KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:46

Ech wel 8-) ... :')

Daar heb ik idd ook last van :+

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:17

Jetske_ schreef:
Mooi dat je toch nog tevreden was en geen protest had van je pony!

Ik ging vandaag een M2 proefje oefenen (ja ik ben lekker bezig met al die proefjes :') ). Ik wil bij de 10 winst meteen over, dus kan het beste nu al vast een beetje proefgericht gaan trainen :Y) Ik vind het best wel leuk proefje.
Het ging nog wel een beetje fout met het van hand veranderen in galop richting de contra: hij besluit zelf te wisselen met een luchtsprong/bok en de keertwendingen lijken nog hélémaal nergens op _O- En de uitgestrekte draf is nog niet echt iets voor ons :')
Verder wel een leuke proef :D

Moet je s Z gaan rijden, klote end...

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:21

Net jankend van Yout afgekomen, jezus, wat een ***.
Links ging redelijk, rechts steeds vol in de remmen en stijgeren.
Rij ik een stuk verder gelijk weer helemaal terug en omhoog komen, ben niet snel bang maar dit ging me toch echt te ver ;(
Hele tijd weer proberen, echt eng.
Ze weet nu gewoon waar ze mij kan pakken en gaat dan meteen omhoog.

Dus of er is wat met haar tanden en anders zet ik mijn instructeur er wel op, mag die m eens alle hoeken van de baan laten zien.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:26

:(:)

ik oefen weleens proefjes :) maar ik oefen natuurlijk vaker de onderdelen in het gewone rijden :P

Ik heb een nieuw wedstrijdsjabrak gekocht :D

Afbeelding

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:13

Ik had 173-2 bij vd Linden. Viel me reuze mee :P Geeft me moed voor de komende 2 proeven :+ Eerste middendraf bij haar had ik ook alleen zithulp nodig, begon heel netjes, alleen toen galopeerde ze aan..
Andere proef 169. Maar die proef heb ik op film, en die vond ik best meevallen.. Zitten echt punten in die ik niet snap. Pony was super voorwaarts, maar voor impuls een 5, gangen een 6, en nog 2 5en voor rechtgericht en zit ofzo. En bij mevr vd linden had ik een 7 voor draf en galop. en volgens mij ook 7ens in de andere onderste punten. Heb wel eerder 5 op impuls gehad, als ze sloom en tegen mijn been was.. Maarja, morgen weer een dag. Vind het er op de film niet eens echt slecht uit zien.

Balen Antal :(:)
Mist had ongeveer hetzelfde, staken en steigeren, onverklaarbaar..

Gaaf Damelza :D

Ik oefen vaak de week van te voren voor mijn moeder een keer, ik oefen eigenlijk alleen wijken enzo echt uit de proef, verder doe ik altijd lekker mijn eigen ding met rijden normaal, ik rijd ook altijd in de 20x60 bak dus dan kan je moeilijk echt oefeningen uit je proef gaan oefenen.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:41

Balen Antal :(:)

Valt idd nog mee bij vd linden, ik vind haar wel fijn jureren.
Ben wel benieuwd naar je filmpje eigenlijk :)

Mooi shabrak!
Ik wil een nieuw wedstrijddekje maar dan met lusjes, ik heb die witte anky, maar ik word er gek van ik moet na het losrijden heel mijn zadel losdoen omdat het dekje naar achter is geschoven, terwijl ik hem heel ver de kamer in trek en naar voren.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:45

Dat heb ik vroeger ook wel gehad met dekjes Jill, vervelend he. Heb ik ook gehad met mijn sprinfzadel.
Ik heb ook de witte anky, vond hem in het begin vervelend dik en stug, maar nu ligt die wel fijn :)

(zijn 4 losse filmpjes, in het 3e filmpje zie je nog wel wat verzet op mijn hand eerste keer en op mijn been in de galop.
http://www.youtube.com/watch?v=tCnOP2Ol ... feature=BF )

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:39

Ik ga denk zo'n eurostar max kopen, die zijn wel mooi en hebben lusjes :+

Ik heb je filmpjes gekeken, ik vind het ook niet zo verkeerd hoor! Alleen het algemene beeld is hier en daar zoals je zelf al zei een beetje gehaast en onrustig. Ik weet uit ervaring :+ dat je hier wel op afgestraft wordt, dan vinden jury's het over het algemeen gewoon net-niet en blijven beetje hangen op de 5/6.
Maar verder zie ik geen onwijs grote fouten ofzo, de middendraf kan beter en het wijken naar links bijvoorbeeld.

Ik denk dat je als ze de hele week zoveel verzet had getoond nog best tevreden mag zijn.
Enne ik zat stiekem een filmpje van 11 maart te kijken, en dan ben je helemaal al veel voorruit gegaan :)
Succes vandaag!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:17

Oef, dat was zeker weinig soeps ja :j
Dat was clinic van Lotje Schoots en daardoor ben ik van mijn vorige instructrice afgestapt en vlak daarna bij mijn huidige instructrice gaan rijden.
Beeld is idd onrustig, ik kon ook weinig rust tussen de oefeningen vinden en had ik minder tijd dan normaal om dingen af te maken. Eerste proef was ik het echt totaal eens met de punten, alleen die proef zaten op mijn protecol een aantal lage cijfers tussen die ik niet zag. Vandaag weer een dag met hopelijk wat minder spanning :)
Ik ben idd allang blij dat ze geen verzet meer toont, anders was ik helemaal niet gegaan.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:25

Eurostar Max is ook leuk :D als deze wel gaat schuiven wat ik niet verwacht, ga ik vragen of me oma van die dingetjes eraan wil maken :+

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:12

Heb nieuwe UGGS mini boots gekocht :D Lekker warm!
Zonet naar de kapper geweest, in december ga ik 't laten verven. :)

Ziet er een stuk beter uit Shanty in vergeleken met een paar maanden geleden! :j
Eng Antal dat ze steeds aan het steigeren is :(:)
En mooi Sjabrak, Damelza! :D

Morgen dressuurwedstrijd :) Straks eerst nog even les.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:36

Ik had net springles, ging wel fijn :D

Jill_ schreef:
Mooi shabrak!
Ik wil een nieuw wedstrijddekje maar dan met lusjes, ik heb die witte anky, maar ik word er gek van ik moet na het losrijden heel mijn zadel losdoen omdat het dekje naar achter is geschoven, terwijl ik hem heel ver de kamer in trek en naar voren.

