Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:38

Tja, sommige dressuurpaarden worden toch echt kribbig als ze niet mogen springen. Esmeetje wordt een crosspoonie! Ik heb een cowboypeerd/boerenpeerdkruising.....zou ie dressuur leuk vinden? Of springen? Of......westernrijden en welke discipline daarvan???? Of wordt het gewoon een wandelpferd?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:39

Of van alles wat Jet? Gewoon veelzijdig?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 07:54

Hoi allemaal,
Voor degene die nou willen weten of hun paard beter in dressuur of springen is zou ik zeggen doe mee 28 mei in Ouddorp
Afbeelding
Louise hoe is het nu met je arm?
Fieke ik duim nog steeds met je mee dat je gevoel je in de steek gaat laten /3
En verder geen nieuws aan deze kant.
Wel jammer dat de zandvlakte weer is afgesloten he?
Het gaas is niet te openen dus moet je helemaal omrijden en binnenkort gaan ze meer werkzaamheden doen aan de aanleg van de masten bij Tanthof dus kun je op het overige stuk ook niet meer komen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 07:58

Ik ben een paar dagen geleden toch nog op de dijk geweest hoor, weet niet sinds wanneer het niet meer te openen is?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:00

Twinklebel schreef:
Ik ben een paar dagen geleden toch nog op de dijk geweest hoor, weet niet sinds wanneer het niet meer te openen is?

zaterdag kwamen de meiden met paarden bij mij thuis en konden zij niet via de dijk terug.
Het schapengaas zit aan houten palen vast en die staan ingegraven

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:02

Daar halverwege de dijk? Dat kan die schapenboer niet maken, het is niet zijn dijk........eens kijken wat we daar aan kunnen doen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:38

Wat ga jij met die boer doen, Fieke??? :P

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:41

Ik wacht wel af waar Storm zijn talenten liggen, hij zal in eerste instantie veelzijdig worden ingezet. Ik heb geen dressuur/springwedstrijdambities. Wedstrijden interesseren me niets, zelfs!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:44

Twinklebel schreef:
Daar halverwege de dijk? Dat kan die schapenboer niet maken, het is niet zijn dijk........eens kijken wat we daar aan kunnen doen.

Grote knipschaar mee, dan is dat klusje zo gefixt hoor :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:45

Ehm 3 mei is een stressssssdag........fijnnnnnnnnn....hoewel ik bij Veer het niet heel ernstig inschat hoor....we zien het wel en anders is het een retourtje hengst en een leuke opfok heb ik gister ook al gezien...Nu Imre nog omlullen :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:15

Jetta schreef:
Wat ga jij met die boer doen, Fieke??? :P

}> }> }>

Esther28 schreef:
Ehm 3 mei is een stressssssdag........fijnnnnnnnnn....hoewel ik bij Veer het niet heel ernstig inschat hoor....we zien het wel en anders is het een retourtje hengst en een leuke opfok heb ik gister ook al gezien...Nu Imre nog omlullen :D

Bij Vien wordt het anders ook veulie erin (en als ze wel goed is misschien ook nog wel, daar kan ik nog niet helemaal uitkomen voor mezelf)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:02

Nou, moet je niet te lang meer wachten met nadenken......k moet ook nog een hengst zoeken.....k twijfel tussen Gronings, Gelders of KWPN....pfffffff het moet in ieder geval zwart fokken en easy going karakters geven, wel werkwillig, stevig beenwerk, geen lange rug, compact en niet te hoog......iemand ideeën???

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:03

Serada schreef:
Wat een rust hier op Bokt. Volgens mij zit iedereen nog lekker buiten... :D

Wan, heb je al uitslag van je examen binnen?

nope... helaas nog niet... binnen 30 dagen... dus nog ff te gaan

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:06

Esther28 schreef:
Nou, moet je niet te lang meer wachten met nadenken......k moet ook nog een hengst zoeken.....k twijfel tussen Gronings, Gelders of KWPN....pfffffff het moet in ieder geval zwart fokken en easy going karakters geven, wel werkwillig, stevig beenwerk, geen lange rug, compact en niet te hoog......iemand ideeën???

Mijn beslissing hangt af van volgende week, en ik hoef zelf niet na te denken over een hengst, dat mag degene die er dan mee gaat fokken. Als ik volgende week beslis is ze de week daarna hengstig, kan ze gedekt worden en zijn we gelijk met de dekdatum als bij Esmee, zoniet gaat een drie weken later ook nog super, en zelfs nog een hengstigheid later is geen enkel probleem.

