Sabinee__ schreef:Om even in het kader te blijven van 'gezeik' en 'domme dingen' - ik BAAL ervan dat er altijd en eeuwig in dit topic gecorrigeerd moet worden wat er zogenaamd wel en niet gezegt mag worden.. Discussies worden afgekapt, gezeik word afgeremd, etc.
Naar mijn idee mag je alleen wat komen zeggen hier als het positief is, en dit is iets waar ik echt al vanaf topic 1 tegen aan loop. Alles wat er niet onder het kopje 'leuk en gezellig' valt is taboe, uit den boze. Ik vind dit zo'n onrealistisch doel/gedachtegang, en iets wat mij persoonlijk echt stoort.
Ik merk aan mezelf dat ik soms echt op mijn tenen loop in dit topic, en expres niet reageer op bepaalde berichten, omdat het naar mijn idee 'niet mag', er is altijd wel iemand die zegt dat je op moet houden etc. Ik heb ook diverse mensen onder 'foei' staan, omdat ik sommige berichten gewoon niet kan handelen, en mijn reactie daarop die 'niet mag'.
Natuurlijk is schelden, op de man aanvallen, etc. niet de bedoeling van het topic, maar een goede discussie en of een ruzietje komt in het dagelijks leven ook voor, dus waarom kan het hier allemaal niet.
Dat het te maken zou hebben met de sfeer kan ik op inkomen, maar in hoeverre wordt de sfeer nooit meer goed dan? Het is regelmatig voorgekomen dat 3 pagina's later de sfeer al weer totaal anders is.
Om even op Elja in te gaan, ik vind het niet aan jou om te bepalen of mensen wel of niet mogen zeiken over hun leven in dit topic.
Ik kan niet ontkennen dat jij het zwaar hebt, en dat jij ook inderdaad gewoon doorgaat. Maar dat is jouw manier van coping, van omgaan met de gebeurtenissen om je heen.
Je kan niet van ieder ander verwachten dat zij het zelfde patroon overnemen. Ook kan je absoluut geen problemen met elkaar vergelijken, ieder mens en ieder probleem is anders.
Het is niet aan ons te bepalen wat zwaar is, wat een 'echt' probleem is en wat niet.
Nogmaals, we zijn met elkaar in voor en tegenspoed in dit topic.. Wil je alleen maar leuke dingen horen, moet je uberhaubt sociaal contact met andere mensen verm
ijden, want het glas is altijd halfleeg.
Daarnaast.. Ik vind 90% van dit topic gevuld met ontzettend leuke verhalen, humor, en gezelligheid. Die ene traan en die ene ruzie, man doe niet zo moeilijk!
Eens, snap ik, alleen wat Elja denk ik probeert te zeggen is dat het gezeur over bijv ouders , en dat vind ik ook, eigenlijk niet zo gepast is. Zeker als je weet dat sommige mensen helemaal geen ouders hebben, en dat vind ik bijzonder ondankbaar. Ja natuurlijk ieder kind of volwassene heeft weleens ruzie met een van de.. , maar kom op dat gesprk kan nog ten minste plaats vinden. En het moet ook wel in het topic geplaatst kunnen worden, maar een klein beeeetje respect en dankbaarheid voor het feit dat je uberhaupt bestaat mag ook denk ik wel.. Of bestaat dat niet meer?