Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:02

Kijk dat je nog eens zo breed lachend op Vamos zou zitten! Echt heel fijn!

Wendy complimenten voor de foto's, zitten echt hele goede tussen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:42

Dank je voor compliment. Ik ben zelf nog kritisch in galop veel rare momenten en ook nog veel bewegende benen. Al is dat een afweging tussen ruis en beweging. Als de iso omhoog gaat, komt er meer ruis in en als de sluitertijd langer wordt, komt er bewegingsonscherpte in.
Maar gewoon lekker blijven oefenen, voordeel dat je digitaal nog na kan bewerken en makkelijk weg kan gooien :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:13

In november weer gelegenheid....
Denk niet dat in mei op stal voor mij haalbaar wordt....
De nationale pechvogel is weer aan het werk geweest.....ik knalde heel stompzinnig in stap bijna van mazzel af... Met recht trekken voelde ik in mijn linker schouder een raar ploppend gevoel.... Daarna helse pijn en misselijk. Is mijn schouder dus uit en meteen weer in de kom gegaan.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 10:45

Auwwwwww dat klinkt echt heel pijnlijk! Beterschap dan maar Milou! Als je een keer wedstrijdje wil rijden kan je tegenwoordig ook naar gewone wedstrijden he ;). Heb je geen startpas meer voor nodig je kan gewoon BB starten bij elke vereniging en wedstrijd. Dus bv ook bij de Boekhorstruiters.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:54

Thanks Esther!
Qua wedstrijd, het was juist leuk om eens onderling te proberen met Mazz op stal, verder geen ambities met pown behalve hopelijk straks weer lekker buitenrijden! Bovendien, wedstrijden zijn altijd op dagen dat ik mazz niet verzorg..... Kan moeilijk elke keer gaan ruilen....
Het was ook zo banketstaaf, de eerste keer sinds eind december dat ik er weer op zat..... Ach ja, sh*t happens.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 07:37

Owwww ja dat is lastig inderdaad..... Bij Boekhorst en Bakker is inderdaad vaak in het weekend. Je hebt wel doordeweeks ook wedstrijden maar dan moet je met trailer op pad en dat is weer zo'n gedoe :P. Het is leuk om inderdaad zo onderling is wedstrijdje te rijden maar niet met al te veel poespas eromheen ;). En buitenrijden is ook gewoon lekker! Vooral in Noordwijk door bos en over strand! Dat mis ik ook wel!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:51

Hier pechweek alom!
Maandag is bij Querubi EOTRH geconstateerd al zijn snijtanden uit de bovenkaak moeten eruit ;(

Woensdag ben ik van Querubi gevallen en heb mijn sleutelbeen gebroken plus een hersenschudding %)

Kortom niet onze week!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:09

Van je val wist ik, dat is gewoon echt prut!
Wat is die aandoening die querubi heeft dan? Kan hij wel gewoon eten zonder snijtanden?

Nou, hopen dat komende tijd beter wordt voor jullie!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:17

EOTRH is een aandoening aan de tanden waarbij cementvorming tussen de tanden en het tandvlees ontstaat. Hierdoor gaan tanden los staan krijgt het paard last van kanaalontstekingen enz enz enz. Het schijnt een hele pijnlijke ziekte te zijn waarbij geen genezing mogelijk is. De enige remedie is om de snijtanden te verwijderen.
Querubi heeft een losstaande snijtand veel cementvorming en ook fistels. 5 van de 6 tanden zijn al in meer of minder ernstige mate aangetast.

Hier wat info:

[MD] EOTRH, gebitsziekte ervaringen gevraagd?

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/e ... een-paard/

Volgens de dierenarts moet Querubi pijn hebben, alleen laat hij dat niet zien. Hij eet goed is fit en alert, alleen hebben we bij Major ook gezien dat zodra een paard laat zien dat het pijn heeft het ook echt te laat kan zijn. We nemen dus geen enkel risico en laten hem opereren. Dit zouden we allemaal donderdag bespreken en een datum prikken maar toen gooide ik roet in het eten. Datum is dus nog tbc..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:57

Wat een week :( Jij hebt wel altijd geluk, Antoinette, als je eraf valt doe je het gelijk goed. Beterschap, hoop dat je snel weer opknapt!
En balen van querubi zijn snijtanden, maar als hij daardoor weer pijnvrij verder kan leven. Dat is toch het belangrijkst!

