Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:52

Manon_S schreef:
Hahaha jaa idd een echte dame met die wimpertjes :P .
Ik heb vandaag dit showhalster besteld vanuit Australie, duurt ff voor het er is maar het is het waard! :D

http://www.littlevalleyhalters.com/23.JPG

Wat gaaaaaafff! Duur? :o

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:54

In Nederland zijn ze zo'n 120 euro en dan heb je nog niet eens een kinketting of een leidsel erbij.
Deze was met shipping en kinketting bij elkaar 80 dollar. Dat is afgerond 60 euro :) . Ik heb hier zelf nog een leren leidsel liggen dus die heb ik niet erbij besteld.

Shipping was 12 euro dus best wel dure verzending, kinketting was een 10tje, halster alleen was volgens mij zo'n 40 euro. Is dus erg goedkoop vergeleken de prijs in NL. Ik heb 'em zelf niet betaald, cadeautje van mn mams haha.

Het halster wordt gemaakt met de hand door eigenaren van een Amerikaanse minifokkerij. Dit doen ze er dus naast. Zeg maar speciaal voor mensen die er niet veel aan willen uitgeven. Aangezien ik er naast fotoshoots niet echt wat mee doe, wilde ik er niet zoveel geld aan kwijt omdat het toch amper wordt gebruikt. Naast foto's misschien alleen wat keuringen maar voor de rest er geen echte plannen mee :) .

Nadine_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:56

Claerens was ook niet zo geschikt als manegepaard. Er waren er niet zo veel meer die op hem wilde rijden. En dan kost zo een paard gewoon te veel. Hoop dat ie een andere eigenaar heeft gevonden die de juiste knopjes bij hem kan vinden!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:58

Manon_S schreef:
In Nederland zijn ze zo'n 120 euro en dan heb je nog niet eens een kinketting of een leidsel erbij.
Deze was met shipping en kinketting bij elkaar 80 dollar. Dat is afgerond 60 euro :) . Ik heb hier zelf nog een leren leidsel liggen dus die heb ik niet erbij besteld.

Shipping was 12 euro dus best wel dure verzending, kinketting was een 10tje, halster alleen was volgens mij zo'n 40 euro. Is dus erg goedkoop vergeleken de prijs in NL. Ik heb 'em zelf niet betaald, cadeautje van mn mams haha.

Het halster wordt gemaakt met de hand door eigenaren van een Amerikaanse minifokkerij. Dit doen ze er dus naast. Zeg maar speciaal voor mensen die er niet veel aan willen uitgeven. Aangezien ik er naast fotoshoots niet echt wat mee doe, wilde ik er niet zoveel geld aan kwijt omdat het toch amper wordt gebruikt. Naast foto's misschien alleen wat keuringen maar voor de rest er geen echte plannen mee :) .

Ik hoop alleen dat je geen importkosten hoeft te betalen! Zo had mijn vader iets uit Japan gekocht, leek heel goedkoop, totdat ie dus importkosten moest betalen!

Wel een wijs halster hoor!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:05

Ja klopt, vooral bij dingen van China heb je dat snel. Ligt ook vaak aan het formaat van het pakket.
Hoe groter en zwaarder hoe sneller ze dat checken en je importkosten moet betalen.
Heb ook vaak in China besteld en dat je geen kosten hoefde te betalen dus het is helaas altijd afwachten....

Ja idd, manege zoekt toch meer rustige, brave paarden waar bijnea elke ruiter op een gegeven moment op kan zitten.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:22

Dat ding van m'n vader woog inderdaad veel meer! Was 3 kg geloof ik!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:34

Ja zou kunnen dat het daar dan aan ligt. Ik had een keer ook 1 bestelling over 2 gedaan.
Dan is het gewicht minder en het pakket kleiner. Ik was toen echt onzeker over de importkosten die ik moest betalen.. En zo dacht ik het op te lossen. Mooi geen kosten hoeven te betalen!

Dus ik hoop echt dat het nu weer net zo gaat. Ik koop echt bijna nooit uit het buitenland, zou balen zijn bij deze keer dat ik dan importkosten moet betalen :+ .

