RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pebbs

Re: RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:54

ik ga me weer eens vervelen vandaag denk ik :+

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:54

@ Nadine, dat is klote meid... voor je gezondheid en voor je zelfvertrouwen! Maar hoe kwam het dan dat je gevallen bent? (of heb ik daar overheen gelezen)... en niet zo negatief hoor... ik ben er met buitenritten minimaal 5/6 keer afgevallen en met springen ook! (2/3 keer van Dunja, daarna nog van Berlingo en nog aantal andere keren die ik verbannen heb uit mijn geheugen... en dat allemaal in een periode van 1 à 2 jaar.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:55

van je paard vallen is altijd naar :(

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:56

Ik ben ook erg vaak gevallen van Hitstar met springen, en dan heb ik het over helemaaaaal in het begin :P .
Het werd altijd vallen met lachen, dus ik had er nooit problemen mee om weer op te stappen en weer verder te springen.
Dat heeft ook geholpen want Hitstar en ik waren op een gegeven moment zo goed bezig met springen dat hij echt alles zonder moeite sprong.

Ik denk dat als je die nerveuze ''val''periode achter je laat en probeert met een andere instelling te gaan springen het heel anders gaat.
Ik weet hoe moeilijk dat is, ik vind springen nu ook niet meer leuk en mijn zelfvertrouwen is ver te zoeken....

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:57

Manon_S schreef:
Naar zeg Samantha!
Ik hoop voor je dat dit niet snel het einde zal betekenen.
Maar als hij een hersenbloeding zou hebben gehad, dan was hij niet meer ''normaal'' gaan kwispelen denk ik ;) .
(althans van wat ik altijd zie bij die dierenartsenpraktijken op Animal Planet..)

Je moet nu niet een supervrolijke kwispelende hond voor je zien hoor.. maar een oude hond die naar de keuken waggelt en rustig met zijn staart heen en weer slaat. Weer zijn snoepjes eet.... het is ook een hartpatient... Mensen met een kleine hersenbloeding kunnen daarna toch ook weer redelijk functioneren? dus waarom een hond niet. Hij ligt trouwens nu in zijn mand hoor... te slapen en te liggen en zo min mogelijk te bewegen. Maar de laatste tijd ligt hij 's ochtends altijd tot een uur of twee te pitten met drink/eet/snuffel/plas pauzes :P

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:59

ik ben met zadelmak maken van een pony op stage er heel hard afgeknald, ik werd echt gelanceerd na een reeks bokken, begin bleef ik nog wel zitten, maar ze bleef doorgaan en toen lanceerde ik eraf over haar hals heen, in een salto, zo op de zijkant van me bips, toen had ik in me rechterbovenbeen en kont al me spieren gekneusd.. nou dat deed ook echt verrekte pijn :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:59

Ahtnamas schreef:
Manon_S schreef:
Naar zeg Samantha!
Ik hoop voor je dat dit niet snel het einde zal betekenen.
Maar als hij een hersenbloeding zou hebben gehad, dan was hij niet meer ''normaal'' gaan kwispelen denk ik ;) .
(althans van wat ik altijd zie bij die dierenartsenpraktijken op Animal Planet..)

Je moet nu niet een supervrolijke kwispelende hond voor je zien hoor.. maar een oude hond die naar de keuken waggelt en rustig met zijn staart heen en weer slaat. Weer zijn snoepjes eet.... het is ook een hartpatient... Mensen met een kleine hersenbloeding kunnen daarna toch ook weer redelijk functioneren? dus waarom een hond niet. Hij ligt trouwens nu in zijn mand hoor... te slapen en te liggen en zo min mogelijk te bewegen. Maar de laatste tijd ligt hij 's ochtends altijd tot een uur of twee te pitten met drink/eet/snuffel/plas pauzes :P

Ik dacht dat je bedoelde dat hij zeg maar weer de oude was ;) .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:00

mijn oude hond sliep ook heel veel toen ze oud was :)
hoort erbij denk ik :)

hond die ik overigens nu heb is 6 en kan ook de hele dag slapen, maar je kan d'r wakker maken voor wat lekkers, naar buiten gaan, of om te spelen :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:00

Pebbs schreef:
ik ben met zadelmak maken van een pony op stage er heel hard afgeknald, ik werd echt gelanceerd na een reeks bokken, begin bleef ik nog wel zitten, maar ze bleef doorgaan en toen lanceerde ik eraf over haar hals heen, in een salto, zo op de zijkant van me bips, toen had ik in me rechterbovenbeen en kont al me spieren gekneusd.. nou dat deed ook echt verrekte pijn :P

Ik had ook een lelijke val van een Haflinger.
Ze wilde maar niet aangaloperen dus ik gaf een tik met de zweep, nou dat vond ze niet zo leuk :+ .
Ze ging bokken, ook ik bleef toen zitten maar ze ging zich op een gegeven moment zo verzamelen dat ze een mega rodeo gaf.
Ik werd toen ook over haar hals gelanceerd en viel kijhard op me rug. Nouuu dat vond ik wel creapy..
Had zoveel zand in me ogen dat het echt de eerste paar seconden zwart was voor me ogen :P .
Ik was toen echt zo pissig op dat paard en dat voelde het paard zelf ook, ze ging gelijk beter lopen whaah :Y) .

