Rennen, Vliegen en Zweven, Manege de Vier Hoeven in deel 7!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milou

Re: Rennen, Vliegen en Zweven, Manege de Vier Hoeven in deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:37

Ik zoek heeeel erg goed naar zo'n onderlegger bontje voor nirvano maar overal zijn ze 50 euro ofzo en ik wil er zoooo graag een, suus verkoop jij de jouwe niet? hihi! genoeg geleert voor vandaaag..

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:39

Wij hebben nog een bontje over Milou :)
Gebruiken we niet meer..

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:41

Ik verkoop 'm niet, ben er zo blij mee! :+:

Suzanne1408

KVE is klaar...
Nog even gaatjes maken in alles en netjes in een mapje.
Hopelijk goed cijfer want is een examencijfer!

Milou

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:44

Jep. Zal morgen nog eens extra kijken..
Is nog in prima staat, moet even gewassen worden alleen..

Maar waarom wil je eigenlijk een bontje..? Hij moet toch verkocht worden hoor, en vind het prima als jij 'm overneemt, maar ik zou er echt voor kiezen om iets passends te nemen zonder bontje.. :) Zo vernauw je namelijk de kamer van je zadel..

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:46

Ja maar ik heb af en toe nog last van een schuivend zadel ( dat zou ook te maken hebben omdat mn fjord nog een beetje dik is ) alleen de vorige berijdster zei dat het haar heel erg hielp met een bontje er onder. Als je wil kijken heel graag. Wat zou je er voor willen hebben? En zou je eventueel een foto willen maken?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:54

:wave:

Nou verslagje dan
Om 12.30 uur reden we weg, wegen waren heel goed te doen, nergens last van gehad. Maar wat een rot eind rijden zeg pfff.
Om 14.15 uur waren we er al. De tandarts was er nog niet, dus we moesten nog even wachten. Uiteindelijk kwam die en om 15 uur stond Ziack klaar en gingen we beginnen. Eerst werd er gevoeld en met het blote oog gekeken daarna werden er rontgefoto's gemaakt. Alles nog zonder verdoving en Ziack stond heel braaf stil en liet alles maar gebeuren.
Nou na de foto's ging de 1ste verdoving erin en probeerden ze de kies los te wrikken. Hier was Ziack het wat minder mee eens, het deed verschrikkelijk pijn bij hem. Dus nog een verdoving erbij en ze gingen nu ook harder wrikken en wroeten.
Maar de kies liet erg moeilijk los. Dus hoppa nieuwe tangen erbij en weer proberen. Niet normaal wat een horror gereedschap ze gebruiken! Eindelijk begon de kies los te komen, maar weer reageerde Ziack hier fel op, dus wederom nog een verdoving erin. Toen was hij echt van de wereld en stond er zo zielig bij.
Toen konden ze dan eindelijk de kies eruit halen. Maar de kies was zo kapot gebroken dat er nog stukjes in zijn mond zaten. Dus weer een foto gemaakt om de stukjes te zoeken en daarna werden de laatste restjes eruit gehaald. Toen alles weg was nog 1 foto gemaakt om te kijken of echt zeker weten alles weggehaald is.
Gelukkig wel. De kies zagen wij ook, echt heel slecht! Vanbinnen was de kies ook helemaal aan het wegrotten. Ook de zenuwen die eraan zitten waren aan het wegrotten, dus wat een pijn moet hij gehad hebben! Ze liet ook een gezonde kies zien van een ander paard, nou wat een verschil!
Maar goed, toen moest zijn mond helemaal gespoeld worden want Ziack zijn mond zat vol met bloed en rondom zijn snuit ook en de vloer was ook helemaal rood, het leek wel of er een beest geslacht was, zoveel bloed!
Uiteindelijk was alles schoon en toen gingen ze nog met een compressor zijn mond schoon spoelen om evntueel kleine brokjes nog weg te spoelen.
Toen zijn mond uitgespoeld was kreeg hij een soort van plug in zijn mond, gemaakt van klei die ze dus passend maken op dat lege gat.
Inmiddels begon Ziack weer een beetje bij te komen en hij mocht de trailer weer in. De terug weg hebben we 2 uur over gedaan omdat het zo druk op de weg was. Maar eenmaal op stal werd hij heel lief begroet met gehinnik van Lotta en Tommie, dus hij kwam ook luid hinnikend de stal ingelopen, blij dat hij weer thuis was. Hij begon gelijk lekker te eten, dus dat is een goed teken.
We moeten nog 3 dagen doorgaan met antibiotica en even in de gaten houden hoeveel pijn hij heeft anders ook nog de metacam erbij, maar waarschijnlijk is de pijn al veel minder dan het was.
Donderdag moet onze tandarts weer komen om die plug eruit te halen, schoon te maken en zijn mond weer schoonmaken.
Dan spreken we donderdag weer af wanneer ze weer terug gaat komen voor dezelfde behandeling.
In principe duurt het zo'n 4 weken voor het helemaal genezen is, maar meestal na een week of anderhalve week kan de plug er al uit. Deze week doen we verder nog niks met hem, gewoon even rustig aan doen, volgende week beetje met bitloos hoofdstel rijden en de week daarna kunnen we het eens met het bit gaan proberen.

