KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:50

ja was heel leuk :)) Sloot ook heel mooi aan op welke manier ik les krijg. Over een tijdje wil ik het wel nog een keer doen :D

Oeh super, gefeliciteerd met je punten! Ik die hoek van die bak stond ook zo'n kruiwagen met poep. Dat vond Elvis in het begin ook heel spannend :')

ik heb 7 november weer dressuurwedstrijd.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:04

Mooie score, Antal :j
En super gedaan Jill, gefeliciteerd! :D
En leuke filmpjes, Damelza :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:31

Mooizo Rianne en Damelza.

En natuurlijk super Jill! :D

Ik heb ook nog eventjes in de buitenbak (die niet van de manege was :o ) ingereden, die was ook echt heel erg eng. Maar er zaten er 9 in een bakje van 16x32. Niet normaal zeg..
Dus de voorbereiding was niet al te fijn.
De bakken waren toch weer enorm eng.. En Mist houd die spanning vast en die kan je dus ook echt zien..
1e proef nog puntje, 184 (Dus doel gehaald, L2 startgr voor het einde van het jaar) met in die proef een 7 voor mijn middendraf :D Een 4 voor een mislukte halthouden, maar ook een 8 voor de gelukte halthouden, heeft het oefenen toch geholpen :D
2e proef ging minder, boompjes waren eng, en vooral er bleven paarden langskomen en die waren elke keer toch wel erg spannend. Volgens mij had die jury het ook niet zo op met me. ik had 2x een 7 in mijn proef (middenstap, halsstrekken) en een 7 voor mijn stap (? Heb ik altijd een 6 voor als ik draf+galop wel een 7 heb..)
En een 6 voor verzorging (proef 1 een 8.) dus geen winst daar, had 172.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:44

Haha je had die buitenbak aan de achterkant moeten nemen, daar heb ik losgereden in mijn eentje. Die kleine binnenbak was niks.
Had jij andere jury's of niet? Dhr vd geest en mw van Tunen

Goedzo van je 1e proef! Balen dat ze de bakken weer eng vond zeg :\ Toch lekker een winst en nu kan je ook voor spek en bonen meerijden, misschien gaat het dan wel nog beter.

Ik had echt een hele fijne lijst met punten, veel achten, en dan ook 4en.
2e jury stond niet veel op mijn protecol, maar er stonden wel dingen als bijv Meer doorrijden tot de B voor een 7, meer dit voor een 8 dat is wel fijn :j
Ik ben echt blij gewoon omdat het best goed ging binnen zeker vergeleken met vorig jaar

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:57

Goed gedaan Jill en Shanty!

Hoe gaat het met de verkoop Elbrich?

Kan hier op mobiel geen filmpjes kijken, doe ik de volgende keer even :)

Had Jetske's uitslag al gezien, jammer vd weigering, wel fijne dressuurpunten!

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:06

Nu heb ik ook stiekem naar de uitslag gespiekt. Zo te zien super gegaan toch! nette punten, foutloos springen, alleen idd zonde van de stop

[ITP] prachtige fotoshoot Geniaal :')

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:16

Das t zelfde paard van dat andere topic, stoer!
Zou t zelf alleen nooit doen :p

Vanochtend echt super fijn gereden met Zen, les van vorige week konden we nu vast houden :)
Hopelijk deze week nog een x les van Hergen, volgende week weer naar Adelinde :)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:26

Ja echt apart, zou het zelf ook niet doen maar wel knap werk.. En al die bokkers zeuren dat het zielig is :roll:

Super dat het zo fijn ging met Zen, wanneer heb je weer wedstrijd?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:35

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:40

Leuk filmpje! Ziet er goed uit :)
Heb je van jezelf nog beeldmateriaal :D

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:19

Jill; zaterdag met Zen, zondag 2 proeven L2 met Yout.
Acheruitknop moet nog wel wat beter werken :+

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:21

Haha die moet je dus nog even beter instaleren :+ Ach, en als dat achterwaarts het enige is.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:25

Daarom, als ik nu steeds 65%+ rijdt, moet dat in de L2 met 1 slecht onderdeel ook wel op 60% moeten kunnen uitkomen :)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:34

Precies, komt vast goed!
Ik ga de komende 2 weken nog even met keertwendingen stoeien, heb jij nog een goede tip :+

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:07

Netjes Shanty, weer een puntje :)
Mooi geschoren idd, dat tijgerpaard :')
En leuk filmpje van Jetske! :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:22

