Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:50

Haha ik heb ook zin in de zomer :P Vandaag is wel een mega mooie dag zeg :D Lucky me, want ik ga zo een oefenspringenparcours en crossparcours doen. Heb t crossparcours al gezien en er zitten allemaal nieuwe dingen is die we nog nooit gedaan hebben dus ik ben benieuwd hoe Spit gaat reageren := Oke stiekem ben ik een beetje zenuwachtig haha O:)

buitenruiter

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:46

en... hoe is het crossen en springen gegaan?

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:13

Haha, nou in het springparcours gingen we bijna samen onderuit, meneertje was een beetje té enthousiast. In het crossparcours heeft hij alles gesprongen maar was hij ineens heel zenuwachtig waardoor ik het hele parcours kwijt was. Is me nog nooit eerder gebeurt :o?
Al met al was hij superrrrrrbraaf :D Heb lekker gereden maar loop nu al 2 dagen stijf van de spierpijn :Y)

buitenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:30

haha okee lekker dan!
Ik heb net ook weer eens gesprongen! Was niet zo hoog maar Nimrod vond het hééél spannend, want het waren 3 hindernissen achter elkaar... en volgens mij had ie dat nog nooit gedaan :P

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:02

Daan, wat gaaf! Waar cross je dan? ( of heb ik daar weer overheen gelezen? )

Vorige week heb ik springen weer eens opgepakt. Won is helemaal gek in d'r kop! Heb haar al in tijden niet meer zo heet meegemaakt! ( moet wel zeggen dat we al een half jaar niet gesprongen hadden :o )

Ze zit trouwens wel onwijs goed in d'r vel, en nog belangrijker... D'r rug is eindelijk goed en ze gaat ontspannen!! :D

Afbeelding

Afbeelding

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:59

Haha, nou het crossen is idd gaaf! :D Het klopt echt wat ze zeggen, als je 1 keer gecrosst hebt blijf je crossen :P
Ik heb nu gecrosst in Baarle Nassau. Daar had ik een mailtje van gekregen dat ze een oefencross incl oefenspringen hadden dus dat leek me wel een goede uitdaging.
Ik ben begonnen met crossen in Moordrecht (bij Gouda) en als daar weer trainingen komen dan ga ik daar ook zeker verder crossen weer :)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:27

Daan, dat is hier vlak bij :) Naja, het is niet ver, laat ik het zo zeggen :+

Helaas zit ik nog steeds met vervoer! Dus ik zal moeten wachten.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:01

dani_spit schreef:
Haha, nou in het springparcours gingen we bijna samen onderuit, meneertje was een beetje té enthousiast. In het crossparcours heeft hij alles gesprongen maar was hij ineens heel zenuwachtig waardoor ik het hele parcours kwijt was. Is me nog nooit eerder gebeurt :o?
Al met al was hij superrrrrrbraaf :D Heb lekker gereden maar loop nu al 2 dagen stijf van de spierpijn :Y)

Balen dat je bijna viel, gelukkig niet helemaal...
Fijn dat hij wel braaf was :)

Merlinde schreef:
Daan, wat gaaf! Waar cross je dan? ( of heb ik daar weer overheen gelezen? )

Vorige week heb ik springen weer eens opgepakt. Won is helemaal gek in d'r kop! Heb haar al in tijden niet meer zo heet meegemaakt! ( moet wel zeggen dat we al een half jaar niet gesprongen hadden :o )

Ze zit trouwens wel onwijs goed in d'r vel, en nog belangrijker... D'r rug is eindelijk goed en ze gaat ontspannen!! :D

Was de laatste keer dat je gesprongen hebt die wedstrijd waarvan je toen foto's had geplaatst? :)
Leuk dat het rijden al wat beter gaat!

buitenruiter schreef:
haha okee lekker dan!
Ik heb net ook weer eens gesprongen! Was niet zo hoog maar Nimrod vond het hééél spannend, want het waren 3 hindernissen achter elkaar... en volgens mij had ie dat nog nooit gedaan :P

In ieder geval niet met jou dus? :P
Ging het wel goed?

Laatste keer dat ik gesprongen heb is geloof ik op les cheveaux, dag voordat hij ziek werd, me zus heeft wel 2 weken terug ofzo met hem gesprongen...

Ik heb ook zin om te crossen Danielle, als er weer in Moordrecht is ga ik ook, als ze het dit keer dan maar niet weer steeds afzeggen precies op mijn datum... :P

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:09

Fioon, haha zoiets wel..
Na LC heb ik 2 maanden met een dikke knie gezeten, en op m'n andere stal ( waar ik vanaf oktober sta ) heb ik niet meer gesprongen...

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:29

Haha, dan moeten jullie allemaal eens komen crossen in Moordrecht. Serieus het is zo verslavend dat crossen joh :D Ja ik heb toevallig Donna (degene die het organiseerd) een PB'tje gestuurd of ze weer van plan is het dit jaar te organiseren en of ze al iets aan datums weet. Ik heb namelijk ook zin om er echt verder mee te gaan :)

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 17:03

Leuke foto's Merlinde! :D
Leuk zeg Danielle dat crossen :) In Moordrecht komt ik ook weleens, wel een mooie "baan" die ze daar hebben toch?
Nou als jullie daar allemaal gaan crossen, kom ik wel voor het groomen en aanmoedigen ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:04

ik ga geen wedstrijden crossen, maar trainingen lijken me wel leuk :j

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:05

Peerke_ inderdaad kleine kans dat er andere jongens op het 15+ zijn (of het gewone kamp maar daar zitten regelmatig jongens maar die zijn natuurlijk wel jonger) maar alsnog heel leuk hoor!!

