[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:41

Oei dat ik ook wel heel erg lekker Anita

Ach Jeffrey gaat vandaag voor het eerst na vorig jaar april weer eens werken en vroeg opstaan dus was heel erg moeilijk voor hem. haha

Nu mezelf verkleden en naar mijn werk

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:04

werkse!!! Ik ook nog even tot half zes. Dan boodschapjes doen en naar de paardjes :)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:39

ik check om half 6 de weg en als het dan niet zo druk is ga ik naar huis anders wacht ik nog maar eff

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:12

Even een peeps update:

Peeps der poep was weer helemaal goed woensdag, dus weer kuil gegeven ipv hooi en ging gewoon goed.
De poep bleeft goed.Vanaf zaterdag avond weer een halve kilo merriebrok en 6 worteltjes per dag gekregen en gister was de poep al wat dunner, vandaag was de poep weer veel te nat, kwam erg veel vocht uit.
Telefonisch overleg gehad met da maar werd er niet wijzer van, morgen tussen 8 en 9 terugbellen voor overleg met een van de dierenartsen want die warwen niet aanwezig.
nog een andere da gebeld en die zegt van het kuil afhalen en hooi geven en woensdag terug bellen hoe het gaat, maar mij lijkt het dat het door de brok of wortel komt?
Morgen bel ik zoiezo de delta nog terug, die was ook geweest vorige week zondag.
Jullie tips?
temp. is goed. 37.1

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:54

Jeetje wat vervelend om te horen van Peeps. Denk dat je gewoon beter het advies van de da af kan wachten en voor de zekerheid alleen maar hooi geven voorlopig. In kuil zitten toch meer eiwitten dan in hooi. Spetter was ook altijd gevoelig voor kuil en als er een nieuwe kuilbaal open ging dan was hij ook 9 van de 10 keer aan de dunne mest. Nu is dat natuurlijk niet helemaal hetzelfde.

sterkte met haar

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:56

Maar peep krijgt al hooi vanaf veulen en heb er echt nooit iets van gehad :) Dus daarom denk ik dat dat het niet is.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:25

maar hooi is geen kuil... Zit best wel aardig verschil in.
Ik zou toch even terug op alleen hooi , voorzichtig weer beginnen met merrie brok en voorlopig even geen wortels en appels enzo geven..

Sterkte met pepe!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:34

Lis je zet het verkeerd neer , ze krijg al vanaf veulen af aan kuil.
Bij vorige eigenaar zelfs een tijd koeienkuil gekregen(ja ik weet het slecht, maar was toen nog niet van ons)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:49

Sorry inderdaad foutje van mij, kan je zien dat ik niet goed geslapen heb vanacht en die nacht ervoor helemaal niet :( haha. Ze staat vanaf veulen af aan al op kuil(hebben haar van gekocht op de stal waar ze geboren was en daar kreeg ze al kuil). Ook echt koeiekuil heeft ze gehad waar ze niks van kreeg. Ze wordt in juni 9 en dat ze dan nu opeens iets van kuil heeft lijkt me echt nihil

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:13

gelukkig konden we de sluiproute midden delfland :+
konden we mooi de A13 ontlopen :P
binnen 30min thuis :P hihihi
nu leren leren leren..
Morge met paaps nr ziekenhuis en s'avonds examen !! Boehhhhh :P

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:13

Ja dat kan wel zijn Marlis maar je moet niet vergeten dat heel haar hormoonhuishouding in de war is doordat ze drachtig is en dat ze dus nu juist sterk kan reageren op kuil. Het is bij vrouwen ook zo hoor die zwanger zijn. Kunnen zomaar spontaan ergens allergisch voor worden, geloof me en dat is met dieren precies hetzelfde.

Ondanks het bovenstaande kan je toch niet voorzichtig genoeg zijn met Peeps en beter één keer teveel de dierenarts laten komen dan één keer te weinig.......

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:16

dierenartsassistente vond komen niet nodig en waren geen dierenartsen aanwezig, moesten het aankijken en morgen terugbellen voor overleg met een da.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:33

Nee oké dat kan ik nog wel voorstellen omdat ze geen koorts heeft. Hou het gewoon even goed in de gaten en als je het morgen nog steeds niet vertrouwd, gewoon erop staan als je wilt dat dierenarts komt en als je eigen dierenarts niet wil komen dan gewoon naar een ander gaan.

Je kan echt niet voorzichtig genoeg zijn met drachtige paarden.

