Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:56

Iriis_ schreef:
Bedankt voor het succes! Het heeft zijn vruchten afgeworpen. Ook al was ik (natuurlijk :o ) nog laaaang niet tevreden. Toch waren we eerste met 197 en vijfde met 194! Dus nu officieel L1! *D

Moet wel zeggen dat er door iedereen winst gereden is en dat er hele hoge punten weg gegeven zijn hoor :p

Goed zoo!! Netjes!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:06

Ik had vandaag besloten om voor het rijden buiten in te stappen. Meestal (oke, lang geleden :=) doe ik het
na het rijden, wanneer die goed moe is. Maar nu had ik gewoon zin om buiten in te rijden, dus zo gezegd
zo gedaan! Slof eraan, want meneer is van het bit vastpakken en wegdraaien. Hij vond het hartstikke
spannend, maar wel met de oortjes erop. Een punt blijft wat spannend, waar we vaak aan beide kanten
worden opgejaagd door (slecht opgevoede) honden.. daar gingen we even 2.5 keer een rondje draaien.
Maar daarna ging het goed !! Alleen ging die op de terugweg, ipv sterk worden, loslaten en kin op de
borst , terwijl ik geen teugel strak had, de arme jongen :(:) Helemaal van de kaart.
Maar verder was het een brave, zonder vriendin (moeder)! Hebben we goed gedaan :D <3

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:20

En hier met zijn nieuwe pyjama, na zijn harde werk :D
Afbeelding

Sabinee__

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:57

Leuk Kirst!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:11

Thx :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:18

Klinkt goed meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:34

Iriis_ schreef:
Bedankt voor het succes! Het heeft zijn vruchten afgeworpen. Ook al was ik (natuurlijk :o ) nog laaaang niet tevreden. Toch waren we eerste met 197 en vijfde met 194! Dus nu officieel L1! *D

Moet wel zeggen dat er door iedereen winst gereden is en dat er hele hoge punten weg gegeven zijn hoor :p

Petje af hoor Iris! Goed gedaan :D Ga je ook gelijk L1 starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:36

Klinkt goed Kirsten! En zn pyjama ziet er sexy uit :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:37

Emmaa_ schreef:
Klinkt goed Kirsten! En zn pyjama ziet er sexy uit :D

Dankjewel :D! Ja he! Zijn andere bijrijder heeft hem gekocht, erg handig want er zitten
geen buikriemen op, moest mezelf dwingen hem op een gegeven moment af te halen haha.

En ennn, ben je al bij je nieuwe bijrijdpaardje geweest?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:38

Broccoli schreef:
Klinkt goed meis!

<3

Al bijrijderreacties gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:38

Jaja, ik heb er vrijdag voor het eerst echt op gereden! Wel extreme spierpijn nu natuurlijk, maar t ging wel heel fijn! Toch wel lekker dat het weer vertrouwd voelde na anderhalf jaar niet gereden te hebben. Wel nog onwennig, maar dat zal de komende weken nog wel blijven. Moet ook weer wat zelfvertrouwen in t zadel opbouwen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:40

Emmaa_ schreef:
Jaja, ik heb er vrijdag voor het eerst echt op gereden! Wel extreme spierpijn nu natuurlijk, maar t ging wel heel fijn! Toch wel lekker dat het weer vertrouwd voelde na anderhalf jaar niet gereden te hebben. Wel nog onwennig, maar dat zal de komende weken nog wel blijven. Moet ook weer wat zelfvertrouwen in t zadel opbouwen.

hahaha jaaa zolang niet rijden , en je rug kon het ook aan?
Ben benieuwd naar het verloop van de weken, en natuurlijk naar een foto van je nieuwe
projectje :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:44

Mijn rug kon het in principe wel aan, heb er nu wel een beetje last van en je ziet nog wel heel erg terug in mijn houding dat ik toch een beetje verkrampt zit. Het ziet eruit alsof ik dit expres doe of in elkaar val maar het komt gewoon echt omdat mijn rug het (nog) niet aan kan om gewoon constant rechtop te zitten zeg maar.. Ik ga wel vanaf morgen weer actief naar de sportschool dus misschien dat het dan weer beter wordt :) Ben in ieder geval heel blij dat ik weer aan de slag kan!
Fotootje heb ik wel, zal ik even uploaden!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:49

Emmaa_ schreef:
Iriis_ schreef:

Ja! Volgende keer buiten, denk dat we daar wel aan toe zijn! Nog weer lekker trainen, wijken en midden galop kan hij wel de basis van (gaat nog niet perfect). Maar daar kunnen we dan lekker op door trainen!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:49

Emmaa_ schreef:
Iriis_ schreef:

Ja! Volgende keer buiten, denk dat we daar wel aan toe zijn! Nog weer lekker trainen, wijken en midden galop kan hij wel de basis van (gaat nog niet perfect). Maar daar kunnen we dan lekker op door trainen!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:50

Emmaa_ schreef:

Wat leuk Emma! Heb je een foto? Wat voor paardje was het ook al weer (weet niet meer of je dat al verteld had? :o)

