Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:47

Jane, nee dat weet ik maar zo bedoel ik het niet. En ik weet dat ik niet altijd kan krijgen wat ik wil.
Daar ben ik me heel goed bewust van hoor. Maar het komt gewoon een beetje vreemd over zo precies op de finalewedstrijd.
Maar ga er niet verder niet meer op in. Het is gewoon jammer, maar er is niks aan te doen :)
Ik ga me best doen op Roxanne en meer kan ik niet doen...
Ik ben trouwens 2 keer eerste geworden en 1 keer 4de.
En Maaike is ook 2 keer eerste geworden en 1 keer 7de.
Stiekum weet ik nu al wie er gaat winnen :o

En Maaike tuurlijk kan je niks voor me doen. Dat hoeft ook helemaal niet meis!
Ik gun het je van harte dat je op Assie mag :D Wel winne he!

Heeft iemand nog tips voor het springen op Rox? Of hoe ze is etc? Wel of geen sporen om?
Wat ik wel leuk vind is dat ik 80 mag springen nu :)

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:29

Poeeh is tijdje geleden dat ik op Rox zat..

Anoniem

Re: Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:30

Ik zou geen sporen om doen hoor Melis.. Ik denk dat ze al voorwaarts genoeg is in het parcours. Maar ik heb nog nooit met haar gesprongen dus ik weet het ook niet :)

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:30

Maarr voor zover ik weet is ze wel iets minder voorwaarts geworden, dus ik denk dat het verstandig is als je iig begint met spoortjes, kun je ze altijd nog af doen tijdens of na het losrijden ;)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:36

zoooooooo eindelijk bijgelezennnn !!!
ik ben weer terug van mijn weekje super friese mannetjes :+:
wil iemand mijn verhaal horen ? weet namelijk niet of het jullie nog interesseert na altijd die friese mannen verhalen van mij :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:36

Jaaaa ik wil het horen Noor :+: :+:

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:42

okeeee gaat ik ff typen !! :D :+:

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:43

mijn suggestie over sporen lijkt net een antwoord op Emma, maar ik had Emma's berichtje helemaal niet gezien :P
Lijkt net alsof ik als een wijsneus zeg dat ik dacht dat ze minder voorwaarts was, maar is dus niet zo ghehe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:46

Haha ik weet het ook niet zeker hoor! Maar volgens mij wordt ze wel happy genoeg in het parcours :P (kan ook zijn van niet hoor!)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:55

Thanks meiden maar ik ga toch wel met kleine spoortjes rijden.
En als het niet lekker gaat met inrijden doe ik ze weer af.
Maar het geeft net even wat extra's en ik zie het wel :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:59

vorig weekend op concours geweest :D toen werd ze met Nobby 2x 1e :D en met Jense 1e en 2e :D :D
dinsdag gingen we naar Warga ( vlakbij leeuwarden ) met 2 van onze hengsten, daar was een herkansing voor hengsten die op de hengstenkeuring zijn geweest maar niet door waren en nu eventueel nog naar het verrichtingsonderzoek mogen.
We hadden Marco en Stef mee. ze moesten eerst allebei onder het zadel en dan werd er gezegd of door mochten, dan moesten ze nog aan de hand worden laten zien.
Ze mochten allebei door ! :D Marco wilde ze zeker terug zien aan de hand, bij Stef hadden ze twijfels maar wilde hem toch terug zien aan de hand ! :D :D dus wij al vet blij !
en toen moesten ze smiddags aan de hand voorgesteld worden.
we hadden onze eigen voorbrenger gebeld, Piet Sibma, is een bekende voorbrenger als je op hengstenkeuringen komt.
Marco liep subliem, van Stef wisten we dat hij zich niet echt laat zien aan de hand, maar nu stonden we allemaal met onze mond open te kijken, hij liet zich zooo geweldig zien !

Marco mag door naar het verrichtingsonderzoek !! :D Stef helaas niet :( maar hij heb super gelopen voor zijn doen :)
Als Marco deze 70 dagen test haalt dan is hij dekhengst :D :D :D
Hoop zoooo erg dat hij het word, dat moet gewoon ! hijs zoooo moooii :+: echt een stoere hengst.

