Musetta schreef:Ik rijd in Bonheiden op manege Vijverstein, maar binnenkort ga ik wegens verhuis het Meerdaalhof in Oud-Heverlee proberen...
Daar staat het paard van mijn nichten.
Kent/rijd er iemand op manege de Bleukhoeven in Rijmenam ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Musetta schreef:Ik rijd in Bonheiden op manege Vijverstein, maar binnenkort ga ik wegens verhuis het Meerdaalhof in Oud-Heverlee proberen...
Margytje schreef:Als we aan de zee zijn (elke vakantie, heel de vakantie lang, en binnen een paar jaar permanent), dan rijd ik op manege Derby in Middelkerke. Ik kom er al jaren, eerst gewoon op manege paarden, nu zet ik er men eigen paardjes. K'vind het er een heel gezellige manege.
En tijdens het schooljaar staan mijn paarden in Oud-Turnhout op de VSTL, kleine privéstalling, dicht bij manege Het Groenhof en De Casteleyn, deze twee maneges ken ik dus ook zeer goed, en daar heb ik vroeger ook gereden voor ik eigen paarden had.
joketje schreef:Margytje schreef:Als we aan de zee zijn (elke vakantie, heel de vakantie lang, en binnen een paar jaar permanent), dan rijd ik op manege Derby in Middelkerke. Ik kom er al jaren, eerst gewoon op manege paarden, nu zet ik er men eigen paardjes. K'vind het er een heel gezellige manege.
En tijdens het schooljaar staan mijn paarden in Oud-Turnhout op de VSTL, kleine privéstalling, dicht bij manege Het Groenhof en De Casteleyn, deze twee maneges ken ik dus ook zeer goed, en daar heb ik vroeger ook gereden voor ik eigen paarden had.
Op de Casteleyn heb ik ook nog gereden (zo'n 6 jaar geleden). welke paarden ken je nog van ginder?
patriciah schreef:bento is eigenaars pony geworden en evrything, kwik en magistra ook.
Jessol schreef:weet er iemand de privéstal in Huisse zijn waar een of andere Kathleen lesgeeft?
Margytje schreef:Ik heb ook het eerst op Vito gereden !quote]joketje schreef:Vito was de eerste pony waar ik op reed, ".
joketje schreef:Vito is een kleine wittte pony en als ik mij goed herinner had hij blauwe ogen. Bruno wou ik juist nooit op, ben daar is afgevallen. Bento was niet zo geliefd bij de meste mensen, hij was bijna altijd nog vrij voor de les
Margytje schreef:Ja ik kom heel af en toe nog wel eens op de casteleyn, als we er langs passeren, of op wedstrijd.
En Vito heeft idd op het Groenhof gestaan, hij is op de casteleyn al verkocht geweest aan een meisje, therèse ofzo als ik me goed herriner, en die had ook nog een oudere zus met een paard. Die hebben altijd op de casteleyn gestaan, en zijn toen met hun paarden (dus ook vito) naar het groenhof verhuist. Verder weet ik er niets over eigenlijk..
.
Thefrodo schreef:Ik heb hier wat reacties gelezen op de manege De Hoefslag in Zwijnaarde.
Mijn reactie is positief. Ik heb daar, de afgelopen 2 dagen, fijn gelest en het was ook een verrijkende ervaring om eens op een andere manege mee te draaien.
Wat betreft de huishouding voor de paarden, daar heb ik nog weinig inzicht over. Wel zag ik dat de stallen iets kleiner waren dan stallen van mijn eigen thuishonk/manege in Breda. Maar van de andere kant kan ik niet oordelen wat een paard minimaal nodig heeft, ook weet ik niet hoe ze de paarden verzorgen qua weidegang dus kan ik daar ook niet over oordelen.
Het was erg leuk om te ervaren de verschillen in aanpak in de les tussen daar en de lessen die ik gewend ben. Niet in negatieve zin, maar meer hoe naar bepaalde dingen toegewerkt wordt. Zo heb ik b.v. nu ervaren dat je de engelse draf in stap kan oefenen, maar van de andere kant kan je ook gaan draven en je zit proberen te vinden. Dit zijn twee manieren van benaderen, voor beide valt wat te zeggen.
Ik heb nog wat foto's gemaakt, deze staan hier
De binnenbakken op deze manege zijn een slag groter dan de binnenbak waar ik normaal les, ook dit was een nieuwe ervaring. Vooral de figuren rijden (diagonalen en ritsen) was erg leuk om te doen met +/- 12 mensen tegelijk.
Als ik weer voor mijn werk naar Wetteren moet, zal ik ongetwijfeld daar weer proberen mee te rijden. Maar er gaat natuurlijk niks boven je eigen thuishonk!!!
zitake schreef:1)Wat een bende daar, ok stalling enzo mss niks op aan te merken. En eigelijk ook niet 100% op gelet.
2)Wel moet ik zeggen, het lesniveau lag heel laag. Als er bij een gevorderde les ruiters zitten die amper kunnen galoperen, tja dat zegt wel wat.
3)Daarbij waren er ongelooflijk veel paarden in een les en het was rijtjes les.
4)Er waren paarden/pony's die niet regelmatig liepen om niet te zeggen ronduit mank.
5)Daarnaast vond ik het materiaal/tuig in een nogal mindere staat.
6)Een heel deel van de manegedieren met schoftwonden en drukplekken rondloopt, dat getuigt toch van een mindere aanpak.