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:52

Kirsten_S schreef:
Ik had vandaag besloten om voor het rijden buiten in te stappen. Meestal (oke, lang geleden :=) doe ik het
na het rijden, wanneer die goed moe is. Maar nu had ik gewoon zin om buiten in te rijden, dus zo gezegd
zo gedaan! Slof eraan, want meneer is van het bit vastpakken en wegdraaien. Hij vond het hartstikke
spannend, maar wel met de oortjes erop. Een punt blijft wat spannend, waar we vaak aan beide kanten
worden opgejaagd door (slecht opgevoede) honden.. daar gingen we even 2.5 keer een rondje draaien.
Maar daarna ging het goed !! Alleen ging die op de terugweg, ipv sterk worden, loslaten en kin op de
borst , terwijl ik geen teugel strak had, de arme jongen :(:) Helemaal van de kaart.
Maar verder was het een brave, zonder vriendin (moeder)! Hebben we goed gedaan :D <3

Leuk Kirs! Worden weer ''spannende'' tijden met buiten rijden hè! Lekker dat je het gewoon gedaan hebt joh! Van de zomer moet je maar een keer bij ons langs komen, dan kunnen we met Rox en Jasmijn het bos in! :j

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:55

Emmaa_ schreef:
Mijn rug kon het in principe wel aan, heb er nu wel een beetje last van en je ziet nog wel heel erg terug in mijn houding dat ik toch een beetje verkrampt zit. Het ziet eruit alsof ik dit expres doe of in elkaar val maar het komt gewoon echt omdat mijn rug het (nog) niet aan kan om gewoon constant rechtop te zitten zeg maar.. Ik ga wel vanaf morgen weer actief naar de sportschool dus misschien dat het dan weer beter wordt :) Ben in ieder geval heel blij dat ik weer aan de slag kan!
Fotootje heb ik wel, zal ik even uploaden!

Lekker rustig aan doen en beginnen met opbouwen, kan alleen maar beter worden denk ik zo!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:57

Iriis_ schreef:
Kirsten_S schreef:

Leuk Kirs! Worden weer ''spannende'' tijden met buiten rijden hè! Lekker dat je het gewoon gedaan hebt joh! Van de zomer moet je maar een keer bij ons langs komen, dan kunnen we met Rox en Jasmijn het bos in! :j

Jaaa zeker omdat ik altijd met zijn maatje naar buiten ga en dan denkt hij mooi te kunnen volgen, en nu
moet hij zelf opletten en dat kost energie!
Jaa ik heb het al een aantal keer gezegd haha, dan kunnen we afspreken bij de witte brug! Want erover heen
durf ik niet alleen haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:59

Ier t is een grote merrie (1.74), Amulet x Numero Uno dus springgefokt, heel braaf haha. Het enige "probleempje" is dat ze een verzakte heup heeft.. Ze heeft er niet altijd last van en ze is prima als recreatiepaard maar het verschilt heel erg per dag hoe ze loopt. Het kan dus zomaar zijn dat ik erop stap en aandraaf en dat het dan niet gaat. Dan is het gewoon alleen stappen maar dat vind ik verder ook niet zo'n ramp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:04

En dit is haar!

Ik wil er wel even wat kleine dingetjes bij zeggen.. Ik realiseer me dat ze met elastiek loopt, ik weet niet of t te zien is maar het hing gewoon vrij los, geen gekke dingen ofzo. Dit is meer voor mijzelf, ik wist ook niet zeker hoe het met mijn handen/benen zou staan dus dat ik haar niet verkeerd aan het rijden ben ofzo. Het ging prima dus volgende keer zal het er wel af gaan. Daarbuiten hoef ik niet echt rijtechnisch commentaar ofzo :p Ik ben best tevreden met dit beeld voor een eerste keer erop, ik ben zelf ook niks meer gewend dus ik zit wat voorover enzo maar dat gaat vast vanzelf wel weer weg
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 09-10-13 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto verwijdert op verzoek eigenaar

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:09

Ziet er netjes uit hoor Ems! En met een elastiek is niks mis mee hoor, het paard corrigeert zichzelf tot
de 'juiste' houding. Leuk paard ook! Volgens mij is het een lieve merrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:10

Het is echt een ontzettende knuffelkont haha, ze staat echt te dromen op de poetsplaats de hele tijd. Ze is ook echt ontzettend braaf en heel erg werkwillig als ze dus goed loopt, en dat is gewoon heel fijn :j Je merkt echt dat ze het leuk vind om voor je te lopen

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:49

Emmaa_ schreef:
Ier t is een grote merrie (1.74), Amulet x Numero Uno dus springgefokt, heel braaf haha. Het enige "probleempje" is dat ze een verzakte heup heeft.. Ze heeft er niet altijd last van en ze is prima als recreatiepaard maar het verschilt heel erg per dag hoe ze loopt. Het kan dus zomaar zijn dat ik erop stap en aandraaf en dat het dan niet gaat. Dan is het gewoon alleen stappen maar dat vind ik verder ook niet zo'n ramp :)

Even een kleine verbetering. Rozita is een Amulet x Lucky Boy || ;)

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:52

Ik vond het er goed uitzien voor een eerste keer, zeker gezien Rozita ook netjes liep onder jou die ze nog nooit op zich had gehad. Dus voor het eerst na zo'n tijd ben je het nog niet verleerd! (oke, ik geef toe, Roos is ook wel errug braaf :P )

En Ik (de eigenaresse) rijd haar ook wel vaker met elastiek. Die doe ik puur voor haar rug en vooral omdat die spieren doorlopen naar haar heupen. Rozita loopt erg makkelijk nageeflijk en doet dit eigenlijk al vanuit zichzelf, maar ter ondersteuning heb ik het elastiek er vaak bij. Juist omdat het geen harde bijzetteugel is. Zo wordt ze toch gestimuleerd om een juiste houding aan te nemen als ze wel haar neus omhoog doet, en dit is nou eenmaal voor haar extra belangrijk.