Hier eigenlijk alleen positief nieuws. Foto's van Mazzel tussen de bollen van vorig weekend hebben jullie vast via fb al gezien. En moet er nog een heleboel nabewerken :o Hij was echt verbazingwekkend braaf. Ben er met touwhalster en 2 halstertouwen zonder zadel opgegaan, cameratas op mijn rug en gaan. Onderweg wat mooie foto's kunnen maken en heb hem langs de weg bij beuk bij de bushalte tussen de fietsenrekken geparkeerd en er weer opgestapt. Mazzel vroeg zich volgens mij af wat hij daar moest. Helaas met oversteken even eigenwijs paard wat niet van stilstaan hield, gelukkig een grasberm. Eten zorgt ervoor dat hij stilstaat. Ook nog stukje gedraafd zonder problemen.

Donderdagavond nog lekker rondje naar strand geweest, de zon begon al te zakken, was heerlijk ritje lekker door duin en op strand. Alleen Mazzel was stronteigenwijs op de heenweg, echt alles was eng. Bij Smit heb ik hem echt langs het hek moeten rijden na paar keer opnieuw doen. Leek wel of hij bang was dat het hek zou gaan aanvallen.

En gisteren zonder zadel met 2 stalgenootjes een rondje duin gedaan. Mazzel mocht voorop als de rest iets eng vond. Dat deed hij zowaar zeer braaf. En de rest van de tijd mocht hij lekker achteraan hobbelen en draafde we af en toe wel weer bij. En nog 4 reeën gezien, die waren wel heeeel eng, vooral de ene die overstak en toen eigenlijk terugwilde, maar niet durfde omdat we er stonden.

Morgen weer eens bij Mazzel kijken, hopelijk beetje mooi weer. Dan kan hij weer voor de wagen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 08:11

Balen zeg Antoinet! Het zit je zeker niet mee! Bij Atlas (mijn oude verzorgpaard) zijn ook alle snijtanden getrokken, die waren ook enorm slecht. Hij kon er gelukkig nog prima mee eten en zelfs grazen.

Wendy, wat een brave Mazzel! Geloof dat ik nooit zonder zadel op Shaggy zal klimmen, zeker niet met mn fotocamera bij me :P. Stoer hoor! Ook leuke foto's inderdaad, zag ze op facebook langs komen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:35

Esther had jij VP ook EOTRH?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 07:57

Ik weet niet precies wat hij had, wel dat al zijn tanden getrokken zijn omdat ze slecht waren. Maar dat had ie al toen ik hem leerde kennen dus verder niet zoveel van meegekregen. Hij kon er prima mee eten alleen naarmate die ouder werd ging zn onderlip want hangen en gleed zn tong dan iets mee.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:04

Ok.

Worden jullie ook zo godsgruwelijk moe van die mensen die gewoon maar niet snappen dat een paard geen machine maar ook maar een dier is en dus kan struikelen/ schrikken/ vluchten... -:(- -:(- -:(-

zo dat is eruit! :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:24

Wat dan? Door dat van zondag wat je me liet weten?

Mensen vergeten volgens mij vaak dat een paard een dier is..... Helaas....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:36

Nee familie... 'Zou je hem niet wegdoen, jullie zijn toch geen goede combinatie als je er vanaf valt' |o . Gelukkig zijn het beide analfabeten wat paarden betreft..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:37

Bah, wat een opmerking. Het is een paard ja en geen machine. Paardrijden brengt risico's met zich mee. Maar over al geheel gaat het goed. Er gebeuren ook dagelijks ongelukken in huis en in het verkeer, misschien ook niet meer in de auto stappen?