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:43

Ja, ik vind het beter voor hem dat ie nu een vaste ruiter heeft! Hoop dat ie het goed krijgt daar :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:48

Claerens had veel in zich... Hij had me toch een prachtige en krachtige uitgestrekte draf!
Jammer dat ik dat nooit op de foto heb kunnen zetten. Had het van de zomer willen doen maar helaas :(

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:51

Naja als hij terug is naar zn vorige eigenaar is dat denk ik wel beter voor hem.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:56

Inderdaad. Juist als hij potentie heeft. Zonde dan juist om hem als manegepaard te hebben.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:57

Ja precies! Hij ging alleen maar achteruit....

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:59

Meliss hoeveel zou een shoot bij jou kosten? Wil eigenlijk wel een shoot over een tijdje van Melody.
Maar niet zo heel veel eraan uitgeven omdat ze nog zo in dr wintervacht zit... (i don't like)
Ik beschik niet over een camera en zou het leuk vinden om kwalitatief goede foto's te hebben van haar.

Wanneer ze mooi kort zomervachtje heeft is dit mooier natuurlijk dan wil ik wel meer betalen voor een shoot.. :)
Ben ik nog te volgen? Wahaha :Y) .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:08

Astor schreef:
Ja precies! Hij ging alleen maar achteruit....

Zonde hè. Ik heb hem nooit zien lopen dus ik heb echt geen idee hoe hij loopt.
Hoop echt voor hem dat ie nu een leuke ruiter heeft die alles eruit kan halen.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:08

Inderdaad dat over clearens zei ik ook al, je ziet wel dat ie echt lekker kan lopen maar het is gewoon geen manege paard!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:42

Broccoli schreef:
Claerens was ook niet zo geschikt als manegepaard. Er waren er niet zo veel meer die op hem wilde rijden. En dan kost zo een paard gewoon te veel. Hoop dat ie een andere eigenaar heeft gevonden die de juiste knopjes bij hem kan vinden!

Inderdaad. Ik hoop het, want ik denk dat veel al verpest is door de manier hoe hij vroeger gereden is.
Vooral het springen, daar zie je wel typische trekjes van wat sommige springruiters ook paarden leren.
En dat kan goed gaan, alleen in de juiste handen, anders wordt het levensgevaarlijk. Daar moet je in
groeien, maar een keer in de week een uurtje springles is niet te doen. Dan leer je er niet mee omgaan.
Als ik naar mijzelf bijvoorbeeld dan kijk, toen ik op hem sprong.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:43

Elk manegepaard is wel verpest. Reageren niet meer op lichte hulpen etc.
Door al dat getrap en getrek van beginners enzo.....

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:30

En toch zijn ze fantastisch <3
't Is een vak apart om manegepaard te zijn!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:39

Broccoli schreef:
En toch zijn ze fantastisch <3
't Is een vak apart om manegepaard te zijn!

Precies, zijn topsporters. Gouden hartje hebben ze.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:52

Goede middag!
Zondag weer les met Az! Is gelukkig prima te doen met mijn gekneusde duim !

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:13

Ja dat is waar! Zijn zeker topsporters, al helemaal in de zomer met die warmte!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:41

Manon_S schreef:
Elk manegepaard is wel verpest. Reageren niet meer op lichte hulpen etc.
Door al dat getrap en getrek van beginners enzo.....

Mwoah, denk dat een hoop 'gevorderde' ruiters ook hoop schade aanrichten met 'aan de teugel'

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:38

Een beginner richt denk ik minder schade aan dan iemand die denk dat trekken een paard aan de teugeltjes is.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:13

Vandaag Melody weer eens gelongeerd, dit keer zonder longeerhulp.
Wilde haar vandaag echt beginnen te leren om op mijn stem te reageren.
De bak was erg zwaar, vannochtend was er ingereden dus was die nog zwaarder dan normaal en ook erg droog.
Dus Melody was al snel moe, heb het daarom ook kort gehouden. Ze luistert wel al beter naar mijn stemcommando's.
Morgen weer ff longeren, ze mag wel wat minder buik hebben dus we gaan ff flink bewegen komende tijd. Ipv kuil krijgt ze nu hooi en ze staat op een best kaal weiland dus ben benieuwd hoe snel dat buikje mindert.

Wel schattig normaal komt ze altijd naar het hek lopen als ik haar uit de wei wil halen.
Nu kwam ze in een snelle vrolijke draf naar het hek gerend. Ze vind het heerlijk om aan de gang te zijn met je.
Super karakter gewoon, lekker tutten en alles op zn gemak. Ze vind het allemaal goed en leuk :) !

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:17

Ahw klinkt als een superleuk beestje manon!