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:02

Manon_S schreef:
Ik ben ook erg vaak gevallen van Hitstar met springen, en dan heb ik het over helemaaaaal in het begin :P .
Het werd altijd vallen met lachen, dus ik had er nooit problemen mee om weer op te stappen en weer verder te springen.
Dat heeft ook geholpen want Hitstar en ik waren op een gegeven moment zo goed bezig met springen dat hij echt alles zonder moeite sprong.

Ik denk dat als je die nerveuze ''val''periode achter je laat en probeert met een andere instelling te gaan springen het heel anders gaat.
Ik weet hoe moeilijk dat is, ik vind springen nu ook niet meer leuk en mijn zelfvertrouwen is ver te zoeken....

Ik ben vooral door die vallen van Dunja (in één les... daarna met caprilli oefenproef weer weigeringen, kan me alleen niet herinneren of ik er weer vanaf gestuiterd ben) erg onzeker geworden met springen. (hetzelfde met buitenritten).... en dna merk je zolang je gespannen en onzeker blijft dat het dan vaak juist mis gaat.

Daarom ben ik buiten zo vaak van Joos gevallen en ook van andere paarden (denver en parade)... gewoon door onzekerheid! Paarden voelen dat toch!

Aglona en Bailey (toen die springen nog geweldig vond) hebben mij toen over de springangst heen geholpen en de rustige knollies Dunja, Ge, Kartouch en vooral Grava over mijn eerste buitenrit angsten. Daarna heeft Rox me nog een heel stuk verder geholpen en nu durf ik eigenlijk (met gezonde spanning) op alle paarden naar buiten. Alleen Joos liever niet!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:03

tjaa haflinger hé eigenwijze monstertjes :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:06

Hahaha ja :D En ze zijn sterk zeg poehh!
Op diezelfde Haflinger volgde ik een priveles (niet op de manege hoor).
Ik kreeg toen zo'n oortje in en de instructrice kon dan zo goed met me praten en tips geven, super handig :D .
Nouu ik heb me toch veel geleerd op dat paard, ze is erg sterk dus ik had zweet op me rug staan.
De eigenaar van die Haflinger zei: ''Aaah Manon toen ik zag dat je rug helemaal nat was had ik echt met je te doen :D '' Whahaha :P .
Maar na de les had ik echt een lekker voldaan gevoel, het zag er nog niet helemaal top uit maar ik had wel echt het idee dat ik iets gedaan had :) .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:07

is toch alleen maar fijn Samantha dat je het nu overwonnen hebt :) en als je wel een keer op Jozele het bos in word ingedeeld, dan is er vast wel iemand die wilt ruilen of je vraagt Frans of die het kan wisselen omdat je het nog niet aandurft op haar, doen ze vast wel :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:09

is altijd fijn als je lekker gereden hebt :)

ik heb een keer op een haflinger een strandrit gedaan in Schoorl, jeeetje wat was dat gaaf, super braaf beestje :)

en ik heb een keer in Frankrijk op een Haffie een bosrit gemaakt, was echt gruwelijk, we gingen galopperen, en ik reed achteraan, en we raakten de groep een beetje kwijt, want mijne was sloom, dus ik aansporen maar hij ging niet, dus ik dacht naja laat maar gaan dan, en toen de volgende heuvel verloor die z;n voorganger uit het zicht, nouuu toen begon ie toch te sprinteeen echt bloedhard gingen we ! :D
GEWEEELDIG :D ik wil later ook een dressuur haf waar ik ook lekker mee kan crossen in het bos :D :D super beestjes :D
zelfde geld voor Fjorden :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:09

Mag ik vragen wat er gebeurd was met jouw en Jozele in het bos?
Jozele leek me juist altijd super braaf met de buitenritten :j .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:12

Manon_S schreef:

'Daarom ben ik buiten zo vaak van Joos gevallen'

:)

@ Melissa, we reden in de binnenbak .. Maar wat een topper is het nog steeds :D .
Ik wil volgende week wel weer op Assie eigenlijk :D .
Wist je nog met Cursesweek, hahahahah :+ . De Playboyssssss . }>

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:12

Pebbs schreef:
is toch alleen maar fijn Samantha dat je het nu overwonnen hebt :) en als je wel een keer op Jozele het bos in word ingedeeld, dan is er vast wel iemand die wilt ruilen of je vraagt Frans of die het kan wisselen omdat je het nog niet aandurft op haar, doen ze vast wel :)

Ik heb ehm... het jaar voordat Rox er was zeg maar (of eigenlijk toen Rox net op de manege was)... die zomer heb ik de laatste buitenrit weer op Joos gereden. Maar ik kan me op haar buiten nog steeds niet goed ontspannen en dat is het probleem want daar reageerd zij extreem op. Ik durf haar buiten gewoon niet los te laten wat ik met Rox bijvoorbeeld wel durf... lekker los teugeltje en zo! Maar het is een doel op mijn 101 doelen lijst.... om weer met Joos naar buiten te gaan!

