Paardrijden is heel lastig en moeilijk, haha! Vanochtend wel weer wat aan mijn theorie kennis toegevoegd, nu de uitvoering dus nog! Dat doorrijden was vooral doordat Wil ook aangaf dat ik door moest, die wilde echt ff 1-0 voor de ruiter!!!
Horsefreak
Geplaatst: 14-01-16 20:15
Paardrijden blijft lastig. Dressuur, wat is dat en hoe moet dat? Mijn doel is erop blijven zitten en veilig terug op stal komen Eigenlijk zou lesje dressuur af en toe niet verkeerd zijn, zowel mazzel als ik vinden er niets aan.
Antoinette, jij bent lekker bezig, veel aan reizen, Washington, Kopenhagen. Ben je nog wel eens thuis? Wel leuk, jij ziet nog wat van de wereld voor je werk.
Wil is echt een topper wat dat betreft, die weet zo vreselijk goed te motiveren!
Ik vind dresuur normaliter ook niet echt leuk, maar.... ik heb nu een paard waar ik zoveel van kan leren en kan voelen en dan is het echt anders. Met Major in de bak rijden vond ik ook nooit leuk maar met Querubi vind ik het nu we elkaar beter leren kennen steeds leuker worden.
Ben zeker ook nog thuis hoor, volgende week de hele week thuis! Echt spannend was het bezoek aan Kopenhagen niet, het enige wat ik gezien het was het vliegveld en het beursgebouw
Beetje jammer, dat je dan geen tijd hebt om meer te zien. Waar mag je komende week heen?
Dat is waar ja, als paard het kan en het leuk vind en je daar nog de goede knopjes kan leren ontdekken. Dat is wel leerzaam! Ivm het donkere prutweer gisteren en dat longeerbak waarschijnlijk waterballet is, heb ik met Mazzel in de bak gereden. In stap begon hij heel netjes. Daarna was aan been is reactie gewerkt en stelling. Mazzel had daar zijn ideeën over. Als ik nou heel hard ga, is veel makkelijker en op gegeven moment was been of tik als reactie een bok. Heb slangevoltes met buiging in galop gereden, zat niet echt lekker. Maar uiteindelijk na zijn geklier toch nog wel lekker stukje gehad, als ik been gaf ging hij goed vooruit en met stelling en iets vragen liep hij al makkelijk ontspannen aan de teugel. Helaas was het fijne weer weg na stukje stappen. Al was hij daarna niet zo dwars meer Vraag me ook wel eens af of wat vaker longeren de laatste tijd ook geholpen heeft om hem wat meer te laten 'werken'.
Maar dan heb je wel tijd voor jullie nieuwe twee aanwinsten komende week Antoinette! Zag ze op Facebook voorbij komen! Heb je wat meer info over ze? Al wat ouder, jong, broertjes vriendjes, etc?
Jazeker! Mac is 2,5 en Jack (heet eigenlijk Jock maar dat hebben we veranderd) is 4,5. Ze zijn al ruim 2 jaar samen, lopen samen aan een splitlijn wat superhandig is en zijn keurig opgevoed. Wij zouden eigelijk voor 1 hondje gaan maar de dame die het andere hondje zou nemen had afgezegd. Ze zijn zo leuk samen en heel lief voor Lassie dat we het een kans willen geven. In principe zijn ze op proef maar wat ons betreft gaan ze niet meer weg!
Jazeker! Mac is 2,5 en Jack (heet eigenlijk Jock maar dat hebben we veranderd) is 4,5. Ze zijn al ruim 2 jaar samen, lopen samen aan een splitlijn wat superhandig is en zijn keurig opgevoed. Wij zouden eigelijk voor 1 hondje gaan maar de dame die het andere hondje zou nemen had afgezegd. Ze zijn zo leuk samen en heel lief voor Lassie dat we het een kans willen geven. In principe zijn ze op proef maar wat ons betreft gaan ze niet meer weg!
Danseresje
Geplaatst: 17-01-16 17:55
Wat leuk nog! En de proefperiode, is die vanuit oude eigenaar of vanuit jullie? En hoe lang?
Saskia89
Geplaatst: 17-01-16 18:47
Wat leuk dat het zo goed gaat met Lassie. En toch ook wel fijn dat ze nu lekker samen kunnen blijven.
Wat een toeval dat de ene ook Jock heet. Heb die naam nog nooit eerder gehoord of is dat een typische Schotse Terriër naam? Niet heel Nederlands in elk geval...
