Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 15:54

Het is ook gewoon leuk hè wedstrijd :P. Ik was laatste keer ook gewoon happy. Met een lach mn proeven gereden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:35

Uhm, de enige lach die te zien is, is op de foto dat ik richting de uitgang stap, haha!
Ik vind het zeker leuk, maar voor de perfectionist in mij is het eigenlijk totaal niet goed!!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 08:21

Ken het hoor.... Ik probeer nu ook mijn instelling te veranderen met wedstrijd. Ik moet echt de vorm van de dag leren respecteren en dat heb ik met de laatste wedstrijd gedaan. Bijvoorbeeld in dingen als wijken, op een goede dag halen we de 10 meter, is ie dwars doen we er 5 en de andere keer is het weer 7,5. Met wedstrijd was mijn doel bij het 10 meter wijken altijd die hoefslag halen. Nu heb ik dat veranderd in dat doen wat we goed kunnen. Namelijk recht binnen komen, en netjes wijken en parallel blijven aan de hoefslag. Dan maar 7,5 meter wijken in plaats van 10 maar wel op een correcte manier. Normaal zou ik namelijk al soort van afwenden richting hoefslag bij a en hem over de schouder heen laten vallen om maar die hoefslag te halen. Resultaat een 4, nu kom ik recht binnen, wijk ik zoals het hoort, haal ik net de hoefslag niet en is het een 5. En die 10 meter, dat komt nog wel.... En dan wordt de 5 een 6 en misschien zelfs wel 7. En zo probeer ik ook mijn overgangen correct en op de letter te rijden, want dat kunnen we. En de stelling gewoon altijd goed, want dat kunnen we. En dan die middengalop, tja dat vinden we nog lastig dus dan maar focussen op een mooie ronde volte in plaats van de middengalop waarbij ik soms zo aan het drijven was dat ik mn stuur vergat. En als ik dan op die dingen let en dat gaat goed, tja dan kan ik blij zijn. Al is het bij lange na nog niet perfect zoals gevraagd wordt. Wij hebben gedaan wat we kunnen :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:08

Wat een tank is die Anouk ook zeg! Mooi beest :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 09:51

Lief hoofdje ook ;).

Pffff wil me bedje weer in :O. Blij als het weer zomer is :').

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 14:28

Iedereen bijgekomen van de rit van zondag :P?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:21

Rit was prima, lieve pony, die ook nog eens heerlijk zat! Hopelijk volgende keer wat minder wind en een breder strand.
Alleen daarna nog zonder zadel 1,5u met Mazzel gereden. Ik moet toch vaker gaan oefenen. Mijn doel is om van de zomer rit zonder zadel naar het strand te doen, arme spieren :o

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:35

Wel een goed voornemen Wendy!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 09:40

Mij ga je nooit zonder zadel op een paard vinden :'). Zeker niet buiten. Stuiter er zo vanaf :P. Met zadel kan ik ook prima zonder beugels rijden maar zonder zadel bouw ik gewoon te veel spanning op in mijn lijf en pony gaat dan alleen maar lopen stuiteren :=. Werkt niet goed samen die twee.... Al schijnt Shaggy heerlijk te zitten zonder zadel :).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:00

Ik reed op Major wel vaak zonder zadel maar san alleen stap en langzaam draven ivm hoge schoft wat echt niet fijn zit := .
Op Querubi heb ik nog niet zonder zadel gereden al heeft die een nog hogere schoft!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:06

Gewoon oefenen Esther, eerst gewoon stappen en dan is keer 'per ongeluk' kort drafje. En Shaggy is vast beter getraind dan Mazzel, laat hem lekker over zijn rug lopen, des te lekkerder zit jij. Op de terugweg moest ik Mazzel vooral terug rijden, ging hij wel beter zijn rug gebruiken, ik wilde niet zo hard. Al had ik terug al wel weer meer vertrouwen in mijn evenwicht en liet ik hem wel iets meer lopen. Shaggy lijkt me ook ideale pony voor!

