** Manege Belle Epoque Topic **

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ahtnamas

Re: ** Manege Belle Epoque Topic **

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:38

Melanieetjuh schreef:
Ben ik ook weer ffies.
Gisteren heerlijk op mn 2de poepie gereden; Rox. Haha!
We gingen in de buiten bak..Echt heerlijk..!
Ze schrok nog een paar keer flink..
En 1 keer lag ik er zelfs naast Knipoog

Echt stom..we draven gewoon normaal, heb haar gewoon goed bij me..Ze kijkt ergens naar...Gaat helemaal scheef weg lopen, en naar achteren lopen..echt heel raar hoe dat ging..Maar ik had geen pijn. En tijdens mijn val blijf ik haar gwoon vast houden Lachen Vond ik wel goed..Lachen
Alleen toen ging ze naar achteren lopen..maar ze bleef bij mij staan. Vond ik echt zo lief van Rox (L) Ze had ook door die hele bak kunnne gaan rennen. En binnne een seconde zat ik weer op Rox en redenen we weer gewoon verder Lachen

Echt raar...we waren zeker als zo'n 80 x langs gereden daarzo..en dan opeens Tong uitsteken
Majaa, we hebben lekker gereden, en ze heeft hard voor me gewerkt Haha!

Hey mel probeer je me bang te maken Knipoog Rox wordt waarschijnlijk gewoon mijn vaste buitenpaardje.. kom jij met zo een verhaal.. Maar hoe kwam het dan dat je eraf lag? Ik snap hem neit helemaal

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:39

Astor schreef:
Je kan beter een nieuwe kopen

Een goede 2de handse kan ook geen kwaad. En schild per prijs. En ik ga toch niet achterlijk veel uitegeven voor 1 x in de week.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:40

fallenangel3 schreef:
Melanieetjuh schreef:
Ben ik ook weer ffies.

Echt stom..we draven gewoon normaal, heb haar gewoon goed bij me..Ze kijkt ergens naar...Gaat helemaal scheef weg lopen, en naar achteren lopen..echt heel raar hoe dat ging..Maar ik had geen pijn. En tijdens mijn val blijf ik haar gwoon vast houden Lachen Vond ik wel goed..Lachen
Alleen toen ging ze naar achteren lopen..maar ze bleef bij mij staan. Vond ik echt zo lief van Rox (L) Ze had ook door die hele bak kunnne gaan rennen. En binnne een seconde zat ik weer op Rox en redenen we weer gewoon verder Lachen

Echt raar...we waren zeker als zo'n 80 x langs gereden daarzo..en dan opeens Tong uitsteken

Hey mel probeer je me bang te maken Knipoog Rox wordt waarschijnlijk gewoon mijn vaste buitenpaardje.. kom jij met zo een verhaal.. Maar hoe kwam het dan dat je eraf lag? Ik snap hem neit helemaal

Nou, ik reed gewoon in draf met haar. En toen (ze was al erg kijkerig) schrok ze opeens... Clown
Totaal onverwachts.. Ergens waar we zeker al meer dan 80x voorbij waren gegaan.. Knipoog
Gekke merrie Tong uitsteken
En daarna weer vrolijk verder gereden.. Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:42

Melanieetjuh schreef:
Astor schreef:
Je kan beter een nieuwe kopen

Een goede 2de handse kan ook geen kwaad. En schild per prijs. En ik ga toch niet achterlijk veel uitegeven voor 1 x in de week.

Ik hoop echt dat ik mijn hoofdstel morgen binnen krijg (anders ga ik me zorgen maken)

ben vandaag voor het eerst naar het zadeltje geweest.

Oh trouwens.. ik heb hier ook nog ergens een hoofstel liggen maar volgens mij is dat maat Cob of zo.. want die past net aan op Jozele.. En hij is wit onderlegd. Dat vind ik weer wat minder.

Vandaag naar het zadeltje gegaan om te kijken voor een bit (voor het eerst daar Knipoog).. maar ze hadden geen bustrens 12,5 cm.. echt vervelend. En ik wist echt niet dat er zoveel verschillende bustrensen waren...

Wat hebben onze paarden precies...

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:44

Melanieetjuh schreef:
Ben ik ook weer ffies.