Ik hoop dat je snel weer op je zwarte vriend kan stappen! Dat dan zowel zijn gebit weer pijnvrij is en jij weer hersteld bent. Heb je nog veel last van hersenschudding?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:21

Thanks Wen!
Ben snel moe en duf maar geen hoofdpijn meer gelukkig. Schouder is nog wel pijnlijk gaat ook wel weer over.
Ik weet nog niet wanneer Querubi geopereerd gaat worden dat is afhankelijk van Gijs zijn agenda.
Ik doe het rustig aan voorlopig alleen les als ik weer kan rijden. Zal wel een week of 8 zijn.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:11

Hè bah Antoinette, wat een vervelend nieuws allemaal. Zit even niet mee, maar na regen komt {:}

Moeten we vandaag ook maar in ons achterhoofd houden... ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:52

Nou, lekker dan antoinette!

Hee Sas :wave: !

Allemaal nog wat gedaan vandaag? Ik heb me maar met een pot thee op de bank genesteld en heb lekker zitten breien. Dit is wat ik nu totaal heb:
Afbeelding

Het gele blok links moest ik afmaken en heb de witte, de gele en het kleine stukje wit vandaag gebreid:

Afbeelding
Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:18

Wat gaat het worden? Een sjaal?

Wij hebben ook niets gedaan. Ja, boodschappen ;). Verder op de bank gehangen, een fotoboek gemaakt en de ratten schoongemaakt. Om toch nog even naar buiten te gaan, vanavond nog een rondje duin gedaan met de honden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:37

Het wordt een deken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 12:08

Vervelend Antoinet! Het zijn inderdaad dieren.... Maar dat zeg ik ook altijd tegen mensen die zonder cap op stappen, hoe betrouwbaar ze ook zijn ze kunnen ook struikelen. En van die mensen die op je lopen te schelden als hun dicht langs je rijden met veel herrie en je paard dan naar voren/opzij schiet. Jaaaa en je moet niet naar buiten met zo'n beest als je hem niet kan rijden. Een dier schrikt, mijn rijkunst is dat ie misschien een meter verplaatst en dan stilstaat en niet in één lijn naar huis rent zonder te stoppen om daar te bedenken wat dat nu was wat gebeurde. Want paarden hebben nu eenmaal een instinct dat vluchten heet. Eerst rennen en dan nadenken wat het was.

Allemaal een luie Koningsdag gehad :P. Ik ben gezellig naar een vriendin in Tuitjenhorn geweest en vanuit daar zijn we gezellig samen Alkmaar in gegaan. Begonnen in een kroeg en daarna lekker restaurantje opgezocht waar we een hapje hebben gegeten. En om half 10 als laatste de deur uit gezet :'). Geloof dat ze ons echt zat waren :o. Bekend fenomeen en Claudia en ik aan het bijpraten zijn :D.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:01

Creatief Milou! Leuk hoor!
Ik ben Koningsdag s'ochtends lekker naar Querubi geweest, onze bijrijdster heeft me heel lief gehaald en gebracht dus dat was wel leuk. verder niet veel gedaan, ja geslapen dat doe ik veel :')

Ja Esther mensen en paarden in het verkeer gaat niet altijd samen. Jaren geleden heeft de KHNS een informatie actie opgezet 'weet wat je te doen staat als je een paard tegenkomt op straat' (iets in die trant. Maar geloof niet dat dat heel veel bekendheid heeft gekregen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 09:07

Ze moeten het ook gewoon meer meenemen met de 'gewone' rij-examens en bij dat fietsexamen wat je in groep 7/8 krijgt. Er schijnt nu wel bij de nieuwe theorievragen een vraag over opgenomen te zijn. Maar met lessen enz heb ik het er nooit over gehad met mijn rij-instructeur. Mag inderdaad wel wat meer over bekend worden ;).

Iedereen fijn weekend gehad? Het weer zat in ieder geval stuk beter mee!

Vrijdag heb ik huishouden gedaan en verder relaxed dagje gehad. Zaterdag les met Shaggy en verder ook niet zoveel.... Zondag naar de Veluwe geweest met Beau en Rianne en dr hond. Daar was een meeting van Alas (de stichting waar we Beau vandaan hebben). Die organiseren jaarlijks een wandeling met alle Alas honden/vrienden en vrijwilligers. Was erg gezellig en was natuurlijk ook super mooi weer! Heel mooi gebied ook om te lopen (de Leesten). Speciaal omheind hondenbos en verder stond ook overal duidelijk aangegeven waar ze los mogen en waar ze aangelijnd moeten lopen.