Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:58

Oh dat is leuk!
Gijs krijg ik ook nooit mee naar de sauna die vindt dat echt vreselijk (mijn moeder ook trouwens := )

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 14:42

Ik vind het echt heerlijk! Hou echt zo enorm van warmte! Vooral opgietingen echt heerlijk! We gaan wel altijd naar badkledingdagen, dat blote vind ik dan weer niks :=.

Vrijdag trouwens weer is voor het eerst les met Shaggy! Ga een nieuwe instructrice uitproberen. Ben echt zo benieuwd! Hopelijk gaan we nu weer kleine stapje vooruit maken!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:09

Oh ik vind het niet erg om in mijn blote kont rond te lopen.
Ik hou juist weer niet van de warmte (opgietingen hou ik nooit vol!) maar vind de minder warme en kruiden sauna's altijd wel fijn.

Fijn dat je weer gaat lessen! je zult zien dat je daar echt wat aan hebt (waarom ben je eigenlijk gestopt?).
Ik heb 2 keer per week les van Wil en we gaan echt zo goed vooruit. Wijken gaat nu al verzameld, schouder voor gaat ook aardig en we zijn sinds gisteren begonnen aan van galop terug naar stap. De lagere overgangen vind Querubi erg moeilijk. Ik ben zelf nu erg gefocussed op het onderbrengen van zijn achterbeen zodat hij echt beter gaat verzamelen... Jaja nooit gedacht dat ik dresuur zo leuk zou gaan vinden!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:40

Milou, hoe was je eerste dag?

Lekker bezig hoor Antoinette. Gaat de goede kant op zo te horen.

Jij hebt ook een lekker weekend voor de boeg Es. Alhoewel, die sauna.... :P

Hier gaat het weer een stuk beter!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 09:44

Ik ben toen gestopt met lessen vanwege trouwen, 2 weken vakantie, 3 weken thuis en weer 3 weken naar Kroatië. Daarna was ie zwaar uit shape en had ik zoiets van eerst maar weer ff opbouwen. Uiteindelijk toen dat goed ging wilde ik eigenlijk naar andere instructie (eentje die meer op basis gefocust is). En die heb ik nu eindelijk pas gevonden (hoop ik). Ik had er hiervoor eentje die heel erg wedstrijd gericht was en meer lette op hoe het plaatje eruit zag. En dat plaatje is bij Shaggy wel goed, alleen heb dan kilo's in mn handen. Daarnaast mis ik de impuls en die heb je in het L2 gewoon nodig, dus dat zijn de puntjes waar ik aan moet werken.

Ik houd ook niet van de 90 graden sauna's hoor :'). Wij doen bij de Veluwse Bron vaak de lavendel, zoutsteen enz en die zijn ook minder warm inderdaad. Maar opgietingen vind ik ook wel heerlijk, zolang ik maar niet te hoog ga zitten.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:00

Eigenlijk jammer dat je zover weg woont want Wil zou voor jou ook perfect zijn! Die kijkt ook echt naar de basis en bouwt daarvan verder uit. Ik ben nadat we Querubi een week of 7 hadden weer helemaal terug naar af gegaan en als het ware opnieuw begonnen. We begrepen elkaar gewoon niet en dat zorgde voor enorme storingen. Waar we nu op focussen is de actieve achterhand zodat hij zichzelf meer gaat 'dragen' en dat rijd zo fijn!

Lavendel en Kristal sauna's zijn heerlijk, vind kneipp baden ook altijd zo lekker!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 14:39

Dat is ook heerlijk inderdaad ;).

In Noordwijk had ik ook altijd een hele fijne instructie, Marjolijn. Die geeft ook geweldig les. Baalde toen al dat ik geen les meer kon nemen bij haar met de verhuizing :P. Maar hopelijk ga ik nu ook weer een fijne instructie treffen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:13

Actief aan dressuren! Wat zijn jullie goed bezig. Na weer aantal keer in de bak hobbelen, weet ik wat ik niet leuk vind :o

Veel plezier in de sauna, Esther.

