Stal midden Delfland roddels .. 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Falli

Re: Stal midden Delfland roddels .. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:06

Binar schreef:
Vandaag is trouwens de 1e readingsessie, ben echt benieuwd wat er bij sommige paarden uit gaat komen. Ik ben zaterdag aan de beurt dus moet nog ff afwachten!!!

Lekker lesweer!!! Jeeehhaaaaa

Ik denk dat diddle dat ook van par heeft geleerd..

En jah ik kom vanavond stiekem afluisteren.. ben ook wel een beetje benieuwd!! dus ik ga vandaag lekker 2 keer naar stal!!!

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:07

Ik gaat naar stal tot vanmiddag of vanavond allemaal!!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:55

Uhmmm, Par en Dikkie Dik liepen los, het hek was gewoon open... Niks kapot, geen touwtjes en geen hek... Enne, ik heb geeeeeeeeeeen idee hoe dat kon hoor... Knipoog of zou het te maken hebben met het feit dat Dikkie Dik paardenknopen los kan maken en Parretje gewone knopen vast kan maken? Dus dat Syl er heel lief een paardenknoop in had gedaan....

Ik kom vanavond ook even afluisteren! Lijkt me gezelli jullie weer eens 'allemaal' te zien (al zal niet iedereen er zijn, vermoed ik zo..) Dus tot vanaaf!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:56

Falli schreef:
Ik gaat naar stal tot vanmiddag of vanavond allemaal!!

als je toch 2 x naar stal gaat de ruinengroep mag je ook wel ff in losgooibak zetten hoor ,alleen dat kleine monstertje kan je gewoon los laten lopen die doet toch alleen maar gaten in anderen bijten haha net een tijger!!!!!!!!!!!!!!!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:05

Ik wil harde bewijzen dat Diddle die gaten in Joers hals heeft gebeten. Want die lieve kleine Diddle doet zoiets echt niet hoor Schijnheilig

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:08

echt wel en Blando ziet er ook al zo uit.Haha het gaat toch wel uitkomen want de prater komt hihi

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:16

AnitaJoeri schreef:
echt wel en Blando ziet er ook al zo uit.Haha het gaat toch wel uitkomen want de prater komt hihi

Nietus Clown want Blando wordt opgejaagd door die wilde Spetter en dat weet iedereen Ja
We zullen zien wat Diddle zaterdag gaat vertellen!! Tong uitsteken

Het is toch raar dat altijd jouw paard onder de wondjes zit, terwijl Biz en Ko eigenlijk nooit iets hebben Tong uitsteken Ik hoor verder nooit iemand klagen.. Clown En Diddle staat altijd met heeeeell veeeeel paarden los en jij bent de enige die klaagt Koe

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:48

echt niet en fallon heb het ook gezien haha en wilde spetter hihi als je 1 x naar hem kikt rent dat schijtlijstertje weg.
Moet je trouwens niet eens aan het werk!!!!!!!!!!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:02

AnitaJoeri schreef:
echt niet en fallon heb het ook gezien haha en wilde spetter hihi als je 1 x naar hem kikt rent dat schijtlijstertje weg.
Moet je trouwens niet eens aan het werk!!!!!!!!!!

ben aan het werk hoor Clown maar het is hier zo zaaahaaaiiiii Haha! Haha!
Spetter is niet bang voor Blando en pakt hem constant met blote tandjes Duivel

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:16

zoben hongaarse zuurkool aan het maken voor morgen,dan heb ik late dienst en voor vanavond roerbakmix van broccoli en kipfilet erbij.Als het klaar is kan ik vanavond wat eerder eten en op tijd naar stal voor les en reading

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:30

ik ben aan het schoonmaken voor 2 bezichtigingen van mijn huis vandaag!!

1 stel is al een keer geweest en die komen vandaag voor de 2e keer met hun makelaar dus dat is op zich positief.
dus blijf niet zo lang ben nog steeds niet lekker dus alles op gemakkie!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:46

madelon31 schreef:
ik ben aan het schoonmaken voor 2 bezichtigingen van mijn huis vandaag!!

1 stel is al een keer geweest en die komen vandaag voor de 2e keer met hun makelaar dus dat is op zich positief.
dus blijf niet zo lang ben nog steeds niet lekker dus alles op gemakkie!

dat is zeker positief.Ff afw8en dus maar weer,spannend hoor

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:49

ja ja zeker! ga weer ff wat doen kom straks nog wel ff neusen hoor!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:34

Doei!

