Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:27

Gister Melody voor het eerst gepoetst, ze schrikt wel heel erg snel van echt alles.
De glansspray vond ze ECHT 3x niks. Dus ik heb het poetsen maar kort en simpel gehouden :+ .
Dat wordt dus veel oefenen en dan is het vanzelf niet meer eng....

Na het poetsen ben ik met haar wezen wandelen. Ik dacht echt je kan hier nergens een rustig paadje vinden met een stukje natuur...
Dus ik liep in het begin steeds langs de weg in de berm waar auto's aardig hard rijden. Daar schrok ze ook steeds van :Y) .
Op een gegeven moment zag ik een zandpaadje en ben ik daar maar heen gegaan. Bleek dus dat het op een gegeven moment overging in een ruiterpad! Hee een leuke wandelroute gevonden :D . Hele mooie natuur en je kan er heerlijk wandelen. Ook een leuke plek om foto's etc. te maken.

Ik heb het kort gehouden want ze zou de wei opgaan dus ik ging weer terug. Ze ging gelijk grazen.
Vaak wel nog oplettend of er niks engs gebeurde maar daarna ging ze weer verder met eten.
Er zijn gelukkig lage draden met stroom erop dus dan gaat ze nergens onderdoor. Ze had gelijk in de gaten dat er stroom op stond want ik wilde haar nog een snoepje geven tussen de draden door maar ze kwam mooi niet in de buurt :+ . Wel prettig aangezien kleintjes bekend staan om uit te breken en ik moet er niet aan denken dat ze straks ergens de weg op loopt!

Ik merk wel dat ik heeeeel voorzichtig ben nu met dit minipaardje. Stel als dit gebeurd stel als dat....
Ben bang dat haar wat overkomt, ik wil gewoon niet weer dat het loopt zoals bij mijn eerste minipaardje.
Dus ik moet mezelf soms echt wakker maken van: je moet ook genieten!! Niet alleen maar bezorgd zijn over dingen die zouden kunnen gebeuren.. :o .. Ik maakte me al zorgen toen ze in de wei was, stel dat ze ontsnapt etc. Maar op een gegeven moment zie ik wel in dat er niks engs gebeurd en ze niet ontsnapt haha.

Helaas past haar zwart leren halster niet helemaal, er moeten echt gaatjes bij gemaakt worden dus die neem ik binnenkort even mee naar de schoenmaker. Die kan er vast wel een aantal gaatjes bij maken.
Dan kan ze die ook eens om! Het hoofdstel en bit pas ik volgende week wel een keer , wanneer ze al wat meer gewend is :) .

Hieronder een paar foto's van vandaag. De camera was mee maar het was al een oud ding en ik ken de camera helemaal niet meer. Dus de instellingen waren niet helemaal goed :+ . Mijn moeder hield Melody vast en ze is niet helemaal een paardenfan, laat ik het daarbij houden haha. Dus ze kon Melody maar niet stil laten staan wahaha heb me echt rot gelachen. Vandaar dat de foto's......flut zijn :Y) .

Als iemand langs wil komen om eens foto's te maken die goed zijn hoor ik het wel haha..

1) Hier nog in stal tijdens de poetsbeurt, ENG ENG ENG! :+
Afbeelding

2) Van het erf af voor een lekkere wandeling, ze had er zin in.
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5) De vacht onder haar ogen is nat,
dat had ik schoongemaakt, ziet er beetje gek uit :+ .
Afbeelding

6)
Afbeelding

7) Haar stal, voor haar net een ''inloopstal'' haha.
(oogt klein op de foto, maar kan ook gewoon een rijpaard in)
Afbeelding

8) Lekker in de wei.
Afbeelding

9) Begon net te sneeuwen toen ze in de wei stond :+ .
Afbeelding

En natuurlijk sneeuwt het weer vandaag, dus ik hou buienradar in de gaten en dan zie ik wel hoelaat ik naar stal ga vandaag. Hopelijk krijgen we gauw weer dat zonnetje en warmere temperaturen!
Ik wil vandaag ook met haar gaan wandelen, en morgen ga ik kijken wat ze kent van het longeren.
Vorige eigenaar zei dat ze het wel een beetje kende, dat ze weet dat ze rondjes moet lopen.
Maar heb geen idee hoe ze is met overgangen enzo dus dat zien we morgen allemaal wel weer :) .

Kirsten_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:37

Fijn om je zo gelukkig te zien manon!! Dat heb je wel verdiend na al dat gedoe. Genieten dus!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:41

Dankje Kirsten, mijn moeder zei het ook toen ze me zag met haar: ''je straalde weer''.
Het is nu alleen nog moeilijk om van haar te genieten omdat ik allerlei zorgen heb.
Wil gewoon niet dat het weer zo gaat lopen en dat ik weer alle pech heb. Dus heb echt zoveel dingen in m'n kop. Maar dat kost tijd, op een gegeven moment zijn die vanzelf wel weg als het gewoon een tijd goed gaat en er niks gebeurd is :) .

Wat gaan jullie doen vandaag? Het is echt k*t weer om naar stal te gaan met die sneeuwbui nu :+ .
Ik hoop dat het met een uurtje ofzo een beetje droog is :) .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:05

Jaa indd dat komt met de tijd wel goed! Is niet erg om zorgen te hebben dat houdt je alert.

Ik moet leren,leren en leren. En daarna bij oma eten haha

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:25

Ooohhh leren..... ik moet helaas over 3 a 4 weken aan de bak met leren..
Wel gezellig dat je naar je oma gaat om te eten :D . Ik ga morgen met mn moeder en broertje gourmetten :Y) .

