Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 09:55

Als ze echt uit de panty gaan is dat inderdaad ook niet fijn. Tenzij ze er echt ruimte voor hebben dan gaan ze vooral hard en niet teveel rare scherpe bochten. Mag je ook niet 'los' longeren. Weet dat Sas dat nog wel is deed in de binnenbaan. Gewoon met zweep erachteraan en ze daarmee sturen. Dat ze in iedergeval 1 richting op gaan en dan ff aan de hand in en uitstappen. Ze hebben bij Smit natuurlijk helaas geen longeerbak :P.

Hmmmmm hopelijk doen ze dan inderdaad algeheel onderzoek Wendy.... Maar beetje goede dierenarts doet dat wel lijkt mij. Blindstaren is geen goede eigenschap als dierenarts. Keerhoeve was ik sowieso nooit echt van te spreken.... Raaphorst is echt heeeeel goed met benen. Maar die is ook niet goedkoop :P. Wij hadden volgens mij bij Linn's hoeve toen ook altijd diegene die jij nu noemt. Die konden inderdaad veel gewoon op stal doen, ook fijn!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:44

Ik ben er morgen bij, dus dat is op zich wel fijn. Ik ken ze niet zo goed. Maar fijn om goede verhalen over ze te horen. Ben benieuwd wat ze gaan vinden.

Inderdaad lekker los spelen, zonder iets om zijn hoofd, kan hij wel lekker zijn energie kwijt. Kan je nog van alles proberen. Mazzel maakt er spelletje van.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:39

We mogen gecontroleerde beweging geven dus ga morgen starten met longeren. Ongeveer 20 minuutjes per dag.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 23:04

Dat is fijn! Kan je weer lekker gaan opbouwen en kan hij zijn energie ook kwijt!

Hoe is het bij Mazzel gegaan?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:09

Ik zag dat je beweging hebt gegeven op de manier van 'door het zand rollen' ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:47

Haha nee dat was eigen initiatief!!
Longeren vind hij niet fijn ivm lijn die vastzit maar los longeren gaat wel goed maar niet te lang.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:08

Haha andere manier van beweging hebben en lekker vies maken. En dan zorgen dat de armen van de baas wat beweging hebben. Geneest zijn mond wel goed?

In eerste instantie was hij niet heel erg kreupel, viel de dierenarts mee. Maar met draf en longeren en zeker na buigproef, was het wel duidelijk dat er iets niet goed zat. Bij buigproef van zijn linker voorknie ging meneer maar op zijn achterbenen staan, hij vond het echt niets en liep daarna ook echt op 3 benen. Was gewoon sneu om hem zo te zien. Rechterkant vond hij dat allemaal wel prima. Om linker ondervoet uit te sluiten heeft ze die nog verdoofd, maar hielp niet. Uiteindelijk foto's gemaakt van de linker voor knie en daar werd al snel duidelijk uit dat daar flinke artrose op zit.
Omdat ze ondervoet al verdoofd had, kon ze dat met voorknie niet doen. Dus dierenarts komt nog een keer om die linker voorknie te verdoven en dan te kijken hoe hij loopt. Als dat enige probleem is, komt ze nog keer terug om gewricht in te spuiten met ontstekingsremmers en 'smeermiddel'. Dus even afwachten. Als dit het is, is het nog wel de verwachting dat Mazzel als rijpaard gebruikt kan worden, maar dus nog afwachten of dat enige is en wat hij dan nog wel en niet mag.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 14:46

Artrose is maar een vervelend iets..... Het wordt nooit beter en je kan hoogstens de 'groei' ervan stagneren met goede supplementen. Stiek heeft artrose in zn nek, daar heeft ie gelukkig niet zo'n last van en met rijden gaat alles nog prima.

Atlas mijn verzorgfries had ook hele erge artrose in zijn knie. Die eigenaar is toen myoplast bij gaan voeren en paar jaar later wat het niet verergerd (maar ja dat kan ook gewoon goed geluk zijn). Ik heb Stiek ook een tijd Myoplast gegeven toen ik m weer aan het opbouwen was en werkt wel super dat spul (mag ook wel voor het geld wat je voor zo'n pot betaald....).

Hopelijk valt het allemaal nog mee voor Mazzel en kunnen jullie nog heel wat leuke ritjes maken!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:49

De artrose zal idd nooit over gaan, daar kan je niets aan doen. Alleen idd wel proberen om het voor hem zo goed mogelijk te houden, dat hij met zo min mogelijk pijn door leven kan. Mazzel heeft nog energie genoeg! En ook om hem beetje aan de lijn te houden, is het wel fijn als hij straks nog wel wat mag doen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:19

Eerst maar afwachten hoe of wat verder....

