Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:13

Ooh leuk Suus dat je hem op gaat halen! Veel plezier met hem! Ik liep net langs de dierenwinkel waar ik Edward heen heb gebracht (die mannetjeshamster voor ons fokproject) en ik dacht van zou ik even naar binnen lopen om te kijken of die er toevallig nog is? Maar ik dacht dat die er vast tog niet meer zou zijn dus ik ben maar door gelopen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:38

Zo das wel erg hoog zeg!!
Mijn bloedruk is juist vrij laag...
Wij hebben ook zo'n ding thuis.

Leuk suus van je hamster!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:46

Godsamme nu ben ik al me chocola kwijt! Waren van die chocolade pastilles ofzo, de hond heeft het opgegeten! Het pakje (dus karton, dan soort alluminium en dan de chocola) was op me stoel gevallen blijkbaar en ik was boven de was opvouwen. Kom ik hier beneden zie ik alleen een half aangevreten kartonnetje liggen op de grond! Echt die hond vreet echt ALLES op!!! Rothond.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:47

Chocolade is giftig voor honden he lin... ik zou even langs de dierenarts gaan als ik jou was.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:23

Ze heeft wel vaker chocola gegeten, ze heeft zelfs een keer een heel pak paracetamol opgegeten, heeft regelmatig sokken op....dat beest eet alles. De dierenarts is een uur rijden voor ons. Oud wordt ze toch al niet, dat weten we al want ze heeft nu ook weer bultjes enzo.....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:39

Dus omdat ze oud wordt dan doe je er niets aan. Vind ik wel een beetje cru hoor en als ze alles op eet dan ligt dat in mijn ogen meer aan de opvoeding dan aan de hond zelf...
Maar zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb als ze wel wat mankeerd zometten wat gebeurd is doro die chocola...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:07

Ze heeft ondertussen een maag van metaal geloof ik. Ze is vorig jaar helemaal gecheckt, dr bloedwaarden waren op het randje nog goed, maar ze was verder helemaal gezond. En ze vreet nu net dr bak eten weer net zo schokkend op als altijd, als ze last zou hebben van die chocola had ze dat niet gedaan. Ik ken me hond en weet wel wanneer het niet goed is. Ik heb het ook direct tegen me stiefvader gezegd en die kent haar dus ook al dr hele leven en weet dat het niet uit maakt.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:27

Chocola is pas giftig bij 3kilo (ongeveer) in één keer, niet bij kleine hoeveelheden. Maar dan nog vind ik het wel beetje banketstaaf om te zeggen dat 'ze toch niet oud word.' Mijn hond heeft ook overal waar je maar kijkt en voelt bulten zitten, maar dat zijn vetbulten bij haar misschien ook.

Die vriend van me kan godzijdank weer lopen, hij werd vannacht ineens wakker toen hij al slaapwandelend naar de wc liep. Nu mag hij dagelijks in totaal een uur lopen (afgezien van naar de wc en badkamer enzo) verder nog niet teveel omdat zijn spieren verzwakt zijn. De verpleegkundige zijn wel blij dat hij weer kan lopen aangezien hij adhd heeft en het heel zwaar is voor hem om een klein rondje te lopen dus dan is hij tenminste weer een paar uur rustig :P

Vanavond moet ik weer eens op Crin Blances, laatste keer dat ik er op zat is ruim een jaar geleden rond de jaarwisseling. Toen had ik hem de laatste paar keer goed door waar z'n knopjes zitten, maar de afgelopen maanden word hij veel ingezet voor prive les en beginners dus ben benieuwd of hij inmiddels niet veel te oud is geworden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:35

Hey Ella, ik zat een sop jullie site te kijken he van jullie manege. Die Plato lijkt me echt tof! :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:40

Het zijn ook wel vetbulten die Saigon heeft. Al had ze vorig jaar een hele grote bult die uiteindelijk met veel pus uit elkaar geknalt is, daar heeft toch iets niet goed gezeten, de dierenarts had toen een punktie gedaan en kon niks vinden.

Ik moet op Gijs en dat vind ik echt totaal niet leuk! Ik heb niks met hem, kan dr niks mee en heb meteen geen zin meer om te rijden. En ik weet dat jullie nu gaan zeggen van ga dr gewoon met een positief gevoel op en dan gaat het wel, maar met Gijs kan ik dat gewoon niet. Ik ga zometeen dus even tegen de instructrice zeggen dat ik hem gewoon echt niet leuk vind. Ik zou dr vanaaf wel nog gewoon op moeten, maar ik hoop dan weer een poos niet (kijk eens in de zoveel tijd vind ik het echt geen probleem, maar ik moet nu weer wat vaker op hem de laatste tijd en dat vind ik dus echt niet leuk)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:44

ik ken dat hoor linda, als ik op pascal bijv moet dan ga ik gewoon niet rijden ik schijt in me broek voor dat beest!
word er gelukkig ook niet op ingedeeld laatste tijd :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:47

Nou ik ben niet bang voor hem hoor, maar vind hem gewoon egt TOTAAL NIET leuk!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:47

En om nou gewoon niet te gaan rijden is ook weer zonde van me geld...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:48

_Linn_ schreef:
Het zijn ook wel vetbulten die Saigon heeft. Al had ze vorig jaar een hele grote bult die uiteindelijk met veel pus uit elkaar geknalt is, daar heeft toch iets niet goed gezeten, de dierenarts had toen een punktie gedaan en kon niks vinden.

