Cross met ons mee, in 't Reelaer topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: Cross met ons mee, in 't Reelaer topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:04

Iris: Ga je weer met Myrthe? :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:52

Selma het is toch vanaf 14? :P.

Oh want wsl kan ik alleen in de laatste week.. maar zijn de paarden dan niet minder snel enzo meer?

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:04

Selma_Selma schreef:
Kan :Y) Ik weet niet hoe dat dan gaat, want word je dan daar pas in twee groepen gesplits ofzo? :Y) Maar als dat zo is dan is het idd geen misschien! :+

ja je wordt sowieso in 2 groepen gesplitst,
maar je bent wel een aantal dagen samen met die andere groep nog op de manege :)
dus ja dan zien we elkaar nog wel haha.

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:05

PrimaDonna_ schreef:
Iris: Ga je weer met Myrthe? :)

nee, myrthe gaat dit jaar niet.
ga nu met vriendin van school, ellen. :)

ga jij trouwens nog begeleiden? want ik hoorde dat er al was ingedeeld?
want ik wou misschien eerst ook week extra doen, maar is toch een beetje veel in mijn vakantie.
zijn volgens mij nog maar een paar plekken vrij? :)

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:06

IsabelvS schreef:

Oh want wsl kan ik alleen in de laatste week.. maar zijn de paarden dan niet minder snel enzo meer?

als je voordat je op jt gaat nog 14 wordt kan het ook :)
en soms zijn er wel uitzonderingen voor mensen :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:09

Ohja dat is waar :D.

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:27

aaaah ik heb zin in de zomer <3

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:32

Zeg houd eens op jullie.. krijg der ook zin in :P

keira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:14

IsabelvS schreef:

Ik ben twee jaar geleden in de laatste week gegaan, en was er ook bang voor dat de paarden moe waren. Maar dit was helemaal niet het geval. Veel paarden hebben dan al een weekje rust gehad en zijn dus weer helemaal opgeladen!
Alleen de politietraining is niet meer heel erg interessant in de laatste week, dan kennen ze alles al wel zo'n beetje...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:26

Hmm ja, nja politietraining maakt niet zoveel uit :P. Okee, want dan kennen ze de paden natuurlijk wel weer heel goed enzo, maar misschien betekend dat dan ook juist dat ze extra willen knallen :)). Ik denk idd ook dat ze er wel rekening mee houden en dat ze idd rust krijgen ja.. nu je het zegt!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:13

IsabelvS schreef:
Is een van jullie wel is in de laatste week geweest (van de zomer)?

Dat is echt niet fijn de laatste weeK! Dan zijn er nog maar weinig paarden om uit te kiezen,en de meeste energie is er dan ook wel uit...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:20

Oh echt? dan zeggen jullie wel verschillende dingen.. trouwens week 34 bedoel ik dan, eenaarlaatste week..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:28

Okee, nou ja de laatste weken.. Ben ook wel is in 1 van de laatste weken geweest, maar dan zijn er toch niet veel paarden meer... En mijn ervaring was ook dat ze minder energie hadden als dat je in het begin van de zomer gaat. Wat ook logisch is, aangezien ze dan nog fris zijn en pas net weer beginnen! Heb zowel in het begin van de zomer als aan het einde gereden, en ik merkte wel degelijk het verschil.

Nogmaals, om andere discussies te voorkomen (ik dek mezelf maar in voordat er weer een discussie losbarst), dit is uiteraard mijn ervaring/mening, dus dat kan verschillen met dat van een ander.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:35

Hmm ja, okee dankje! Ik ben een keer in het midden dacht ik en een keer in het begin geweest.. maar ik houd wel van frisse paardjes ;) dus dat is dan natuurlijk wel leuker..

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:29

nou wat ik van amarillo merkte is dat hij in de allereerst week nog uit moest vinden hoe hard hij kon, en de weken na mij veeel harder ging... maar helemaal aan het eind merkte ik niet echt verschil met bijv ergens in het midden.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:41

Amarillo was ook nog wat onervaren volgens mij afgelopen jaar. Die moest nog even wennen. Ik denk dat hij dus halverwege de zomer het knopje "hard" gevonden heeft.. (Nogmaals, mijn mening, misschien heb ik wel ongelijk).