Woensdag gingen we smiddags kano-en !! :D het was zooo warm gingen we lekker het water op zoeken :D
Donderdagmiddag ook rustig aan gedaan :) smiddags weg op wedstrijd vlakbij Joure. ik was met de auto achter de vrachtwagen aangereden want ik ging daarna naar huis en vanaf Joure kan ik zo over de A6 doorrijden naar huis :)
Ze deed met Nobby mee aan een selectiewedstrijd voor meest beloftevol dressuurpaard. en ze werd 1e van haar rubriek ! :D

Verder bijna elke dag uit eten geweest met de hele groep := echt heel slecht maar zooo gezellig ! :D

Ook veel gereden ! :D Naturlijk op mijn Man FÊDEEEE :D :D
en ook op een 4-jarige hengst Pelle :D is echt zooooo'n verdom.dddd fijn paaaardd !!!!!!! ze zeiden al dat ik hem moest kopen omdat ie me zo mooi staat ! :D :o hijs echt toooff hij loopt zoooooooooo fijnnnnnnn :D :D :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:00

Komt wel goed Melissaaa :D ik help je wel ! ;)

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:01

EMMA IK WIL EVEN ZEGGEN RESPECT VOOR JOU BLOG :+:

LOVE LOVE LOVE IT!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:02

Jane_ schreef:
[naam] IK WIL EVEN ZEGGEN RESPECT VOOR JOU BLOG :+:

LOVE LOVE LOVE IT!

:o Thanks Janie :+: :+:

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:03

Hee waar is me mooie bouwvakkersverhaal :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:04

Noor! Wat super! :D Klinkt echt heeerlijk :+:

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:05

"Irritante bouwvakkers"
Vanmorgen liep ik langs een paar meiden die voluit aan het klagen waren over bouwvakkers.
'En hij keek zoooooooo vies! Alsof hij me elk moment kon bespringen!', luidde één van de opmerkingen. De bouwvakkers die verderop stonden, waren wat onschuldig aan het fluiten en kijken. Het waren van die typische meisjes-meisjes. Blonde haren, blauwe ogen, dikke laag make-up zodat hun ogen wel zwart lijken ipv. blauw, en kleding die er niet uit zag maar wel "in de mode" is. De ander stond er maar wat stom bij te knikken en onschuldig te lachen naar de bouwvakkers. Zij was het type meisje die mijn ideeën begrijpt. Zo'n meisje als het blonde, klagende meisje, persoon A, krijgt toch haar voldoening uit de opmerkingen van bouwvakkers en andere jongens die eigenlijk hun school af hadden moeten maken? Hoe kan ze anders zo veel zelfvertrouwen hebben? Heus niet omdat haar ouders haar al vanaf kinds af aan hebben verteld dat ze zo mooi is. Want ouders kunnen zo veel zeggen, maar de kans dat een meisje het geloofd is klein. Haar vriendinnen kunnen het ook wel zeggen, maar dat zal slechts haar ego strelen. En jongens... Tsja, dat jongens naar haar achterste en borsten staren betekend niet gelijk dat ze haar een mooi meisje vinden.

Ik vind het prachtig, dat hele concept van bouwvakkers die meisjes "lastigvallen". Ze zijn tenminste eerlijk. Als ze een meisje mooi vinden, fluiten ze ernaar, of maken ze schunnige opmerkingen die vaak sexueel getint zijn, ook al begrijpen de meeste meisjes dat nog niet. En die bouwvakkers weten best dat ze vaak naar jonge meisjes fluiten, die nog naar de middelbare school gaan en onzeker zijn over zichelf, maar je zou die gezichten eens moeten zien als je een uitdagende blik terug werpt. Prachtig!

De belangrijkste les in dit soort dingen is dat je niet moet verwachten dat iedereen naar je fluit of opmerkingen maakt. Jongens in hun eentje doen dat soort dingen niet, en heus niet alle bouwvakkers zijn zo. Wees niet teleurgesteld, ook als je, je voldoening haalt uit onvolwassen mensen als dat!

