RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pebbs

Re: RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:38

dan verkoop je hem toch weer.
hoevaak zie je wel niet op marktplaats staan te koop omdat de klik er niet is

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:40

Ik vond wel dat ik een klik had met Araska, maar ze was van haar zelf ook al zo lief en zachtaardig.
Maar met rijden vond ik het absoluut niet eng, ook al was ze nog super groen.
Toen ik ook nog op een best groen paard van Monique opstapte voelde ik de klik er totaal niet.
Ik wilde gelijk van die merrie af en snel weer op Araska, we gingen dus weer omruilen :P .

Vreemd he.
Dat ik me op een véél groener paard ''veiliger'' voel?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:40

Melanie_B schreef:
Een 'klik' hebben met een paard kan je altijd hebben, ongeacht of het nou
een manegepaard is, bijrijdpaard, of een eigenpaard. Wel ben ik van mening
dat je een veel betere klikt hebt/opbouwt met een bijrijd/eigen-paard. Dit
omdat je hier veel intensiefer mee bezig bent. Je bent er vaker, je rijdt
er vaker op, jullie gaan elkaar beter leren kennen, jullie vormen een beter
duo, trainen vaker, en gaan elkaar -als het goed is- telkens wat leuker vinden. :)

Hier ben ik het niet echt mee eens :) Dat je een betere klik op bouwt met een eignepaard.
Dit zou ik meer een band noemen want een klik is geowon iets wat je gelijk voelt en meemaakt.
Gewoon de eerste indruk wat je van een paard hebt. En daarna komt te band.
En de band kan je wel veel beter opbouwen dan bij een manegepaard :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:40

Een klik met een paard hebben is in mijn ogen gewoon gelijk hoteldebotel van zo'n beest kunnen worden zeg maar. Stel er staat een nieuw manege paard op stal en je ziet hem op stal staan en bent gelijk verliefd op zijn totale voorkomen(daarbij bedoel ik dus wel zijn uiterlijk.. niet zo zeer kleur maar gewoon of je het een leuk paard vind zeg maar.. moeilijk te omschrijven zeg maar) en daarbij tel je op dat je er lekker op kan rijden en dat het karakter je aanspreekt.. volgens mij is dat hele totaal plaatje de X factor zeg maar... voor mijn gevoel wel

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:42

Astor schreef:
Melanie_B schreef:
Een 'klik' hebben met een paard kan je altijd hebben, ongeacht of het nou
een manegepaard is, bijrijdpaard, of een eigenpaard. Wel ben ik van mening
dat je een veel betere klikt hebt/opbouwt met een bijrijd/eigen-paard. Dit
omdat je hier veel intensiefer mee bezig bent. Je bent er vaker, je rijdt
er vaker op, jullie gaan elkaar beter leren kennen, jullie vormen een beter
duo, trainen vaker, en gaan elkaar -als het goed is- telkens wat leuker vinden. :)

Hier ben ik het niet echt mee eens :) Dat je een betere klik op bouwt met een eignepaard.
Dit zou ik meer een band noemen want een klik is geowon iets wat je gelijk voelt en meemaakt.
Gewoon de eerste indruk wat je van een paard hebt. En daarna komt te band.
En de band kan je wel veel beter opbouwen dan bij een manegepaard :)

Misschien is het ook wel de band ja. :j Dat sowieso.. die wordt wat beter.
Maar ik vind ook dat je als je een paard vaker rijdt, meer naar elkaar toe ''groeit''. Je krijgt een beter gevoel op hem/haar en de klik is er gewoon.
(en die blijft hopelijk ook)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:43

wil iemand wat reacties plaatsen in me topic ? :o
wil graag veel rijtechnisch commentaar ! :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:45

Ik denk persoonlijk niet dat je een band op kan bouwen met een met een manege paard.. Niet een wederzijdse band zeg maar, een band tussen paard en mens is in mijn ogen wederzijds. In mijn ogen zou een manegepaard je niet herkennen. Terwijl je dat met een eigen paard wel krijgt op den duur

