Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kips

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:27

begint hier erg stilletjes te worden Tong uitsteken

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:20

Klaat me maar is ook weer horen! Tong uitsteken

Kheb nu bijna 2,5 maand niet meer paardgereden..
Ook wegens me gebroken been Verdrietig
En ben nu weer bezig om me spieren die zwaar gekneusd zijn geweest opte bouwen!

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:14

haaii allemaal, ik kom me gezicht hier ook maar weer eens laten zien Tong uitsteken ik ben vandaag tante geworden Haha! vind et echt zooo leuk Haha!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:05

Ik ben sinds 3 weken ook echt begonnen als begeleider bij het rijden bij onze manege.
In één woord:geweldig.
Mijn lievelingetje is een jongetje met down die vind dat hij een echte cowboy is als hij gaat rijden.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:09

@ ilona........ Gefeliciteerd!!!!!!!!!!! ik zag het al in je msn naam staan Knipoog en hoe voelt 't om tante te zijn Tong uitsteken

@xan........ heb jij ook de cursus ervoor gedaan?? ik ga als alles goed verloopt er volgend jaar aan beginnen.. eerst ff sparen en de andere belangrijkste dingetjes doen Haha!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:18

Nee, ik heb hier geen cursus voor gedaan.
Komt dadelijk wel. Het bestuur van onze manege wil alle vrijwilligers een cursus laten volgen. Lijkt me leuk om te doen.
Nu gebruik ik gewoon mijn eigen ervaringen en doe wat de instructrices vragen.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:33

zo kan je er mooi ff inkomen voordat je aan de cursus begint.. ik heb op de manege waar ik vrijwilliger ben.. ook paar x les gegeven kreeg gelijk ook alle tips erbij waar ik op moet letten dus dat is wel heel fijn .

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:19

Morgen weer heen met m'n eigen dochter. Maar als ik me daar laat zien is er altijd wel wat de doen. Leuk hoor om even te helpen. En vrijdag weer mijn eigen dag om te helpen.
Het zal wel drukker zijn dan normaal i.v.m. de vakantie. Dan zijn er hulpjes genoeg zeggen de instructices maar voor de echte "zware" gevallen willen ze toch graag volwassene, i.p.v. meisjes van ong. 12. Dus er is mij gevraagd in ieder geval het laatste uur er zeker te zijn, want anders gaat dat meisje echt niet rijden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:02

Hallo allemaal,
zo is echt lang geleden dat ik hier ben geweest in deze topic!
Ik help wel is op manege Lis Hartel.. Lachen

Ik rij daar ook in een groepje (slechtziend) en help er regelmatig. Vind het erg leuk om te doen. Lachen

Alleen laatst kwam een meisje op msn, die bij mij in het groepje reed (volgens mij had zij iets met adhd ofzo) en die zegt: ''ik heb donderdag op een tinker gereden die jij nooit zou aankunnen..'' Phoe.. ze kunnen soms hard zijn Verdrietig

Maar het werk daar vind ik erg leuk. Begeleid vaak dezelfde mensen en zie dan hun vooruitgang, echt leuk gewoon Haha!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:28

haha vind altijd wel grappig als ze dat zeggen.. gewoon mee ingaan dan houdern ze wel op.. ik ken er ook eentje..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:04

@Kips: haha ja, heb er nog eentje in mijn groepje gehad. Ik mocht best vaak op een fries rijden dus hij wou dat ook. Nou mocht hij niet, omdat dat nou niet bepaald de voorkeur was van mijn instructrice.. Want hij is niet echt rustig op het paard, en dit is een paard dat daar dus echt niet tegen kan.. Nou, maar het was ZIJN lievelings paard (waar hij dus bijna nooit op reed alleen toen hij wegging mocht hij kiezen op wie die ging dus werd het die fries) en hij was de BESTE en had al Z gereden.. Ja tuurlijk Clown wat doe je dan in mijn les?? Tong uitsteken

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:41

Hoi allemaal,
Ik had even een vraagje..
In ben 2e jaars student van de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening.
In mijn derde jaar ga ik 10 maanden stage lopen.
Aangezien ik dol ben op paarden (en andere dieren) goh wat doe ik anders hier op bokt Knipoog lijkt het mij geweldig om een stageplek te vinden in combinatie met paarden (of andere dieren).
Ik woon zelf in Den Haag (Zuid-Holland) en zou dus in die omgeving een stageplaats willen.
Nu hebben jullie een topic over maneges voor o.a gehandicapten, dus leek het me hier wel geschikt een post te plaatsen met mijn vraag..
Weten jullie een geschikte plaats in mijn omgeving?
En wat doen jullie zoal op zo'n manege?
Ik ben dol op het verzorgen van de paarden, maar het moet natuurlijk wel enige raakvlakken hebben met mijn opleiding. Ik moet wel veel bezig zijn met de gehandicapten.. ze begeleiden..