Dan heb ik het denk ik anders gemerkt. Ik merkte wel degelijk verschil tussen begin en eind van de zomer. In het begin zijn er ook veel paarden die mee mogen lopen, aan het einde was de keuze toch beperkt. Wel genoeg paarden hoor, maar de "populaire" paarden kregen die week rust bijvoorbeeld, en liepen er dus andere/minder snelle paarden mee, of juist meer ponys. Wat ik me ook voor kan stellen trouwens. Ik geloof niet dat elk paard aan het einde van de zomer (na bijvoorbeeld 4 trektochten) even fit kan zijn als in het begin van de zomer. Zo'n trektocht kost behoorlijk wat energie van de paarden. (maar uiteraard vinden ze het hartstikke leuk!)

Selma_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:46

Op 3 augustus word ik 14, en op 22 augustus ga ik op JT *\o/*
En mij lijkt het niet zo erg om in één van de laatste weken op kamp te gaan. ( ik ga ook in week 34 :D )
Volgens mij denkt iedereen er verschillende dingen over, dus moet je maar mazzel hebben hoe de paarden zijn als je in de laatste weken gaat? :Y)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:50

volgens mij heeft leuke paarden niks te maken met welke week. want ze hebben de ene week rust en de ander niet, je moet gewoon mazzel hebben. :)

maar ik ben vorig jaar week 34 gegaan, en ze hadden pit zat!

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:33

Nouja misschien ligt het er ook aan als je vergelijkingsmateriaal hebt, vorig jaar was ik in de tweede week...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:34

Nouja misschien ligt het er ook aan als je vergelijkingsmateriaal hebt, vorig jaar was ik in de tweede week... En het jaar daarvoor in het midden??

keira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:35

itsmi schreef:
IsabelvS schreef:
Is een van jullie wel is in de laatste week geweest (van de zomer)?

Dat is echt niet fijn de laatste weeK! Dan zijn er nog maar weinig paarden om uit te kiezen,en de meeste energie is er dan ook wel uit...

Zo heb ik niet ervaren, maar verschilt natuurlijk per jaar. Iedere week dat je gaat bestaat de kans dat het paard waarop jij graag wilt rijden op rust staat....

Wat ik fijn vind aan de laatste week, dat iedereen van de stal helemaal in het JT-ritme zit. In de eerste twee weken is het altijd weer even er in komen. Ook weet men precies hoe alle paarden zijn en in de eerste weken is dat altijd nog even afwachten met de nieuwe/jonge paarden.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:41

Ja, Keira daar heb je wel gelijk in! Het ritme moet er nog even inkomen in het begin van de weken! En wat betreft de jongen/nieuwe paarden heb je ook gelijk!

Toch ga ik liever ergens begin/midden dan aan het einde, maar dat is mijn ervaring. Nu met de TREC, kan je niet kiezen, dat is gewoon ergens halverwege ;)

Ach we maken er gewoon weer een gezellige week van toch!!

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:43

Oh maar ik vind het juist wel leuk als de jonge paarden nog een beetje uitgetest moeten worden O:).

Selma_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:06

Vroeger was ik echt een watje als het ging om jonge paarden die ik niet kende :Y) Nu heb ik dat gelukkig niet meer, maar alsnog zou ik op mijn eerste keer JT wel een ervaren paard willen :Y) Ook omdat ik eigenlijk maar weinig buitenrij-ervaring heb. ik had hierover een mail gestuurd of dat dan wel kon maar gelukkig was het geen probleem :D Meer mensen die op JT gingen terwijl ze niet zoveel buitenrijden/reden?

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:34

Ik had zelf wel veel ervaring met buitenrijden (strandrit enzo) maar was nog nooit zo hard gegaan hoor :D. Ik was 13 toen ik voor het eerst ging (toen was het nog vanaf 12) en had mijn JT op Tommy gedaan, echt een super leuke pony (ook voor beginners) :+:. Er zijn heel veel paarden die al ervaren zijn en alsnog helemaaal niet saai ofzo hoor! En sowieso is er voor iedereen wat want je hebt grote/kleine snelle/langzamere enzovoort :).