Vandaag had ie bloedneus uit beide neusgaten, meestal is het maar één neusgat. Hij heeft een poliep bij zijn zeefbeen...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:03

Artrose is heel naar had Major ook in zijn hoefgewricht maar met speciaal beslag, duivelsklauw en voer met toegevoegde glucosamine deed hij het goed. Het is vaak ook even afwachten waar ze op reageren.
Neuspoliep is vervelend kunnen ze dat weghalen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 11:15

Artrose kan op veel verschillende manieren inderdaad, en het is net hoe de behandeling uitpakt inderdaad.... Ken hele nare gevallen en juist hele positieve. Atlas ging ook nog heel wat jaartjes mee, ook met speciaal beslag inderdaad. En Stiek doet het ook nog prima. Het is soms ook gewoon even aankijken wat ze zelf aangeven en de arbeid aanpassen.

Bloedneuzen vind ik altijd zo eng.... Gelukkig weet je dat het poliep is. Hopelijk kunnen ze daar ook nog wat mee!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:33

Ja, artrose is er in zoveel vormen. Hoop idd dat met de juiste ondersteuning en aanpassen van werk, Mazzel nog een tijdje mee kan.

Vorig jaar had de DA geloof ik wel gezegd dat evt weggehaald kon worden, maar overweging was, hij moet onder de CT-scan om te weten waar zit en dan moeten ze dus wel schedel open gaan maken. Dat geeft toch best een risico, of 1 lange narcose of 2 kortere narcoses. Risico dat bij paard mis gaat is toch groter dan bij de kleinere dieren. Dus de afweging was toen, Mazzel functioneert er prima mee, hij heeft er even last van. Maar verder lijkt het niet vervelend voor hem te zijn. En dat beetje bloed kan hij wel missen. Als erger wordt is operatie nog te overwegen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 07:36

Oke, dat klinkt dan inderdaad als een best heftige operatie...... Je zou denken dat ze tegenwoordig gewoon onder sedatie met een cameraatje naar binnen kunnen en slangetje erbij om het dicht te branden. Maar denk weer te simpel :=. Weet dat ze zo ooit wel alle luchtwegen bij een paard op mijn oude stal hadden gecheckt. Die was telkens zo benauwd.... Daar ging gewoon zo'n slang in met klein cameraatje, scherm ernaast en ze kon zo alles zien. Was echt interessant!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:40

Dat is een heftige operatie Wendy zou ik ook niet zo 123 laten doen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:47

Ze hebben het wel gezien met scopie vorig jaar. Ik was er niet bij maar eigenaar vertelde dat. Via scopie verwijderen is idd veel minder heftig. Dus vandaar alleen operatie als erg is en gevaarlijk.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 16:06

Zag het net inderdaad op de facebook van Milou voorbij komen :P. Die deelde een status van vorig jaar dat ze er toen bij was ;).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:37

Klopt ja!
Als ik me goed herinner, is het dat dit niet endoscopisch gedaan kan worden omdat er endoscopisch niet gezien kan worden hoorde de poliep in het zeefbeen gegroeid is. Zou je het dan endoscopisch gaan verwijderen, dan zou het dus een bloedbad kunnen worden! Niet wenselijk natuurlijk....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:53

Hoe is het met iedereen? Allemaal vakantie aan het vieren? Het is zo stil ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 07:30

Helaas nog geen vakantie :P. Was het maar al zover :'). Moet nog tot eind augustus en dan heb ik drie weken vakantie en aansluitend begint mijn zwangerschapsverlof. Moet zeggen ben er aan toe :=. Werk momenteel twee dagen in de week thuis, ben erg moe en telkens met de auto naar werk werd me beetje te veel. Dus nu de helft thuis en de andere helft op kantoor. Kan helaas niet alles vanuit huis :+. Maar ach nog ff volhouden en dan ben ik 4 1/2 maand vrij (echt lang als je het zo bij elkaar optelt.

Maar buiten de vermoeidheid mag ik nog steeds niet klagen, oke ik hou wel veel vocht vast met warm weer maar kan nog lopen :). Aangezien paardrijden niet meer zo lekker gaat nu veel aan het wandelen met de honden, en daarbij een nieuwe hobby... Pokemons vangen (moet toch wat :P, en het motiveert om extra te lopen :D).

Ga jij nog op vakantie Sas? Of al geweest? Met de poezels alles goed?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:13

Begint wel op te schieten hoor Es! Voor je het weet zijn jullie met z'n drietjes (vijven :P)
Wel fijn dat je twee dagen thuis kunt werken!

