Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 08:40

Uitslapen heb ik ook al lang opgegeven hoor.Zonde van je dag.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 08:41

Toch maar weer het weer Ruitje :P

Regenachtig

Van het zuidwesten uit neemt de bewolking toe en er passeert een gebied met van tijd tot tijd regen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 5 graden op de Wadden tot 10 graden in het zuidoosten. De zuidwestenwind matig tot vrij krachtig, aan de kust krachtig 6. In de avond wordt het droger, neemt de wind af en draait dan naar zuidoost.

In de nacht naar zondag bereikt een actief neerslaggebied het zuidwesten. Het breidt zich langzaam noordwaarts uit. De minimumtemperatuur ligt tussen 3 graden in het noordoosten en 7 graden in het zuiden. De wind is zuidoostelijk, matig, kracht 3 tot 4, langs de westkust geleidelijk toenemend naar vrij krachtig, 5.

Zondagmiddag trekt er een storing van zuidwest naar noordoost over het land. Er is veel bewolking en er zijn perioden met regen. Er valt ongeveer 20 mm. De temperatuur loopt uiteen van 4 graden in het noordwesten tot 10 graden in het zuidoosten. In het oosten van het land is de wind zuidelijk, vrij krachtig, 5. In het westen en noorden van het land is de wind noordoostelijk, matig kracht 4. Wanneer zondagavond de storing over het trekt, draait van het zuiden uit de wind naar noordwest en neemt 's avonds toe. In het binnenland wordt de wind vrij krachtig, in het zuidwesten en zuiden krachtig. Langs de Hollandse kust wordt de wind enige tijd hard. Aangezien de windverwachting sterk afhankelijk is van de exacte koers van de storing is deze nu nog onzeker.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 09:11

Goedemorgen,

Bedankt voor de tips. We hebben besloten dat het vanavond toch bezorgbeer wordt, mijn pap is namelijk gek op spareribs en is zijn verjaardag. :)

@ taverno: Je bent nu gedoopt tot weervrouw van het GM-Topic :Y)

Ik ook vroeg op. Heb om negen uur afspraak met zadelmaakster, die wilde nog even checken of V's zadel echt wel goed lag, aangezien ik er vorige keer niet een stukje op kon rijden. Wel netjes. kost me overigens niets extra

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:11

He bah...

Zo begint de dag niet met een dansje hoor.
Ik hou de moed erin het moet toch wel een beetje droog blijven. :o

Ik vind 8 uur ook niet echt uitslapen hoor. :P
Maar dat is het dan voor mij wel. :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:19

Kimbaie schreef:
Goedemorgen,

Ik ook vroeg op. Heb om negen uur afspraak met zadelmaakster, die wilde nog even checken of V's zadel echt wel goed lag, aangezien ik er vorige keer niet een stukje op kon rijden. Wel netjes. kost me overigens niets extra

Dat is lekker vroeg zeg. :P

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:43

Goodmorning... ik ben nu wederom alweer anderhalf uur bezig met mijn interview verder uitwerken, ik heb inmiddels zwaar pijn in mijn arm en ben nog maar op de helft... :(
Gelukkig is het buiten kl*teweer, dus beter om dan maar even door te knallen :)

De eerste bloeduitslagen van Tiff waren trouwens goed, en ik heb ook mijn handen alweer vol aan dr, dus dat gaat gelukkig weer de goede kant op :)
Gister en eergister gelongeerd, maar er is geen land mee te bezuilen, bij elkaar poep of scheet zet ze het op een rennen en bokken :oo
Ik wist ubverhaupt niet dat ze zo hoog kon bokken en zo snel achter elkaar... ik geloof dat ik de volgende keer zonder mijn zadeltje toch niet zo lekker meer opstap... wat een monster :P :D

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:43

Fijn dat ze weer lekker pit krijgt Jarrah!!

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:44

Goedemorgen trouwens ;) (nog net morgen)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 12:55

Zooooooooo weer terug van stal. Venga moest vandaag echt aan de bak. De binnenbak had ik helemaal voor mezelf, dus werk aan de winkel. Zadel lag overigens helemaal goed. +:)+ . Veel tempowisselingen en terug was nu ook echt terug. Menneer vond het allemaal erg zwaar, dus het zweet brak hem uit, waarna ik dus ruim een half uur heb uitgestapt en nog steeds met een nat paard stond. Dus wat gedroogd met stro en zweetdeken twee erop. :+

@ lisette: wat fijn dat de uitslag negatief was en dat ze weer lekker opleeft.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:05

Klinkt goed Kim, lekker werken met die handel +:)+

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:13

goedemiddag :D
weinig gepraat vandaag zeg , aahhaha ben nu wel gewend om heel wat te lezen .
zo vandaag niet naar stal geweest, net terug uit mijn werk. stond vandaag lekker in zoetermeer en dat betekend vroeg thuis :D
tssjaa, meer heb ik niet te vertellen.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:05

Ik heb ook niet veel, behalve dan dat Amaye vreselijk hard bokkend door de buitenbak liep te stuiteren en ik al weer blij was dat ze nog te jong is om daar op te gaan zitten hahahaha. Overigens is het wel fijn dat alle paarden die van de winter geblesserd en/of ziek waren weer allemaal aan het werk zijn.

