Een interactieve workshop is ook altijd leuker dan alleen luisteren. Stel indd zoals Lucy zegt de vraag gericht 'hou zou jij dit hondje trimmen?' en dan aan verschillende mensen vragen alvorens het 'juiste' antwoord te geven.
Geef ook nuttige tips van het kalmeren van nerveuze honden als je die weet niet elke hond blijft natuurlijk lief staan bij het horen van een tondeuse o.i.d.
Google eens naar werkvormen Andrea! Zo kan je ze bijv aan de hand van de werkvorm ABC hun voorkennis testen. En dan zijn de leerlingen daar al activerend mee bezig. En verder zou je qua evaluatie de werkvorm taboe kunnen doen, die is echt leuk! En zo zou je ook nog wel wat kunnen vinden voor in de aan de slag fase.
Wel heel leuk dat je dit mag doen! Heel veel plezier! Laat je weten hoe het ging?
Top bedankt. Dit wordt mijn vierde keer dat ik het daar ga geven maar wil nu wat meer verdiepen in theorie en dat ze echt wat leren en onthouden. Zal alle tips meenemen en ben nu ook van alles op papier aan het zetten. Ik heb ook een trimmap van hoe elke hond getrimd moet worden. Ik zat eraan te denken ook een korte vragenlijst te maken 10 vragen en die na de theorie te geven. BV hoe wordt een golden retriever getrimt en dat ze dat kunnen opzoeken in de map.
Ik ga ook foto's maken en zal hier ook wel een posten
Michelle_96
Geplaatst: 09-04-14 13:36
Was je toevallig in Meppel met die workshop/cursus? Der was bij ons ook een cursus bezig zag ik namelijk haha
Laatst bijgewerkt door Michelle_96 op 09-04-14 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Nee in Leeuwarden haha Heb zelf geen foto's gemaakt was te druk bezig haha maar iemand anders heeft wel gemaakt dus die van de week maar even vragen.
Vandaag onverwacht rijles gehad ging super goed we hebben alle byzondere manouvres gedaan en gingen allemaal goed echt super Nu heb ik zaterdag ook uur les in mijn woonplaats en dan heb ik maandag anderhalfuur les in Leeuwarden en ik heb dinsdag voor mijn ttt ook nog een uur les in sneek en dan is het zover
Ik wordt altijd helemaal nerveus als iemand op mij let is overal bij. Bv als ik bij een supermarkt moet parkeren staan er altijd mensen te kijken erg irritant. Ook als ik aan het paardrijden ben en ze kijken vanuit de kantine naar de les
hihi ik vond het tijdens mijn examen(s) best meevallen. ze letten natuurlijk wel op, maar had zelfs minder het gevoel dat ze op mij lette als ik bij mn instructeur had. maar van te voren maakte ik me ook wel heel veel zorgen hoor zenuwen is logisch en mag!
_Linn_
Geplaatst: 09-04-14 21:38
Het is weer uit met mijn vriend Ik kwam erachter dat ik niet genoeg voor hem voelde. Voel me er wel echt k*t over want ik heb hem nu wel echt gekwetst en daar hou ik echt niet van! Hij voelt zich nu dan ook super verdrietig en vind het heel erg jammer. Hij vind het ook wat onverwacht want hij heeft niks aan me gemerkt, en dat klopt ook wel een beetje want ik wilde het eerst voor mezelf duidelijk hebben voordat ik hem ergens bang mee zou maken. Maar eigenlijk toen ik hem maandag belde met dit nieuws dat ik twijfelde wist ik het eigenlijk wel al. We hebben toen even een radiostilte gehad maar vanavond heb ik hem dan toch weer gebeld. Ik baal er wel ook echt van. Je ziet het toch graag goed eindigen maar wij waren dan dus gewoon niet voor elkaar gemaakt. Nu moet ik maar gewoon even echt blij worden met mezelf, een happy single worden en maar gewoon fun hebben! Dan komt het ooit wel weer een keer goed!
