Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sheilarianne

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:41

Sence schreef:
Bij één foto heeft ze ze een beetje rechtop. Maar ik vind echt dat ze piano speelt, sorry Nagelbijten / Gniffelen Je ziet toch zelf ook wel dat ze bij 9/10 foto's haar handen plat heeft? Eerlijk.....

Okej ze speelt misschien een beetje piano, maar het is niet zo erg als de meeste mensen hun handen hebben!! Clown dus ik vind het egt meevallen Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:42

Voor een ZZ amazone vind ik het absoluut niet kunnen en niet netjes. Voor je al wedstrijden gaat rijden zou je dat af moeten leren.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:43

Sence schreef:
Voor een ZZ amazone vind ik het absoluut niet kunnen en niet netjes. Voor je al wedstrijden gaat rijden zou je dat af moeten leren.

Ze kan het wel, maar ze zal er wel een rede voor hebben!! Ik bedoel ze kan het wel, en als de Jury het niet goed zou vinden zouden ze haar ook nooit 1e laten worden!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:30

Vraag dan de volgende keer maar even waarom ze het doet.

Wat een slechte jury dan Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:51

Ja precies.
Maar Rianne als je les van haar krijgt he je doet het toch zelf niet he?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:52

okeey ik ga me er even mee bemoeien Tong uitsteken
ken die amazone niet ofzo maar ik vind het inderdaad jammer om iemand in de ZZ zo te zien rijden..
maar dressuur is een jury sport en een jury is menselijk dus beinvloedbaar door omstandigheden, je ziet ook vaak dat iemand die een keer hoog heeft gereden vaker hoge punten krijgt van de jury.. dus met een nieuw paard ook snel omhoog komt en dat enkel om de naam op het briefje.. ook al loopt het paard bagger en valt de ruiter en bijna af (okeey overdrijven is ook een vak Clown)
t klinkt stom en dat is t ook maar goed zo werkt t wel Ja
ik vind het niet mooi om haar zo te zien rijden maar goed, aan een foto valt niet alles af te leiden, als is het wel opvallend dat het op elke foto zo is..
nou dat was mijn commentaar, zal jullie niet langer storen Tong uitsteken

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:59

Amen Jildou.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:48

IkhouvanChey schreef:
Ja precies.

Nee ik rijd niet met Pianohanden hoor Knipoog Dat heb ik mijzelf al heel lang afgeleerd Bloos Wel zit ik soms nog wel eens geld te zoeken in het zand Bloos Knipoog Clown

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:20

sheilarianne schreef:
IkhouvanChey schreef:
Ja precies.

Nee ik rijd niet met Pianohanden hoor Knipoog Dat heb ik mijzelf al heel lang afgeleerd Bloos Wel zit ik soms nog wel eens geld te zoeken in het zand Bloos Knipoog Clown

Hoe komt dat dan dat je dat deed en soms nog eens doet?
Eerst deed je het wel erg ja niet banketstaaf bedoelt hoor.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:29

IkhouvanChey schreef:

Hoe komt dat dan dat je dat deed en soms nog eens doet?
Eerst deed je het wel erg ja niet banketstaaf bedoelt hoor.

Hoe bedoel je?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:38

Foto's zijn momentopnames en misschien heeft ze wel een hele goede reden om haar handen iets hoger te plaatsen. Het kan zijn dat het paard de neiging heeft om te diep te gaan en dat ze daarom haar handen iets hoger plaatst om dit te voorkomen of op deze manier de aanleuning en verbinding constant blijft.

Ze is niet voor niets ZZ en om iemand zo 'af te kraken' vind ik niet nodig. Ze heeft toch haar paarden zo ver laten komen. Iedere ruiter of amazone, ook op hoog niveau heeft wel iets. En ik vind het alleen maar mooi om te zien dat je dit kunt bereiken met je paard en om dan commentaar te geven terwijl je zelf niet ZZ bent vind ik jammer.