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:08

ja ben er wel blij mee dat ze nu weer verder kunnen.
en ja als ze de zomer weer volhouden :D (hoop veeeeel langer) maar dan kunnen we de mooie dagen buitenrijden :P

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:21

Super dat het zadel goed lag, Kim! Dat scheelt weer! Wel heel netjes dat ze nog een keer terug komt om het te controleren. Morgen ga ik met Venga viertal rijden op een andere stal, om te oefenen voor een kur op muziek voor viertal. Heb er wel zin in!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:23

Tence is een paard van de dag,iedere dag dat het nog gaat is meegenomen.

Ook vandaag weer lekker kunnen rijden.Jammer dat het regende toen ik wilde rijden en dat het droog was toen ik klaar was. :(

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:45

Vandaag in de regen in de buitenbak gereden. Was wel lekker eigenlijk. Het regende niet hard. De bak was net gesleept en was niet zwaar. Super!
Galop opbouwen is niet zo eenvoudig. Malvin wordt erg voorwaarts van de korte stukjes galop! Hij heeft er zo zin in!
Morgen beloofd het weer niet veel goeds! Zal dus weer de binnenbak worden.

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:46

taverano : waarom zou het niet meer kunnen dan?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:47

Fijn dat je ook de galop weer op kan bouwen Dees.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:53

We zijn inmiddels al bijna een half jaar verder. Malvin is er ook wel aan toe. Wordt nu ook druk met rijden als er meerdere in de bak aan het rijden zijn. Zeker als er een galopje gemaakt wordt. Spannend vind ik het wel maar voelt goed. Hij is er sterk genoeg voor.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:42

Goedenavond allemaal!
Lekker dat je weer mag galoperen Dees, wel spannend als die er zo'n zin in heeft :D

Vanavond zijn mijn tante en oma samen bij mij wezen eten, was erg gezellig! Op een gegeven moment vertelde mijn oma dat mijn nichtje (nu baasje van mijn oude poownie) misschien van de zomer voor een paar maanden in egypte gaat werken.
Ik sprak haar net via hyves en ze bevestigde dat ze daarmee bezig is, ik heb gelijk gevraagd of jarrah dan misschien voor die maandjes naar mij toe mocht komen en daar was ze erg enthousiast over... :D
Oeehh leukleukleuk, dat zou ik echt gaaf vinden, Jarrah en Tiff samen op het land en onder mijn hoede hebben :D
Oww ik ben benieuwd :D

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:36

Hee lisette, Wat leuk. Lijkt me echt geweldig om mijn oude pony weer te zien. Beestje heeft toch een plekje veroverd! Dus ik snap je enthousiasme! :):)

Net terug van verjaardag pap. We hadden voor het eerst eens eten bij de bezorgbeer besteld, was erg lekker allemaal :9 . Vriend is nu naar pokeravond, dus lekker bed voor me alleen. :D

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:49

Wat een kl*teweer... wie heeft dat besteld?
Marlon of Marion heeft een van jullie niet nog een leuk weervooruitzicht?

Klinkt als een lekker avondje Kim! :)
Nick was gisteravond ook de hort op... vind het altijd heerlijk als ik even lekker een keertje overdwars in bed kan liggen :P

Hier trouwens nog wat foto'tjes van mij met mijn oude poown, deze zijn denk een jaar of 8/9 geleden, dan was ik een jaar of 14/15 :P
Afbeelding

Kringkampioenschappen, waar we op 1 puntje na geen kringkampioen werden :D
Afbeelding

En mams op de poownie, dat was ook 1 keer en daarna nooit meer :D
Afbeelding

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:59

Een leuk vooruitzicht over het weer heb ik niet,het gaat `s nachts weer vriezen. :(

Hoe oud is Jarrah nu?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:14

Ooow nee dat meen je toch niet he?!

Even denken hoe oud Jarrah nu is, ze was bijna 3 toen ze in Juni 2001 bij mij kwam, dus dan is ze nu een jaar of 12 denk ik, het is een vuilnisbakkie, dus ik weet het niet helemaal zeker :)
Maar het is een felle sterke donder, is niet klein te krijgen. Mijn nichtje heeft daar in het begin aardig wat mee te stellen gehad :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:35

he wat gaaf liset! zou zeker leuk zijn,