Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:18

San1978 schreef:
Ik hoorde van Afke dat een aantal paardjes gister toch wel koorts hadden gekregen en dat Eef gisteravond nog de temperatuur aan het opmeten was. Heeft iemand daar nog iets van gehoord?

Ja kom net van stal. Niemand hoeft bang te worden, maar er waren gisteren ruim 40! paarden met over de 40 graden koorts.
1 van de 2 fabrikanten heeft "iets" overdreven met het een of ander. De paarden kregen nl 2 shots.

B_a_b_e

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:20

@ beau: ben iets later vandaag...ga bij mijn zussie eten, maar wil best nog wel een buitenritje doen.......

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:21

San1978 schreef:
Misschien moeten we toch Afke eens lief aankijken. Die kan bijzonder goed kleding maken! Allemaal in zo'n roze outfit tijdens het ponykamp zou fantastisch zijn. (Vooral gezien het feit we 2 mannelijke Penny's hebben.)

ja LOL _O-

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:24

B_a_b_e schreef:
@ beau: ben iets later vandaag...ga bij mijn zussie eten, maar wil best nog wel een buitenritje doen.......

Ik zou even met Eef overleggen, zie mijn bericht hierboven. Weet niet of jullie horsies koortsvrij waren nl.

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:24

San1978 schreef:
Misschien moeten we toch Afke eens lief aankijken. Die kan bijzonder goed kleding maken! Allemaal in zo'n roze outfit tijdens het ponykamp zou fantastisch zijn. (Vooral gezien het feit we 2 mannelijke Penny's hebben.)

_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:25

IJp schreef:
B_a_b_e schreef:

Ik zou even met Eef overleggen, zie mijn bericht hierboven. Weet niet of jullie horsies koortsvrij waren nl.

mmhh die van mij vast wel, alsof er niks was gebeurd hahahahahaha........maar Whis was gister wel zielig ja...

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:26

Hmm, da's niet zo mooi bericht Angelique!! Maak nu toch een beetje zorgen eerlijk gezegd

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:29

Er waren voor de rest geen heftige ontwikkelingen, alleen de paarden die 40 graden hadden kunnen pas na het weekend weer gaan rijden.
Dierenarts was vanmorgen alweer langs geweest en alle paarden met hoge koorts kregen gisteren Metacam. Hoorde wel dat alle paarden gewoon weer hooi eten, iets waar ze gisteren geen trek in hadden.
Mocht het allemaal ernstiger zijn, dan had een ieder echt gebeld geweest.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:30

Vanmorgen eerst weer lycra wezen halen, heb nu eindelijk echte zebraprint en daarna wezen rijden, Magic was niet geent, dus kon gewoon mijn gang gaan.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:32

Thanks voor het bericht Ans!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:32

Heb je geen namen? -O- *Stress*

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:33

Is iedereen om wiens paard het nu gaat wel ingelicht, weet jij dat toevallig?

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:35

Graceful schreef:
Is iedereen om wiens paard het nu gaat wel ingelicht, weet jij dat toevallig?

Zover ik weet wel.
Weet dat Pino, Wrangler en Ebony van Henkie sowieso ziek waren.
Gabor gelukkig niet, die hebben ze gisteren nog in het donker getempd omdat hij al wat ouder is en laatst een wat verminderde weerstand had.
Paarden die op kampies/ weiland dus ook Grace, staan, dus ook Grace, staan gewoon buiten gras te eten, dus het ergste leed is wel geleden.
Laatst bijgewerkt door IJp op 16-07-09 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:36

Authentic schreef:
Heb je geen namen? -O- *Stress*

Niet nodig, jou paarden stond in hun favoriete houding: neus op de grond en groene sprietjes pulken uit de grond.

