Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sabinee__ schreef:Tuurlijk is het eerlijk dat ze kunnen kiezen, maar ik bedoel niet dat het de makkelijkste weg is om je kind weg te halen, ik doelde meer op de samenleving.
Dat alles makkelijker moet- en dat uit zich in mijn optiek ook in kinderen. Hoeveel kinderen krijgen er wel niet medicatie e.d. en word er een syndroom oid toegewezen?
Niet dat gehandicapten kinderen niet bestaan, maar een druk jongetje is al snel een adhd'er, -> hup pilletje erin.
Kinderen gaan naar de creche, naschoolseopvang omdat ouders ook willen en moeten werken, er is ook weinig tijd voor gehandicapte kinderen.
En ik vind het een andere situatie als je het kindje weg laten halen omdat het geen menswaardigbestaan is, als dat je er zelf 'geen zin, tijd e.d.' voor hebt.
Als je op deze gronden de keuze voor een abortus maakt, prima. Maar op keuze van 'ik heb er geen zin an' vind ik het wat jammer.
Het is je kínd, iets dat in je groeit, iets wat jij gemaakt hebt samen met je liefde. Het is iets van jullie, je eigen vlees en bloed.. Hoe kan je daar zo over oordelen?
Beetje moeilijk om uit te drukken wat ik bedoel haha
Sabinee__ schreef:Mijn visie op geluk, en vergelijken met enkele visies die besproken zijn.
Dialoog schrijven waarin je je visie verdedigt tegen argumenten vanuit een geheel ander visie op geluk
Actueel verschijnsel waarin levenskunst grote rol speelt beschrijven en beoordelen
zo handig als je moeder mee is