Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicam

Re: Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:17

Leuke autootje. Kan je tenminste overal parkeren zonder tien keer in en uit te steken :)
Welkom Nienke op stal en hier.
Ik hoop toch niet echt dat er een virusje heerst. Gaat net zo lekker allemaal. Beterschap met de hoestende paardjes.
Ik heb ook het western gebeuren zitten kijken. Vond het best leuk. Ben gisteren daar geweest. Vond het een openbaring, maar ja....het werd mij gelukkig uitgelegd wat daar de bedoeling was en niet geheel onbelangrijk....hoe de puntentelling gaat. Vond het echt gaaf om het eens in het echie te zien.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:15

Leuk autootje Cynthia! Ik heb m in het zwart van mn werk, ben er ook helemaal blij mee! 206je ingeruild?
Nienke veel plezier bij de Groene Meer, mijn paard doet hetzelfde als die van jou hahah, maar ik weet dan wel weer de weg :D.
Ga zaterdag weer voorzichtig aan rijden. Noah is weer redelijk rustig, en durf het weer aan. Vanavond nog 1 keertje aan de longe en dan erweer op! :Y)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:22

Ik heb Tence vandaag los laten springen en dat ging heel goed 90cm ongeveer.Meer wil ik hem niet laten doen want springen is eigenlijk niet zo goed voor hem.

Daarna heb ik de grote blauwe bal bij hem in de buitenbak gegooid maar dat boeit hem niet.Stuiteren geeft hij niets om,tegen zijn benen gooien niet.Alleen toen ik hem op zijn rug wilde leggen was hij ineens verdwenen. :D
Maar na eventjes oefenen gaf hij daar ook niet meer om.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:18

Gekke Tence, leuk he zo lekker spelen met je paard!!

Xantha heeft vandaag nog maar twee keer een klein kuchje laten horen.
Ben benieuwd hoe het morgen met haar gaat!

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:02

Jippie ik heb een buitenritmaatje gevonden! :D Toevallig raakte ik gister aan de praat met Melissa (bijrijdster van Monique) en die wilde wel mee. Moet het wel ff beter weer worden...pffffff

Dus Noah is ook zo'n grapjas? Ach houd de spanning er wel in zullen we maar zeggen haha. En nogmaals...met dit weer zijn ze allemaal wat voorwaarts en soms helaas nu ook hoesterig. Komt allemaal wel weer goed en uhm na regen komt zonneschijn!

En over springen gesproken, ik wilde gister ook een poging doen. Ik heel dapper die bak in maar Pry zag die gekke kleine blokken staan met die mini hindernissen en volgens mij dacht ze toen.....WAAAAATTT no way dat ik, een groot paard, hier over heen ga!!! Ik heb ze niet dichter bij dan 5 meter van die blokken gehad hahahaaha. Doet ze anders noooooit....Aangezien ik al niet zo lekker was had ik de hoop opgegeven en ga ik vh weekend maar met de ouderwetse staanders aan het werk. Dat is vertrouwd hihi. Respect voor Tence, die snapt het tenminste! ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:47

Ik hoorde Xantha ook wat hoesten inderdaad.

Gisteren heeft Doc naar Hillie gekregen en had helaas slecht nieuws. Hij vermoed dat het bronchitis is, dus Hill gaat minimaal 6 weken op rust. Alleen wandelen.
Om voor mezelf zekerheid te hebben en geen twijfels achteraf te krijgen komt maandag Meursing nog langs voor een second opinion. Mocht het inderdaad bronchitis zijn gaat hij waarschijnlijk richting 24/7 weiland en dan betekent het dat zijn pensioen ineens heen snel gekomen is. Of het acuut is of chronisch durft hij niet te zeggen, maar als ik nu achteraf terug kijk denk ik dat er al eerder symptomen zijn die ik niet als zodanig heb geïntepreteerd.

Op dit moment ben ik er echt kapot van, had dit totaal niet aan zien komen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:06

Sec, :(:) , hopelijk valt het toch nog mee!!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:57

Nou Sec,aan de diagnose van doc hoef je echt niet te twijfelen.

Ik vind wel dat je nu doet alsof zijn einde nabij is.
Bronchitis kan gewoon overgaan met de juiste behandeling.