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:41

Oefffff, hele geruststelling!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:44

@Mar: Jij hoeft je ook absoluut geen zorgen te maken hoor: Gisteren voor de les begroette Billy Bob Avila Jean de hooibaal met luid gehinnik en na de les begon ze direct te eten.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:47

Afke heeft gister ook gewoon rustig aan gereden. Eef zou Beer later op de avond temperaturen omdat hij net gewerkt had en we zijn verder niet gebeld dus ik neem aan dat alles goed zit. (nu gaat het met Beer overigens gauw goed hoor, zolang hij maar op een grasveld staat of een baal hooi voor zijn neus heeft :D )

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:55

San1978 schreef:
Afke heeft gister ook gewoon rustig aan gereden. Eef zou Beer later op de avond temperaturen omdat hij net gewerkt had en we zijn verder niet gebeld dus ik neem aan dat alles goed zit. (nu gaat het met Beer overigens gauw goed hoor, zolang hij maar op een grasveld staat of een baal hooi voor zijn neus heeft :D )

Z'n gras was overheerlijk, keek niet op of om toen ik Magic op het gras zette.
Ik zei al het ergste leed is al geleden, mensen wiens paard echt goed ziek waren zijn volgens mij al op de hoogte gebracht.
De grootste domper is voor Eef, al die trainingspaarden en manege paarden. Wel een aparte dag voor de dames van de training: stallen zijn vrijgemaakt van spinnenwebben, zadels van Eef zijn ingevet, van alles is er opgeruimd, weer eens wat anders!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:56

Maarre ik ga weer te werk, bestelling afmaken en de volgende beginnen, vanmiddag nog even 2 pakketjes op de post, hebben de nieuwe eigenaren het nog voor het weekend binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:56

IJp schreef:
Ja kom net van stal. Niemand hoeft bang te worden, maar er waren gisteren ruim 40! paarden met over de 40 graden koorts.
1 van de 2 fabrikanten heeft "iets" overdreven met het een of ander. De paarden kregen nl 2 shots.

:oo Ohjee en toch schiet ik nu ook een klein beetje in de stress omdat Whis toch wel een beetje suf was gisteren. Ze at wel haar muesli en grassprietjes gelukkig. Maar ik zie al dat ze paarden op het land en de paddockjes er gewoon op stonden.

[edit] En Eef zal 100% zeker wel gebeld hebben als er iets zou zijn geweest :P

@Rieneke: Ik ben juist vroeger :D Maar we moeten maar ff kijken hoe de paarden zijn. Als Whis nog zo met haar nek is als gisteren ga ik wel een rondje buitenom wandelen ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-09 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:57

IJp schreef:
Z'n gras was overheerlijk, keek niet op of om toen ik Magic op het gras zette.
Ik zei al het ergste leed is al geleden, mensen wiens paard echt goed ziek waren zijn volgens mij al op de hoogte gebracht.
De grootste domper is voor Eef, al die trainingspaarden en manege paarden. Wel een aparte dag voor de dames van de training: stallen zijn vrijgemaakt van spinnenwebben, zadels van Eef zijn ingevet, van alles is er opgeruimd, weer eens wat anders!

Ja dat is wel balen zeg! Maar die grote schoonmaak is wel weer beter haha!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:00

Jeetje nou, dan hebben ze er toch nog iets positiefs uitgehaald! Het zal inderdaad een rare dag dan geweest zijn zeg!

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:00

@Beau: kijk maar ff, ik ben pas rond een uurtje of half 8 op stal .....wacht anders maar niet op mij dan ga ik wel wat door de bak heencrossen of niet........ ofzo..hihi

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:02

Babe heeft soort van vakantie hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:52

Ok is goed! Ik kijk ff hoe Whis is en anders kunnen we gewoon lekker op pad gaan ;)

Haha ik heb nu toch eens actie ondernomen tegen enkele van mijn collega's die nog wat moeite hebben met naar de wc gaan. Heb een briefje gemaakt en op de wc gehangen met dit plaatje eronder:
Afbeelding _O-

Eigenlijk best apart dat dat nodig is maargoed :=