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:46

Flevolander schreef:
Ik denk persoonlijk niet dat je een band op kan bouwen met een met een manege paard.. Niet een wederzijdse band zeg maar, een band tussen paard en mens is in mijn ogen wederzijds. In mijn ogen zou een manegepaard je niet herkennen. Terwijl je dat met een eigen paard wel krijgt op den duur

Hier ben ik het zeker mee eens ! :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:47

Pebbs schreef:
wil iemand wat reacties plaatsen in me topic ? :o
wil graag veel rijtechnisch commentaar ! :)

Heb gereageerd, maar het meeste is toch eigenlijk al gezegd :P .

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:48

Heb gereageert!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:50

dankuuu :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:51

ik had dit veel eerder moeten doen :+
krijg hier zoveel goeie leerzame puntjes op :)
kan ik goed aan werken !!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:51

Ik mag niet eens in de opening :+

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:53

T,ering hee. Ik wordt gek van me konijn.
Ik heb haar nu al sinds oktober/november en ze is nog steeds niet tam.
Steeds als ik het deurtje van haar kooi opendoe, schrikt ze op, en duikt in elkaar en heeft ze echt grote ogen.
Dit is ook het geval wanneer ik haar aai.
En wanneer ik het deurtje dicht doe en dus afstand neem van de kooi gaan die oren weer erop en de grote ogen verdwijnen en gaat ze verder waar ze mee bezig was.

Alleen voor een koekje komt ze zelf naar mij toe en wanneer dat op is gaat ze gauw weer weg...

Heeft iemand tips zodat ik haar lekker op schoot kan nemen zonder dat ze vanuit mn schoot in haar kooi springt? :+

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:54

Manon_S schreef:
@ Iris: Hoe weet je nou zeker dat je met dat paard die klik hebt?
Op de manier van lopen ofzo? :) Ben daar wel benieuwd naar.
Lijkt me echt eng als je van 1x het rijden voor een paard kiest en dat wanneer je hem eenmaal hebt dat het heel anders is dan die eerste keer dat je er op reed ;) .

Ik zal vertellen hoe het was gegaan :D

Mijn moeder en ik gingen samen met Frans in onze auto richting die kant (geen idee meer waar het was). Frans had geregeld dat we daar konden gaan kijken enzo. Toen we daar die stallen binnen kwamen stond er een paard tussen de stallen. Toen wij binnen kwamen lopen keek het op. M'n moeder en ik keken naar hem, naar elkaar, en vroegen te gelijk 'is dát hem?!'. Verkocht was ik, en volgens mij mijn moeder ook. Want jullie weten hoe scheef hij kijkt := Voor mij kon het niet meer stuk.

Die man van daar ging op hem rijden in de buiten bak, waar hij toen voor het eerst liep. Want hij stond toen nog maar een dag daar op stal. En hij was heel braaf. Toen mocht ik erop. Van Frans moest ik al gouw een stukje draven. Dus ik draven, en toen wist ik het zeker. Hij was het! Hij moest mijn paard worden :D :P

Dus daarna ging mijn moeder erop. Ook zij vond hem heerlijk zitten, én! Hij liep met opstappen niet weg (zoals Flexibel wel deed :P) En na het rijden gingen we daar in die kantine nog wat drinken. Dus Frans vroeg wat ik ervan vond. Nou ik vond hem helemaal leuk. Toen pakte hij zijn paspoort en zegt 'oh. Hij heet Valentino..'. Hij vond die naam duidelijk niks. Maar voor mij maakte die naam het plaatje compleet.

We hadden foto's en filmpjes gemaakt. En toen ik op de manege kwam (het was op een zaterdag), waren Maaike en Leana enzo daar allemaal. En ook Nicole van Dominga. En ik had met super veel trots die filmpjes laten zien.

