Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 08:56

Hahahaha ja straks na de verdoving mag ie ff niks :P. Dus moet ie nu even snel alles naar binnen werken ;).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:55

ojuist verslag van de arts ontvangen. De boventanden zijn succesvol verwijderd. We mogen hem morgen ophalen en krijgen ook Equisano mee. De ziekte is namelijk aan het overslaan naar zijn ondertanden maar die hoeven er nog niet uit.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 12:26

Gelukkig is het allemaal goed gegaan! Hopelijk knapt ie snel helemaal op en gaat het met zijn ondertanden ook goed!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:09

Fijn dat het goed gegaan is! Nu duimen dat hij nog lang met zijn ondertanden mag doen.
Hoe gaat het inmiddels thuis met hem?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:18

Gaat goed hij maakt een heldere indruk. Is af en toe in de war als hij zijn mond stoot en dat dan zeer doet. Hij eet goed dus heb er het volste vertrouwen in.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:57

Wat fijn Antoinette! Heb hem donderdag ook een aai over zijn bol gegeten toen hij lekker kuil stond te eten!
Vandaag een heerlijke dagtocht gedaan bij de Friezen in Katwijk! Ben totaal niet vermoeid afgestapt, zou zo verder kunnen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 13:22

En gaat het weer beter met Querubi? Alweer wat verder hersteld?

Zag al foto's voorbij komen Milou! Lekker hoor zo'n rit!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:12

Ja gaat hartstikke goed! Hij mag zo'n 3/ 4 weken nog niets doen dus we pakken hem weer rustig op (lees Gijs pakt hem als eerste op _O- ) als we terug zijn van vakantie.
Tot die tijd lekker in de paddock en wandelen, dat gaat goed met halster!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 16:09

Ahhhh dat is mooi! De langeteugelclinic die Ellis organiseerde gaat trouwens verzet worden, ivm dat Piet ziek was ;). Zou m dus nog ff in de gaten houden! Wie weet kan je tegen die tijd wel meedoen. Is echt leuk! Heb ik ook is gedaan met Shaggy. En het is voor jou lekker aan de overkant :P.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:42

Ja die wil ik zeker doen als Querubi beter is! Wandelen met alleen het halster gaat eigenlijk heel goed dus dat moet te doen zijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:52

Fijn dat pony beter gaat! Wij wachten vrijdag dierenarts voor mazz af.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 21:11

Laat ze nu toch een dierenarts komen. Heeft de osteopaat iets gevonden waar hij zijn twijfels over had? Hopelijk weet je vrijdag wat! En dan nog duimen dat het 'simpel' op te lossen is.....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:31

Positieve buigproef linksvoor. Osteopaat gaf aan dat hij daardoor zo'n ben ontlast/ontziet en vastzit op andere plekken. Vrijdag komt dierenarts.... Hoop dat het meevalt........

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:43

Poe lastig hoor. Hopelijk valt het mee!

Gelukkig goed nieuws over Querubi! :)

Wij kunnen alvast met poes naar de dierenarts. Iets met tanden trekken :\

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 07:39

Owwww jeej het is volgens mij de periode van dieren in de lappenmand.... Hopelijk valt het mee met Mazzel en Poes! Ik mag me over paar maandjes ook voorbereiden op leuke dierenartsuitgave :P, Beau is momenteel loops dus over ongeveer 3 maanden gaan we haar laten helpen. Schijnt dan de rustigste tijd te zijn qua hormonen.... Aangezien we het via laproscopie willen laten doen leuk prijskaartje :=, maar wel zo fijn voor de hond!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:21

Fijn dat wandelen met Querubi goed gaat aan halster! Ook lekker om te doen!

Inderdaad hopen dat er bij Mazzel iets simpels te vinden is. En ik hoop dat ze zich niet blind staart op 1 been, hij heeft er nog 3. Fijn dat er in ieder geval experts bij gehaald worden.

Balen van poes, Sas, heeft ze zo'n slecht gebit? Hardvoer en wat te kauwen is in ieder geval goed voor gebit.

Dat is idd redelijk prijzig, zeker met Beau, das ook behoorlijke hond qua gewicht, dus kost ook meer narcose. En idd dan de apparatuur voor laparoscopie nog. Voor grote hond idd wel fijn! En castreren is zeker goed, geeft minder kans op tumoren van de melkklieren. Hoe vaak is ze loops geweest, of is dit de eerst keer? Dan heb je ideaal moment voor castratie.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:33

Nou, net terug van de dierenarts. Alle tanden van Amy gaan eruit, op twee na. Haar gebit is inderdaad heel erg slecht. Tandvlees is ontstoken, een tand zit zelfs los daardoor en haar tanden zijn ook heel vies. Dus advies is alles eruit laten halen. Nou, laten we dat maar doen dan he. :$ :$

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:34

Kassa bij de dierenarts!!

Hoop dat je kat snel opknapt Sas! Hebben katten eigenlijk kiezen??

