Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:07

Kirsten_S schreef:
Sabinee__ schreef:
En de samenleving ziet wel of niet graag gehandicapten?

Ik denk dat de samenleving graag ziet dat je het houd, want jaa het kind heeft recht om te leven, etc. Maar zodra het participeert in de samenleving word het volgens mij weer afgestoten door diezelfde mensen, als in niet als gelijke worden gezien en het maar een raar mens vinden.. Het is zeker niet makkelijk als je een beperking hebt, want de samenleving is daar simpel weg niet op gebouwd. Kijk maar naar de plekken waar een rolstoel in kan of blinden een speciaal pad hebben (of hoge stoepranden), het is er wel maar heel weinig.

Ik denk dat het probleem er ook bij ligt dat er vaker voor de makkelijke weg word gekozen. Alles moet makkelijker en sneller etc.
Er word geen tijd meer voor mensen gemaakt die hulp nodig hebben. En dat is niet enkel gehandicapten, maar ook ouderen etc.
Daarnaast heb je bij een ongeboren kind de kans om het weg te halen , bij een oudere niet.
Ehm, hoe leg ik dit uit.. Omdat je van te voren kunt kijken wat het word, kan je het weg laten halen. Dan hóef je geen moeite meer te doen.
Als je niet weet dat het gehandicapt word, rol je er als er ware meer in, waardoor je niet halverwege er mee stopt. Omdat je je er aan hecht,
en het niet 'opeens' is.
Snap je :') ?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:07

Dj69 schreef:
tja ik ga er niet te veel op in.Is te dichtbij.
Kevin wordt niet door iedereen geaccepteerd maar door vele wel.
Ook op de manege is het top voor hem.Hij mag vaak ook helpen en dan is hij beretrots !!!!! :o

Die het niet doen,dat zegt meer over hun dan over Kevin.
Kevin zal ook nooit alleen kunnen wonen,ik kan hem niet alleen laten.Hij heeft extra begeleiding nodig.
Nou en,.ik geniet van mijn zoon.
En laat wat dingen en werk ook thuis.Ben er altijd voor hem. Ik ben zijn moeder en als er wat is dan ben ik er.
Ik kan dat hem bieden.Dus ik ga er met volle honderd procent voor.Denk ook aan mijn man en ik,.Want hij gaat sinds ong 2 jaar op pad met zorg ondersteuners. Zodat wij bij kunnen tanken dat dagje of weekend.
Kev geniet er van.En ik nu ook.Voelde eerst als soort dumpen zeg maar.

maar verder stop ik met antw want dit onderwerp is te persoonlijk en anders zeg ik straks dingen die ik niet wil zeggen.

Ik heb zo superveel respect voor jou :+:

Kirsten_D

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:09

@ Daan: Ik vind dat jij het knap doet! Jij hebt je weg gevonden met je zoontje en mag hier zeker voor uitkomen! Moet je ook gewoon lekker doen,ook jou mening telt. Dat mensen gehandicapte mensen niet accepteren is triest. Het zijn net zo goed mensen, ik begrijp dat van mensen ook niet..

Het 'fijne' is gewoon dat mensen eventueel een keuze hebben om door te gaan of niet.
Een kind heeft er niks aan, als de ouders die extra niet kunnen of willen doen, omdat het gewoon niet lukt. Dan kunnen ze, naar mijn idee, het beter niet doen.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:13

Sabinee__ schreef:
Ik denk dat het probleem er ook bij ligt dat er vaker voor de makkelijke weg word gekozen. Alles moet makkelijker en sneller etc.
Er word geen tijd meer voor mensen gemaakt die hulp nodig hebben. En dat is niet enkel gehandicapten, maar ook ouderen etc.
Daarnaast heb je bij een ongeboren kind de kans om het weg te halen , bij een oudere niet.
Ehm, hoe leg ik dit uit.. Omdat je van te voren kunt kijken wat het word, kan je het weg laten halen. Dan hóef je geen moeite meer te doen.
Als je niet weet dat het gehandicapt word, rol je er als er ware meer in, waardoor je niet halverwege er mee stopt. Omdat je je er aan hecht,
en het niet 'opeens' is.

Het is heus niet de makkelijke weg. Als mensen hun kind weg laten halen, doen ze dat heus niet voor hun lol.
Maar neem, zoals Kirsten net al zei, een kindje met een zware vorm van Downsyndroom, die zijn niet alleen geestelijk gehandicapt,
maar ook lichamelijk. Die hebben vaak ernstige hartafwijkingen. Een kind moet daarvoor vaak al op jonge leeftijd, ziekenhuis in ziekenhuis uit.
Hierbij kan je de vraag stellen, doorsta je dat met een kind of wil je een kind dat besparen?

Er zijn genoeg mensen die 'ongewilt' een gehandicapt kind krijgen. Sommige mensen kunnen deze situatie accepteren en leren er mee omgaan, andere niet. Dit loopt niet altijd op de fijnste situaties uit(denk aan kindermishandeling en misbruik). Voor deze groep is het toch eerlijk dat zij kunnen kiezen?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:21

Maar het kan ook zo zijn dat je een kind krijgt wat er normaal uitziet op de echo, maar dat je later pas merkt dat het kind een afwijking heeft of zwaar autistisch is bijv. Dan heb je gekozen voor het kind dat je krijgt en had je er op gerekend dat het geen afwijkingen zou hebben.. Wat doe je dan? Verkopen op marktplaats ? Is toch onzin. Voor een kind kies je nou eenmaal. Of het gehandicapt is of niet, tis een leven en je wil graag een kind, dan moet je daar alles voor willen doen

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:22

Even spammen tussendoor :D

Afbeelding

<3 :+:

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:37

Kirsten_D schreef:
Sabinee__ schreef:
en het niet 'opeens' is.

