Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:38

Klinkt leuk Esther!
Mijn weekend was niet heel bijzonder.... Verre van eigenlijk..... Werd vrijdag op zaterdag niet lekker, 39 graden koorts, overgeven..... Nou ja, weekendje bed dus -O- ! Gisteravond voor het eerst voorzichtig weer gegeten en vanochtend wel gaan werken, ging gelukkig goed.
Kort weekje deze wel een lang weekend *\%/*! Donderdag Hemelvaart, vrijdag verplichte brugdag. De voorspellingen voor het weer zijn goed, dus hopelijk genieten!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:06

Balen Milou, weer ziek -O-

Mijn weekend was erg leuk. Vrijdag was mijn laatste dag bij Bakker. Daarna met een vriendinnetje gegeten en nog even naar mijn ouders geweest. Zaterdag zijn Dennis en ik naar Amsterdam geweest o.a naar Madame Tussauds en Body World. En nog lekker uit eten. Zondag beetje thuis gehangen en lekker met de honden weggeweest.

Vandaag begonnen bij m'n nieuwe werk. Even wennen maar weer :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 07:24

Ahhhh was het eindelijk zo ver! Die eerste weken is vooral veel meekijken en inlezen enz. Echt werken kom je vaak nog niet aan toe :'). Wel leuk ontvangen verder? Wat ga je nu eigenlijk precies doen?

Balen Milou! Hopelijk kan je het dit weekend dubbel en dwars inhalen. De voorspellingen zijn inderdaad heel erg goed!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:01

Balen van je weekend, Milou! Hopen dat je nu voorlopig gezond blijft!

Lekker Sas, eindelijk klaar bij je oude werkgever en op naar een nieuwe uitdaging! Ben benieuwd wat je er van vindt en wat je daar mag doen! En lekker weekend gehad dus, dagje weg.

Esther, je bent ook lekker bezig geweest met pony en met de honden wandelen. Wel erg fijn als ze omheind los kunnen en als het duidelijk is waar ze los mogen.

Antoinette, gaat het bij jou al weer beter?

Vrijdag eerst Mazzel en Amor even gehobbeld in de bak. De hoefsmid zou om 4u komen, maar heeeeel soms is hij te vroeg en meestal veel te laat, dus daarom maar even in de bak. Mazzel heeft wel super lekker gelopen! Daarna Amor nog even gereden, doe 22 mei op stal mee met hem met onderling wedstrijdje, dus beetje onderdelen uit de proef geoefend. 's Avonds vierde mijn vader zijn verjaardag, dus was weer gezellig. Zaterdag nog bij de post gewerkt en nog bij kennis op de thee geweest. En zondag mochten de paarden weer het land op. Mazzel buiten gezet, die had meteen een nieuw vriendje en was lekker mee aan het rennen met de rest. En zocht daarna nog een vriendje op waar hij aantal jaren niet bij gestaan had. Was leuk om te zien. En Amor gedroeg zich ook in land, wel ff rennen, maar gelukkig ook snel weer eten.

En nu nog 1 dag werken en dan is het weekend :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 07:21

Heb ook echt zin in het weekend :D. Morgen misschien naar Burgh-Haamstede schijnt ook een mooi wandelgebied te zijn. Ff kijken of dat m wordt of dat een ander gebied ook leuk is om heen te gaan :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:11

Ik ga voornamelijk aan de websites en webshops werken. Tot nu toe bevalt het goed.

Trouwens, ik dacht, zullen we Leo ook meevragen met eten? :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:12

Goed idee sas!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 06:53

Iedereen fijn weekend gehad? Was echt bizar warm ineens zeg..... Bij ons is de schutting in de tuin helaas nog steeds niet gemaakt een aangezien Beau het gezelliger in de tuin van de buren vind als in die van ons (die hebben namelijk plantenbak waar je in kan graven |o) kon ik niet echt veilig gebruik maken van de tuin :P. Wel lekker met ze naar de zeedijk geweest om te zwemmen! Dat vind Beau ook echt heerlijk!

Goed idee Sas, die heb ik ook al een tijdje niet meer gezien!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:01

Hallo allemaal :wave:
Ja Wen hier een stukje beter, 2 keer per week fysio ivm vastzittende schouder breuk is voor mijn gevoel goed aan het genezen.

Nog aan het inburgeren op je nieuwe baan Sas? Wel leuke collega's?

Ik had al voor 6 gereserveerd (had al het idee dat er iemand bij zou kunnen komen) wie heeft er contact met Leo?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 13:06

Hahaha goed voorgevoel had je dan :P. Hopelijk ben je snel weer hersteld dan! Vastzittende schouder is ook niet fijn!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:19

Balen van de schouder, gelukkig lijkt de breuk wel goed te genezen. Hopelijk kan je snel weer op je zwarte parel klimmen!

Gezellig zo'n hond, Es. Vooral de boel uitgraven, daar zullen de buren blij mee zijn :o :+
En lekker zo'n zwemmende hond. Kaya vindt het ook prachtig om in het water te zitten en zwemt ook.