Nee hoge schoft is niets, Mazzel heeft wel beetje schoft, dus nog wel wat stevigheid. Ronde pony glijdt ook weer makkelijker. Maar Mazzels rug zit verder wel goed. Ik ga wel achter de schoft zitten, alleen heuvel af heb je er wat last van :o Al lijkt me Querubi minder een paard voor zonder zadel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 08:23

Shaggy gaat dan met zo'n huppeldrafje draven en juist absoluut niet over de rug en als ik dan niet stevig zit en ga glijden dan gaat ie in een heel hard huppeldrafje met gespannen rug :'). Ik heb het 1x geprobeerd om m zonder zadel uit te stappen en lag er binnen een minuut naast omdat meneer dacht we gaan wel gelijk draven. Ben daar wel van genezen zeg maar :=.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:51

Haha!
Ik heb gister kort zonder zadel op Avalon gereden, stap zat ie niet zo lekker, sukkeldrafje wel.
En er is een paardje weg.... Zwarte spookje is niet meer....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:18

Haha meewerkend paard heb jij, Esther! Je moet hem ook leren pas te draven op commando :Y)
Ik klim gerust bij het hek op Mazzel en stap met halster om zo terug naar stal :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 21:50

Ik lees het net op Facebook idd van tiesto. Herstel zat er helaas niet meer in zo te lezen...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:56

Nee, idd.
Wel zonde, want ondanks dat hij af en toe spoken zag, kon je er best wat mensen op weg sturen!

Jemig, waarom stormt het elke keer als i.m van Zeeland terug moet rijden? Vandaag weer code geel, autootje schudde af en toe flink.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 17:21

Ik heb echt niks gemerkt van de storm :'). Helaas veel binnen gezeten... Donderdagavond verkeerd gelandt met mn voet bij het afstappen van stiek. Kan nu eindelijk weer beetje normaal lopen ermee en mn eigen schoenen aan in plaats van Leon zn schoenen die paar maten groter zijn :=.

Moet eigenlijk ook rust houden zeker omdat ik volgende week naar kerstmarkt in Duitsland ga.... Hopelijk lukt het me want wilde vandaag alweer opstappen. Vreselijk als de paarden stil staan....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:15

Was inderdaad weer stormachtig. Overdag viel het mee, maar 's avonds. We waren uit eten en ik reed. Scheelt wel dat er nu 3 personen extra in de auto zaten, dan is ie toch wat stabieler. Uit zeeland is helemaal rot terug rijden, lekker open stukken. Maar je bent weer veilig thuis?

Balen Esther, volgende keer maar koprol naar beneden :+ Of vragen of Stiek je zachtjes in het zand legt? Beterschap.
Mazzel doet ook even rustig aan, hij liep niet helemaal lekker in draf, in stap niets te merken. Dus maar eventjes wandelen en wat rust gunnen. Hopelijk heeft hij zich verstapt. Zou geen wonder zijn met zijn gestruikel. En eventjes vakantie zullen de paardjes ook niet erg vinden. Of je moet Leon aan het werk zetten :o
Veel plezier op de kerstmarkt!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:51

Je zoekt je dagen goed uit Milou!

Balen Esther! Dat blijft vaak ook een zwakke plek!

Ik heb een heerlijk weekendje Querubi helemaal voor mezelf gehad! Gisteren gewandeld en 'smiddags is ons neefje van 4 nog komen 'rijden'. Die is helemaal hek van paarden ech zo leuk! Vandaag voor mezelf gereden en hij liep als een zonnetje!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 10:43

Lekker bezig geweest met Querubi, wel fijn inderdaad even lekker wandelen enz. En wat leuk dat ie ook zo lief is met kinderen! Die voet heb ik al tijdje last van, maar hopelijk is het nu snel opgeknapt.

Balen van Mazzel, al zal die een vakantie niet erg vinden inderdaad :P.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:31

Ik wordt nog eens een wereldreiziger begin volgend jaar 4 dagen naar Washington *\o/*

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:40

Wow!
Ik ga vanavond proefslapen op mijn tijdelijke adres vanaf januari!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:08

Lekker dichtbij Milou!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:10

Jup! Scheelt morgenochtend naar Manege ook :D!
Vanaf begin januari tot half maart {:} !

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:01

En je eigen huisje dan?

Ja mensen, ik leef ook heus nog ;)