Het kan natuurlijk ook een hele vette baal kuil geweest zijn? Geen enkele baal kuil is hetzelfde, andere snede, later of vroeger in het seizoen.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:02

bale van peeps zeg. ik ben 10 over 6 weggegaan uit utrecht en was iets over 7 thuis ben het laatste stuk over de n407 gegaan die stond de andere kant helemaal vast had geluk net me eten op :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:47

Ja we kijken eht even aan en zodra we het niet vertrouwen moet die gewoon komen.

Valt de reistijd nog wel mee toch , of vergis ik me :P?

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:04

buiten de filetyden wel maar begin rond half 7 met werken (5u eruit) en dan rond 6u weer weg dus wel erg lange dag maar heb ook geen zin om in de file te staan.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:26

Maar Amanda, je gaat toch maar 1 x per week naar Utrecht of vergis ik me nu?

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:06

2 of 3x deze week maar 2x heb afspraken in de buurt :)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:09

sucçes trouwens met je examen chantal

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:15

Oh, arme Peeps! Inerdaad (oud) hooi, brok er even af en geen wortels/appels, die zijn nl extra en natuurlijk overleg met de DA. Beterschap, Peepsie...

Stormwind deed het zo goed vanavond! Hij is nu aan zijn bit aan het wennen en hij heeft het hoofdstel aan met loswerken, maar het is net of hij denkt dat ie dan extra zijn best moet doen! Ik bereid hem voor op longeren ( aan het halster) en hij kan met loswerken al een beetje volte verkleinen en vergroten. Longeren snapte hij niets van, paniek! Dus dat gaan we nu reustig introduceren. Ik denk dat hij er zo zoetjes aan wel aan toe is. Het gaat heel langzaam, want Storm kan heel erg...uh......dingen niet begrijpen en dan in paniek raken. Behalve buiten wandelen, dat kan ie wel!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:29

hahaaha paniek voor storm! Is ook heeel wat hoor dat longeren :p
en buitendat... Buiten wandelen is natuurlijk ook veeeeeeel leuker ( en minder hard werken, zal hij dat al snappen? ;) )

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:30

Het gaat helemaal goed komen met Stormpie hoor Jet, als ik zie wat je al met hem bereikt heb nadat ik hem voor het laatst heb gezien.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:53

Nee Press, dat snapt ie niet, hij kan van dingen schrikken die je niet verwacht, vanavond nog, hij staat in het gangpad voor een poetsbeurt, een stalgenoot staat even met me te praten en geeft hem een klopje op zijn kont....hij schrikt zich het leplazerus! Hij wil wel zijn best doen, maar ik krijg steeds meer het idee, dat ie gewoon alleen in de wei heeft gelopen en niets geleerd.ik kan gewoon een zadel op zijn rug leggen en aansingelen, maar dan....dus alles heel rustig opbouwen, tijd geven om te leren vertrouwen in ALLE situaties. Net wat je zegt, Kaar, je was erbij toen we gingen kijken in Brabant, ik longeerde hem even en hij kon alleen wegrennen....wist niet van stoppen en kom maar. Nu heeft ie wel alle commando's met loswerken geleerd. En ook bevestigd.
press, hij bv dan weer niet bang voor auto's, brommers enzo.
Ik heb er wel vertrouwen in, hoor, met geduld komt het wel. Hij heeft veel tijd nodig. En het is een schat, hij wil wel, maar vertrouwt niet meteen een nieuwe situatie. Hij blijft wel bij me al ie iets spannend vindt, vanavond zocjt ie me op toen er enge geluiden van het erf van de buren kwamen en ik even de mestboy ging pakken, want poepen doet ie goed! ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:55

en als ik op mijn telemobile zit te interneppen, maak ik veel fouten!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:08

Ooh Yade was net zo'n bangerik als Storm hoor ;) Ze is nog steeds niet bepaald stoer, helemaal niet als ik er op zit en ze zich dus niet achter me kan verschuilen als er wat engs gebeurt. Nieuwe dingen zijn ook heel eng, soms schrikt ze zo erg dat haar hele lichaam keihard wordt en je haar hartslag voelt kloppen als je je hand op haar rug legt.. zo sneu :(:) Maar ze heeft gelukkig nog nooit de neiging gehad weg te rennen.

Afgelopen zomer hebben we veel met allerlei enge dingen geoefend in de bak, dat heeft ook wel geholpen :)

Afbeelding

Arme Peeps weer.. Het kan toch wel van het voer komen denk ik hoor, paarden kunnen daar plotseling op reageren, Yade en Evita hadden het allebei soms van kuil. Weet je overigens zeker dat ze geen wormen kan hebben? Want zelfs paarden die netjes ontwormt worden kunnen wormen krijgen, sommige wormen zijn namelijk resistent. Kan ze ook geen zand gegeten hebben?