Ik heb een heerlijk lang weekend gehad. Donderdag dagje dierentuin gedaan, naar Wildlands in Emmen. Aantal verschillende dieren viel tegen en was enorm druk. Maar de dieren hadden wel mooie ruime verblijven en gebruik van hekken en gaas was tot minimum beperkt, veel met hoogte verschillen gewerkt of water, mooi aangelegd!

Vrijdag was mijn neefje mee paardrijden. Hij heeft op Mazzel in de bak gereden, ging nog best redelijk, Mazzel ging niet in protest :) En daarna heeft hij buiten nog rondje op Amor gezeten en ik ernaast gelopen aan touwtje.

En gisteren met Milou en Mazzel naar strand geweest en foto's gemaakt. Die ik nog verder uit moet gaan zoeken.

Maar zo eerst bij iemand hopelijk andere lens halen. Ik ben niet tevreden over foto's van mijn 75-300mm lens, dus nu voor ander merk kijken, die erg goede reviews heeft. Dus dan wordt het weer tijd om die te gaan testen *-:)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:52

Klinkt als lekkere 'paardendagen' Wen!
Ben ook wel benieuwd naar de foto's!

Bij La Cubanita is het vaak zo dat als je met 5 komt je aan een 4 persoonstafel geprakt wordt dus dat speelde bij 'het maken van de reservering' ook een beetje mee!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 07:22

Ahhhhhh slim Antoinet :P.

Lekker weekend gehad zo te lezen Wendy! Ben zelf ook erg benieuwd naar de Wildlands! Maar wacht wel even tot het najaar misschien is het dan wat rustiger :=. Wat voor lens ga je nu halen? Ik had voor mn Sony altijd een oude Minolta lens, die deed het echt super. Voor de Canon had ik een Tamron maar nu heb ik een Canon lens ervoor gekocht (Tamron wilde ineens niet meer scherpstellen). Maar de Canon doet het ook prima. Wil alleen ooit nog eentje met een nog groter diafragma bereik F2.7 ofzo dat is ook wel fijn voor binnen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:30

Ik had tot 30 juni leuke aanbieding voor wildlands, voor 15 € pp. Dus toch gegaan wilde eigenlijk nog jaartje wachten.

Ik heb minolta 75-300 3.5-5.6, maar vind hem niet geheel scherp als ik de foto op 100% Bekijk. Daarnaast ook zeer veel last van chromatische abberatie, veel en brede paarse of groene randen als het enigszins zonnig is, ook in telebereik. Normaal zie je dat meer in groothoek.
Gisteren via marktplaats een Sony 70-300 4.5-5.6 g ssm opgehaald. Wel iets kleinere maximale diafragma. Maar wel veel scherper en veel minder paarse randen.
Daarnaast heb ik Sigma 50-150 2.8 HSM. Scherpstelmotor in lens, dus snel en 2.8 op hele bereik. Ook erg leuke lens

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:38

Wat technisch allemaal!! Wanneer kom je een keer op Queribi oefenen??

7 juni gaan zijn tanden eruit, arme pony!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:09

Agos! Gaat dat onder algehele narcose?

Ja, ik ben nog aan het wennen, maar alle plannen klinken goed. Ben altijd alleen blij als ik zelf een beetje m'n weg kan vinden en niet alles hoef te vragen.

Ik heb Leo geappt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:18

Arme querubi! Alhoewel, mogelijk heeft ie dan geen pijn?
En technische dingen van camera.... Pfff, ben al blij dat ik als dummy wat gelukje foto's heb geschoten van Wendy zondag (met de dwarse draak Mazzel }:))!
Kan je je weg al een beetje vinden dan Sas?
Net heerlijk buiten gereden op ushi. Gingen toch anderhalf uur, ondanks dat het best bewolkt was. Ushi liep, na ons meningsverschil in het begin over luisteren, als de brandweer :D... Het was nog warm ook! Spijt dat ik mijn vest aan had gedaan! Maar gelukkig creatief met vest de mouwen uit kunnen doen en over mijn gele hesje vast kunnen knopen :=!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 07:28

Een 2.7 lens is inderdaad ook wel heel fijn voor binnen! Degene die ik wil van Canon is over de 1000 euro, moet ik toch nog maar even sparen enz :'). Maak de laatste tijd eigenlijk ook te weinig foto's... Nu is mn laptop weer kaduuk en kan ik de foto's niet van mn camera af halen. Dus eerst die maar vervangen :P.

Sas, inderdaad fijn als je zelf je weg kan vinden. Ik vind die eerste weken ook altijd vreselijk. Vooral als je veel moet meekijken en weinig zelf doet. Ik laat stagiaires bij ons ook altijd zelf alles doen en dan geef ik ze instructies en kijk ik gewoon mee. Van doen leer je toch altijd meer :).

