Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:50

Aaah jammer dat jij de hond niet kon 'overnemen'.
Wel prettig dat de hond weer terug gaat naar zijn orginele baas : ).

Kom je trouwens met je werk veel zaken tegen zoals wat je bij ASPCA ziet op tv?

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:14

Gelukkig komen we niet zoveel narigheid tegen. Als we dat tegenkomen kunnen we er zelf weinig mee, gelukkig kunnen we in ernstige gevallen iemand van de hondengeleiders (politie met hond) oproepen en die kunnen wel dieren in beslag nemen. Wij hebben geen bevoegdheid.

Wel is het al een paar keer gebeurd dat we een heel sneu dier tegen komen en we geen eigenaar kunnen achterhalen. Op de facebook pagina staat ook een heel sneu verhaal van een hondje 'Bingo' die wel door zn eigenaar werd weggedaan. Het beestje was oud en blind en werd gewoon afgedankt! Daar kan ik echt van huilen. Gelukkig kreeg dat verhaal een onverwachte en heel positieve wending.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:18

Okee! Vind het altijd wel jammer dat wij zoiets niet hebben.
Ook hier zijn verlaten, uitgemergelde dieren etc. Lijkt mij wel onwijs leuk werk wat veel voldoening geeft maar aan de andere kant ook erg zwaar op emotioneel gebied!

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:26

Het is superwerk, maar ik heb wel heel wat gruwelijks voorbij zien komen. Je moet er ook een sterke maag voor hebben en rustig kunnen blijven in acute spoedgevallen! Gelukkig is er ook zoveel schattigs en leuks met een goede afloop. :j

Ik las dat het goed is gegaan met Melody, super!! *\o/*

Manon_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:34

Ja dat is het mindere van het werk. Al die akelige dingen die je tegen komt.. Maar het lijkt me zo geweldig werk!
Ja ze deed het allemaal super braaf. Morgenavond ff kort longeren weer met hoofdstel onder het halster net als vandaag.
En van het weekend weer lekker wandelen, met 1 dag aan het hoofdstel zonder halster en de andere dag alleen met halster zodat ze niet alleen maar dat bit in heeft de afgelopen dagen haha :+ .

Wanneer zou ik voor het eerst met hoofdstel kunnen longeren, moet ik hier lang mee wachten?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:44

Nee hoor, je kunt haar gewoon longeren. ;)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:49

Longeren is wat anders dan aan de hand stappen met druk op het bit...
Ga ik dan niet te snel als ik er gewoon al mee ga longeren?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:52

Als zij het longeren goed kent, kun je gewoon longeren hoor. Of wil je een paar weken met bit in blijven stappen? Ze zal toch een keer wat 'druk' krijgen.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:56

Melanie_B schreef:
Als zij het longeren goed kent, kun je gewoon longeren hoor. Of wil je een paar weken met bit in blijven stappen? Ze zal toch een keer wat 'druk' krijgen.

Longeren kent ze nu prima maar af en toe hangt ze dus dan denk ik aajj als ze dan dat bit in heeft, is in het begin niet zo prettig lijkt me. Maar aan dat hangen kan je vrij weinig doen en idd eens moet ook de eerste keer zijn..

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:44

Longeren kun je gewoon proberen, ik zou het niet aan zo'n longeer bitstukje doen want dat trekt alleen maar aan de buitenste ring. Ik zou hem dubbel door de binnenste ring en vastklikken aan de buitenste ring doen zeg maar. Als ze het echt niet trekt dan merk je dat aan verzet, niet willen lopen of juist proberen te vluchten, maar als ik lees hoe ontspannen ze is denk ik niet dat je er problemen mee krijgt. Alles gewoon rustig proberen en zelf doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, meestal blijven ze dan ook wel kalm en nemen het gewoon aan. :j

Tot nu toe is het zo'n superbraaf mopje dat het vast wel goed gaat. +:)+

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:08

Leuke verhalen hier hihi!