Het is heus niet de makkelijke weg. Als mensen hun kind weg laten halen, doen ze dat heus niet voor hun lol.
Maar neem, zoals Kirsten net al zei, een kindje met een zware vorm van Downsyndroom, die zijn niet alleen geestelijk gehandicapt,
maar ook lichamelijk. Die hebben vaak ernstige hartafwijkingen. Een kind moet daarvoor vaak al op jonge leeftijd, ziekenhuis in ziekenhuis uit.
Hierbij kan je de vraag stellen, doorsta je dat met een kind of wil je een kind dat besparen?

Er zijn genoeg mensen die 'ongewilt' een gehandicapt kind krijgen. Sommige mensen kunnen deze situatie accepteren en leren er mee omgaan, andere niet. Dit loopt niet altijd op de fijnste situaties uit(denk aan kindermishandeling en misbruik). Voor deze groep is het toch eerlijk dat zij kunnen kiezen?

Tuurlijk is het eerlijk dat ze kunnen kiezen, maar ik bedoel niet dat het de makkelijkste weg is om je kind weg te halen, ik doelde meer op de samenleving.
Dat alles makkelijker moet :) - en dat uit zich in mijn optiek ook in kinderen. Hoeveel kinderen krijgen er wel niet medicatie e.d. en word er een syndroom oid toegewezen?
Niet dat gehandicapten kinderen niet bestaan, maar een druk jongetje is al snel een adhd'er, -> hup pilletje erin.

Kinderen gaan naar de creche, naschoolseopvang omdat ouders ook willen en moeten werken, er is ook weinig tijd voor gehandicapte kinderen :) .
En ik vind het een andere situatie als je het kindje weg laten halen omdat het geen menswaardigbestaan is, als dat je er zelf 'geen zin, tijd e.d.' voor hebt :) .
Als je op deze gronden de keuze voor een abortus maakt, prima :j . Maar op keuze van 'ik heb er geen zin an' vind ik het wat jammer.
Het is je kínd, iets dat in je groeit, iets wat jij gemaakt hebt samen met je liefde. Het is iets van jullie, je eigen vlees en bloed.. Hoe kan je daar zo over oordelen?

Beetje moeilijk om uit te drukken wat ik bedoel haha :=
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 11-04-11 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:40

tja je kan gewoon alle kanten op zulle we maar zeggen :P

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:41

Hahahaha ! Leuke foto trouwenssssssss

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:42

Je laatste zin van je bericht hierboven ben ik het echt hélemaal mee eens!

Dit dus ::
Het is je kínd, iets dat in je groeit, iets wat jij gemaakt hebt samen met je liefde. Het is iets van jullie, je eigen vlees en bloed.. Hoe kan je daar zo over oordelen?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:43

en voor de rest denk ik dat je wel een punt hebt.. de wereld is heel corrupt tegenwoordig en er word HEEL makkelijk ergens een stempel op gedrukt..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:43

Denk dat het ook heel erg van de situatie afhangt. Misschien word je wel heel moeilijk zwanger, en ben je blij met alles wat je krijgt :) .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:45

Pebbs schreef:
en voor de rest denk ik dat je wel een punt hebt.. de wereld is heel corrupt tegenwoordig en er word HEEL makkelijk ergens een stempel op gedrukt..

Precies. Er was ook laatst een documentaire over depressies.. Huisartsen die te pas en te onpas antidepressiva voorschreven.. Lekker makkelijk ..
Kost minder moeite en tijd, hup pilletje erin *\o/*

Sabinee__

Had deze trouwens ook nog voor je Noor ;

Afbeelding

Anoniem

Sabine jij kan echt precies verwoorden wat ik bedoel, AMEN! _/-\o_
Ik verwoord het door boos te worden en jij verwoord het op een rationele en fatsoenlijke wijze, geweldig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:46

Ik heb trouwens een advertentie geplaatst voor een bijrijdpaard (zie m'n onderschrift) en ik ben nu bezig met het uittypen van een advertentie op marktplaats... Ik moet en zal weer paardrijden :+

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:50

THAAANKKSS for the picture sabien!!! :D :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:52

Emmaa_ schreef:
Ik verwoord het door boos te worden en jij verwoord het op een rationele en fatsoenlijke wijze, geweldig :D

Hahahaha, *high five* :D .
Hoe is het verder met jouu :D ?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:52

Sabinee__ schreef:
Denk dat het ook heel erg van de situatie afhangt. Misschien word je wel heel moeilijk zwanger, en ben je blij met alles wat je krijgt :) .

jaa precies! En daarnaast in de meeste gevallen kies je voor een zwangerschap en dan wil je ook graag voor zo'n kindje zorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:53

Sabinee__ schreef:
Emmaa_ schreef:

Hahahaha, *high five* :D .
Hoe is het verder met jouu :D ?

Goeeed, paardrijden missend haha. Maar het gaat wel prima, druk met school en alles! En met jou?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:05

Jaa ook druk. Studie, stage, werk, paarden, vrienden, huiswerk.. Pffff :)
Ben nu bezig met een paper :=

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:34

Kirsten D en Kirsten S Sabine en Noortje en wie ik vergeet de noemen: Dank jullie wel voor jullie lieve woorden over ons en Kev. :o :o
Lief.
Laatst bijgewerkt door Dj69 op 11-04-11 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:36

Geen dank hoor Daan! het is gewoon een FEIT :D :+:

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:48

Blehhhhhhhhhhhhh die paper is kuuuuhuut

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:49

:= gaat ie nieett gooeedd?? O:)