Moeten ze nu allemaal een ander kleur bandje om of kunnen jullie ze nog wel uit elkaar houden
Super leuk Antoinette! Ik heb mijn laatste weekend gewerkt, nu nog zeven diensten en dan nieuwe baan!!! (Daarbij wel bereikbaarheiddiensten, maar dat komt vast goed)
Leuk, 2 nieuwe maatjes erbij voor Lassie. Fijn dat het zo goed klikt met d'r. Heeft ze weer hondenvriendjes.
Lekker Milou! Aftellen geblazen!
Mazzel heeft alweer in de bak gelopen, aangezien het op de weg nog beetje dubieus was qua gladheid vanochtend. En hij was weer net zo dwars en druk als vrijdag.
In principe een week of 2, dit is van ons uit omdat we 100% zeker willen zijn dat het goed blijft gaan met Lass, al zie ik totaal geen probleem het gaat echt supergoed en oma leeft weer helemaal op. Jock is inderdaad een Schotse naam, de Schotse Terrier uit de Lady & de Vagebond heet ook Jock.
Ze zijn wel makkelijk uit elkaar te houden hoor, Lass heeft zowieso een ander uiterlijk en Mac heeft een kromme staart.
Heerlijk Milou, wat zul jij ernaar uitkijken naar je nieuwe uitdaging! Blijf je wel elke donderdag vrij?
Arme Mazzel alweer in de bak!
Ik heb vandaag ook weer heerlijk les gehad, en balkjes gegaloppeerd, ook leuk!
Danseresje
Geplaatst: 17-01-16 20:57
Fijn dat Lass zo goed met ze gaat! Hoop voor jullie allemaal op blijvertjes! Ip blijf ik de donderdag vrij ja Klinkt goed Antoinette!
Leuk inderdaad Antoinet, je nieuwe aanwinsten! Mooi stel zo samen! En fijn dat Lass helemaal opfleurt! Puk is ook enorm van karakter veranderd sinds we Beau erbij hebben. Merk je toch dat ze veel aan elkaar optrekken!
Arme Mazzel hard aan het werk in de bak . Dwarse pony's weet ik helaas alles vanaf . Shaggy kan ook zo'n draak zijn! Hopelijk snel weer lessen bij instructeur die me al eerder enorm geholpen heeft! Hij mag duur zijn maar ziet alles echt fantastisch en weet ook over te brengen hoe op te lossen. En niet zoals die ander me een paar voltes laten rijden en er dan vanuit gaan dat het weer goed is want voor het beeld loopt ie prima.
Milou: Spannend hoor straks bij je nieuwe baan beginnen! Kan begrijpen dat je daar naar uitkijkt! En lekker gewandeld zag ik op facebook. Ik mis die omgeving echt enorm! Was altijd zo mooi!
Niet heel spannend, beetje standaard weekend. Zondagochtend nog voor de regen met Mazzel rondje gemend. Mennen is echt zijn ding, op gegeven moment kon ik mijn hand openen en met stem aanmoedigen en ging hij erg ruim draven. Hij was erg lekker aan hulpen en lekker actief.
Zaterdag was geweldig, broer en schoonzus zijn terug gekomen in Nederland! Gister was bal, buikgriep.... En net nu ik uitgerekend vandaag met nieuwe baan begon.... Is gelukkig goed gegaan
Ook hallo! Hier ook een goed weekend gehad (wanneer was het ook alweer). Vrijdag dagje sauna, zaterdag en zondag lekker met het peerd en triple trouble.
Balen Milou en Sas, ziek zijn is nooit leuk. Milou leuke eerste dag gehad?
Leuk dat Mazzel zo blij wordt van mennen, lijkt me ook gewoon leuk om te mennen!
Ohhhh balen Milou, dat je ook niet helemaal lekker was! Hoe is je eerste dag verder bevallen?
Lekker hoor Antoinet een dagje sauna! Ik ga maandag weer lekker naar de Veluwsebron!
Mijn weekend was ook redelijk gevuld, vrijdag wasjes gedraaid, huis opgeruimd en met de honden naar bos geweest en de paardjes gedaan en 's avonds naar Vrienden van Amstel Live, daarna bij mijn ouders blijven slapen (waren met bus van werk mee uit Leiden vandaan). Zaterdag eerst langs de paarden gegaan, nog ff rondje buiten gedaan. Zondag met de honden naar strand geweest en 's middags allebei de paardjes gereden.
Komend weekend gaat ook lekker druk worden, maar ach zondagavond richting Emst lekker hotelletje geboekt en maandag naar de sauna . Kan ik weer lekker ontspannen!