En ik ben idd benieuwd hoe het bij Milou gegaan is deze week.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:42

Morgen laatste dag van mijn eerste week, maar is allemaal goed gegaan. Maandag was vooral introductie, rondleiding, etc. Dinsdag mee op de functiekamers. Heb zin in morgen!
Verder dinsdag heerlijk gereden op Adje! Gister met ballet 15 jaar terug in de tijd qua oefeningen, heb echt genoten! En vanochtend al weer Adje <3 !!!!
Met mazzel verder door het weer eigenlijk niets gedaan.... Het mag van mij droog worden en stoppen met waaien!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:49

Horsefreak schreef:
Actief aan dressuren! Wat zijn jullie goed bezig. Na weer aantal keer in de bak hobbelen, weet ik wat ik niet leuk vind :o

Ik vond we met Major ook niets aan maar
van Querubi kan ik zoveel leren. Plus hoe meer vertrouwen ik in de bak krijg hoe sneller ik hopelijk even naar buiten kan!

Fijn Milou weer met plezier naar je werk! Dat doet een mens goed!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:59

Fijn dat werk tot nu toe goed bevalt!
En 2 dagen op Adje is ook leuk! Heeft pony zich een beetje gedragen?

En ik heb vanmiddag ritje met kort stukje duin gedaan met Mazzel. Was weer even lekker om uit te waaien. Kan wel merken dat hij er momenteel weinig komt, in mulle zand moet hij echt even werken. Hopelijk wordt het weer idd beter om vaker met hem aan werk te gaan.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:43

Is Mazzel weer 100% rad?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:54

Vandaag een heerlijk strandritje op Alex gemaakt :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:35

Ik kan niet zoveel merken aan hem, zowel erop als ernaast niet. Hoefsmid heeft tijdje terug met dat gestruikel nog wel naar zijn voetjes gekeken, maar kon niets vinden. Voor de kar gaat het super, loopt hij erg lekker. En onder de man moet ik proberen hem op mijn te laten letten, maar alles in de omgeving is zo leuk. Gisteren stond hij ook weer met zijn hoofd bijna tegen lantaarnpaal... Mazzel bekijkt gewoon erg graag zijn omgeving en vergeet dan de rest :o Ik hoop dat we zo weer beetje uit kunnen bouwen en dan binnenkort ook weer keertje richting strand kunnen.

Lekker ritje gehad?
Waarneer gaan we weer keer ritje maken met z'n allen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 15:59

Dressuren is echt heel leuk en je wordt er steeds fanatieker van :P. Maar inderdaad een leerpaard en/of goede lessen is wel essentieel :D.

Lastig het struikelen van Mazzel, is misschien ook wel stukje impuls en inderdaad bij de les blijven. Shaggy kan ook zo afgeleid zijn buiten en dan wil die ook nog wel is struikelen. Maar als ik m dan weer nageefelijk vraag en m aan het werk zet gaat het al stuk beter.

Overnachting en sauna was trouwens echt heerlijk :D. Moet dat gewoon vaker doen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:49

Heerlijk genieten he zo'n dagje sauna! Zag dat er naast het station in Leiden nu ook een sauna is.

gisteren had ik les en wilde de pony rechts echt niet loslaten, kaak op slot gewicht in de strijd en doordrammen. Ik ben zelf nog niet handig genoeg om dat dan voor elkaar te krijgen. Vandaag dacht ik... Frisse start nieuwe ronde nieuwe kansen loslaten die handel en wachten tot hij het bit opzoekt. En jawel het ging als een zonnetje!

Wen ik begreep dat Mazzel altijd heel vaak struikelde maar dat gaat nu beter?