Wonder :+:

Mijn verzorgpony staat heel dichtbij dat crossterrein in Moordrecht (als ik de dezelfde bedoel)! Ik rijd daar altijd in de zomer onderlinge wedstrijdjes en oefenparcoursen springen! Volgens mij heb ik Danielle ooit een keer heel snel gezien op de club met Spitfire :P.
Laat ik maar niet gaan crossen met Bandit :') ik heb 1x zo'n boomstam op dat terrein gesprongen, dacht oh dat is toch wel hoger dan ik dacht, haha best wel eng met zo'n kleine pony. Waterbak ging die zo doorheen, was een keer in de zomer, hadden we net gesprongen en bloedheet dus lekker door het water gegaan!

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:30

Moordrecht is een hele fijne beginnersbaan. Voor mij voorlopig allemaal hoog genoeg daar haha :P En volgens mij is er maar 1 terrein daar dus zou trouwens best kunnen dat je me hebt zien lopen. Ben er inmiddels alweer 3x geweest :)

Vanny: Jij woont trouwens echt vlakbij mij. Ik woon in Spijkenisse en zit op school op de kralingse zoom in Rotterdam, das vlakbij Capelle :P

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:33

Vanny_ schreef:
Peerke_ inderdaad kleine kans dat er andere jongens op het 15+ zijn (of het gewone kamp maar daar zitten regelmatig jongens maar die zijn natuurlijk wel jonger) maar alsnog heel leuk hoor!!

Ach.. ben inmiddels er wel aan gewent.. dat tussen de paarden alleen maar meisjes zijn :P

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:00

Peerke, haha! Maar dat maakt het ponykamp er niet minder leuk om!

Daan, ik wil ook heeel graag gaan crossen.. En dat komt ook ooit wel :) Eerst maar eens zorgen dat Won altijd en overal d'r rug gebruikt, en dat ze te houden is..
Voorlopig train ik er naar toe, dat ze van de zomer gewoon mee kan naar LC. En dat ze zich 'normaal' gedraagt.
Ook wil ik een keertje een rondje Endurance gaan rijden :P Alleen even kijken of ik dat lichamelijk wel aan kan!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:07

haha, nee dat zeker niet.. ben er de laatste weken zelfs achter gekomen dat het met meisjes leuker is tussen de paarden... op het moment lopen er 2 jongens stage waar ik werk.. zitten alleen maar ruzie te maken, met de meiden nooit last van gehad...

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:17

Hahahahhaha, normaal is dat andersom toch? :+

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:21

jaaa, dat dacht ik ook... maar deze komen van de middelbare school, gewoon een snuffelstage, en eentje kan paardrijden en de andere niet, dus die kan paardrijden meent alles beter te weten.... :z

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:29

hihi! Ahg, met vrouwen/ meiden hetzelfde.. Ik zit met zo'n 20 meiden in de klas, die allemaal, net als ik, paardenhouderij studeren.. En echt waar.. Sommige weten allleeeesss beter.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:52

jaaa, zitten figuren tussen

met die snuffelstages is altijd zo leuk, dan rijden die bij ons op de manege, en dan komen ze stage lopen, en dan menen ze allemaal dat het net zo gezellig is als zaterdags op stal...

en dan komen ze sochtends aan, pak maar n riek, ( k heb er serieus eentje gehad die niet wist wat dat was ;) )
en na 1 dag valt het dan toch een beetje tegen... stallen worden toch niet van zelf uitgemest....

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:21

Idd heel herkenbaar.
Zo is het bij ons op stal ook.

Maar gelukkig werk ik met (vooral) mannen.
In de bouw.
Wel zo duidelijk hoor :D

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:55

Zal overal wel zo gaan,

Morgen geen stagaires... lekker rustig :D

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:09

Ik vind met mannen werken een stuk fijner.. Die zijn over het algemeen gewoon recht voor z'n raap :)

Zo, Wondertje weer gemasseerd :D Heb haar nu, samen met de masseur, bestempeld als 'gezond'! Tijdens lessen wordt ze ook al 'normaal' genoemd. Als het zo doorgaat mag ze van de zomer mee naar LC, anders niet :+

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:20

Mijn laatste mannelijke collega, is ontslagen nadat we ruzie kregen..
Ik stond boven op het dak van een heftruck was bezig met reparatie aan een deur van 4 meter hoog, daar lag beetje sneeuw bovenop, en mn collega liep voorbij, dus gooi een sneeuwbal in zijn richting, wordt hij boos stapt op die heftruck en rijd aan terwijl ik nog op het dak sta, gaat vervolgens op de rem, en toen had ik geluk dat ik me nog net kon vastgrijpen...
Anders had k het vast niet na kunnen vertellen... :7

En toen vond ie het ook nog gek dat ik dat tegen mn baas had verteld... wat jammer dat ze hem hebben ontslagen }>
Niet dat ik om die reden niet met mannen wil werken hoor, maar zijn daarna alleen nog maar meiden en vrouwen gekomen, nu dan weer 2 jongens voor stage.

Wel leuk dat je met je eigen paard kan komen van de zomer, Mijn haflinger mag ook mee, heb pap wel even moeten overhalen me weg te brengen, met de trailer is het vanaf hier dik 4 uur rijden... :D