Wij zijn twee weken geleden een dagje naar Antwerpen geweest, gevolgd door een paar dagen Duitsland. Voorlopig weer door, want heb weinig dagen tot het eind van het jaar :+
Ik wil nog graag een paar dagen met Lali naar de Veluwe of zo later in het jaar.

Met de poesjes gaat het goed. Amy heeft geen tandjes meer, maar je merkt gelijk veel verschil. Ze doet niet meer moeilijk met haar bek na het eten.

Pokemons vangen doe ik trouwens ook :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:29

Het schiet al op Esther! Nu nog ff doorbikkelen en dan 4,5 maand vrij, dat is wel heel erg lekker! Fijn dat je 2 dagen thuis kan werken, nog ff volhouden om paar dagen op je werk te verschijnen.
Heeft Shaggy nu vakantie? Paardjes kan je ook uitlaten :o

Ook lekker Sas, wat dagen weg. En fijn dat Amy nu goed doet zonder tanden, merk je idd dat ze er last van had.

Ik vang geen Pokemons. Ik mag gewoon werken van de zomer. Ik ben in juni 2 weken vrij geweest en nog een weekje naar Luxemburg geweest.

Mazzel heeft gisteren spuit in zijn voorknie gehad om gewricht wat rustiger te krijgen. Hopelijk helpt het. Nu paar dagen boxrust en daarna mogen we, zover ik begreep op het vlakke gaan wandelen. Wordt dus veel in de bak wandelen, aangezien laantje te hobbelig is. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen, of het goed komt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 11:41

Hahahaha Sas, jij ook al aan de pokemon go :P. Fijn dat het beter gaat met Amy! Wij gaan sowieso waarschijnlijk met oud en nieuw nog weg, naar een vuurwerkvrij park ivm Beau. Dat was vorig jaar zo sneu! Maar verder hebben we geen plannen, eerst maar alles in huis af!

Spannend hoe het met Mazzel gaat! Arme pony in de zomer op boxrust :P, hij zou vast liever grasjes eten ;). Maar misschien voor zn buik wel ff goed. En dan hopen dat ie er inderdaad van opknapt! Balen dat je dan over zo'n hobbelpad moet. Het lekkerste is natuurlijk als je op het harde kan stappen, maar dan moet het inderdaad wel vlak zijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:44

Pokémon go.... Nee, daar doe ik niet aan mee....

Mazzeltje moet voorlopig op een verende bodem stappen, niet op het harde...
Gister was zijn rug met stevig rossen (er komt nog steeds bizar veel haar vanaf) niet gevoelig... Biedt hoop...

Donderdag weer een heerlijke rit gereden bij de Friezen in Katwijk. Dit keer was Antoinette ook mee. Vond het weer een geslaagde rit +:)+

Gister voor het eerst buiten gereden op Amor, stapritje. Meneertje eigenwijs was braaf. Hopelijk zullen er nog wat ritjes gaan volgen in de toekomst

Verder ben ik natuurlijk al op vakantie geweest en probeert ik nu mijn vrije tijd een beetje wandelend te spenderen! Vandaag ook weer iets van 21km gelopen. Nieuwe wandelschoenen bevallen gelukkig en zijn op de lange afstand goedgekeurd!
Vorige week mocht ik niet lopen door een bacteriële infectie in mijn been, al wandelend ergens bij oostvoorne opgelopen..... Maar vandaag dus goedgemaakt!
Misschien morgen ook nog stukje wandelen.....

Verder rij ik mijn wekelijkse ritjes bij Smit. Nadat Casper en Freek geen succes waren, mag ik nu wekelijks bos, duin en strand verkennen met Bob, toppaard! Af en toe een blij ei, maar goed bij me te houden!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:25

Blijft moeizaam gaan met Mazzeltje he? Hopelijk heeft dit effect.

Wat is er gebeurd met Adje Milou? Krijg je die niet eens meer?

Al veel Pokemon gevangen Es? :+ Ik zit nu op 45.

Gisteren een lekker dagje met Lali weggeweest. We wilden graag de nieuwe winkel van Forix in Waddinxveen zien en Dennis moest nog foto's maken van z'n motor om hem te kunnen verkopen. Goed excuus om alles te combineren en Lali lekker mee te nemen. Even een losloopgebied in de buurt gezocht, altijd leuk om weer eens ergens anders te wandelen. Al zie je dat we in Noordwijk wel verwend zijn met de mooie en vooral uitgestrekte gebieden.