Kirsten_S schreef:Sabinee__ schreef:En de samenleving ziet wel of niet graag gehandicapten?
Ik denk dat de samenleving graag ziet dat je het houd, want jaa het kind heeft recht om te leven, etc. Maar zodra het participeert in de samenleving word het volgens mij weer afgestoten door diezelfde mensen, als in niet als gelijke worden gezien en het maar een raar mens vinden.. Het is zeker niet makkelijk als je een beperking hebt, want de samenleving is daar simpel weg niet op gebouwd. Kijk maar naar de plekken waar een rolstoel in kan of blinden een speciaal pad hebben (of hoge stoepranden), het is er wel maar heel weinig.
Ik denk dat het probleem er ook bij ligt dat er vaker voor de makkelijke weg word gekozen. Alles moet makkelijker en sneller etc.
Er word geen tijd meer voor mensen gemaakt die hulp nodig hebben. En dat is niet enkel gehandicapten, maar ook ouderen etc.
Daarnaast heb je bij een ongeboren kind de kans om het weg te halen , bij een oudere niet.
Ehm, hoe leg ik dit uit.. Omdat je van te voren kunt kijken wat het word, kan je het weg laten halen. Dan hóef je geen moeite meer te doen.
Als je niet weet dat het gehandicapt word, rol je er als er ware meer in, waardoor je niet halverwege er mee stopt. Omdat je je er aan hecht,
en het niet 'opeens' is.
Snap je
?

- en dat uit zich in mijn optiek ook in kinderen. Hoeveel kinderen krijgen er wel niet medicatie e.d. en word er een syndroom oid toegewezen?
. Maar op keuze van 'ik heb er geen zin an' vind ik het wat jammer.