Zet ik het hier toch ook even neer Ik ben Wilma, ben 49 jaar. Ik sta met mijn knappe kerel op manege Chardon zijn naam is Ietsen J. Afstammeling Monte x Thomas
Over 2 maandjes is hij 7 jaar. Het is een echte dondersteen
AMSTERDAM - Veel Duitsers staan op hun achterste benen na het verschijnen van een kookboek waarin een broodje gebakken cavia als lekkernij wordt aangeprezen. Fanatieke koks die het recept direct uitprobeerden, zeggen dat het heerlijk is. "Het smaakt een beetje naar eend", aldus één van hen.
Het nu al beruchte kookboek is geschreven door een kerkgenootschap uit Stuttgart. Er wordt uitgebreid uit de doeken gedaan hoe het beestje moet worden bereid.
Volgens het boek heb je een cavia van ongeveer 1 kilo nodig. Daarnaast wat zoete aardappelen, sojasaus, knoflook, ei, azijn en chilipoeder. "Kook het dier in warm water tot de huid loslaat. Verwijder vervolgens alle organen en snij het vlees in stukjes", omschrijft de kerk. "Bak het vlees daarna in hete olie".
Dierenrechtenorganisaties spreken schande van het recept. Een woordvoeder van de kerkelijke instelling snapt echter niets van de kritiek. "In de Andes zijn cavia´s juist een zeer belangrijke voedingsbron vanwege hun zeer hoge voedingswaarde".