Het eerste wat mij te binnen schiet is Karandasj als ik jouw eisen hoor. Maar geeft geen 100% zwart. Welke kleur zijn Vera haar ouders?

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:10

vriendin van mij heeft een karandasj... wel leuk beestje hoor, wel smal gebouwd typje trouwens.

ja de dijk is al meer dan een week dicht ( gaas met palen lagen al klaar en nu is het dus geheel gedicht ) eigenlijk vind ik het ook niet kunnen is openbaar gebied en moet voor iedereen toegankelijk zijn... nu kan je dus niets meer op of dichtdoen einde van de dijk.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:12

Vorige week ben ik er zondag nog door geweest met Frederik en Annet?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:14

Karandasj is zelf niet echt smal gebouwd, maar is wel veel gebruikt in combi met volbloed, wat wat luxe typjes geeft. Vien heeft ook een Karandasjbroertje en zusje, en heb ook nog over deze hengst gedacht voor Vien zelf.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:15

Twinklebel schreef:
Esther28 schreef:

Mijn beslissing hangt af van volgende week, en ik hoef zelf niet na te denken over een hengst, dat mag degene die er dan mee gaat fokken. Als ik volgende week beslis is ze de week daarna hengstig, kan ze gedekt worden en zijn we gelijk met de dekdatum als bij Esmee, zoniet gaat een drie weken later ook nog super, en zelfs nog een hengstigheid later is geen enkel probleem.

Het eerste wat mij te binnen schiet is Karandasj als ik jouw eisen hoor. Maar geeft geen 100% zwart. Welke kleur zijn Vera haar ouders?

Veer dr vader is zwart en ik meen dr opa moederskant ook, moeder weet ik eerlijk gezegd niet....zou k es na moeten vragen...
O ja, moet wel een wat langere hals...Veer heeft een relatief kort speknekje.....
Zit in het fokkerijdeel te lezen en dr wordt heel veel met Gelders geadviseerd op deels tuig en tuigpaarden..........
Nahh eerst 3 mei maar es afwachten.....denk dat ik voor dit jaar toch te laat ga zijn, gezien ik geen flauw idee nog hebt qua hengstenkeuze...ik wil alles op mn gemak bekijken, graag ook live, nakomelingen ook zien evt. en dan nog even door twijfelen :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:16

Ik wil wel graag in het wat stevigere type paard blijven....t mag iets sierlijker dan Veer qua hals en iets langer voorbeen....(hoeft geen voorbeenzwaaier te zijn)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:56

Veer dr mama is dezelfde kleur als Veer, wat zwaarder qua bouw en meer wit....Dus met een zwarte hengst moet er een zwartje uitkomen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:22

Esther28 schreef:
Veer dr mama is dezelfde kleur als Veer, wat zwaarder qua bouw en meer wit....Dus met een zwarte hengst moet er een zwartje uitkomen

Dat hoeft niet persee......als die hengst nog ergens vosfactor draagt en Veer ook maak je ook nog kans op een vosje......(75% kans op zwart, 25% kans op vos). Maar ach, een goed paard heeft geen kleur.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:24

max ze clubje op het land het word volgende week opgesplitst in 2 groepen omdat de groep toch eigenlijk te groot is voor het stukje land waar ze op staan
Afbeelding

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:26

Mooi plaatje hoor, die paarden in het land. Heerlijk dat het zo vroeg zomers is, wie had dat gedacht na al die sneeuw ( of zijn we dat weer vergeten??)

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:41

ja echt lekker.. pff sneeuw moet er nietmeer aan denken hihi

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:38

Twinklebel schreef:
Esther28 schreef:

Dat hoeft niet persee......als die hengst nog ergens vosfactor draagt en Veer ook maak je ook nog kans op een vosje......(75% kans op zwart, 25% kans op vos). Maar ach, een goed paard heeft geen kleur.

Hengst heeft geen vosfactor en moederskant dacht ik ook niet, maar dat weet ik niet zeker....
Vader is een Groninger en vosGroningers zijn niet gewenst binnen het stamboek en zijn er ook niet zo ver ik weet, wel hier en daar incidenteel een schimmel. Maar eigenlijk altijd zwart of dbruin