Ik val even binnen

Ik zie dat jullie de uitslag al gezien hebben, maar zal het ook nog evn zelf vertellen.
Dressuur ging zwaar prut. Ring was erg zwaar en las liep vrolijk in een veel te hoog tempo en luisterde niet erg goed. Jury's vonden het blijkbaar wel goed stond nl 7e met 189,5 (187&192). Met springen trok hij lekker aan, ging echt goed en foutloos, als een van de weinige. Stond er hartstikke goed voor dus. Cross: 1 en 2 ging normaal, moest nog een beetje op gang komen zoals op het filmpje te zien is, maar dat hebben we wel vaker is nog nooit een probleem geweest. 3 was een boom vanuit een beekje omhoog ... te weinig tempo, niet assertief genoeg gereden en een stop _-:( Pony heeft nog nóóit gestopt op een cross ... Rest van de cross daarentegen ging heel fijn en hartstikke goed, dus het was ook echt niet nodig geweest. We waren ruim 40 seconde buiten de tijd, weigering heeft me 15 seconde gekost. Zonder die 15 sec en die weigering was ik wss 7e geweest, nu 13e.
Vooral na het finishen baalde ik, echt heel erg. Vooral om het feit dat hij gestopt had. Nu kan ik ook wel weer naar het positieve deel kijken; rest van de cross ging heel goed, springen was heel goed gegaan en de dressuur had er blijkbaar ook wel goed uitgezien. Dus ja .. balen dat we net nu een stop hadden, maarja volgend seizoen gaan we lekker Z starten en kijken hoe dat gaat :)

En nu moet ik weer heel hard verder met leren :\

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:53

Netjes Jetske, misschien vaker wat gedurfder rijden in de dressuur?
Ze willen natuurlijk wel steeds meer show! :)

Komt helemaal goed in t Z, gaat maar lekker!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:01

Goedzo van je dressuur en springen.
En superbalen van je stop :(:) , maar mooi dat de rest vd cross wel goed is gegaan.

Ik ga de komende maand hard oefenen op het wijken en vooral het achterwaarts. Mijn volgende paard wordt er 1 die geen last heeft van wedstrijdspanning :+ Pfft, is zo rot dat ik thuis heel veel dingen voor een 7/8 doe en dat ze dan op wedstrijd compleet mislukken.. Ben allang blij dat het er dan vandaag bij halthouden en middendraf 1 keertje uitkwam..
Volgende wedstrijd is pas 28 november, dus we hebben even wat tijd om rust momentjes te nemen en weer aan het werk te gaan.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:04

Goed gedaan Shanty!

leuk filmpje van Jetske, ben benieuwd naar haar verslag.
edit: netjes gedaan hoor Jets! balen van je stop, maar dat maakt toch helemaal niet uit als de rest zo fijn ging :)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:04

Nogmaals netjes jetske :D

Gewoon lekker oefenen shanty!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:48

ladyisabelle schreef:
Netjes Jetske, misschien vaker wat gedurfder rijden in de dressuur?
Ze willen natuurlijk wel steeds meer show! :)

Komt helemaal goed in t Z, gaat maar lekker!

Het probleem met die dressuur is dat zijn concentratie 0,0 is. En dan heeft hij nog zoveel verschillende 'standen'. De ene keer loopt hij te voorwaarts en te weinig nagevelijk, de andere keer veel te rustig, de andere keer reageert hij weel té goed op mijn hulpen en zo hebben we elke keer wat anders wat een goede proef in de weg staat.
Je zou zeggen dat is dan toch gewoon een kwestie van opvangen of juist meer tempo erin rijden, maar dat gaat niet omdat we dan storingen in de aanleuning krijgen en dat probeer ik iig wel altijd goed te houden; aanleuning en figuren netjes uitvoeren (en dat lukt over het algemeen ook wel)
Zelf ben ik behoorlijk kritisch en ik ben ook niet snel tevreden met een proef, maar het gaat ook nooit écht goed. (oke met las nu 1 keertje gehad met een gewone dressuurwedstrijd, toen hadden we ook wel 205 punten dus we kunnen het wel :7 .. )
Maar we halen eigenlijk altijd wel goede punten, frustrerende is dat ik weet dat het veel beter zou kunnen, maar keer op keer is er iets waardoor het niet zo goed lukt :z

Thuis en met lessen gaat het prima, maar met wedstrijden lukt het nooit écht goed. Misschien toch wat (onbewuste) spanning.
Voor van de winter staan er iig flink wat dressuurwedstrijden op de planning, Dressuur-bootcamp voor meneer :Y)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:51

Woow goede cijfers Antal!
Mooi dat je de cross nog uit hebt kunnen rijden Rianne! Hij was mooi he?!
Gefeliciteerd met je winstpuntje Shnaty!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:17

Dat heb ik ook met Zen, in de trainingen loopt ze voor 8'en, in de proef vaak 6'en.
Echt frustrerend!
Nu ik nieuwe trainer heb hoop ik dat t beter gaat :)

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:13

Yess, ik ben klaar met mijn toetsweek *\o/* *\o/*
Ik ga even bijlezen..

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:19

Filmpjes zien er netjes uit Antal! Lijkt me echt moeilijk zo'n groot paard.

Leuk die clinic Damelza! Filmpjes zien er ook goed uit.

Netjes van je wedstrijd, Jill!

Jetske, echt balen van je weigering! Maar wel mooi dat je gevoel verder wel goed is.

Vanavond heb ik weer dressuurles. En zaterdag heb ik mijn laatste cross voor het seizoen. Ik hoop het goed af te sluiten met een foutloze cross en springen. :)