Oh ja marjolein dat is wel effe heel jammer indd haha. Maar ik denk dat jij niet de enige was geweest die hem leuk zou vinden zo te horen haha.:P

Jaa mel, weet niet hoeveel deze kost, is al wel op leeftijd maar als je wil doorverkopen dan zou dit te oud zijn indd. Maar wauw wat een perfect paard (voor mij), gewoon zoo wauw en op leeftijd kan je der ook nog een beste veulen mee fokken. Aah studieeee, aaaah rijke man waar blijf je haha

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:10

Wat ik merk is dat het met (goede) bijzet niet veel uitmaakt hoe je hem vast maakt (met longerstukje of door bit) want je hoeft weinig te doen. Gewoon kaal longeren, ben ik tenminste, meer bezig met sturen, aandacht erbij houden en ophoudingen geven. Dus. Tis meer wat je zelf ook fijn vindt.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:57

Manon_S schreef:
Heb je het naar je zin daar Elja, en heb je zin om weer terug naar NL te gaan? :P

Antwoord op de eerste staat in mn blog :p Heb heel veel zin om naar huis te gaan maar puur om iedereen weer even te zien. Zou hier liever nog een jaartje blijven, heerlijk allemaal!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:40

Ik had vandaag Melody gelongeerd met alleen het hoofdstel. Ze deed het even goed als aan het halster.
Ze pakt het dus goed op, druk op het bit etc. Ik ga eind volgende week denk ik de longeerhulp er ook aan doen.
Eens kijken hoe ze dat dan op pakt, ben iig blij hoe ze het allemaal tot zover doet!
Ze was weer beetje lui net als donderdag, niet echt altijd voorwaarts. Morgen ga ik lekker met haar wandelen aan het halster. Lekker ff niet zo aan het werk. Misschien is ze de volgende keer dan wat actiever (ook al had ze gister vrij, hele dag alleen maar op het land gestaan).

Voor de geintresseerden hier wat foto's van vandaag, lekker met haar koppie soms naar beneden.

Draf
http://imageshack.us/a/img41/8048/drafmel1.png

http://imageshack.us/a/img688/9709/drafmel2.png

http://imageshack.us/a/img811/1638/drafmel4.png

http://imageshack.us/a/img585/7674/drafmel5.png

Stap
http://imageshack.us/a/img507/8672/stapmel1.png

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:08

Ik wil Melody binnenkort ontwormen maar het is nu verplicht om een recept te hebben van je DA.
Maar is het ook mogelijk een kuur te bestellen zonder recept? Ik vind het allemaal zo'n gedoe nu...

Ik ben niet van het al te vaak ontwormen, dus zij zal niet snel resistent worden van een middel.
En welke moet ik nu hebben? Ik hoorde dat je altijd in de zomer een goedkopere kan kopen en in de winter de duurdere moet nemen ofzo?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:54

Ziet er netjes uit manon!! Heb je ook plannen om te gaan mennen met der? Zal leuk zijn als je dat kon
doen, als afwisseling zeg maar!

Uhm nee dat is niet meer gewoon te bestellen, want de meeste nu doen (bij ons in ieder geval) is gewoon
de mest opsturen of meegeven en dan kijken of ze wormen heeft. Want indd als jij gewoon zomaar,
en dat is ook de reden dat het niet meer zonder recept mag, geeft terwijl ze niks heeft dan is dat zonde.
En dan werkt het straks slechter als ze wel wormen heeft.

Gewoon even vragen hoe ze dat bij jou op stal doen. Waarsch. leveren ze het gezamenlijk in en dan
gaat het naar de dierenarts. Die beslist of Melody het nodig heeft! zo niet, dan kan je hem altijd even
langs laten komen, kan die haar meteen effe nakijken, etc. Aangezien ze niet gekeurd is toch?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:57

Ja ik zal eens vragen hoe ze het op stal doen idd. Ik volg sinds vandaag ook een topic over wormenkuren in het buitenland. Daar kan je ze wel gewoon kopen zonder recept (Ierland). Vele bokkers hebben dit gedaan en ze zijn er erg tevreden over.