En is 24 uur weidegang wel zo verstandig voor zo`n oud paard nu de slechte seizoenen aanbreken?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:37

Inderdaad, bronchitis is heel goed te behandelen hoor, mijn vorige paard was zelfs dampig.
Die ging echt nog heel vrolijk door het leven hoor (met de nodige aanpassingen en juiste medicatie),
lekker bewegen en heerlijke buitenritten maken! :P

cykie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:37

Een buitenbox en zaagsel kan ook al een heel verschil maken. Dat heb ik bij Fa gezien. Die heeft ook al jaren bronchitis, maar kan er gewoon mee rijden. Alleen als hij hoest ben ik extra alert.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:40

Hebben jullie trouwens gezien dat we de 500 pagina's al bijna hebben bereikt *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:26

Het is ook niet dat ik aan zijn diagnose twijfel, maar ik weet wel hoe ik zelf ben. Straks komen er mensen naar me toe die zeggen dat het wat anders is geweest of dat ik het anders aan had moeten pakken en dan ga ik aan mezelf twijfelen. Dat wil ik gewoon per sé voor zijn. Dat zou ik in alle gevallen gedaan hebben, ook als Meursing de eerste was geweest. Maar ook als het over mezelf was gegaan of over mijn hond. Dus verder helemaal niets tegen Doc, want het is niets persoonlijks en ook geen twijfel over hem. Daarnaast heeft Meursing net iets meer mogelijkheden in het onderzoek, mogelijkheden die Doc me ook adviseerde zoals een scopie om de ernst te bepalen.
Een andere reden die ik heb om Meursing te laten komen is dat Meursing hem tijdens zijn nageltred geheel onderzocht heeft waarbij ook de ademhaling ruim aan bod is gekomen. Ik hoop daarmee dat hij meer kan vergelijken dan Doc kon, want daar was hij heel eerlijk in, hij kent Hills voorgeschiedenis niet, waardoor het moeilijk beoordelen is. Waar doc zijn ademhaling pompend vond zag ik geen verschil met normaal en dan wil ik graag horen waarom Meursing daar toendertijd niets over gezegd heeft, want dan moet het al jaren spelen.
Verder heb ik nu een beetje het gevoel dat ik me moet verdedigen over het feit dat ik een second opinion wil en daar heb ik eigenlijk geen zin in. Ik wil het beste voor mijn paard en achteraf nergens geen twijfels over hebben voor mezelf. Ik wil hierbij doen wat voor mij goed voelt en dat is voor mij een second opinion bij iemand die Hill vaker gezien heeft en zijn voorgeschiedenis meer kent.

Ik probeer me er zelf ook gewoon even nu rustig op in te lezen en vragen voor mezelf op papier te zetten, want ik mis over dit onderwerp ook heel veel kennis. Tot zover begreep ik dat we met geluk nog stapritjes konden maken, maar nu lees ik inderdaad steeds meer dat het allemaal nog wel mee kan vallen, zeker als het acuut is. Daarnaast lees ik ook dat veel klinieken adviseren juist te blijven bewegen met het paard en niet op rust zetten, dus heel veel vragen. Daarbij mag je niet vergeten dat het een oud paard is en dat herstel daarom moeilijker is. Ik ben daarnaast altijd gewaarschuwd dat als ik hem nu een paar maanden op rust zet de kans groot is dat hij af gaat takelen en gaat "roesten" en ook dat speelt mee in mijn overweging. Het is voor mij allemaal nieuw, Hill is mijn eerste paard en zeker in dit soort dingen heb ik me zelfs nog nooit ingelezen. Wel ooit artikeltjes e.d., maar me er nooit in verdiept. Ik lees al veel adviezen over hoe het aan te pakken is en dat geeft me inderdaad een prettig gevoel, maar ik ga mezelf ook geen valse hoop aanpraten voor ik weet hoe het zit en hoe serieus het is. Om dat te weten te komen zouden ze met een camera moeten gaan kijken begreep ik van Doc, dus wellicht is dat een volgende stap.

Verder ga ik me niet verdedigen over het feit dat ik me er nogal rot onder voel, ik ga voor mezelf vragen op papier zetten die ik kan stellen aan doc morgen of anders aan Meursing maandag en op die manier zoek ik wat het beste is voor Hill. En als dat betekend dat hij enkele maanden op rust moet in een stofvrije omgeving, dan zet ik hem liever hele dagen in de wei dan enkele uurtjes. Hij heeft daar een buitenstal dus met te slecht weer kan hij gewoon naar binnen. De schok is echter nogal groot als je uit gaat van een verkoudheidje en je dan te horen krijgt dat het nogal wat meer is, vooral als die informatie tot je gebracht wordt met eerst "ik vrees dat ik behoorlijk slecht nieuws voor je heb". Hoe erg het is is me ook niet duidelijk, op dat moment viel het nogal over me heen en heb ik ook niet meer doorgevraagd, dat komt allemaal nog wel. Gisteren stond hij de longen uit zijn lijf te hoesten wat me ook niet echt rustiger maakte, had het idee dat hij stikte af en toe. Vandaag heb ik hem echter maar 1 keertje gehoord, wat me wel weer een beter gevoel gaf en me geruststelde.. Ik ben nou eenmaal snel een zeikerd over mijn paard en ken bronchitis alleen in de "menselijke" vorm bij mezelf, dus moet daar voor mezelf even kennis over binnenhalen. En helaas gaat het op internet dan vaak over de extreme gevallen, wat het ook niet makkelijker maakt om een objectief beeld te vinden.
Nogmaals, verder wil ik me niet verdedigen, ik doe wat mij het beste lijkt voor Hill en ga van daaruit beslissingen nemen over het hoe en wat. Alles staat standby en mocht het advies zijn dat het beter is hem zoveel mogelijk weidegang te geven dan is dat snel geregeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 18:43

Hey! Wat een vervelend nieuws.. :(:)
Maar je moet niet het gevoel hebben dat je aangevallen wordt hoor, het is toch allemaal goed bedoelt? En als jij een second opinion wil, dan doe je dat toch? Vooral als je je daardoor zekerder voelt :j
En ik zie hier niet echt iemand lelijk doen toch?

