Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:45

M'n referaat wordt toch nog even niets...

De Smitbuitenrit
Half tien zaten we met z'n allen in de kantine. Sas, Es, Jet, Wen, Piet, Sandra, Leoni en ik. Klaar om een buitenritje te maken. De taart stond nog in de auto, Yvond had helaas geen plek in haar koelkast. De indeling was al gemaakt en iedereen reed op een paard (of pony) die wel beviel. Zo had Sas haar trouwe Koosje, Es lieve Bo, Jet Friezel Tjim, Wen & Piet deelde Boywie, Sandra schattige Nynke, Leoni brave Alex en ik . . . Ukkepuk Paco. Wil zou ons begeleiden op Lune, wat inhield dat Sas en Koos voorruiter en paard mochten spelen.
We konden de paarden lekker gaan poetsen. Ik deed Paco op m'n gemakje en kletste over de ruggen van de paarden heen met Jet. Wen heeft nul paarden gezadeld, maar wel met gevaar van eigen leven Jack gepoetst nadat ze haar eigen ros Boy schoongeboend had. We stapten op in de bak en dat duurde nog wel even, dus een tijdje lang rondjes gestapt. Paco was af en toe al aan het uitwijken voor een enge windvlaag/deur (en in z'n eentje naar de achterkant van de bak was ook gevaarlijk Dromen ), maar achter stoere Friezel durfde hij wel. Ik moest nog aangesingeld worden en toen kwam ik achter Lune terecht. Wat me niet zo'n goed idee leek, uiteindelijk reed ik achter Boy en Wen. Koos, Lune, Tjim, Boy, Paco, Alex, Nynke, Bowie, Bo was de volgorde waarin we naar buiten gingen.
We bleven een tijdje achter Aad z'n groepje hangen en stapten lekker lang. Nog een ontspannen gallopje, en er vielen enorme gaten. Sas ging lekker hard en Paco had moeite om het bij te houden met z'n ponybeentjes. (niet de gallop trouwens, wel de stap) De strandopgang bleek niet echt goed te doen te zijn, op ging goed (hoewel ik weer een gat liet vallen Nagelbijten / Gniffelen ) Naar beneden was super stijl. Ik had het gevoel dat Paco het liefst hard naar beneden was gespurt, want de rest was al voor hem. Gelukkig gebeurde dat niet. We keerden om, Koos bleef nog extra lang beneden hangen en gingen terug het duin in. Op naar Noordwijk dan maar. Koos en Lune waren lekker frisjes, we draafden nog een stuk, deden een kort gallopje en kwamen een tegenligger tegen. Aan het eind van dat paardenpad keerden we weer. Ik reed lekker ontspannen toen er opeens een fietser belde, Paco was supersnel aangesloten Schijnheilig Ondertussen, weer in het duin, wilden we een drafje doen, maar het stikte van de tegenliggers. Het vervelendste was nog wel een reuzeshet die flink uithaalde naar Lune. Lune raakte volledig in de stress Ach gut Paco schoot nog een paar keer wat sneller aan dan gepland (niet zo vaak, soms kon ik het opvangen, soms niet) en we probeerden nog wat drafjes. De meesten werden snel afgekapt als we een tegenligger tegenkwamen. In het bos kwamen we nog een paar IJslanders tegen, waaronder een kleine Zwarte. Lune had nua bijvoorbaat zoiets van: daar ga ik niet langs, wie weet trappen ze! Het duurde even voor we daar langs waren. Tijd voor nog een gallopje. Dat ging vrij hard, Paco was zenuwachtig. Er stond een wandelaar op het pad en Paco wijkte uit met een maffe bokkensprong waarbij hij nog flink hoog naar achtertrapte. Net toen ik dacht: 'he ik zit nog en we kunnen gewoon doorgalloperen.' hoorde ik achter me iets misgaan. Leoni viel eraf Ach gut De paarden waren druk. Leoni gaf gelukkig aan dat het wel ging en klom weer in het zadel. Ik kwam achter Friezel terecht, want door al het gebeuren was van de volgorde ook niet veel meer heel. Het laatste gallopje ging gelukkig iets beheersder, ik had dan ook Friezels kont voor m'n neus als paco wat uit wilde wijken Knipoog
Toen we terugkwamen was er taart, en blokjes kaas en wat te drinken. Iedereen praatte lekker na, keek naar de foto's van Es en toen konden we weer naar huis...