Thuis hadden mijn moeder en ik het erover gehad. En we wisten allebei gewoon dat dit hem was. Ik weet niet. Allebei vonden we hem geweldig. De foto's en filmpjes hebben we echt 300 keer bekeken. En toen hebben we besloten dat dit hem moest worden.

Hij werd gekeurd op een dinsdag, en mijn moeder kon elk moment gebeld worden of hij wel of niet goedgekeurd was. Toen ik na gym, onder scheikunde op mijn mobiel keek, zag ik dat mijn moeder heel vaak had gebeld onder gym. En ik had een smsje gekregen waar in stond 'hij is er!'. Ik kreeg echt een hart verzakking! Ik riep midden door de uitleg dat ik naar de tandarts moest, haha! Die man keek me echt raar aan en zei 'huh? nu opeens'. Dus ik zei dat ik het vergeten was, en dat mijn moeder me gesmst had. Ik pakte m'n spullen, fluisterde tegen Anna dat hij er was, en ik ben nog nooit zo snel naar de manege gefietst! :P

Toen ik daar kwam werd ik echt onzeker, voor het eerst echt tussen de eigen paard stallen. In mijn eentje.. Frans zei dat hij er was, en waar hij stond. Dus ik ging kijken. En daar stond ie! Hij was gróót! Snel daarna kwam mijn moeder, en ook zij schrok even hoe groot hij wel niet was :=

We hadden dat helemaal niet in de gaten gehad toen we daar op hem hadden gereden.. :P

Je leert een hele hoop van een eigenpaard krijgen. Het is leuk, maar ook niet altijd. Iedereen wil altijd een eigen paard. Maar toen ik Valentino net had, wilde ik dat eigenlijk helemaal niet meer. Het is zo'n groote verantwoordelijkheid! Heel spannend allemaal.

Ook kreeg ik een flinke deuk in mijn ego. Toen ik op Lex reed dacht ik altijd dat ik super goed kon rijden. Omdat niemand op Lex 'kon' springen := Nou toen kreeg ik Valentino onder m'n kont, en daar ging het idee van 'ik kan goed rijden'....

Een eigen paard is echt niet altijd leuk, en vooral niet in het begin. Pas als je echt een band met zo'n beest hebt is het écht leuk en kun je er écht van genieten :P Gelukkig gaat het rijden nual wel weer wat beter. En ik merk echt dat ik er veel van leer. Wie weet denk ik oooit in mijn leven wel weer eens dat ik goed kan rijden. Maar voorlopig nog niet := Ik voel me altijd zo'n kneus op Valentino :o

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:55

Dat schudden met het hoofd doet Emmy ook (van Newton).

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:55

Astor schreef:
Iriis_ schreef:
Maar hoe weet je eignelijk zo zeker dat je over 3 jaar ene paard kan gaan kopen? Heb ik iets gemist?

Het is eigenlijk zo gegaan, we zaten aan tafel en we hadden het over het geld wat ik erf van mijn ouders.
En toen kwam de reactie van mijn stiefvader nou dan kan je wel je eigen poonie kopen.
Zo zei hij het ook echt, en dat bracht me op het idee om inderdaad mijn eigen paard te gaan kopen.
Maar omdat ik nu nog midden in mijn studie zit en er elke dag heen moet en ik ook alleen ben.
Heb ik de tijd er niet voor en over 3 jaar is mijn studie klaar. En dan verdien ik zelf ook geld.
En dan kan ik gewoon mijn eigen paardje gaan kopen en dat wil ik ook zeker gaan doen!

Ooh wat leuk joh!! Super om te horen! :D Nu heb je echt iets om naar uit te kijken, en een goede rede om hard te werken aan je studie. Heerlijk lijkt me dat gevoel!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:56

Flevolander schreef:
Bij mij ging het me niet eens echt om het rijden bij het hebben van een "klik" maar meer om het gevoel wat ik bij het paard. Ik ben met een uurtje verliefd op hem geworden bij wijze van. Dat was voor mij het teken dat ik voor hem wou gaan(klinkt als een soort verkering he :D ?)