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden...

Groetjes Lisanne

haffiemeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:45

hoi lisanne....
bij de manege help ik de gehandicapten opzadelen, loop ik naast het paard als de gehandicapte niet alleen kan rijden... ook doen we bij onze manege backriding... hierbij zit ik achter een gehandicapte om deze te ondersteunen... hierbij ben je dus wel echt bezig met de gehandicapten.. je kan daarbij ook vaak wel vooruitgang zien... voorbeeldje: een meisje bij ons bij de manege is heel erg spastisch...ook zit ze in een rolstoel.. aan het begin lag ze altijd op het zadelbed.. (dit is een soort zadel waar je op ligt) aan het begin van de les lag ze er altijd als een plank op.. en halverwege de les was ze helemaal ontspannen.. nu rijdt ze altijd op het backridingzadel, dus samen met iemand op het paard...dit is dus al een hele verbetering... ook hier zie je haar in de les steeds meer ontspannen...

ik weet niet of dit bij de andere maneges ook zo gaat...
bij ons hebben ze ook wel regelmatig een stagiare van SPW... maar die komen meestal maar 1 dagje in de week...

Groetjes Sandra

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:32

Bedankt voor je informatie.. Het lijkt mij heel erg leuk om te doen..
Nu nog een plekje bij mij in de buurt vinden..

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:02

kijk op de site van de knhs volgens mij staat daar wel een hele waslijst met adressen van manege voor gehandicapten Knipoog suc6 Haha!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:09

hoi
ik ben vrijwilliger bij de gehandicaptenmanege in sittard.
Ik rij zelf ook mee in de laatste les ( valide + gehandicapten samen).
Met de mensen die ik moet begeleiden heb ik meestal geen problemen, wel met de gehandicapten die bij mij in de les rijden.
Er is daar eentje die denkt dat hij de baas over mij is.
Dat is zeer frustrerend.
Bij ons op de manege hebben we 9 paarden.
Daarvan 1 fjord, 1haflinger, 1 rheinlander, 1 belgisch warmbloed, 1 fries en 4 new forrest.
die rheinlander is er nog niet zo lang en is nog te enthousiast met draven. Hij wordt ook voor de kar beleerd. Ik zelf rijd er ook vaak op ( hij vind het moeilijk om te verzamelen).

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:40

Leuk om jou ervaringen te horen.
Ik ben nog bezig met zoeken Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:04

ik heb zelf gelest op de hoefslag in zwolle en ga nu binnen de flevomanege met mijn eigen paard lessen bij de fpg.

voor de duidelijkheid: ik ben zelf n gehandicapte. geen vrijwilliger;)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:23

ikenindi schreef:
ik heb zelf gelest op de hoefslag in zwolle en ga nu binnen de flevomanege met mijn eigen paard lessen bij de fpg.

Wat leuk dat je op de hoefslag hebt gereden, ken je Arnoes ook? Dat is mijn oude pony Haha!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:48

Ik help soms ook op m'n eigen manege.
Dan help k de ruiters erop en eraf, maar voor de rest ren ik niet mee..
Heb vorig jaar een ongelukje gehad op kamp, en daarbij me kuitbeenbotje gebroken.
En nu heb knog last van me knieen erbij gekregen, breukje is wel genezen Ja

Ik ga dit jaar 3 keer naar Westerbork naar Prinses Margriet Manege, ook speciaal voor gehandicapten Ja
Een weekend met m'n eigen dag(Woensdag-Avond) en dan nog een weekje met m'n eigenmanege met de hele week.
En dan nog een week met de Stichting Elisabeth Ruiterkampen, dus deze zomer wordt wel lekker rustig in de paarden gebied Lachen

Ik help ook soms met paarden poetsen en soms ook helpen met opzadelen.
Bij ons is nu een bijna ritueel dat we 1 paard alvast poetsen want er is iemand die komt,
wel optijd maar gaat zo'n 15 tot 30 min. op de wc zitten dus we moeten elke keer dat paard alvast opzadelen,
als zij erop gaat!

En zal wel eventjes nog een keertje vertellen ik rij op de Prins Willem Alexander Manege in Amsterdam-Zuid Oost.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:42

ikenindi schreef:

Ik ben vrijwilliger, maar ik ben OOK gehandicapte.. Ik ben visueel beperkt..