Stal Midden Delfland roddels 4

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sybje

Re: Stal Midden Delfland roddels 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:00

bijna dan...

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 00:02

Ja Sofie ik heb je weer geholpen dan aan een nieuwe pagien

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:04

johnvt schreef:
Vanavond en vannacht volgt er opnieuw sneeuw! De komende dagen staan in het teken van dooiaanvallen, maar de winter geeft zich niet snel gewonnen! Waarschijnlijk woensdag pas. De kans op een witte Kerst is kleiner geworden.

Vanavond en vannacht gaat het vanuit het noordwesten sneeuwen. De wind draait overal naar het zuiden tot zuidwesten en neemt toe naar windkracht 4 of 5, later aan de noordwestkust naar windkracht 6 of 7. Een depressie nadert de Noordzee en probeert een dooiaanval in te zetten. In het westen lukt dat een beetje, want de temperatuur zal ondanks dat het nacht is nauwelijks dalen. In het oosten zakt het kwik nog naar waarden rond -7 graden en sneeuwt het soms licht. Ondanks dat het een stuk minder koud wordt dan afgelopen nacht zal het juist kouder aanvoelen. Dit heeft alles te maken met de aantrekkende wind.

Morgenochtend valt er sneeuw in het hele land. Op de meeste plekken valt 5-10 cm verse sneeuw. Het verkeer zal hier veel overlast van ondervinden en als u niet de weg op hoeft is het verstandig dit ook niet te doen. De temperaturen liggen enkele graden onder het vriespunt, maar de matige tot vrij krachtige zuidenwind zorgt er voor dat het nog een stuk kouder aanvoelt. Ook zal de sneeuw door de wind, vooral in het westen en noorden van het land, gaan verstuiven.
In de middag draait de wind van zuid naar west en loopt de temperatuur op naar +2 graden in het westen. Hier kan de sneeuw daar overgaan in natte sneeuw en misschien zelfs vlak aan zee in regen. Vanwege vorst in de grond kunnen wegen ook nog spekglad zijn als er regen valt! In het oosten blijft het kwik rond of net onder het vriespunt steken en valt er gewoon 'droge' sneeuw.
In de avond wordt het wat droger, maar er zijn langs de kust nog wel enkele winterse buien mogelijk. In een smalle kuststrook blijft het kwik in de nacht boven het vriespunt. In de rest van het land blijft het licht vriezen.

Maandag ligt het kwik overdag tussen -1 graad in het oosten en +3 in het westen. Lokaal valt nog een winters buitje, maar we zien ook af en toe de zon. Later in de middag en avond draait de wind naar het zuidoosten en wordt voorlopig de laatste echt koude lucht aangevoerd. In de avond en nacht vriest het in het hele land weer licht tot matig.

Dinsdag begint overwegend droog, maar in de loop van de dag neemt de kans op winterse neerslag vanuit het zuidwesten toe. Er nadert een storing en die blaast zachte oceaanlucht onze kant op. Bij middagtemperaturen rond het vriespunt begint de neerslag als sneeuw, maar kan vrij snel overgaan in ijzel of regen. Het sneeuwdek zal langzaam verdwijnen, maar de kans op gladheid is dan zeer groot! Oppassen op de weg dus! Waarschijnlijk in de nacht naar woensdag, maar mogelijk ook al in de avondspits van dinsdag.

Woensdag lijkt de dooi momenteel door te drukken. De kans op een witte Kerst is dus flink kleiner geworden. Helemaal zeker is deze verwachting echter nog niet.

Nou en ik maar wachten op het voorjaar!

Gaat nog ff ies duren ben ik bang :+

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:19

wat denk je van de zomer mmm lekker ik mis de dazen al bijna

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:19

he gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:22

en soof met haar kleine droppie die andere die grote lijkt veel op mijn kat zal eens kijken of ik een foto kan vinden anders een maken
het is een exsotic en lijkt veel op de brit maar dan heeft hij iets dikker haar en een echt platgeslagen neus

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:16

Zo dan hier een plaatselijke sneeuw bui zeg!

Afbeelding

Dat wordt waarschijnlijk geen ritje naar Mandy vandaag ze waarschuwen dat ook de auto snelwegen nu glad zijn :(

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:26

Vind dit weer echt niet leuk meer :(

wordt idd afgeraden om de weg op te gaan :(:)

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:34

Pfff zit ff op weer te kjken en t blijft voorlopig ook nog wel ffies sneeuwen ;(

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:37

ladies (en evt meelezers) Ik hoor net dat de Abtswoude nog niet berijdbaar is en volledig wit van de sneeuw!!
Hopelijk gaan ze nog wel pekelen, maar voor nu, doe voorzichtig, of kom niet :o (of pas in de middag, hopelijk is de weg dan weer berijdbaar)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:37

ja blijft verlopig sneeuwen :( ga zo maar naar tankie ben benieuwd hoe ik aankom :)

Effe de paddock mesten (hihi ben benieuwd of ik wat drollen kan vinden haha.

leuke fjord Marion, wanneer ga je haar halen?, waar stamt ze vanaf? Lekkr veer dat pina gevallen is hoop dat het meevalt met stijfigheid.
leuk katje soof echt schattig

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:47

guten morgen.

Sneeuwt hier ook.
Ben nog net niet ingesneeuwd,er staan wel ijsbloemen op mijn ramen in de bijkeuken.
1 week winter en ook ik verlang al weer naar de zomer.
Het is hier momenteel -6 graden,dat valt mee vergeleken afgelopen dagen.
Vandaag blijf ik lekker veel binnen bij de warme kachel en de gluhwein.hihi

Soof wat een klein schatje.
Veertje bietje voorzichtig met die peerden zijn hoor.
Bij mij staan ze fijn in de bak,dat is stuk minder glad dan het land.