Eskadron! En dan de cotton (€28) of evt brilliant (€65). Heel mooi, met lusjes, blijft mooi liggen en je hebt ze met verschillende biesjes :D
Wit met r-w-b biesje
http://www.xs4all.nl/~boonmc/laswad16.jpg:
Creme met goud koortje:
http://www.xs4all.nl/~boonmc/gorssel1.jpg

Verder heb ik er ook nog een in Petrol en Lavendel en ik wil er nog wel meer, zulke fijne dekjes :+:

Je ziet flink wat spanning Shanty. Gewoon rustig verder trainen en dan wordt het vast wel beter!

Leuk Elbrich!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:08

je moet de spanning wegdenken oortjes aar mij gericht en we zitten in normale training.

Vandaag al minder spanning, maar wisselvalligheid. Ik had 176 en 175 maar ze krijgt het ook rustig voor elkaar om voor hetzelfde onderdeel in dezelfde proef een 7 en een 4 te krijgen..

Morgen mag mijn instructrice haar rijden, dan zondag nog en dan ga ik beslissen of dat voor het laatst was of niet. Thuis trainen heeft er al niets meer mee te maken, wedstrijd doet iets met dr.. Kan echt helemaal niets met haar op wedstrijd helaas..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:42

Hmm, dan juist vaak op wedstrijd gaan. Als het thuis goed gaat en op wedstrijd 'fout' gaat, moet je juist daar gaan oefenen. Of vaak op vreemd terrein rijden kan ook wel helpen.
Ik weet niet of je zelf (onbewust) gespannen bent voor wedstrijden? Dat kan ook meespelen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:47

Oja:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:56

Gave foto's Jets!

Tja, dat was ook mijn gedachte toen ze op wedstrijd 1 en 2 van dit jaar gespannen was. Maar we zitten nu op wedstrijd 17 dit jaar.
Heb de tijd en energie er niet voor om naast mijn school veel op wedstrijd te gaan. En heb nog steeds niet het idee dat ze vooruit gaat op dat vlak..
Maar ga het er morgen maar even over hebben met mijn instructrice. iig gaan we voorlopig weer niet meer op wedstrijd.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:01

Echt zonde zoiets, misschien (weer wat anders) vaak op buitenrit gaan, veel springen en (nu wat lastiger) crossen. Gewoon van alles doen en de dressuurwedstrijden idd even laten rusten. Daar heb je (en Misty) dan wss meer plezier in.

Spring je nog weleens met hem (op wedstrijd?)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:10

Wil deze winter weer eens gaan proberen. Maar de vorige 2 springwedstrijden 2x uitgebelt dus ook daar niet enorm veel vertrouwen in, maar in lisse deed ze het braaf dus wilde 12 december maar daar weer eens gaan kijken. :)

Ga hierna idd maar (alweer, laatste dressuurwedstrijd was 7 weken terug) de dresuurwedstrijden laten varen..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:12

Balen :(:)

Lisse heeft ook oefenp-parcoursen, met de mooie hindernissen die ze ook op de wedstrijden gebruiken. Misschien leuk om te oefenen?

(jeetje wat loop ik een advies te geven zeg, sorry }:0 :') )

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:17

Nee joh, al het advies is welkom.
Ja kan ik ook wel eens gaan kijken, vorige keer Lisse was wel echt de grootste ramp, maar sindsdien is ze wel vooruit gegaan (toen ben ik eerste parcours ergens halverwege uitgebelt, en het tweede parcour ben ik na 2 weigeringen dooor hindernis 1 heen gegaan en bij hindernis 2 uitgebelt.) in wassenaar was het meer pech, 1x uitgebelt op de dubbel, en 1x verkeerd parcours.

Pfft, volgende paard dat ik koop word een makkelijke, koele ruin :=

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:19

Lisse is wel fijn, zeker voor regelmaat en dat kan heel fijn zijn voor pony's die niet zo makkelijk springen.
Er is elke maand een officieel parcour en ik geloof ook elke maand een oefenparcour (en elke maand een dressuurwedstrijd).

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:19

het is jammer dat je niet hier in de buurt woont. Anders had ik je de oefenparcoursen in Heiloo echt aangeraden :)) in december hebben ze ook oefenspringwedstrijd. Is onder leiding van André Weel, dan krijg je in het parcour zegmaar les en hulp. En hij is echt super

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:00

Zen heeft de jas weer uit! Ze is nu heel mooi donker/zwart gebleven *\o/*

Goeie foto's Jetske, op naar t Z!

Jammer van de spanning Shanty, hoe heb je verder gereden(vandaag/gister)?

Gister lekker op stap geweest, was leuk!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:59

Mooi dat Zen nog mooi donker is en dat het gister leuk was!

Ik ben even overcreatief met mn profiel geweest _O-

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:00

Haha leuk Jetske :')
Hoe heb je dat gemaakt zo?