Ik moet op Gijs en dat vind ik echt totaal niet leuk! Ik heb niks met hem, kan dr niks mee en heb meteen geen zin meer om te rijden. En ik weet dat jullie nu gaan zeggen van ga dr gewoon met een positief gevoel op en dan gaat het wel, maar met Gijs kan ik dat gewoon niet. Ik ga zometeen dus even tegen de instructrice zeggen dat ik hem gewoon echt niet leuk vind. Ik zou dr vanaaf wel nog gewoon op moeten, maar ik hoop dan weer een poos niet (kijk eens in de zoveel tijd vind ik het echt geen probleem, maar ik moet nu weer wat vaker op hem de laatste tijd en dat vind ik dus echt niet leuk)

Wil Lous niet ruilen met je dan evt?

En gewoon aangeven hoor, dat doe ik ook. Ik heb bv helemaal niets met Bandit ik kan er gewoon niks mee.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:48

Britt_Sisi schreef:
ik ken dat hoor linda, als ik op pascal bijv moet dan ga ik gewoon niet rijden ik schijt in me broek voor dat beest!
word er gelukkig ook niet op ingedeeld laatste tijd :)

En als je er een keer op komt dan ruilen joen of ik gewoon met je , maakt niet uit waar ik op zit ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:52

Ja nou Lous heeft juist gevraagd of ze op iemand anders mag om weer wat bij te leren, ze moet nu op King (en die vind ik nou ook niet bepaald leuk :P ) Maar ik ga naar de manege, ben benieuwd hoe het loopt...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:37

Vervelend als je op een paard moet die je echt niet leuk vind...

En smurf snapt het drinken! Vanmiddag even in de bak gereden en in stap krijg ik haar nu makkelijk rond, draf is nog heel moeilijk en de galop gaat steeds beter!
Na het rijden dus even een emmer water gegeven en ze dronk :D Vorige keer ook al zou ze het nu doorhebben? En nu met afzadelen laat ik haar gewoon los staan, zonder halster en zo en ze blijft staan ook al lag er een baal kuil voor der maar had ze niet van gegeten!
En panda ( bonte hengst) is verkocht en nu komt er binnenkort nog een kim die ze ook gaan beleren!
En diesel staat nu in de wei bij merries. Dus kim en smurf staan nu samen en kim kan ieder moment een vuelentje krijgen :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:49

suus heb je op www.fjordenpaard.com het veulie van darla al gezien?

weten jullie wie julia is? er staat veulen van julia :P

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:50

en nobody knows who it is

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:03

Nou ik moet heel eerlijk toegeven, het ging best goed op Gijs. Ik had sporen gekregen (en wát voor sporen) en daar liep die wel al wat beter op, was minder bezig met continu aandrijven. Hij liep vrij snel lekker ontspannen in draf (nog niet op het tempo wat ik zou willen maar dat gaat toch nooit lukken op hem, snel wordt die nooit). In galop lukt het nog niet want dan gaat die direct terug in draf wanneer je wat druk op de teugels doet....en we gingen springen en dat is wel leuk met Gijs want dat vind die leuk om te doen.
Heb het wel aangegeven bij Linda en ze zou er rekening mee houden, al moet ik dan niet zeuren als ik er wel een keer op zit, maar dat is logisch.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:05

Zie je wel! Puck was toch drachtig!! Super leuk veulen zeg! Een Puck-baby <3

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:57

Mijn les ging echt fijn op me oude vriend! Hij is al een dagje ouder en zo stijf als een hark maar toch liep hi erg zijn en liet zelfs op sommige stukken mooi. Springen is hij ook geen ster meer in hij kan alleen nog een laag kruisje wat ik natuurlijk niet erg vond aangezien ik geen held in springen ben :P
Had nog een cadautje gekregen van een aantal meiden :) morgen me verjaardag vieren is gelukkig wel lekker weer!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:38

Ik moet zo werken van 1 tot half 7 en daarna door naar Ella voor dr verjaardag!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:27

Fijn ella dat de les goed ging!
Veel plezier met je verjaardag vieren~!

Vanmiddag komt weer een nieuw paard op stal! Nog een kim en die gaan ze beleren en dan mag ik wss helpen! En er zijn nu 2 boerenzwaluwen bezig een nest te bouwen in de stal, wel leuk dan zie je ze steeds vliegen!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:42

mooi dat het toch wel goed ging linn :)
en fijn dath et bij jou ook goed ging ella! veel plezier met je verjaardag vieren :)

leuk kim!! haha nog een kim :P
die zwarte (wat het een fries? weet t niet zeker meer :P) heet toch ook kim? en die krijgt een veulentje? leuk :D

net gereden, ging wel lekker. moest in het andere land rijden, en dat was natuurlijk heel spannend, maar t ging opzich wel goed :)
was super blij met de gallop, ze sprong op allebij de kanten in 1x goed aan :D en de laatste tijd ging dat best wel slecht..
mn moeder heeft ook wat fototjes gemaakt, eens kijken of er iets leuks tussen zit :)

morgen middag lekker weer heen, dan ga ik r denk k even zonder zadel op zitten :)