Ik zit op school Verdrietig
Super saai weer Rolleyes

Was je buitenrit van 3 uur leuk gisteren anita ? Haha! Tong uitsteken

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:49

ja was niet zo zonnig als ze gezegd hadden maar wel droog en Amarat braaf hoor.Veel gegalopeerd.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:13

Haha jaa dat heb ik gehoord van Natascha Haha!

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:54

amarat had ook lekker gezweet Bloos
Zo er vielen vandaag 3 uur uit Haha!
ik was om 12:10 al uit i.p.v 15:20 Tong uitsteken Go jij! Go jij!
en ik was natuurijk super blij de ander helft van de klas had nog 2 uur Tong uitsteken met kunstvakken zijn we in 2en verdeeld Clown

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:22

Zodan! Heb jij Renkie zeker al gedaan?

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:23

neej en waar zit jij nouweer zeker op je werk aan het bokken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:46

Tamara heeft vanmiddag Fly gevangen Haha! Go jij! Go jij!
Omdat lokken dus niet werkte ben eerst ik en daarna Tam er maar gewoon opgesprongen Bloos
Wel beheerst hoor Knipoog

En nu zijn wij een heleboel centjes armer dankzij onze da, maar Fly is weer gewoon thuis, mauwt de hele boel bij elkaar en geeft alles en iedereen kopjes en knuffels.
En we hoeven ook niet bang te zijn dat het aan de hond lag want die is helemaal suf geknuffeld toen Fly haar ontdekte.

Hij heeft wel antibiotica gehad, en nog wat dingen voor de zekerheid, en hij moet binnenkort nog een keer terug, maar dat verklaart dus waarom Tamaar en ik vandaag niet op stal waren.
We komen er zo aan Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:19

Fijn Syl, dat Fly weer terug is!!

Ik ben net terug van stal, en Evita is geread Haha!
Was wel leuk om mee te maken! Alleen haar been blijft een vaaag been.. Volgens Nancy komt het uit haar rug (een soort zenuw inklemming) waar ze last van heeft.
Wat ze vertelde over haar karakter klopt wel helemaal! Ze houdt niet van drukte, ze heeft er een hekel aan om opgesloten te worden (bijv. in een stal, dan gaat ze ook weven) en is dus ook heel blij met haar uitloopje. Verder zei ze dat Evita een beetje eenkennig is en geen erg makkelijk karakter heeft (met name met rijden), dat ze erg drammerig en eigenwijs kan zijn en snel haar kracht in de strijd gooit Haha! Ze is heel slim/ondeugend, maar ook erg gevoelig.. Ze voelt dingen bij mij snel aan.
Verder is het echt een zomerpaard, dan voelt ze zich het beste.
Nancy vond dat we goed bij elkaar passen Lachen , dat ik ook wel op Evita lijk qua karakter en me daarom goed in haar gevoel kan verplaatsen.

Over haar verleden zei ze dat ze het idee heeft dat ze ergens heeft gestaan waar veel drukte om haar heen was, bijvoorbeeld een manege met veel kinderen. Ook was er iets met een jongetje dat verstandelijk niet helemaal "goed" was. Nancy dacht eerst dat het om mijn broertje ging, maar hij heeft Evita volgensmij maar 1 keer gezien Knipoog .
Ze zou vroeger lang samen hebben gestaan met een andere haflingerruin, of er mee in tweespan gelopen hebben, maar dit weet ik allemaal niet helaas.

De rede dat het op het land niet meer met alle paarden goed gaat is een soort rangorde probleem. Evita was vroeger dominanter, maar is nu niet meer fit genoeg (en wat ouder) waardoor ze haar plekje moet afstaan en andere paarden haar gaan opjagen. Ze houdt er ook niet van om in een grote groep paarden te staan, dan voelt ze zich niet op haar gemak, ze staat liever in een groepje met wat rustigere paarden.
Voor de wagen lopen vindt Evita heel erg leuk, het geeft haar voldoening en het gevoel dat ze echt gewerkt heeft wanneer ze terug komt.. dit zou ze ook veel gedaan hebben voordat ze van mij was. (klopt, ze was al beleerd).
Rijden vindt ze ook wel leuk, maar dat wordt de laatste jaren wat minder.