Nou dat was het wel zo'n beetje
Heel verhaal :P

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:56

Woh mega verhaal!
Even lezen hoor! :P

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:58

Milou; Hij is van de eigenaar van Melonie, maar zij wil hem dus verkopen.. Denk dat ze rond de 20 wil hebben, maar zal het voor de zekerheid wel even vragen :) Morgen kan ik wel even een foto voor je maken..

Wat bontje zelf betreft..., ik snap verder wel dat zij dat aan jou zei, en dat jij niet zo snel een zadelmaker laat komen, maar het is wel het beste vind ik om je zadel dan na te laten kijken, en dus of opvullen, of evt opvullen zodat het goed past met bontje..
Je hebt ook onderleggers zonder bont trouwens, maar voor en achter wel, voor degenen die het mooi vinden, maar niet nodig hebben.. Daar zou ik dan toch voor kiezen, en vragen/aandringen op een zadelmaker oid...
Mel haar vorige zadel was echt ronduit slecht, en met bontje lag het ook stabiel... We hebben nu een ander tweedehands zadel van de zadelmaker (Country Mill). Echt een wereld van verschil.., en zoveel beter.. Ik snap dat jij de eigenaar niet bent, maar zou het eerst eens bespreken/aanhalen bij de eigenaar van het paard.. :j

Jo, wat een avontuur zeg..!! Nu maar hopen dat Sjakie snel opknapt!! :(:) :)
Laatst bijgewerkt door Karin_88 op 11-01-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LieZ_Horses

Fijn dat alles goed is gegaan Jolanda!
Hopelijk geneest het goed zonder al teveel pijn!

Suzanne1408

Fijn dat hij geholpen is! :j
Hopelijk is het na de laatste behandeling helemaal goed dan! :D

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:59

Zo, inderdaad een lang verhaal en een groot avondtuur, gelukkkig is het goed afgelopen! Maar vervelend van al dat bloed en dat hij soms zo fel reageerde, en fijn dat hij weer goed ging eten! Succes met de antibiotica kuren enzo..

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:01

@Karin, maar dat bedoel ik ook dat er alleen voor en achter een bontje zitten dat liet ik ook in die link zien: http://img.2dehands.be/f/normal/6579595 ... amswol.jpg :D

Dus je hebt geen bontje met alleen aan de voor en achterkant? Nee want alleen met zo'n bontje als dat nodig was geweest had ik het zadel laten opvullen maar alleen met zo'n bontje aan de voor en achterkant bedoel ik ook! :D

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:04

Arme Ziack :(:)
Wel fijn dat het goed is gegaan en hij er waarschijnlijk daarna nooit meer last van gaat hebben! :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:05

Milou, die op de foto is er eentje met bont onder.. ;)
Ons bontje is echt eentje voor onder het zadel zelf.. Gelukkig gebruiken we die niet meer :))

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:06

@Karin, oh dan heb ik het verkeerd gezien, haha slim..
ik heb je nog PB gestuurt!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:14

We gaan hard vandaag! :D

Waar is Marloes eigenlijk gebleven, die is al lang niet meer geweest! :oo

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:14

Maakt niet uit, maar dan heb ik niks gezegd :D

En heb het gezien :)

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:21

SuusKiiss schreef:
We gaan hard vandaag! :D

Waar is Marloes eigenlijk gebleven, die is al lang niet meer geweest! :oo
Marloes is idd niet lang meer geweest! :oo Volgens mij bij de opening ongeveer voor laatst..

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:24

Nou meestal is ze op dinsdag avond wel op de manege, dan zal ik Marloes een streng aanspreken dat dit natuurljk echt niet kan!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:26

Nee, dit kan echt niet.
Wel op hyves, maar niet op bokt? :roll:

:D

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:27

Lijkt me een heel goed plan Jolanda! }>
Leg het haar maar goed uit! :9

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:27

LieZ_Horses schreef:
Nee, dit kan echt niet.
Wel op hyves, maar niet op bokt? :roll:

:D

Wel op hyves??? Oooooooh dat kan dus echt niet!! Hoe aso zeg!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:29

Ja, ik heb der maar snel een krabbel gestuurd, dit kan echt niet he? :n