnen...)" Dat je nu een sarcastische opmerking terugkrijgt vind ik niet vreemd. Als jij je nieuwe tuig laat zien reageren anderen toch ook met "mooi tuig" of iets dergelijks. Tuig zegt mij persoonlijk niets, en daarom reageer ik dan bijv. niet. Ik had ook kunnen neerzetten: "ik hou niet van bruin tuig", maar dat voegt niks toe aan hoe blij jij er mee bent.
Je zegt dat je reageert op dat anderen je zwart maken. Dat is niet het geval geweest, en is bij deze voorbeelden ook niet gebeurd. Er staan wel wat stekelige reacties in het topic, maar dit is in 99% van de gevallen een reactie op een van jouw opmerkingen.
Zo dat was het... sorry voor de niet helemaal accurate quotes, maar als ik nu terug ga kijken hoe het er precies stond raak ik al dit typewerk weer kwijt.
Flurk schreef:Verder zie ik regelmatig leuke foto's voorbij komen maar wat mij opvalt is dat bij veel paarden de neusriem niet correct zit.
Spreken jullie hier wel eens de mensen op aan die over het harnachement gaan?
Ik nap best dat het spullen in bruikleen zijn maar mogelijk dat er nog gaatjes in het hoofdstel zitten waardoor je de neusriem toch op de juiste hoogte kunt gespen.
aatjuh12 schreef:Flurk schreef:Verder zie ik regelmatig leuke foto's voorbij komen maar wat mij opvalt is dat bij veel paarden de neusriem niet correct zit.
Spreken jullie hier wel eens de mensen op aan die over het harnachement gaan?
Ik nap best dat het spullen in bruikleen zijn maar mogelijk dat er nog gaatjes in het hoofdstel zitten waardoor je de neusriem toch op de juiste hoogte kunt gespen.
ps: dit is dus precies wat monica bedoeld,
leuke foto's MAAAAAAAAAAAAARR dat en dat is toch niet goed.. zou je daar niet op gaan letten? wil nog niet echt lukken zeker
Stef_Winston schreef:Zover ik weet zitten de neusriemen meestal toch wel goedmisschien soms scheef vastgemaakt, maar verder
aatjuh12 schreef:ik denk dat ik zoiets helemaal niet zo zeggen.. het zijn paarden van de manege.. een manege genoeg mensen werken.. waarvan 4 op stal en 4 lesgeven.. neem aan dat 1 van de 8 zo en zo wel weet hoe een hoofdstel hoort te zitten..
Flurk schreef:aatjuh12 schreef:ik denk dat ik zoiets helemaal niet zo zeggen.. het zijn paarden van de manege.. een manege genoeg mensen werken.. waarvan 4 op stal en 4 lesgeven.. neem aan dat 1 van de 8 zo en zo wel weet hoe een hoofdstel hoort te zitten..
Zo heb ik er ook een hele tijd tegenaan gekeken maar het is niet verkeerd om soms iets te zeggen als je iets opvalt.
Er bestaat ook zoiets als bedrijfsblindheid (ook niet rot bedoeld)
Dingen zijn zo gewoon dat ze niet meer opvallen.
Dus handel je op de automatische piloot.
De FNRS leert de mensen om ook naar het harnachement te kijken maar in werkelijkheid pakt men de spullen die bij het paard horen en kijkt nergens meer na.
Daarom moet men ook theorie doen om daar dus bewust van te worden.
En vergeet niet je leert van elkaar.
Ik weet 1 ding zeker jullie gaan er Na dit berichtje toch anders naar kijken
En dat was nu precies mijn bedoeling.
Ik weet zeker dat het in de toekomst niet veel meer zal gebeuren.
aatjuh12 schreef:het komt op ons (en dan denk ik dat ik niet alleen voor mezelf spreek) niet meer over op iemand die ons wil helpen iets beter te doen.. meer op iemand die toch altijd gelijk heeft en dat graag aan iedereen wil laten weten