vandaag lekker eventjes gereden, maar het wilde totaal niet. Niet gek natuurlijk na zo'n tijdje stil staan. Dus binnenkort even lesje en dan staan onze neuzen weer de goede richting op!
Ik ben zaterdag gestoken door de muggen, heb echt 25 muggenbulten op mijn benen staan, word er helemaal gek van!
taverno
Geplaatst: 03-10-11 18:39
Ik word eigenlijk zelden of nooit gestoken.Poeh en dan 25 bulten.
Tence mag weer wat gaan doen op het gemakkie dus gelukkig valt het mee.
Van horen zeggen...dus geen idee of het waar is....maar kreeg over facebook het bericht dat het Rhino virus is uitgebroken in Stompwijk. Waar in Stompwijk was niet duidelijk! Nogmaals...het is via via maar voor de zekerheid meld ik het toch maar even op het forum. Dus pas op met aaien van andere paarden, maken van buitenritten etc. Ik hoop maar dat het niet waar is....bleeeeeh
taverno
Geplaatst: 04-10-11 09:33
Daar ga ik me nu echt niet druk over maken,er heerst altijd wel ergens Rhino.
Het is nog niet zeker dat het Rhino is. Het gaat om een besmettelijke ziekte. Bedrijf is afgesloten voor de buitenwereld en ligt midden in Stompwijk. Dit is ook de reden dat de kortebaan voor vrijdag is afgelast. Derhalve is het inderdaad goed om op dit moment voorzichtig te zijn met andere paarden en buitenrijden. Als het goed is is donderdag meer bekend over welke ziekte het betreft. Het is gelukkig niet op de stal waar ikzelf sta, maar een beetje waakzaamheid is misschien wel gewenst!
Blehhhh al die rotvirussen. Hoop voor de paarden dat ze snel beter worden. Tence weer in de running @ Angelique....conditie komt snel weer Muggen???? Grrrrr wegwezen....ze horen in rust te zijn....herfst is nu wel begonnen.
Ik werk zelf met veel dierenartsen en alle melden dat alleen enten helpt als heel de stal het doet. Arme paarden,maar wel blij dat het dan niet bij ons is! En er heerst altijd wel wat, maar daarom ook goed opletten en zeker met grote stallen waar het komen en gaan is. Zo heerst er ook altijd niesziekte in de asielen, maar daarom zijn wij ook zo streng met het zomaar betreden vd kattenkamers! Ach we hopen maar het beste voor die paardjes in Stompwijk, is al erg genoeg!
taverno
Geplaatst: 04-10-11 18:39
nienkepienke schreef:
Ik werk zelf met veel dierenartsen en alle melden dat alleen enten helpt als heel de stal het doet.
Ik ben het niet met je eens ,enten heeft wel zin.
Ik heb Tence weer even gereden en het ging best lekker,moet wel elke dag zijn been even in de gaten houden.
taverno
Geplaatst: 04-10-11 20:11
Ik heb vandeweek gehoord dat de moeder van Tence in Belgie staat,in Heusden bij gent op een manege.
Discussie enten en ontwormen zal altijd blijven....zoals meer zaken in de paarden(dieren)wereld. Doe wat je denkt wat goed is, dat doe ik teminste. Uiteindelijk bedoelen we het alle goed