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:24

Mooi Manon :D

Ik heb ook een nieuwe pony :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:58

Ooh heb je een weidemaatje gevonden voor Aiko? :p

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:09

Ja een nieuw weidemaatje/longeer-rijpony :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 19:07

Super Mel, lekker voor Aiko ook!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 19:08

Manon_S schreef:
Sabien ben je nu ook meer met fotografie bezig :) ?

Nee hoor haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:00

Goede berichten allemaal! Manon en Mel hebben nieuwe paarden, Sabien heeft een mooie foto gemaakt en Mel heeft ook nog eens op Aiko gereden!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:23

Jeeej het is zonnig en een strak blauwe hemel! :D Volgens mn mobiel wordt het 9 graden.
Eindelijk eens een lekkere dag, hopelijk blijft dit ook aanhouden :) !

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:03

Vandaag Melody gelongeerd, eerst zonder de longeerhulp. Wat een raket was ze zeg!
Sjeezen door de bak als een gek, toen ze wat rustiger was geworden heb ik de longeerhulp omgedaan.
Ik heb hem alleen omgedaan, dus zonder druk, wilde haar laten wennen aan het touw bij haar rug en tussen haar voorbenen.
Ze dacht in het begin whoo wat is dit? Ging ze als een gek galoperen maar daarna ging ze lekker ruim lopen.
Zo doe ik het nog een weekje ofzo en daarna doe ik er iets druk op. Zo kan ze iig rustig wennen dat er iets op haar rug zit en ook tussen haar voorbenen. Op sommige stukken is de longeerhulp ook teveel naar voren geschoven. Mevrouw heeft amper een schoft dus dat is wel even een nadeel. Ik blijf dat ding steeds naar achteren doen :Y) .

Ze luistert nog niet goed naar mijn stemcommando's dus daar gaan we ook aan werken.
Verder is ze echt super braaf, zo voor de eerste keer deed ze het erg :+ .
Hier een paar momenten uit de filmpjes die ik gemaakt had van het longeren.
Klik op deze link om het filmpje te zien: http://www.youtube.com/watch?v=x5eafBN-1HY

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:12

Hihi wat ziet dat er lief uit!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:37

Wat een vrolijk beestje hihi!!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:42

Dat haar ook haha, vliegt lekker!

Maar ik denk dat je het gerust wat strakker kan doen hoor, dat ze licht tot matig wordt begrenst. Want
nu als ze zou ontspannen of gek doet, is de kans wel groter dat ze er in komt met haar benen. En dan
snapt ze ook wat de bedoeling is van het geval tussen der benen haha.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:48

Ik heb ook wat leuks gedaaan :D Heb de eerste echte (verder van huis het bos in) bosrit gedaan met
Ringo! Zat ontzettend te twijfelen, maar ik dacht ja ik wil het gewoon, dus toch maar gedaan. Een keer
bij dezelfde plek heel twijfelen en helemaal blokkeren, maar ik dacht nee we gaan niet afstappen, maar
langzaam maar zeker kwamen we vooruit en toen was het ook goed ook!
Lekker lange stukken gegallopeerd, heerlijk met de oren naar voren. Nog niet helemaaaal over het randje
maar langzaam maar zeker wordt die steeds stoerder :D Zo schattig is hij dan, alsof hij echt trots is op
zichzelf dat hij het stukje overwonnen heeft :P

Ik zeg welterusten ladiesss!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:06

Hij staat al op zn strakst zeg maar qua touw wat je strakker kan doen.
Wel kan ik het touw door de gaten van het halster doen en dan naar de ringen toe van het touw. Maar ik weet niet of dit gwlijk dan teveel is voor haar, vandaar :p

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:41

Klinkt goed Kirst! Maar ga je dan alleen?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:31

Manon, erg leuke fotos!! :)
Kirsten, goed van je!! :):) het mooie weer moet eraan komen, kun je weer wat meer buiten rijden in de bossen!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:33

Broccoli schreef:
Klinkt goed Kirst! Maar ga je dan alleen?

Yess , met anderen is die gewoon braaf ,maar volgt zonder denken gewoon de ander , dus dan leert hij ook niet veel

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:34

Hier is mijn nieuwe pony; Karel :+:

Het is een 8 jarige appaloosa (few spot) D pony. Hij kan lachen op commando en is heel erg ondeugend..
(hij is al een paar keer onder het draad door gekropen bij ons in de wei := En met rijden is die ook heel erg pittig :=

Hij kan wel ónwijs leuk lopen! Mooi koppie naar beneden en super bewegen! Hij is alleen nog niet heel braaf. Ik wil hem
zo nu en dan een beetje rijden en oppakken en dan in de toekomst wil ik een geschikt ruitertje voor hem vinden, die hem lekker mag gaan rijden en mee op concour mag nemen! Wijken kan die ook erg leuk!

Hij ziet er nu niet heel charmant uit; dik in het haar. Zodra het mooier weer word wil ik hem gaan scheren. :j :D

Afbeelding

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:36

Vanavond ga ik (eindelijk) weer op Aiko rijden! Heb haar zondag en gisteren vrij gegeven (hele dag wei) want kon merken dat ze een beetje last van haar spieren had. Nu vind ik haar weer fijn lopen en rennen door de wei, dus ga haar vanavond weer even rijden. :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:36

Hahah wat een leuk ding!!

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:38

Wat een leuke pony melanie!

Ik heb zaterdag met daiske in de les gereden ahahahahah rampenpony :')