Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 08:19

Nou ja hopelijk is het dan inderdaad de deken die voor de problemen zorgde.... Dan zou het nu verholpen moeten zijn.

Gister was Shaggy echt onwijs dwars met rijden, en dat nadat ie eigenlijk weer fijn ging de laatste tijd :'). Ach ja het kan bij hem ook niet alleen maar goed gaan :P. Dacht even een paar stukjes uit de proef te oefenen maar het was alleen maar volte draaien op mn binnen teugel en om mn binnen been zodat ie zich niet sterk kon maken en tegendraads kon zijn. Dan moet ie gewoon wel los laten. Is niet hoe je moet rijden (op twee teugels) maar bij Shaggy de enige oplossing als ie zich weer sterk maakt. Daarna even flink laten galopperen en toen toch nog semi-oke kunnen afsluiten. Vanavond ff longeren en hopelijk gaat ie woensdag weer beter!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:04

Danseresje schreef:
Famke is van Ger.
Wie mis je dan allemaal?

Ik bedoel de nieuwe paardjes. Geen idee wat er allemaal bijgekomen is de afgelopen maanden. Ik zag in elk geval een vos met een wondernaam :Y)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 01:10

Ow, zo...
Nou, eerst kwam Freek, die doet het volgens mij aardig. Idd een vos, weet nog niet zo goed wat ik van hem vind. Wordt als voorpaard gebruikt.
Toen kwamen Evert en Fay. Evert bleek niet geschikt, dus die is weer weg. Fay is een, vind ik, prachtig paard. Bruin, met wat lichtbruin bij de ogen. Rank gebouwd en ze kruipt het liefst in je broekzak. Rijden al verschillende mensen op.
Laatste aanwinst is Casper.....alleen zien staan, nog niet echt zien lopen, heeft wel een leuk koppie...

Vandaag heerlijk gereden. Zat stiekem al op mijn wedstrijdpaard! Voor het eerst dat ik zoveel gegaloppeerd heb op dit paard *\o/* !!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 08:18

Ennnnnnn wie is je wedstrijdpaard ;).

Freek, Evert en Fay, ook allemaal nog niet zou oud :P. Als het tenminste de 'KWPN' namen zijn. Gok van wel aangezien Aad de laatste tijd nogal van jonge paarden is :=. Ach er zijn ook hele makke jonge paarden :D.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:17

Maar evert is al weer weg hoor.....
En nee, ze zijn nog niet zo oud allemaal...

Mijn wedstrijdpaard is vamos geworden!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:22

Toch vamos geworden! Aparte keuze, maar wel leuke keuze! Fijn dat je ook gegaloppeerd hebt op hem.
Ik moet weer eens ritje doen, gaat er nog iemand keer buitenritje rijden?. Met die nieuwe paardjes houd ik het ook allemaal niet meer bij.

En Mazzel kan nog wel even last houden, als dat de oorzaak is, dan heeft zijn lijf er toch wel klap van gehad. Dus dat moet nu met ander deken eerst weer los komen en soepel worden. Ik verwacht niet direct resultaat. Mede omdat hij voorheen ook goede dagen en slechte dagen had. Hoop alleen dat het vooral goede dagen worden. En tja, lompe struikelacties die zal Mazzel altijd houden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:57

Jup! Geen voor de hand liggende keuze, vind het ook nog steeds soort van spannend, maar ga er volledig voor! En ach, tijdens de proef rij ik alleen in de bak, dus naar anderen trappen is geen optie, haha!

Trouwens andere vraag, hebben jullie zin om volgende week zondag langs te komen? Vier mijn verjaardag, wordt waarschijnlijk zoete inval tussen een uurtje of één en zes ofzo....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 08:52

Zou de eigenaar er niet voor openstaan om een keer een masseur langs te laten komen om zijn spieren na te lopen? Stiek en Shaggy hebben daar ook enorm veel baat bij gehad! Zeker als ze echt vast zitten dan kan dat heel fijn zijn, en helemaal als je zo eentje treft die ik ook heb die daarnaast ook instructrice is en je fijne oefeningen mee kan geven om ze weer op gang te helpen.

Vamos ken ik niet echt geloof ik, maar wel stoer dat je voor een uitdaging gaat! Heel veel succes alvast! Ik ga even kijken of ik die zondag kan. Meestal eten we zondagavond bij mn ouders maar dat moeten we dan ff anders plannen :P.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:00

Het is op vrijdag hè Esther, de wedstrijd!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 09:30

Je verjaardag zondag toch :P. Ennuh misschien dat ik de wedstrijd ook wel ff kan komen kijken. Is ook wel is gezellig :).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:51

Verjaardag volgende week zondag ja (de 20e) sorry, had niet door dat je daar op doelde.
Maar, idd, zou gezellig zijn bij de één of de ander of bij allebei!

Maar je kan toch langskomen voor je bij je ouders gaat eten? Ben je toch al in de buurt :D ;) :+ !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 14:06

Hahahahaha maar Leon heeft vast geen zin in verjaardag van iemand die die niet kent :').