Zoek maar eens foto's van grand-prix ruiters/amazones. Weet wel zeker dat je dit vaker tegenkomt.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:58

jornajulia schreef:
Foto's zijn momentopnames en misschien heeft ze wel een hele goede reden om haar handen iets hoger te plaatsen. Het kan zijn dat het paard de neiging heeft om te diep te gaan en dat ze daarom haar handen iets hoger plaatst om dit te voorkomen of op deze manier de aanleuning en verbinding constant blijft.

Ze is niet voor niets ZZ en om iemand zo 'af te kraken' vind ik niet nodig. Ze heeft toch haar paarden zo ver laten komen. Iedere ruiter of amazone, ook op hoog niveau heeft wel iets. En ik vind het alleen maar mooi om te zien dat je dit kunt bereiken met je paard en om dan commentaar te geven terwijl je zelf niet ZZ bent vind ik jammer.

Zoek maar eens foto's van grand-prix ruiters/amazones. Weet wel zeker dat je dit vaker tegenkomt.

een kleine verbetering, t ging niet over t hoger plaatsen van handen maar het "piano spelen" dus je handen plat leggen, daardoor kan je moeilijk met je paard z'n mond mee bewegen..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:24

Om iemand af te kraken, het viel me gewoon op. En ik zie het weinig tot nooit dat iemand op zo'n hoog niveau met platte handen rijd. Als zij hier een reden voor heeft, mij best ga je gang. Ik hou haar niet tegen,... Het viel mij gewoon op! Daarom zei ik het.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:31

jornajulia schreef:

Dat vind ik dus ook! Ik heb nog een ZZ amazone in mijn msn lijst staan en heb die fotos ook aan haar laten zien, zij zegt tegen mij dat het helemaal niets uit maakt of je je handen zo hebt liggen, het gaat erom dat je de paarden niet hinderd in de mond!! Dit doet zij absoluut niet (alleen als het nodig is voor een correctie)!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:34

Maar net als dat je op het buiten voor been hoort ligt te rijden, hoor je ook je handen recht op te houden.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:37

Sence schreef:
Maar net als dat je op het buiten voor been hoort ligt te rijden, hoor je ook je handen recht op te houden.

Ja maar zoals Jornajulia zegt en nog een aantal andere mensen die ik ken(in mijn msn lijst heb) maakt dit gewoon niet uit als je het paard maar niet in de weg zit.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:39

Pff, ik vind het een beetje apart. Dan kan ik voortaan ook wel op me oude gemakje anders gaan rijden. Ik vind het ook nog slordig staan... Maar goed, mijn mening. Ik hou er maar over op.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:44

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-01-19 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:47

Ik let er juist eigenlijk altijd op. Omdat ik het vroeger altijd verkeerd deed, maar ben het afgeleerd. En ik zie eigenlijk nooit iemand dat doen, soms een enkele keer maar dan komt het door de wending.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:52

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-01-19 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:54

Och, kom op. Ik zei toch al, het is míjn mening! Klaar...

En gaan we nu sarcastisch doen? Dit topic word zo wel heel gezellig merk ik.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:57

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-01-19 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:03

zwarteroosje schreef:
Sence schreef:
Och, kom op. Ik zei toch al, het is míjn mening! Klaar...

En gaan we nu sarcastisch doen? Dit topic word zo wel heel gezellig merk ik.

Vond ik ook Vork

Okej discussie gesloten Knipoog maar nu is het topic ook weer ff niet saai meer Clown maar goed ander onderwerp om over te discusseren: Nadine of Sandra hebben jullie ook fotos van jullie rijden?? want die wil ik dan wel eens zien Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:05

Zal zoeken... Laten jullie ook es foto's zien van het rijden.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:12

Kom zaterdag maar op de manege, kun je het ook zien.

Afbeelding

Geef je commentaar maar Lachen (dat me teen daar naar buiten staat weet ik wel)