Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jetta schreef:Wat ga jij met die boer doen, Fieke???
Esther28 schreef:Ehm 3 mei is een stressssssdag........fijnnnnnnnnn....hoewel ik bij Veer het niet heel ernstig inschat hoor....we zien het wel en anders is het een retourtje hengst en een leuke opfok heb ik gister ook al gezien...Nu Imre nog omlullen
Esther28 schreef:Nou, moet je niet te lang meer wachten met nadenken......k moet ook nog een hengst zoeken.....k twijfel tussen Gronings, Gelders of KWPN....pfffffff het moet in ieder geval zwart fokken en easy going karakters geven, wel werkwillig, stevig beenwerk, geen lange rug, compact en niet te hoog......iemand ideeën???
Twinklebel schreef:Esther28 schreef:Nou, moet je niet te lang meer wachten met nadenken......k moet ook nog een hengst zoeken.....k twijfel tussen Gronings, Gelders of KWPN....pfffffff het moet in ieder geval zwart fokken en easy going karakters geven, wel werkwillig, stevig beenwerk, geen lange rug, compact en niet te hoog......iemand ideeën???
Mijn beslissing hangt af van volgende week, en ik hoef zelf niet na te denken over een hengst, dat mag degene die er dan mee gaat fokken. Als ik volgende week beslis is ze de week daarna hengstig, kan ze gedekt worden en zijn we gelijk met de dekdatum als bij Esmee, zoniet gaat een drie weken later ook nog super, en zelfs nog een hengstigheid later is geen enkel probleem.
Het eerste wat mij te binnen schiet is Karandasj als ik jouw eisen hoor. Maar geeft geen 100% zwart. Welke kleur zijn Vera haar ouders?
Esther28 schreef:Veer dr mama is dezelfde kleur als Veer, wat zwaarder qua bouw en meer wit....Dus met een zwarte hengst moet er een zwartje uitkomen
Twinklebel schreef:Esther28 schreef:Veer dr mama is dezelfde kleur als Veer, wat zwaarder qua bouw en meer wit....Dus met een zwarte hengst moet er een zwartje uitkomen
Dat hoeft niet persee......als die hengst nog ergens vosfactor draagt en Veer ook maak je ook nog kans op een vosje......(75% kans op zwart, 25% kans op vos). Maar ach, een goed paard heeft geen kleur.