stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:02

Ik ben er morgen ochtend :j

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:30

Ik weet niet hoelaat ik er ben :o

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 12:45

AndreaB schreef:
Heeft er trouwens iemand behoefte om zondag wat proefjes voor te lezen? :o Onze voorlezer is net gebeld dat ze zondag ook mee kan doen, dus nu hebben we geen voorlezer meer :')

Had het graag voor je gedaan maar ga op vakantie.
Wil je wel succes wensen in ieder geval.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:45

O wat een pech mijn dag was al vol en nu moest ik een andere dag kiezen. Doe nu op dinsdag binnen halen. En moet ook al gelijk een vervanger zoeken dus gaat lekker zo. Wel is het groepje paarden gelukkig niet zo veranderd. Er staan maar 2 nieuwe voor wervelwind in zijn groepje.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:46

Eef is geinsimineerd! :), morgen word ze nog een keer opgevoeld om te kijken of het eitje gesprongen is.. Ben benieuwd! haha :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:54

Priszz schreef:
Eef is geinsimineerd! :), morgen word ze nog een keer opgevoeld om te kijken of het eitje gesprongen is.. Ben benieuwd! haha :)

Spannend

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:16

Spannend Pris!! Ik begin alvast te duimen!!!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:38

Ik ga voor jullie duimen Pris! Echt super spannend!!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:48

Cool, ik ga ook duimen

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:51

Ik duim ook mee. :D

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:09

Bedankt! M'n moeder is veel nerveuzer dan mij :o haha. Belde ze gister de hengstenhouder op om het rietje te bestellen. Vraagt ze, 'zou ik sperma kunnen bestellen' dus toen ik thuis kwam. 'Pris, ik heb sperma besteld voor je paard' ik heb me kapot gelachen om de opmerkingen :').

Als het niet pakt en het eitje er nog zit, moeten we weer een rietje bestellen. We hadden er vandaag 2 gekregen en die zijn er allebei ingegaan, maar het ligt nu aan het lichaam van Eefje :).

Anders hebben we altijd nog de volgende eisprong om een kansje te wagen :). Maar als het eitje gesprongen is, zullen we 17/18 dagen in spanning zitten voordat er een scan word gemaakt.. Ben erg benieuwd! Het is weer heel iets nieuws, maar het blijft heel erg spannend met hopelijk een pracht resultaat :D.

Namelijk een palomino kleurig monster! haha. Als het goed is zitten we dan in het jaar van de L, dus we hadden vaag een naam met Loney Toones bedacht :') haha. Me moeder riep het meteen, maar wie weet komt er een andere naam in ons op als het dwarreltje volgend jaar Maart eruit is :).

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 06:22

O dat zou leuk zijn die naam en kan bij merrie en hengst gebruikt worden. Ik duim ook ket je méé

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:19

Is er hier iemand in het bezit van een gaatjestang?? :)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:12

Wie is de hengst Pris?

Sorry Andrea heb ik niet.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 12:18

AndreaB schreef:
Is er hier iemand in het bezit van een gaatjestang?? :)

ja de stalbaas, (kun je vragen dan helpt hij je)

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:46

Ik heb er ook nog 1 Andrea! Alleen moet je erg hard duwen voordat je een gaatje hebt :o

@Sharon_Jims, Don Cremello Du Bois is/word de papa :).

@Flurk, Dat wel! Zie het mezelf al roepen 'Loney Toones!' haha, Waarschijnlijk afgekort zal het dan Loney of Toones worden :o

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:58

Owwh die is gaaf! Die heeft al voor erg mooie veulies gezorgd!

Maar ze moet toch nog 3 worden?

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:04

Ze is al 3 :), haha. Maar volgends Jan kwam het mooi uit, aangezien ze nu nog jong is en met der vierde jaar dan een veulen naast der heeft lopen ;)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:37

Thanks voor the tip! :D Zal vanavond even langs lopen om hem te lenen. Vrijdagavond gaan we springen, maar die beugels zitten op zn kortst nog steeds veels te lang :P

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:39

Pris, ze wordt toch eind juni 3?

Wel gaaf hoor die Dubois hengst... staat ook op mijn verlanglijstje, een dubois pony-paard... voor later als ik rijk ben.. wahaha!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:40

Dan is ze jonger dan Mooni en nu al ingereden! Dat is knap! Ze ziet er wel ouder uit.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 18:00

Zag vandaag lege veulenhokken dus betekend dat grote paddock weer vaker gebruikt kan worden. Is heerlijke plek voor vrijspringen

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:09

Ja ik zag ze gaan inderdaad. Ben blij als Massalah het land op gaat.. ik kom alleen s'ochtends vroeg rijden tussen 9 - 12 en dan gaat hij ook het land op.. beetje sneu dus want dan is hij eigenlijk nog niet het land op! Dus heb besloten nog voor 9 uur te gaan trainen en hem daarna iedere dag zelf het land op te gooien! Lekkere beloning dan gelijk!

Vandaag was de zadelmaker er.. alle zadels waren bijna te groot voor Massalah zijn korte rug. Enige die over bleven waren de KN die lekker zit en waar ik nu al een tijdje mee rijd zonder problemen en de prachtige heerlijk zittende Luc Childeric zadel die ook goed ligt maar ook weer een beetje twijfelachtig.. ik wist het niet meer en heb maar een afspraak voor volgende week gemaakt.. ik had in totaal 8 keer gewisseld tussen de KN en de Luc en nog net geen twee uur gereden en was dus helemaal de kluts kwijt :P Ook nog gewisseld met singel op het einde en toen wist ik nou niet meer of de KN beter lag door de singel, de Luc minder door vermoeidheid, de KN door andere paarden in de bak minder ging haha.. dramatisch maar dit keer wil ik toch wel echt een goed zadel en ga dus gewoon voor een vervolgafspraak.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:39

Ik zat er nog aan te denken de schriktraining te organizeren. Waren er nog geintresseerde? Dan hang ik formulier op in de kantine. De kosten van zo een schriktraining zijn ongeveer 500 euro dus er moeten wel genoeg geinteresseerd zijn. Dat is dus incl rook, aparte geluiden, ballen, slingers etc.

09:00 uur aankomst trainers met schrikbus om op te bouwen, de bus moet als het even kan in de bak geplaatst kunnen worden.
10:00 uur aanvang 1e training, ruiters worden met hun paarden in de bak verwacht voor een klein stukje mondelinge toelichting.
11:30 - 12:30 uur (plusminus) lunchpauze
12:30 uur aanvang 2e training, idem als boven.
14:30 uur aanvang 3e training, idem als boven

lees meer: www.schriktraining.nl

We zouden de binnenbak nodig hebben, dus overleg met Jan zal ik ook hebben. Zouden jullie ook kunnen zeggen welke datum jullie nog in gedachten hadden?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:48

Jij zat toch ook bij Drunens Ruitershuis?? Ik heb volgende week namelijk ook een afspraak :)