Omie heeft ook bronchitis, en met een buitenluik en af en toe medicijnen is het goed te doen. Daar rij ik niet meer op omdat ze ook bevangen is geweest en nu 26 is. Ze herstellen soms wat langzamer als ze ouder zijn, maar Hill heeft een goeie conditie, dus hopelijk valt t mee. K snap best dat je ervan schrikt..

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:45

Och jeetje, heel veel sterkte! Ik hoop dat het meevalt en zal ik je eens wat zeggen....doe wat je moet doen. Volg je EIGEN gevoel, als jij een second opinion wil doen dan doe je dat gewoon toch?? Ik heb ook al zoveel elende meegemaakt met mijn paard en de meningen zijn zo verdeeld in deze wereld dat eigenlijk het nooit goed is. Ik heb geleerd mijn eigen gevoel te volgen en dit heeft uiteindelijk ook als beste gewerkt. Jij kent je paard, je wilt er het beste voor en meer dan je best doen kan je niet.

Ik ben zelf bij 3 klinieken geweest en mijn paard was volledig afgekeurd op haar knie, na 3 jaar dag en nacht weidegang en nadat ik haar bij een kennis heb gezet is ze zo goed als zuiver! Dat kennisje van mij kan en weet heel veel, ook van natuurlijke geneeswijze. Ze heeft zelf ruim 15 paarden staan, allemaal met een rugzakje en waaronder ook Joris. Dat is een oud pony met enoooorme luchtweg problemen. Hij was de 1e laatste keer erg slecht maar de laatste keer weer zooo goed. Mocht je er niet uit komen met de artsen, dan wil ik best haar nummer eens geven. Niks moet , kijk maar wat dus jouw gevoel zegt....succes en nogmaals sterkte!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:47

Ik bedoel het zeker niet aanvallend Sec,sorry als dat zo overkomt maar het kwam een beetje zo over alsof je al afscheid aan het nemen was en dat is zeker niet nodig.

Tence heeft ook chronische bronchitis,je ziet er zijn meerdere paarden hier .ze kunnen er oud mee worden,zo bedoel ik het.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:48

Kdenk dat ik me een beetje aangevallen voel omdat ik begrijp dat het lijkt alsof ik Doc passeer hiermee, maar dat is helemaal niet mijn bedoeling. Doc heeft aangegeven dat hij me bepaalde antwoorden niet kan geven, doordat hij Hills voorgeschiedenis niet kent. Meursing kent die voorgeschiedenis wel en ik hoop dat hij me die antwoorden wel kan geven die ik zoek.
Ook voel ik me gewoon rot doordat ik niet goed weet wat nu juist is en wat ik het beste kan doen en dat maakt me gewoon ontzettend verward en verdrietig, want ik heb nu het idee dat ik het altijd fout doe, zowel als ik hem op rust ga zetten als wanneer ik hem laat staan. Mis gewoon de juiste kennis, waardoor ik niet weet waar ik aan toe ben .

Wil verder helemaal niet doen alsof het einde nabij is, maar schrik er wel van, vooral omdat we net besloten hadden er nog een jaar tegenaan te gaan en in Mei nog een keertje te gaan knallen. En nu wordt er gewoon een andere beslissing genomen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:52

Je hoef je niet te verdedigen hoor,je moet doen wat jou het beste lijkt.

Ik heb ook met mijn paarden een heleboel mee gemaakt en schrik ook enorm als Tence wat heeft.Ik kan ook heel emotioneel reageren als hij eens een keer wat minder loopt,zoals je misschien weet heeft hij HKO en is hij voor de sport afgeschreven en zolang hij loopt blijven we hopen.gelukkig gaat het goed met hem nu.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:54

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 18:57

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:01

Zeker niet aanvallend bedoeld hoor Sec, eerder opbeurend :(:)

Wie moet er rijden Marion??

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:04

Zehlia met Magic,weet alleen niet precies hoe laat.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:06

Oke, nou ik houd hem wel aan kijk ik af en toe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:07

Na acht uur, als t programma klopt

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:09

Allard Kalff van de formule 1 races moet in deze rubriek. :D

Anky van grunsven moet in de rubriek van zehliha :P

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:12

Nu

128
Karin De Visser
Topsailing Dunnit