Over haar lichaam vertelde ze dat Evita snel last heeft van ontstekingen, en dat dat naarmate ze ouder wordt meer gaat voorkomen. (Tot nu toe heeft ze wel last gehad van oogontstekingen en die rare pusplekjes op haar huid).. dat moest ik in de gaten gaan houden.
Oh, en Marieke mag ook gerust zijn, haha! Ze vindt je een aardige meid.. je bent alleen wat strenger in aanpak dan dat ik ben zei ze Knipoog

Sommige dingen uit de reading kan ik niet helemaal plaatsen, zoals een hond op stal waar ze iets mee heeft (postitief).. Voor zover ik weet heeft Evita een hekel aan honden, alleen hele kleine rustige hondjes vindt ze oke (Moppie mag wel dicht in de buurt komen bijvoorbeeld).
En haar rug vind ik ook een beetje lastig te beoordelen, aangezien het volgens Steffi en de veeartsen op de kliniek waarschijnlijk uit haar knie komt en haar rug pas geleden behandeld is.. maar wie weet! Ik ben geneigd om toch Steffi hierin te volgen, maar ik ga haar rug maar weer een beetje masseren af en toe.

Verder had ze het erg naar haar zin op stal en is ze blij met haar rust! Lachen

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:22

Leuk zeg Ireen, haha die Mariek. Haha!

En idd vorige zomer werd ze beetje opgejaagd door Regina. Bloos
Arme Evitje. Lovers

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:43

Hihi gelukkig... klopt denk ik wel een beetje dat ik ietsje strenger ben Duivel

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:28

nou marieke heli heeft niks over jou gezegd hihi (ook niks over mij) Bloos

De reading was in mijn opzicht wederom tegengevallen. Denk ook niet meer dat ik het met heli ga doen.
Dit zei ze heli is een heel gesloten paard wat weinig los laat. Hij is wel heel erg tevreden, en vind alles om zich heen wel best!
Heeft zichzelf dit gedrag aangeleerd en hierdoor ook wel onzeker af en toe.
We moeten veel tegen hem praten tijden het rijden want dat vind hij echt fijn en dat geeft hem steun.
Het is een paard wat zichzelf vast zet een echte binnenvetter.
Als ik niet lekker in mijn vel zit of te veel emotie heb dan slaat dat bij hem naar binnen en dat kropt hij dan op.

Verder is hij ook onzeker naar andere paarden en durft hij zich niet te uiten ook al wil hij dat wel eens.
Hij heeft zijn kleur tegen en weet ook niet goed hoe hij om moet gaan met andere paarden.
Ook zei ze dat hij waarschijnlijk lichte artrose heeft in zijn achterbenen maar nog niks verontrustend.
Dus dacht ik dat ik hem ook maar ga zetten op de glucosamine. Het helpt bij mijn vader ook Knipoog

Meer schokkens kwam er niet uit helaas en heeft hij niks over de mensen om hem heen verteld.
Kortom niks spectaculairs met hem.

Dan donna....Zij heeft heel veel last van haar spieren en pezen.
Haar advies was dan ook om haar nog niet in het werk te zetten maar alleen maar stappen (erop is goed) en grondwerk met balkjes lopen want ze zit in de knoop met haar lichaam en benen.
Dus kaar en anous graag een klein adviesje van jullie Haha!
Daarnaas heeft ze nu nog een onzeker karakter dat zeker door de leeftijd komt. Ze heeft consequentie nodig net als een puber.
Ze is snel afgeleid en kan niet alles nog onthouden. Maar ook daar verwijst ze naar de leeftijd.
Verder zij ze dat ze een heel lief karakter heeft en dat als ze een jaar of 6 is we er een heel fijn paard aan zullen hebben ook met rijden.

O ja en of ik dat echt moet aannemen...ze zei ook dat donna wel een blesure gevoelig paard is. Zeker wat betreft haar pezen.
Nou voor mij heeft deze informatie in zo verre waarde dat ik met inrijden het nog gewoon lekker rustig aan blijf doen en gewoon dat balkjes lopen ga proberen.
Haar spieren sterker maken en dan zien we na de zomer wel hoe het gaat!

Nou dat was het wat betreft mijn schatjes Knipoog

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:35

ja je moet die readings ook niet voor alles aannemen maar als leuk voor erbij nemen .
Tamaar van Sam had trouwens ook nog erg gelachen die had dat verzorgstertje van Heli zien lopen toen die er vandoor was gegaan en zag haar heli een klap geven en Tamaar stopte met auto en begon te roepen Madelonnnnnnnnnnnnnnnnnn heb je hulp nodig hahaha was het dat verzorgertje hihi daaaaar lijk je toch niet op ,we hebben wel weer leuke avond gehad.