Kortom nogal een maf buitenritje en toch werd dezelfde indeling aangevraagd voor de volgende keer Clown

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:51

Leuk verslag Fen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:53

Nou mooi geschreven hoor! Tong uitsteken. Hihihihi ik heb Bo al voor de hele zomer aangevraagd en niet alleen de volgende keer (wat 7 september gaat worden Tong uitsteken). Mijn verjaardagsbuitenrit!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:54

Go jij! Go jij!

Voor de zomer vraag ik aan... Wat afwisseling Clown

Nu ga ik echt Ja Doei!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:55

Weer een mooi verslag Fen Ja Vond je het laatste galopje beheerst, ikke niet Er was maar een fijn galopje en toen kon Jet niet in galop komen Nagelbijten / Gniffelen Verder was Koos echt aan het stuiterballen, was stiekem wel blij als we weer gingen stappen Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed volgende keer weer op Koos Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:56

Succes Fen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:57

Bij mij gingen alle galopjes eigenlijk wel goed.... Alleen die ene waar Leoni er bij vanaf viel niet Knipoog. Toen was Bo echt hyper en liep ze onwijs met dr hoofd te gooien!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:08

Boy was best braaf, maar met al die overgangen werd hij wel heter, maar had er geen problemen mee, hij was goed op te vangen.

En voor de zomer wil ik veel afwisseling en Bowie is ook goed Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:11

Afwisseling is ook wel leuk... Maar niet als die afwisseling tussen Fox, Alex en Paco is... En andere elke week het zelfde paardje hebben die ze wel leuk vinden... En ik vond alle drie nu niet zo leuk Boos!. Dus als ze weer met vaste paarden gaan werken deze zomer wil ik Bo Tong uitsteken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:11

Van de zomer wil ik geen afwisseling Clown

Al wordt het wel gezellig buitenrijden natuurlijk met ons groepje!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:14

Onze groep zal nu denk ik wel gesplitst gaan worden, we zijn nu wel grote groep om met z'n allen naar buiten te gaan.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:17

Dan moeten er zeker een paar om half 8 gaan rijden ofzo...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:17

meestal gaan ze natuurlijk anderhalf uur en idd in twee groepen... eigenlijk moet één van ons zn ruiterbewijs en dat andere ding halen zodat ie voorrijder mag zijn Knipoog. Kunnen we echt met ons eigen groepje Tong uitsteken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:19

Denk het wel dat er aantal om half 8 moeten. Ik wil gewoon half 9/9uur blijven, half 8/7 uur haal ik bijna nooit. Afgelopen zomer bleven we met zijn allen het 2e uur, maar we hadden dan ook maar klein groepje van iets van 6 a 7.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:21

Ik kan ook niet om half 8, als ik tot laat naar school moet haal ik dat gewoon niet

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:23

19.00/ 19.30 is volgenst mij voor veel mensen moeilijk te halen en het is wel leuk als je een beetje met hetzelfde groepje bent.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:26

Dat is zo, maar ik denk dat Aad dan beetje paarden te kort heeft, als onze groep van 12 compleet is en als dan de groep na ons ook nog met ongeveer 10 personen is, dan zou je 22 paarden moeten hebben.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:34

Hij moest toch een nieuwe kopen! Clown

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:39

waarom gaan we van de zomer als ik in nederland ben niet een rit met zijn allen maken?? 1 van jullie mag op Major zolang ik maar op Jack of een ander uberbraaf peerd mag.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:42

Uhm is Major niet dat uberbrave paard?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:42

Als het even lukt wil ik best Mexx meenemen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:45

ne ik bedoel ik kan ook mee met een buitenrit als jullie met smit buiten gaan rijden bedoel ik

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:45

Zal ik op Lune gaan dan? ROFL

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:48

Das ook leuk Haha! dus houd je de vrijdagavonden alvast vrij Tong uitsteken

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:51

Precies er gaan vast wel ergens mensen op vakantie ofzo! Dan kunnen we net zo'n gezellige rit maken als vanmiddag Pling