Hihi jaa, verkering! Zo voelde het bij mij ook!
Ik zoek ook nog altijd naar de jongen waarbij ik ook zo'n klik heb :=

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:57

Manon_S schreef:
Steeds als ik het deurtje van haar kooi opendoe, schrikt ze op, en duikt in elkaar en heeft ze echt grote ogen.
En wanneer ik het deurtje dicht doe en dus afstand neem van de kooi gaan die oren weer erop en de grote ogen verdwijnen en gaat ze verder waar ze mee bezig was.

Alleen voor een koekje komt ze zelf naar mij toe en wanneer dat op is gaat ze gauw weer weg...

Heeft iemand tips zodat ik haar lekker op schoot kan nemen zonder dat ze vanuit mn schoot in haar kooi springt? :+

In een handoek wikkelen en best wel strak en lekker op schoot. Dank denk ze dat je haar moeder bent :P
Dat heeft iemand een keertje bij mij vertelt maar bij een jong konijntje. Maar weet nietof het bij die van jou gaat werken.
Omdat die al wat ouder is maar waarom vraag je het niet op bokt of konijnenforum?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:58

Iriis_ schreef:
Manon_S schreef:
@ Iris: Hoe weet je nou zeker dat je met dat paard die klik hebt?
Op de manier van lopen ofzo? :) Ben daar wel benieuwd naar.
Lijkt me echt eng als je van 1x het rijden voor een paard kiest en dat wanneer je hem eenmaal hebt dat het heel anders is dan die eerste keer dat je er op reed ;) .

Ik zal vertellen hoe het was gegaan :D

Mijn moeder en ik gingen samen met Frans in onze auto richting die kant (geen idee meer waar het was). Frans had geregeld dat we daar konden gaan kijken enzo. Toen we daar die stallen binnen kwamen stond er een paard tussen de stallen. Toen wij binnen kwamen lopen keek het op. M'n moeder en ik keken naar hem, naar elkaar, en vroegen te gelijk 'is dát hem?!'. Verkocht was ik, en volgens mij mijn moeder ook. Want jullie weten hoe scheef hij kijkt := Voor mij kon het niet meer stuk.

Die man van daar ging op hem rijden in de buiten bak, waar hij toen voor het eerst liep. Want hij stond toen nog maar een dag daar op stal. En hij was heel braaf. Toen mocht ik erop. Van Frans moest ik al gouw een stukje draven. Dus ik draven, en toen wist ik het zeker. Hij was het! Hij moest mijn paard worden :D :P

Dus daarna ging mijn moeder erop. Ook zij vond hem heerlijk zitten, én! Hij liep met opstappen niet weg (zoals Flexibel wel deed :P) En na het rijden gingen we daar in die kantine nog wat drinken. Dus Frans vroeg wat ik ervan vond. Nou ik vond hem helemaal leuk. Toen pakte hij zijn paspoort en zegt 'oh. Hij heet Valentino..'. Hij vond die naam duidelijk niks. Maar voor mij maakte die naam het plaatje compleet.

We hadden foto's en filmpjes gemaakt. En toen ik op de manege kwam (het was op een zaterdag), waren Maaike en Leana enzo daar allemaal. En ook Nicole van Dominga. En ik had met super veel trots die filmpjes laten zien.

Thuis hadden mijn moeder en ik het erover gehad. En we wisten allebei gewoon dat dit hem was. Ik weet niet. Allebei vonden we hem geweldig. De foto's en filmpjes hebben we echt 300 keer bekeken. En toen hebben we besloten dat dit hem moest worden.