Ik heb altijd zenuwen voor mijn rijles maar als ik eenmaal achter het stuur zit is het klaar. Mijn instructeur gaat ook mee hij vroeg of ik hem mee wou hebben ik zei graag haha Morgen komen tijdens het schapenmelken een excursiegroep en die komen kijken hoe het schapen melken in elkaar zit. Ik hoef niks te zeggen alleen maar mijn werk doen haha maar dat vind ik ook erg spannend en ze komen niet eens voor mij alleen om het bedrijf te bekijken
Ahh balen Lin!! Als je een keer afleiding wilt weet je me te vinden he
Ik heb wel een heeeel leuk nieuwtje voor jullie, Wietse en ik gaan samenwonen bij hem in het dorp. We hebben daar een huisje gevonden en het leukste is nog dat de huiseigenaren daar op het eigen land hun pony hebben staan. En Ferro mag daar bij staan voor 20 euro per maand!! Hij staat dan gewoon in m'n achtertuin! Ze hebben een zomer en winterweitje. Het winterweitje is met schuilstal die dag en nacht open staat. Hij zal daar dus zomer en winter 24/7 buiten staan. Ik ga dan wel een heel stuk van mijn huidige huis vandaan, maar dit is toch echt een grote droom!
Woooooow Ella wat een grote maar geweldige stap!! Gefeliciteerd!! En wat fijn dat je Ferro dan lekker mee kan nemen en dan ook nog zo dichtbij! Alleen heb je dan nog wel een bak om in te rijden??
Nee er is geen bak maar ik mag in de wei rijden die op dat moment niet gebruikt wordt. Mits het gras er niet kapot van gaat, dus niet als het heel erg nat is ofzo. Verder zijn er in de omgeving veel stallen waar ik in de bak zou mogen rijden, maar dan moet ik wel een stuk over de weg. Nou is Ferro nog nooit mee op buitenrit geweest omdat hij te nerveus is, maar de omgeving is zo mooi en zo anders dan hier, dus dan wil ik sowieso buitenritten gaan maken! Meteen na het erf kan ik een zandpad van een paar kilometer op waar geen verkeer rijdt, dus dat is ideaal om te oefenen.
Jammer linda, sterkte.. Super gaaf ella! Wanneer gaat dit gebeuren? Haha
EllaBellaah
Geplaatst: 10-04-14 09:54
Vanaf 1 juni mogen we er in. Ferro zal wat later verhuisd worden want ik wil eerst zorgen dat we daar alles geregeld hebben. Ik heb liever dat ik dan alle tijd heb om te kijken hoe het met Ferro en die andere pony gaat.
Nou nog een baantje vinden daar, want Wietse kan ook niet alles in z'n eentje betalen. Maar dat is nogal lastig ik moet ongeveer 20 uur per week werken om het huisje en studie te kunnen betalen, alleen de meeste vacatures die ik vind zijn voor 0-12 uur per week op wisselende tijden, dus twee baantjes combineren is dan lastig.
Oh oh hier ook ff positief nieuws. 1. Ik ben morgen jarig ^^ 2. zaterdag loop ik dag mee bij een cafetaria voor baantje. Ze kent mijn vader toevallig omdat hij daar tegen over heeft gewerkt, maar eindelijk beetje positief nieuws bij mij is solliciteren!
Hoe gaat bij jullie dames? Oh Britt of Marlous (Weet niet meer wie), zag op de EJ site staan van Amersfoort! Gaaf hoor Andrea: bij jou gaat ook wel lekker onderhand he? Misschien geen bijverdiensten maar wel lekker bezig zijn en een ritme hebben! Succes alvast met TTT & zoals ik weet gaat je instructeur altijd mee ivm oefen punten hihi. Valt heel erg mee hoor, ik klap meestal ook dicht als iemand op mij let, maar had ik daarbij geen last van. Met mijn examen had ik iemand die voor mij praatte en dat was een heel relaxte rit. Dus ja.