Groenesteyn part VI: Als ik boven op de hóóóóóóiberg sta!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shylah

Re: Groenesteyn part VI: Als ik boven op de hóóóóóóiberg sta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:00

Goed bezig! Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met de hippische opvoeding! ^_^
Lief kindje trouwens! :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:20

Hé Groenesteyners, waar zitten jullie? De oude stamgasten zijn hier allang weg, maar er moeten op Bokt meer ruiters van de Biltse Straatweg zitten. Haak effe in jongens en meisjes! :)

Maar goed, ik heb vandaag voor het eerst in heel lang een nieuw paard bereden. Sweet-Dreams heet ze, ze is een paar jaar bij ons (voor de mensen die al een tijdje niet meer op Groenesteyn hebben gereden), mooi donkerbruin en in alle opzichten een prima paard. Ik was een tijdje gestopt en ben pas onlangs weer privélessen gaan nemen. Dat was altijd op Piet, en dat heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen.
Sweet-Dreams is op stal oké (niet zo knuffelig als Piet, maar best gezeglijk), en in de bak heerlijk betrouwbaar. Een stuk voorwaartser dan een Piet of een Iemkje, maar niet eigenwijs: één keer been en ze loopt weg, één keer terugnemen en ze stopt. Ook wel fijn: op Piet voelde ik me vaak een absolute beginner omdat ik steeds naar voren klapte, bij Sweet-Dreams heb ik geen problemen met de houding. En de draf gaat ook heel anders. Doorzitten is op dit paard nog gemakkelijker dan lichtrijden! Terwijl doorzitten op Piet - dat weet je wel als je ooit op hem gereden hebt - gelijk is aan 6 op de schaal van Richter...

Mijn oude doel om op alle (grote) paarden van Groenesteyn te kunnen rijden komt dichterbij. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik Piet links laat liggen. Ik wil graag nog eens een goeie galop met hem rijden. (Dat is mogelijk, want ik heb het anderen ook zien doen.)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:45

Hey wat leuk, een topic over manege Groenesteyn!
Ik heb afgelopen week een proefles gehad en ga voortaan op de dinsdagavond in de les rijden.
Toevallig had ik mijn proefles op Sweet dreams, leuk paardje.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:55

Fleur_Laura schreef:
Ik heb afgelopen week een proefles gehad en ga voortaan op de dinsdagavond in de les rijden.

Ik denk dat wij elkaar gezien hebben. Jij kwam net voor mij! :D

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:07

musiqolog schreef:
Fleur_Laura schreef:

Ik denk dat wij elkaar gezien hebben. Jij kwam net voor mij! :D

Oh haha dan weet ik ook precies wie jij bent ja! Ging je les goed?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:14

Nou, redelijk... Ik heb daarvoor naar jouw les zitten kijken en daar werd ik wel een beetje door ontmoedigd. Jij bent eh... een stuk verder dan ik en Evelien vertelde me ook nog dat je al vier jaar niet meer gereden had. Dat stemt wel nederig. Maar ik maak vorderingen, zoals je hierboven al kunt lezen, en Sweet Dreams is een hele ontdekking!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:21

Haha maar daarvoor heb ik wel al jaren gereden hoor! Enne... sindsdien kan ik niet meer lopen van de spierpijn :')
Fijn voor jou dat je vordering maakt en zolang jij lekker hebt gereden is het goed toch :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:40

Gisteren weer een nieuw paard ontdekt: Vanity. Net zo'n [censuur]-paard op stal als Lugano, maar in de bak wel heel prettig. Lugano is intussen met pensioen, Iemkje gaat ook exit (te oud) en op Piet wil je niet elke week rijden (veel te traag). Zodoende leer ik ook andere paarden kennen. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:03

Zo jongens, tijd voor een schopje. Ik was ook al een tijdje niet wezen rijden (nergens, dus ook niet op Groenesteyn), maar vanochtend ben ik weer even geweest. Op Sweet Dreams, en het ging bijzonder goed.

Intussen is Iemkje helemaal gestopt (ik heb me laten vertellen dat ze nog wel op de wei loopt; ze is dus niet naar Nijkerk). Mark heeft weer nieuwe paarden gekocht, waaronder een schimmel van toch wel flink formaat die hij "Witje" heeft genoemd. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:13

Ik heb een maand of twee niet gereden, maar ik ben nu weer bezig op Vanity. Intussen is Iemkje ingeslapen |( en zijn er nog meer paarden vertrokken. En nieuwe bij gekomen natuurlijk, maar die ken ik nog niet. Intussen heb ik op Vanity voor het eerst in mijn leven op beide handen een volte gegaloppeerd. (Galop was altijd mijn zwakste punt.) Hopelijk kan ik binnenkort nieuwe uitdagingen aan, bijvoorbeeld die nieuwe paarden.