Iedereen voorzichtig op de weg

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:19

hallo allemaal.
amanda succes met zoeken naar de drollen.
ik laat chelsey vandaag in der stal en uitloop want is niet te doen voor haar met die ijzers en sneeuw.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:33

Goedemorgen

Als het zo slecht blijft ga ik wel lopen, de trams rijden al niet meer, de grote honden zakten tot aan hun buik weg in de sneeuw. Kleine Frutsel en Queenie komen niet eens met hun neus boven de sneeuw uit hahaha, die heb ik alleen maar voor de deur even neer gezet. Was echt geen gezicht............. zag alleen maar een stukje rug

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:09

haha die kaar.Arme hondjes en dan dat hele blinde oudje achhhhhhhhh
Het gaat hier ook gestaag door met sneeuwen.
Kijk je uit dat je niet zelf weer valt met je ribjes.Ik zat eergister ook zo op mijn kont op het erf.Die verrekte klompen komen hele ijsstukken onder.
Trek nu mijn moonboots aan gaat stuk beter.
Ga stalletjes doen en dt is het dan vandaag.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:45

Ja ik pas wel op en idd die kleine hondjes, het was echt geen gezicht.
Het eerste ongeluk is al gebeurd op de kruithuis, het kruispunt tegenover mijn huis. Brandweer, ambulance en politie.
Kom wel straks naar stal maar ga lopen, sneeuwen houdt voorlopig niet op. Kom wel kijken wat ik kan doen voor de paarden van de mensen die niet kunnen komen.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:16

Ik zit op me werk..

Ze kunnen hem beter sluiten joh.. Auto's staan vast en komen het heuveltje enzo niet op

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:03

Wat doe je dan op zo"n binnen zit dag.....ja online shoppen :D

Allemaal spulletjes voor mijzelf :o

Een water en wind dichte jas
Handschoenen
Dikke rijbroek
Thermolaarzen

En een halstertje voor Mandy...kon het niet laten :D

Nu maar hopen dat het een beetje gaat passen...alleen de levertijd was een beetje lang helaas.

Kaar en Jetje,shoppen gaat natuurlijk nog gewoon door...heb een heleboel nodig voor Mandy 8-)

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:26

haha shoppen voor Mandy is helemaal niet nodig joh!! Je krijgt toch al alles erbij :P
Maar helemaal leuk hoor, bij een nieuw paard horen natuurlijk ook nieuwe spullen O:)
Waar heb je besteld Marion?
Wel jammer van de lange levertijd :(:)

Anit, klompen zijn nu idd niet zo handig, wordt idd ijs onder de zool. Bij moonboots/thermolaarzen heb je daar geen last van

de jongens hebben vanochtend eerst ff in de gewone paddock gestaan. Viel me niet tegen, geen last van klompen in Biz ijzers, gelukkig maar, want die ging volledig uit zijn stekker!!! Ik dacht bijna dat t Ko was, maar die stond nog op stal :D Bokken en springen joh, haha, gek peerd!!
Peerden staan nu lekker in de uitlooppaddock, toen t sneeuwde bleven ze gewoon buiten staan :P

Lieske en man hadden weer heerlijke soep gemaakt, dat was echt ff smullen :Y)

Fem, zeker niet druk bij Gamma of wel?
Wel makkelijk geld verdienen zo haha *D

Zit nu lekker aan de thee met honing :9

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:33

@Marion, wat heb je een ontzettend leuk paard gekocht :) Heel veel plezier ermee.

Ik zit ook lekker te dromen over een eigen paard (voor over 2 jaar ofzo). Mn vriend is gelukkig helemaal voor :D

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:33

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:56

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:58

Marieke_ schreef:
@Marion, wat heb je een ontzettend leuk paard gekocht :) Heel veel plezier ermee.

Ik zit ook lekker te dromen over een eigen paard (voor over 2 jaar ofzo). Mn vriend is gelukkig helemaal voor :D

Dank je wel Mariek,zodra de sneeuw weg is wordt ze gebracht....het sneeuwt nooit hier maar nu kan het geloof ik niet op :(

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:01

oma is pas 10 jaar :+ Ik vind haar ook errug leuk! (voor een merrie dan haha)
Papa is ook pas 3,5 jaar
Opa is wel iets ouder, 20 jaar

Mama is trouwens bijna net zo oud als opa, 19 jaar :D

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:01

Binar schreef:
haha shoppen voor Mandy is helemaal niet nodig joh!! Je krijgt toch al alles erbij :P
Maar helemaal leuk hoor, bij een nieuw paard horen natuurlijk ook nieuwe spullen O:)
Waar heb je besteld Marion?
Wel jammer van de lange levertijd :(:)

Anit, klompen zijn nu idd niet zo handig, wordt idd ijs onder de zool. Bij moonboots/thermolaarzen heb je daar geen last van

de jongens hebben vanochtend eerst ff in de gewone paddock gestaan. Viel me niet tegen, geen last van klompen in Biz ijzers, gelukkig maar, want die ging volledig uit zijn stekker!!! Ik dacht bijna dat t Ko was, maar die stond nog op stal :D Bokken en springen joh, haha, gek peerd!!
Peerden staan nu lekker in de uitlooppaddock, toen t sneeuwde bleven ze gewoon buiten staan :P

Lieske en man hadden weer heerlijke soep gemaakt, dat was echt ff smullen :Y)

Fem, zeker niet druk bij Gamma of wel?
Wel makkelijk geld verdienen zo haha *D

Zit nu lekker aan de thee met honing :9

Bij Agradi en de Paardendrogist ;)
Maar het zijn allemaal warme winter spulletjes dus die zullen wel hard zijn gegaan de afgelopen week...en het sneeuwt maar weer eens (:)