Milou, Lekker hoor rondje naar buiten! Ik ga hopelijk van het weekend ook weer even lekker rondje doen! De Bernisse zou nu goed te doen moeten zijn en het wordt van het weekend ook weer wat koeler. Is voor pony ook wel zo fijn!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:27

Nee hij gaat niet onder narcose (gelukkig niet dat vind ik zo eng).
Volgens de dierenarts moet hij nu erg veel pijn hebben al laat hij dat niet echt zien. We wachten het af!

Je werkt nu toch in Noordwijk Sas? Je bent vast zo gewend! Over 2 weken weet je niet beter! En hoe gaat het met je eigen bedrijfje?

Lekker Milou Ushi daar hoopte je vast op?

Van lenzen heb ik geen verstand dus daar bemoei ik me niet mee :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 12:11

Ahhhh dan krijgt ie zeker zo'n roesje net zoals ze bij de gewone tandarts krijgen (nou ja degene die het electrisch doen). Lastig altijd met paarden dat ze niet laten merken als ze pijn hebben, konden ze maar praten en zeiden ze het dan ook maar....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:06

Hij krijgt sedatie en plaatselijke verdoving.
Tja hij eet goed is fit glanst, maarja ik heb de foto's ook gezien en die vertellen toch een ander verhaal. En ervaring heeft geleerd dat als ze eenmaal stoppen met eten het goed fout zit..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:35

Arme pony! Maar wel fijner als dan de tanden eruit zijn en hij geen pijn meer heeft. Paarden zijn inderdaad hard voor zichzelf en als je wat ziet ben je dan laat. Fijn dat het met sedatie en lokaal verdoven kan. Toch fijner als paarden blijven staan. Komen ze naar Smit of moet je naar de kliniek? Lijkt me leuk om weer eens op hem te oefenen. Ik heb 2e pinksterdag nog niets te doen of evt eerste pinksterdag 's middags.

Sas, leuk dat je Leo geappt hebt. En nog even en je voelt je weer thuis! Wel leuke collega's?

Milou, fijn zo'n ritje met Ushi en nog 1,5 naar strand, dat is helemaal lekker. Het verbaast me ook iedere keer weer dat het zo warm is ondanks de bewolking.

Esther, heb je geen kaartlezer, kaartje uit de camera, copy paste en je kan ze zo op elke computer zetten. Alleen als je met de arw aan de slag wilt, heb je lightroom of ander programma wat ze pakt nodig. Ik vind het ideaal zo'n losse kaartlezer, kaartje erin, kopieren, plakken en zo in lightroom laden en dan nabewerken (en evt nog met photoshop). 2.8 is idd ideaal voor binnen, ik ben ook blij met bereik van 50 - 150, ook nog wat zoom. Allen voor kleinere ruimtes is 50 mm al wel ruim. En kan je niet op marktplaats 2e hands zoeken? Heb ik nu ook gedaan. Heb alleen kitlens nieuw 'gekocht', zat bij camera. Heb een groothoek van 11-18 mm ooit van marktplaats gehaald, zat ook nog garantie op, ding was amper gebruikt. Antoinette, jij had toch ook zo'n camera?

Zo en nog weer even verder met de foto's uitzoeken/nabewerken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:42

Ja, werk nu in Noordwijk inderdaad. Lekker man, op het fietsje naar kantoor ;-). En mijn collega's zijn ook gezellig. Het is een 'klein maar fijn' bedrijfje om het zo maar te noemen.

Dennis heeft mij een spiegelreflex voor m'n verjaardag gegeven (iets met aso cadeaus), maar helaas werkt het navigeerpaneeltje niet helemaal goed. Pijltje naar links en naar boven doen het niet goed, dus we moeten daar nog even achteraan... :/

Lekker hoor Milou, op Ushi Pushi :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:31

Lekker sas, op fiets naar werk! Ik loop weer elke dag naar werk, gaat lekker!
Ja, Antoinette, is wel een paardje waar ik op kan hopen ja! Net als Dea en Elke! Heb Elke nu één keer gereden, maar wat een heerlijk paardje!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 07:41

In mijn laptop zat een ingebouwde kaartlezer :P. In die van mn ouders ook dus dacht haal ik ze daar wel ff binnen. Helaas herkent ie het kaartje niet en wil die m dan eerst formatteren |o. Dan ben ik natuurlijk alle foto's kwijt.... Voorheen herkende die m wel gewoon dus is wel weer apart....

Hahahaha leuk cadeau voor een verjaardag toch :P. Leon weet voor zichzelf ook altijd leuke dure dingen te verzinnen.... Weber BBQ, onderwatercamera en nu wil die een nieuw set koksmessen (dacht ohhh dat valt mee nou ik weet inmiddels dat die krengen ook heel duur zijn := ). Ik vraag zelf nooit dure dingen, koop het gewoon zelf, na er netjes voor gespaard te hebben :). Heb mijn canon telelens ook tweedehands gekocht bij foto konijnenberg. Die hebben ook veel tweedehands en dan zijn ze toch helemaal nagekeken enz. Vond ik wel een fijn idee!

Van het weekend weer wat minder warm. Kan ik misschien eindelijk weer is een normale buitenrit doen. Pony vond het hiervoor toch echt te warm....