Djolly, door ons meestal gewoon Djoll genoemd is echt de liefste merrie die manege smit ooit heeft gekend. Djoll is een knuffelkont en staat hier ook altijd voor klaar. Verder is deze lieve dame ook altijd in voor iets lekkers. Helaas zit het Djoll niet altijd mee met haar benen, ze is regelmatig kreupel en moet ook nu weer 3 maanden stilstaan. Gelukkig zijn er dan wel weer genoeg liefhebbers die haar dagelijkse wandeloefeningen willen doen. Om binnen op te rijden was Djoll nooit echt de makkelijkste, al is dit zeker al verbeterd sinds de tijd dat ze op de manege staat. Buiten was Djoll dan wel weer een stuk makkelijker, hier werd ze ook regelmatig met minder gevorderde ruiters ingezet.
Nynke is een prachtig gebouwde merrie met een stel vriendelijke ogen en vrolijke oortjes. Deze ogen en oortjes kunnen echter ook in een iets minder vriendelijke stand staan. Een echte merrie dus, maar een merrie waar absoluut niets mis mee is. Ze is erg geliefd onder allerlei soorten ruiters, maar toch wordt Nynke vaak ingezet onder de minder bekende ruiters bij manege smit, dit vooral omdat ze erg braaf is met rijden. Op stal is Nynke een eerste klas muts, maar een muts waar je prima mee om kan gaan zodra je de gebruiksaanwijzing aandachtig hebt doorgelezen.
Alex is de reus van de manege, en reuzen zijn nooit soepel, zo ook Alex niet. Ik vergelijk Alex graag met een hazewindhond die zijn tempo verloren heeft. Dit bedoel ik uiteraard niet negatief want ik vind Alex een schat, hij is lief, grappig en zelfs behoorlijk eigenwijs af en toe. Dit maakt hem absoluut uniek en een leuke aanwinst voor de manege. Dit grote paard loopt vaak rond met de kleinste kindertjes en is iets minder populair bij de ruiters die denken gevorderd te zijn. Echter zijn alle manege smit bokkers, wel te spreken over dit plankje.
Ginger is raar. Tja dat is toch het eerste wat er in mij opkomt als ik iets over haar moet vertellen. Daarnaast is Ginger ook erg lief en zijn veel mensen dol op haar. Zelf moet ik toch toegeven dat ik Ginger liever zie lopen met wat kinderen op haar rug, want ik vind haar erg smal en wiebelig. Ginger heeft nog een beetje balkjesangst, maar dit is al een stuk beter dan is het begin toen Fen haar voor het eerst een hindernis over mocht slingeren… Op stal is Ginger een schatje, maar let goed op haar beentjes, want deze doen soms niet helemaal wat Ginger zou willen!
Tsjimme is het prachtige paard van de manege, naja dat zei iedereen in eerste instantie. Zelf vind ik hem niet zo prachtig, zowel zijn karakter als rijstijl niet. Maar we hadden het hier niet over mij, maar over Tsjim. In het algemeen is Tsjim een braaf paard, hij doet zijn best en wil best voor je werken. Je moet alleen wel van goede huize komen wil je een beetje bereiken bij hem, al kan hij met de kleine kinders weer wel heel goed overweg. Tsjim is een paard met twee kanten. Springen kan hij best, alleen heeft hij hier wel ruimte voor nodig, anders is hij gewoon te lomp om over de balken heen te gaan. Buiten schijnt Tsjimme een genot te zijn om op te rijden, maar ook hier heeft Fenna andere ervaringen mee…
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 29-02-08 02:33, in het totaal 1 keer bewerkt