Ahhhhh pony krijgt voor het eerst hoefijzers onder :'). Moest kiezen of een paar weken niet naar buiten of toch maar ijzers.... Gelukkig hoeft alleen voor. Voor slijt ie toch altijd al scheef af en moet elke keer al gecorrigeerd dus nu toch maar ijzers eronder. Jammer dat ik er zelf niet bij ben maar Leon, ben wel benieuwd hoe die reageert.... Dat rook enz heeft ie nog nooit meegemaakt :=.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:51

En Esther? Hoe is het gegaan met pony en hoefsmid?

Ik ben weer geveld door die griep/verkoudheid. Gister toen ik met Jolanda en Querubi liep ging het al minder (ok, na galop in paardrijles in ochtend ook), vanochtend twijfelde ik over werk. Wel gegaan, maar daar steeds beroerder en nu helemaal geen stem meer..... Via huisarts naar huis gegaan. Advies: goed uitzieken..... Bluh!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:28

Bah, schiet niet op. Hopelijk knap je snel op.
Mocht je al op je wedstrijd paard?

En heeft shaggy de smid weer overleeft en nu mooie schoenen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:05

Ja, ik heb zowel dinsdag als donderdag op vamos gereden! O:)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:46

Leuk! Ging het goed?

Ik heb vanochtend eerst een rondje met Mazzel voor de kar gereden. Tempo ging best lekker, alleen hield hij links wat vast. En hij mocht niet met zijn hoofd laag lopen, vond hij ook wel jammer. Helaas op de terugweg nog een bloedneus, zijn sokken waren beetje rood geworden :o

Daarna nog even op Amor gestapt. Hij was druk en eigenwijs, maar uiteindelijk best lekker kunnen rijden. Had een hindernisje neergezet dus beetje aan springen geweest, dat vindt hij erg leuk (en werkt hij wel mee). In begin alleen maar kop erop en lopen en wat bokken, maar na heleboel voltes, slangevoltes en variaties daarop snapte hij de bedoeling. Ook nog 2x uit de bak gestaan, de buitenbak kan je niet dichtdoen en opening zit in een hoek. Hij zette zijn kop erop en liep gewoon rechtdoor ipv de hoek door tot 2x toe in draf. Toen maar gaan stappen op de volte in de hoek en daarna volte iets uit de hoek in draf, tot we weer over de hoefslag in draf in de bak konden blijven. Wel lekker gereden met die clown :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:05

Ja, ging goed, beide keren!
Klinkt goed, alleen jammer van Mazz zijn bloedneus!
En die amor, lekker ding....

Ik zit nog steeds te tobben met verkoudheid/griep...
En vandaag weer terug in eigen huis, mis beertje en het huis nu al!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 09:37

Shaggy heeft mooie nikes gekregen :'). Voor het eerst ijzers eronder maar hij keek nergens van op of om met alle rook enz :P. Hij loopt er ook gewoon goed mee, alleen nog ff niet naar buiten....

Beterschap Milou! Altijd vervelend zo'n verkoudheid/griep die blijft hangen!

Jij hebt wel allemaal dwarse pony's als verzorgpaadjes he Wendy :P. Maar die lagen jou volgens mij toch altijd wel ;).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:37

Lekker allemaal met de paardjes bezig lees ik.

Ik kan zondag niet, maar mag ik voorstellen om een keer te gaan eten? Jij wilde toch nog een keer sushi eten Milou? Al eeuwen geleden of zo :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:50

Dwarse pony's, hoe kom erbij, lieve schatjes met uitgebreide gebruiksaanwijzing.

Ik heb zondag wel in agenda staan, s ochtends eerst mazzel plagen. Sushi doe je mij in ieder geval niet zo'n plezier mee.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:19

Jammer Sas! Een keer eten vind ik gezellig! Was dat zo, dat ik sushi had voorgesteld?????
Wendy, bij de sushi ook genoeg niet vis dingen te verkrijgen vaak :Y) (of gaat het je niet om de vis????)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:33

Haha ja, was jouw idee. Maar iets anders vind ik ook goed hoor!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:05

Hallo ik ben er ook weer!
Ben er zondag ook niet bij maar dat had ik al doorgegeven.
Eten lijkt me leuk, heerlijk sushi! Eventueel leuk en betaalbaar alternatief is La Cubanita (tapa's)

Op paardenvlak, vandaag voor het eerst sinds tijden weer een heerlijke rit gemaakt (manegegroep). Met Querubi ben ik heeeel druk aan het lessen en hij speelt buiten met de baas dus aandacht genoeg.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 08:33

Oehhhhh la cubanita ook lekker inderdaad! Sushi krijg je bij mij ook niet naar binnen :'). Maar er zijn ook van die wokrestaurants die ook sushi serveren. Of Shabu Shabu, ook niet duur, heeft genoeg sushi maar ook andere lekkere dingetjes! Lijkt me een goed idee om gezellig is een hapje te gaan eten!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:17

La cubanita is ook erg lekker. Ik ben uberhaupt niet gek op sushi, ook niet met vlees of ei of groente. Als ze genoeg andere dingen hebben is het prima.

Fijn zo met pony bezig zijn! als er nog eens iemand buitenritje doet, ik wil wel weer een keer.