Ehm ja wie weet ga ik haar eens beleren of laten beleren voor de kar.
Maar een sulky en tuig op maat maken etc is ERG duur en het beleren ook.
Dus daar wacht ik nog lekker mee, is ook een luxe en geen must ;) .

En even iets anders: vinden jullie haar aan de dikke kant? Ik ben de enige die dat vind volgens mij :Y) .
Had de eigenaar van stal al gevraagd en gewoon leken op paardengebied en niemand vind haar te dik.
Kan ook vertekenen omdat ze natuurlijk een wintervacht heeft :+ .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:16

Ze heeft wel een buikje en nog een ongespierde achterhand maar zoals je nu bezig bent, en als straks
der wintervacht er helemaal af is, komt het vast goed.

Ik zou daar niet mee klooien manon. Het is net als antibiotica, dat geef je jezelf ook niet 'preventief',
want hoe meer je geeft, zonder dat het nodig is, hoe minder het uiteindelijk gaat werken. Het is niet
voor niks naar de dierenarts gegaan, ik zou daar voorzichtig mee wezen. Straks heeft ze niks, dan spaar
je daar ook mooi geld mee!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:23

Ja er zit nog aardig dikke vacht aan die buik, denk dat het straks in de zomer erg gaat schelen qua buik.
Ze staat nu ook op hooi en niet meer op kuil. Verder longeer ik haar steeds wat langer (straks ook met longeerhulp) waardoor ze intensiever aan het werk is. Verder wandel ik met haar als afwisseling wat ze geweldig vind. En als ze trekkers en auto's meer gewend is wil ik ook met haar naast de fiets aan de gang. Genoeg bewrging krijgt ze dus wel. :)

Ja ik ga de staleigenaar er wel over spreken hoe hij ontwormt. Is uiteraard handig als we het een beetje samen doen etc.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:28

Oke! Zal ze vast fijn vinden ! Krijgt ze ook nog biks ?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:43

Nee biks krijgt ze niet. Wordt ze ook snel dik van. Als ik met dr ga mennen zal ze het wel krijgen.
Maar ze wordt niet een uur lang intensief aan het werk gezet ofzo dus is het niet nodig op het moment.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:19

Even heel iets anders :o Wees lief voor me, want dit was pas mijn eerste keer. :P

Afbeelding

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:57

Awwww lief! Vind deze foto erg sfeervol. Hoe vond je het om te doen, zeker heeeeeel anders en jezelf aanpassen of niet? Moet zeggen de foto's die je had gemaakt op de minimeeting vind ik erg gaaf! Je gaat echt vooruit en knap dat je zoveel actiefoto's scherp hebt! Ik had daar altijd zo'n moeite mee :+ . Ik raad je aan een paar van die foto's van de meeting in je portfolio te doen, ik vind sommige iig portfolio waardig!

Vanmiddag Melody in een heel klein weilandje gezet. Het gras begint nu erg goed te groeien en juist dit gras is gevaarlijk.
We weten niet of Melody gevoelig is voor hoefbevangenheid maar we nemen het liefst van tevoren maatregelen dan pas wanneer we zien dat ze ziek is.
We voeren dan dagelijks hooi bij omdat het een klein afgezet stukje is.

De staleigenaar had al helemaal een stuk afgezet met gaas, speciaal voor Melody, erg fijn dat er zo rekening mee wordt gehouden en dat hij er zelf mee komt.
Ook wordt er een groter stuk weiland afgezet waar al aardig veel gras in staat. Daar gaat ze ook zo nu en dan op maar ze mag niet teveel binnen krijgen. Later in het seizoen kan ze weer 24/7 op het grotere weiland als het gras niet meer zo voedingsrijk is.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:39

Te schattig Melis!! Heel mooi!

Fijn Manon dat ze zo meedenken. Je kan ook denken aan een graasmasker he, dat ze toch wat minder
binnenkrijgt.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:47