Es heb je al les van je nieuwe instructrice gehad?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 08:10

Ik heb vorige week voor het eerst bij haar gelest, vanavond weer. Ga dat zo even een tijdje proberen. Na één les kan je nog geen wonderen verwachten maar ze snapt in ieder geval waar ik heen wil en waar mijn problemen liggen en daar gaan we mee aan het werk ;). Eerst werken aan de balans van Shaggy en de achterhand meer activeren. Dan zou die ook makkelijker in de aanleuning moeten worden en vanuit daar kunnen we dan verder naar een wedstrijd trainen. Maar eerst de basis op orde :).

Bij Station zit inderdaad ook al een tijdje een sauna, heb je mooi uitzicht want hij zit vrij hoog volgens mij :P.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:34

Dat lijkt me ook de juiste opbouw! Ben benieuwd hoe jullie progressie gaan boeken.
Ja die sauna in Leiden lijkt me ook wel wat, denk dat ik die een keer ga proberen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:07

Struikelen was vandaag minimaal. Tja, blijft lompe pony, is alleen periode wel veel geweest, zonder echt een aanleiding, goede ondergrond, Mazzels aandacht bij je en dan toch struikelen. Nu 2x toe met lange teugel, dat Mazzel met andere dingen bezig was, met in en uitstappen. Lekker rondje duin gedaan, hopelijk binnenkort weer keertje strand.

Fijn dat met Querubi en lessen zo lekker gaat en je de problemen zo op kan lossen. Paardrijden blijft toch lastig! Al klaar gestoomd om buiten te gaan rijden?

Hopelijk gaan de lessen het gewenste effect hebben, Esther, wel fijn als je daarbij idd goede instructrice hebt, die weet wat je wilt en je daarbij helpt. En iemand die niet alleen naar plaatje kijkt, maar zorgt dat je paard goed loopt, los en actief en vandaar uit naar gewenste resultaat.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:40

Donderdag mn tweede les gereden bij die instructeur en ging alweer iets beter! Hij wordt alweer wat actiever en wil dan ook wat meer zakken en lengtebuiging pakken. Zaten echt al goede stukje tussen! Ga gewoon lekker trainen en wie weet ga ik ooit dat M1 halen :). Genoeg mensen die al zeggen dat Shaggy aan zn taks zit, maar ik heb vertrouwen dat we gewoon meer kunnen! Als hij weer actief naar voren wil en ik gewoon fijn kan zitten kan moet het M1 zeker lukken! En daarna zien we wel weer verder :P. Heb nog wat jaartjes te gaan, dus wie weet ooooooit Z1 :'). Zou ik wel onwijs gaaf vinden!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:09

Weer even wennen aan de nieuwe instructeur.

Ik heb ook nieuws. Heb een nieuwe baan! :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:42

Nou Es dat is een mooi streven! Ik hoop ooit een wedstrijdje met mijn pony te kunnen rijden :)

Leuk Sas!! (denk ik) wat ga je doen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 08:23

Gefeliciteerd Sas! Waar ga je nu aan de slag en wat mag je gaan doen?

En Antoinet, jij kan het lekker dichtbij af bij de Boekhorstruiters, vond ik altijd leuk starten daar! Manege Bakker zit natuurlijk ook lekker dichtbij maar daar zijn de bodems niet echt geweldig.... Of te zwaar (buiten voornamelijk) of knoerdhard (binnen :P).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:13

Ja ik denk dat ik hem van de zomer een keer meeneem naar vreemd terrein. Het zal het voor het paard geen probleem zijn alleen ben ik zo'n ongelofelijke miep 8)7

Gijs wil (in voorhout?) ook Cross Country met hem gaan rijden

De bodem bij Aad is ook niet geweldig, vooral de buitenbak is knetterhard op het moment (rij ik dan ook niet in)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 10:39

Bakker is echt heel slecht :'). Nog slechter als dat ie bij Aad was voorzover ik me herinner. Cross Country ahhhh dat is daar bij Elaine Penn zeker? Is ook onwijs gaaf! Voorhout heeft ook een leuk (SGW)terrein en is niet duur ;). Misschien dat dat ook wat voor hem is?