MWHAHAHAHHAA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:06

:D Vond het wel een grappig onderwerp om over te schrijven! Die meisjes waren echt aan het klagen en ik liep echt zo langs van OMG :')

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:40

Heee :D !
Me loon is er al dus dat wordt morgen me camera kopen :D .
En natuurlijk paardrijden :) !!!

Heb vandaag een nare ervaring gehad met Slash en de kar....
Gelukkig hebben we niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:41

Wat dan Manon? :(:)

Ik ga eten! :)

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:48

Melissa : Ik vond rox wel fijn vorige keer. Ze heeft wel soms de neiging in de verkeerde galop te gaan. Maar toen ik de bak in kwam toen wilde ze echt. Ik had geen sporen om, en dat was een goede keuze. Ze is echt wel voorwaarts genoeg. En op een tik reageerd zei ook goed. En in het parcours had ik me zweep niet eens nodig. Alleen je moet met haar niet twijfelend op de hindernis afrijden :o Dan kan je naast mij liggen. maar je kan het wel hoor meid ! Gewoon lekker rijden en je niet tegen laten houden omdat je nu op een ander zit. Al is het wel heel vervelened voor je natuurlijk.

Manon: wat is er gebeurd dan? En leuk dat je morgen je camera gaat kopen :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:51

Er wordt in de straat van de eigenaresse flink gebouwd.
Parkeerplaatsen en straat worden 30 cm verhoogd. Dus dat betekent: 1 grote zandbende.
Heerlijk voor de paarden om te rollen maar verschrikkelijk om daar met de kar door heen te komen.
Heenweg naar het park ging top door het zand met de kar..
Maar terug naar huis...

Voor de tuin ligt veel zand en daar moet je door heen om de kar weg te kunnen zetten.
Dus ik wilde in draf met de kar op de zandheuvel komen, want in stap is het veelste zwaar voor Slash met die kar.
Dat was niet zo slim achteraf gezien.. Toen hij de heuvel op ging zakte het zand ineen met het gevolg dat Slash struikelde met zijn voorbenen.
Hierdoor belande hij met zijn knieeen (gelukkig) in het zand.
Natuurlijk kwam de kar tot stilstand als je pony half op de grond ligt.
Dus ik vloog ook lekker voorover en wordt zo van het bankje afgeslingerd achter Slash het zand in!
Zat dus niet meer op het bankje maar lag half in het zand, en half op de kar := .
Gelijk kijken naar Slash of hij niks had, verwachtte niks natuurlijk want hij viel niet lelijk en het zand was heel dik en zacht.
Maar zekere voor het onzekere nemen ofcourse.

Was maar van de kar afgegaan en had hem op de zandberg geholpen.
Snel de kar neergezet en Slash afgetuigt en de benen afgespoten.
Daarna aan het halster terug naar de plek gegaan om te kijken of hij bang was geworden of iets in die richting.
Maar hij liep gewoon braaf mee en ging lekker rollen en rennen door het zand.
Niks aan de hand gelukkig :D
Maar je schrikt je wel rot als je dit overkomt, als je voor je, je paard met de voorhand ziet weg zakken..
En dan ook vooral die kar nog achter hem..
Maargoed niet aandenken, we zijn er goed vanaf gekomen :D .

--

Daarna Dotje meegenomen om te laten grazen en mee te rennen.
Had hem ook wat afgespoten zodat hij ook lekker kon rollen.
Hij vind zand helemaal geweldig, heerlijk hard door galoperen en scherpe bochten maken!
En vooral vreugdebokjes zijn leuk, vooral als het zand op Manon terecht komt, haha :D .

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:55

Claudia heb je misschien nog dat filmpje dat je springt op Roxx?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:56

Lang verhaal heb ik getypt zie ik nu, klinkt niet eens zo heel ''erg'' , maar ben er wel van geschrokken.
Ben bang dat Slash nu heel onzeker is met de kar door deze ervaring.
Dat hij bangig is geworden enzo...
Allemaal dan doordat ik een foutje maakte.

--

Ik ga even naar de Rabobank om me geld te pinnen, doeg!

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:57

Jaa die heb ik nog melis :)