Hij werd gekeurd op een dinsdag, en mijn moeder kon elk moment gebeld worden of hij wel of niet goedgekeurd was. Toen ik na gym, onder scheikunde op mijn mobiel keek, zag ik dat mijn moeder heel vaak had gebeld onder gym. En ik had een smsje gekregen waar in stond 'hij is er!'. Ik kreeg echt een hart verzakking! Ik riep midden door de uitleg dat ik naar de tandarts moest, haha! Die man keek me echt raar aan en zei 'huh? nu opeens'. Dus ik zei dat ik het vergeten was, en dat mijn moeder me gesmst had. Ik pakte m'n spullen, fluisterde tegen Anna dat hij er was, en ik ben nog nooit zo snel naar de manege gefietst! :P

Toen ik daar kwam werd ik echt onzeker, voor het eerst echt tussen de eigen paard stallen. In mijn eentje.. Frans zei dat hij er was, en waar hij stond. Dus ik ging kijken. En daar stond ie! Hij was gróót! Snel daarna kwam mijn moeder, en ook zij schrok even hoe groot hij wel niet was :=

We hadden dat helemaal niet in de gaten gehad toen we daar op hem hadden gereden.. :P

Je leert een hele hoop van een eigenpaard krijgen. Het is leuk, maar ook niet altijd. Iedereen wil altijd een eigen paard. Maar toen ik Valentino net had, wilde ik dat eigenlijk helemaal niet meer. Het is zo'n groote verantwoordelijkheid! Heel spannend allemaal.

Ook kreeg ik een flinke deuk in mijn ego. Toen ik op Lex reed dacht ik altijd dat ik super goed kon rijden. Omdat niemand op Lex 'kon' springen := Nou toen kreeg ik Valentino onder m'n kont, en daar ging het idee van 'ik kan goed rijden'....

Een eigen paard is echt niet altijd leuk, en vooral niet in het begin. Pas als je echt een band met zo'n beest hebt is het écht leuk en kun je er écht van genieten :P Gelukkig gaat het rijden nual wel weer wat beter. En ik merk echt dat ik er veel van leer. Wie weet denk ik oooit in mijn leven wel weer eens dat ik goed kan rijden. Maar voorlopig nog niet := Ik voel me altijd zo'n kneus op Valentino :o

Erg leuk om je verhaal zo te lezen :D .
Ik vind jouw en Valentino echt een super leuke combi :) .
Lijkt me ook een vervelend gevoel als je net het paard hebt, hij is helemaal van jouw, maar ook helemaal afhankelijk van alleen jouw..
Gelukkig doe je het samen met je moeder dus dan kan je altijd naar je moeder mochten er problemen zijn etc :) .

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:58

Iriis_ schreef:

Wat grappig.. Ik had precies het zelfde.. ik dacht ineens ohwje.. en nu :=

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:00

aaah wat een leuk verhaaal :D
echt super leuk om te lezen zegg :D
wist helemaal niet dat het zo gegaan was :+
maar ik vind je geen kneus op valentino hoor iris ! :)
ik vind jullie een hele leuke combinatie en jullie leren samen super veel en worden steeds beter :)

ik wilde nog iets zeggen maar ben het ff vergete :o

Manon_S

Astor schreef:
Manon_S schreef:

In een handoek wikkelen en best wel strak en lekker op schoot. Dank denk ze dat je haar moeder bent :P
Dat heeft iemand een keertje bij mij vertelt maar bij een jong konijntje. Maar weet nietof het bij die van jou gaat werken.
Omdat die al wat ouder is maar waarom vraag je het niet op bokt of konijnenforum?

Denk dat ze dan alleen nog maar banger wordt :P .
Zal ik dan maaar bij Beestenboel een topic openen :j .

Ik zit echt al heel lang op het konijnenforum maar ik denk dat ze daar dan weer gaan ''zeuren'' over dat Esprit alleen zit..

Pebbs

ooh jaaa ik weet het alweeeerr !
dat het scheve koppie van Valentino echt onweerstaanbaar is :+: zoooo schattiggg !

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:02

Leuk verhaal Iris ! Wat een opluchting zeg dat verlossende smsje. _/-\o_