Ik vind het alleen jammer dat we Nicole niet meer hebben, die houd met buitenritten gewoon rekening daarmee o.a. door bijvoorbeeld de groepen te splitsen in de galop in een snelle en langzame groep. Dan kan je gewoon afhankelijk van de spanning die je in je paard voelt kiezen wat je wilt... :+

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:13

is toch niet erg als je dat niet durft..
maar de paarden voelen dat idd aan :)

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:17

Astor schreef:
:') :') :')

Afbeelding

Wat is hier erg aan :P

(ben aan het bij lezeee :+ )

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:19

''Ik kon jou alles vertellen, zonder dat je het door vertelde'' :+ .
Góhh :P .

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:19

Manon_S schreef:

De eerste keer dat ik van haar afviel was niet mijn schuld en ook niet joos der schuld. We reden mee met een lange buitenrit en toen reed er een k*t voor me op Kartouch die heel onzeker was en dus niet kon rijden. Met als gevolg dat Kartouch ergens van schrikt of wat dan ook en volop op de remmen. Joos dus ook en toen lagen we der allebei naast (lekker met je arm in de brandnetels!). Even voor de duidelijkheid dat was in een redelijk snelle galop! Dat heeft onbewust mijn zelfvertrouwen aangetast en bij de volgende lange buitenrit in de galop werd Joos jolig, ik onzeker, joos ging daardoor spannen en bokken ik lag er af :P. Nu kan ik het me niet goed meer herinneren maar daarna heb ik nog een keer op Joos buiten gereden en ging het weer mis. (weer in de galop). Tussendoor en daarna volgens mij nog wel op joos geprobeerd maar het voelde niet goed. Dus besloten om voorlopig niet op Joos te gaan. Ik op andere paarden maar die onzekerheid zat er nog steeds. Toen nog een keer van Parade afgeflikkerd (die vond het schijnbaar niet fijn om achteraan te rijden?) en toen voorover eraf geklapt en onder het paard terecht gekomen (3 dagen niet kunnen lopen! Maar had erger af kunnen lopen!). Door de onzekerheid daarna ook nog van Denver afgevallen.

Volgens mij ben ik tussendoor ook nog een aantal keer eraf gevallen... want ik weet zeker dat ik bij Nicole er ook een aantal keer vanaf geflikkerd ben. Want ik voelde me echt als 'dat k*tkind dat niet op der paard kan blijven zitten'. Maar ja, ik viel der gewoon af door de klote onzekerheid.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:20

Manon_S schreef:
''Ik kon jou alles vertellen, zonder dat je het door vertelde'' :+ .
Góhh :P .

Whaha okee :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:21

Ik had ook een keer buiten een bokgalop met Dunja :+ .
De paarden voor mij gingen heel snel een bocht om en het ruiterpad lag tussen 2 paaltjes.
Dunja ging keihard de bocht om achter de andere paarden aan..
Maarja bij die bocht stonden dus 2 paaltjes die mevrouw te laat zag.
Dus ze sprong erover heen en bij de landing gaf ze me toch een bok whaha, ze vond het echt leuk :D .

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:23

@ Anna, volgens mij heeft Melissa die hier geplaatst omdat het zwaar overdreven is. Het klinkt alsof ze een gezond paard van de een op andere dag naar de slacht hebben gedaan. Terwijl ze een hele tijd ziek is geweest, beter is geworden en daarna verkocht is.

edit: ja dat kan ook :P haha dom... maar dan heeft ze die foto wel heel vreemd bewerkt... :P haha domme Sam.. maar eh... veranderd het verhaal hierboven nog steeds niet...
Laatst bijgewerkt door Ahtnamas op 29-03-09 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:25

Manon_S schreef:
Ik had ook een keer buiten een bokgalop met Dunja :+ .
De paarden voor mij gingen heel snel een bocht om en het ruiterpad lag tussen 2 paaltjes.
Dunja ging keihard de bocht om achter de andere paarden aan..
Maarja bij die bocht stonden dus 2 paaltjes die mevrouw te laat zag.
Dus ze sprong erover heen en bij de landing gaf ze me toch een bok whaha, ze vond het echt leuk :D .

Die paarden flippen altijd in galop bij de bochtjes! Zijn echt gekke dingen dan :P... wij hebben zelf een hele rij bokkende paarden gehad omdat er in de bocht op het bankje ook nog eens hele enge mensen zaten.... :+