Hey mel probeer je me bang te maken Knipoog Rox wordt waarschijnlijk gewoon mijn vaste buitenpaardje.. kom jij met zo een verhaal.. Maar hoe kwam het dan dat je eraf lag? Ik snap hem neit helemaal[/quote]

Nou, ik reed gewoon in draf met haar. En toen (ze was al erg kijkerig) schrok ze opeens... Clown
Totaal onverwachts.. Ergens waar we zeker al meer dan 80x voorbij waren gegaan.. Knipoog
Gekke merrie Tong uitsteken
En daarna weer vrolijk verder gereden.. Lachen[/quote]

Ik heb dat trouwens wel een keer binnen gehad. Tijdens een galopoefening. Ik stond gewoon nog in het rijtje.. en opeens ergens bij h ?(de eerste hoek links.. dat is H toch?) schoot ze opzij.. Maar ze stond wel direct weer stil. Net als met de buitenrit vorige week.. alleen binnen schrok ze van niks en buiten van de opvliegende vogel.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:45

Een goede 2de handse kan ook geen kwaad. En schild per prijs. En ik ga toch niet achterlijk veel uitegeven voor 1 x in de week.[/quote]

Ik hoop echt dat ik mijn hoofdstel morgen binnen krijg (anders ga ik me zorgen maken)

ben vandaag voor het eerst naar het zadeltje geweest.

Oh trouwens.. ik heb hier ook nog ergens een hoofstel liggen maar volgens mij is dat maat Cob of zo.. want die past net aan op Jozele.. En hij is wit onderlegd. Dat vind ik weer wat minder.

Vandaag naar het zadeltje gegaan om te kijken voor een bit (voor het eerst daar Knipoog).. maar ze hadden geen bustrens 12,5 cm.. echt vervelend. En ik wist echt niet dat er zoveel verschillende bustrensen waren...

Wat hebben onze paarden precies...[/quote]

K weet 't niet precies. Volgens mij Full en bustrens 12,5 ?
Ik heb net al een pm van iemand gehad, iemand heeft full hoofdstel, met wit onderlegd met bit erbij enz.
Ik heb d'r even gevraagd voor foto.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:48

Ja hoofdstel full dat is duidelijk.. en 12,5 wist ik ook.. maar je hebt zoveel verschillende. Ben er ook uit dat wij een lichtgewicht hebben en dat ze redelijk dik zijn. (het is geen onderleg bustrens)

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:50

Mel je moet niet zomaar een 12,5 bit kopen he Knipoog want je kan niet zomaar ieder bit in de paardenmondjes douwen.. Ik ben dan ook op zoek naar één die het meest overeenkomt met die van de manege.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:08

Ik lees net dat mijn hoofdstel onderweg is Haha! Haha!....

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:54

Wat voor hoofdstel krijg je precies? Bloos
Als hij er is wil ik wel een foto zien hoor (a)
Ik heb een hoofdstel maat Full bustrens maat 12,5 Knipoog

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:09

fallenangel3 schreef:
Ik heb dat trouwens wel een keer binnen gehad. Tijdens een galopoefening. Ik stond gewoon nog in het rijtje.. en opeens ergens bij h ?(de eerste hoek links.. dat is H toch?) schoot ze opzij.. Maar ze stond wel direct weer stil. Net als met de buitenrit vorige week.. alleen binnen schrok ze van niks en buiten van de opvliegende vogel.

Emm nee M. Clown

Ik heb ook een Full hoofdstel met een 12.5 bus. K heb em by Grava en Astor gebruikt. Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:17

Elja schreef:
fallenangel3 schreef:

Emm nee M. Clown

Ik heb ook een Full hoofdstel met een 12.5 bus. K heb em by Grava en Astor gebruikt. Lachen

Ik ben ook droog.. ik bedoelde rechts.. haha.. na negentien jaar zit dat links rechts er nog steeds niet in Tong uitsteken

Maar er zijn enorm veel verschillende soorten bustrensen!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:29

Elja schreef:
fallenangel3 schreef:

Emm nee M. Clown

Ik bij As & Dunja

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:31

Pf ik heb gewoon eentje genomen die bij mn hoofdstel pastte en dat was toen goud. Tong uitsteken Een argentaan bus 12.5
Die vondk wel mooi. Tong uitsteken