Is wel het beste voor Beau Es doe je goed!

Jullie willen vast niet weten wat ik voor de wandelpony kwijt was! kassa!!! _O-

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:27

Ze verdienen goed geld aan ons in elk geval.

Katten hebben ook kiezen ja, alleen zijn alle tandjes akelig klein. Wordt dus wel een klusje...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:21

Ja dat geloof ik! Sterkte ermee!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 07:39

Oei dat is balen Sas! En moet ze dan ook nog speciaal voer straks? Of gewoon natvoer? Kauwen op harde brokken lijkt me lastig zonder de tandjes.

Wendy: Beau is nu voor de tweede keer loops, wilde haar eigenlijk na de eerste keer al laten helpen maar kreeg later pas te horen dat de ideale tijd daarvoor 3 maanden na de loopsheid is omdat het lijfje dan qua hormonen het rustigste is. Dus ga vrijdag maar is bellen om over drie maanden een afspraak te maken. Dat zou dan de beste tijd zijn. Wil haar ook in Naaldwijk laten helpen, dat schijnt de beste te zijn. Die schijnen de operatie in 10 min te kunnen doen en dan staat je hond met 1 1/2 uur weer buiten. Is ook minder belasting dan voor ze.

Balen van Mazzel trouwens, maar neem aan dat ze wel gewoon naar alles kijken..... Als ze het op een been tonen zit het probleem vaak juist in een ander die ze ontlast hebben en zo problemen kregen aan de volgende.... Welke dierenarts komt er of weet je dat niet?

Antoinet: Dat zal inderdaad ook een duur geintje zijn geweest.... Maar ja geloof dat alles met paarden duur is :roll:. Fijn dat je nu lekker met hem kan wandelen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:18

Tandjes hebben gelukkig maar 1 wortel, alleen moet je idd opletten dat ze niet afbreken, priegelwerkje. Sommige kiezen hebben meerdere wortels, dat is rot trekken, moet je zorgen dat je alle wortels hebt. Maar als het al ontstoken is, dan zitten sommige tanden/kiezen al los, dus dat scheelt aanzienlijk bij trekken. En dan komt er ook nog narcose bij voor onze huisdieren. Die kunnen helaas niet op commando stilzitten en bek openhouden.
Katten schijnen goed zonder gebit te kunnen eten.

Humaan is meeste zeker 2-3x zo duur :o

Zo'n wandelpony zal best wat gekost hebben idd om zijn tanden te trekken, wat nachtjes kliniek incl verzorging ed erbij.

Dat is wel snel, met 1,5u buiten. 10 minuten is echt snel! Narcose zal wel iets langer duren, voordat alles geschoren, schoongemaakt is en de hond netjes vastgebonden op tafel ligt enz. En handige mensen kunnen idd wel heel snel alles vinden en eruit krijgen en dan 2-3 gaatjes hechten. Al moet de baarmoeder dan wel goed zijn, anders gaan ze nog wel eens helemaal open en hele baarmoeder eruit. Maar dat zal bij zo'n jonge hond nog wel meevallen. Ze zal wel duf blijven nog van de narcose. En ze willen idd niet te snel voor en na de loopsheid opereren, dan zitten toch nog hormooninvloeden op die baarmoeder en eierstokken. Tussen de loopsheden zit hele rustfase.

Ik weet niet wat Mazzels eigenaresse nou gevraagd had, maar zou echo van LV gemaakt worden. Dat was advies van osteopaat. Daarom hoop ik dat ze zich niet blind staart op LV, maar alle benen en zijn rug meeneemt en ook gewoon kreupelheidonderzoek van hele paard uitvoert en niet alleen echo maakt. Zou ik beetje zonde vinden.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:13

Wie is Mazzel zijn dierenarts Wendy?
Querubi hoefde maar 2 dagen op de kliniek. Hij doet het erg goed, we mochten eigenlijk ook een paar weken niet longeren maar ik ga morgen toch even bellen om te vragen of longeren toch wel mag. Hij zit echt vol energie en met enkel wandelen gaat dat er niet uit.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:33

Mijnpaardendierenarts geloof ik? In ieder geval praktijk die veel op stal kan doen. Ze zat bij Keerhoeve, maar die zijn gestopt met paarden. Het is dezelfde als die de scopie vorig jaar gedaan heeft.

Energie bommetje. Mag hij wel los in de bak of dat ook niet? Dan is het niet verwonderlijk, dat hij wat actie wil! Dan moet je hele dagen gaan wandelen om hem moe te krijgen :o

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:21

Julia en Esmeralda die zijn goed en doortastend. Wij hadden ze voor Major en nu weer voor Querubi.
Hij mag alleen vrije beweging in wei en paddock en stappen aan de hand ivm druk op het hoofd. Maar hij zit zo vol energie dat ik hem liever gecontroleerde beweging geef. Ik ben bang dat als hij straks uit zijn plaat gaat het ook flink zal zijn zeg maar..