Tsja vraag gewoon naar een standaard en zeg erby dat het voor een manegepaard is. Dat snapt ze wel hoor. Tong uitsteken

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:39

pfff.. ik heb net een smsje gestuurd als laatste poging om een vriendschap van 9 jaar ong. te behouden.. als ik nu weer geen reactie krijg dan kan hij het in zijn hol steken.. (sorry voor de negativiteit Tong uitsteken)...

heb je een foto van je bit elja?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:43

Em staat in Melissa's profiel. Clown

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:05

Dit is Elja der mooie hoofdstel (a) of was? Bloos

Afbeelding
Met dat bit toch?

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:31

Ik heb leonie gevraagd om foto's van mij en Valentino te maken ! Pling En ze vind het leuk!

Maar vandaag in de buiterbak gesprongen en ben echt super trots op me ventje Lovers

Carlos en Worlino gingen de wei voor het eerst in! Was echt lachen Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:46

vanochtend om 9 uur ging hier de deurbel (iedereen sliep nog) dus ik naar beneden.. deur open..niemand. Mijn moeder was ook wakker geworden en zegt dat ze iemand de tuin in hoord lopen. Dus ik kijk.. POLITIE!

Is er dus ingebroken in veel van de huizen om ons heen (of poging tot) en bij ons stond buiten het schuurtje open. (niks gejat) bij onze naaste buren (hebben we ruzie mee.. dus is neit zo erg Knipoog en bij de twee buren daarnaast zijn ze binnen geweest.

Ook bij de 'nieuwe' buren. Een jong stelletje... die jongen kwam net keihard aanrijden van zijn werk. Dus waarschijnlijk is zijn vriendin alleen thuisgeweest toen die mensen hebben ingebroken :S.. echt een eng idee gewoon!

Nu kregen we gister in de brievenbus een rare brief, gedateerd op 25 maart 2007 van de blablablamoeilijkenaam een soort gelovigen groep of zo. Een uitnodiging voor een optocht op brongouw nr. ? zonder datum. Mijn vader heeft het meteen weggekwakt dus kan het niet meer lezen Knipoog. Het klonk niet bekend.

Nu heeft de buurman deze 'gelovigen' gister gezien. Ze deden best verdacht, gooiden niet alleen die brieven in de brievenbus maar keken ook rond. Gedroegen zich gewoon vreemd.. 2 mannen. Dus de buurman die net op het punt stond om weg te gaan (was 's middags.. die brief kwam in de brievenbus vlak nadat ik thuisgekomen was dus tussen 2 en 3 ergens) is weer terug naar binnengegaan om te kijken of alles goed dicht zat....

En toen is er dus vannacht ingebroken.. dan kan je wel raden door wie..

dus... als je 2 donkergekleurde (ik weet niet precies hoe ze eruitzien verder) mannen brieven rond ziet delen en zich verdacht gedragen.. BEWARE!!

Trouwens.. mijn broer heeft dus boven met zijn raam wagewijd open geslapen. En ze zijn waarschijnlijk op ons schuurtje geklommen.. die dus naast mijn slaapkamer zit Boos!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:52

Bah, dat is vreselijk!!
Ze zijn nog niet zo lang geleden bij mij ook binnengeweest terwijl er iemand thuis was. dus ik kan me heel goed voorstellen dat je dat een enge gedachte is!! Dat is het namelijk ook!

In welke wijk woon je?

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:03

in de werven.. in haven..

Jou verhaal kan ik me nog herinneren..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:38

Ik heb net een aantal pm gehad van mensen. In totaal 5. Er zitten er 2 wel bij denk ik. 1 komt ook uit Almere, zou wel fijn zijn Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:39

heb je foto's ?? ik ben ook wel benieuwd Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:44

fallenangel3 schreef:
heb je foto's ?? ik ben ook wel benieuwd Knipoog

ja, ik heb foto's. maar die laat ik andere keer zien..kan het nu niet laten zien..zit op school... Boos!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:53

En dan heb ik weer 3 pm gehad..! Leuk leuk leuk..!! Lachen

En de prijzen vallen mee..!! Haha!