Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:09

:wave:

Het topic was uit mijn favorieten verdwenen. Dacht al... Wat zijn jullie stil!

Foto's zien er inderdaad goed uit Milou. Lekker hoor, even ertussenuit.

Wij zitten een weekendje in Limburg. Vandaag alweer de laatste dag helaas. Wel veel leuke dingen gedaan :)

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 08:50

Ahhhh wel goed vermaakt dus! Was ook wel mooi weer zeker! Gister beetje fris maar daar kan je je op kleden ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 11:08

Krijg net leuk nieuws, Beau heeft de tv omgegooid en die is kapoet.... Was een tv van maar 1000 euro, die helaas niet verzekerd blijkt te zijn |o. En Leon maar zeggen Beau sloopt niks _O-. Gelukkig dat ik niet veel waarde hecht aan de grote en kwaliteit van zo'n tv maar Leon is niet zo happy (zacht gezegd).

Update:
Nou gelukkig valt het nog mee, hij is waarschijnlijk wel gewoon verzekerd *\o/*. Gelukkig wist ik precies waar de polispapieren lagen :').

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:56

Haha en ik dacht ook, wat zijn jullie stil!

Lekker hoor weekendje Limburg! Hoog of laag?

Ja, ik kom er langzaam aan met Querubi! Gijs is nog steeds geblesseerd dus ik ben op zoek naar andere manieren om ons te 'vermaken' alleen in de bak is dodelijk saai (vinden we ook allebei _O- )!

Ohjee Es! Balen van je tv maar als je een inboedelverzekering hebt moet dat wel gedekt zijn lijkt me?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:06

Ben weer thuis!!!!!!

Jemig Esther, da's balen!
Enne, ziet er goed uit Antoinette!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:34

Ahh balen Es, maar zou inderdaad gewoon verzekerd moeten zijn met een inboedelverzekering. Sowieso ben je volgens mij verzekerd voor schade van eigen huisdieren.

Ja, het was best fris hoor. We hebben het regelmatig koud gehad. Vooral tijdens onze 4-uur durende scootertocht :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:42

Moet nu ook wel wennen aan de temperatuur!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 15:22

Bij een gewone basisverzekering had het niet gedekt geweest, maar wij hebben gelukkig all-risk gedaan :). En met all-risk zijn ook door jezelf (of eigen huisdieren) veroorzaakte schades verzekerd. Aansprakelijkheid heb je sowieso natuurlijk voor schade aan andere maar aan je eigen spullen zit niet standaard in de inboedelverzekering.

Ook weer geleerd :D. En de volgende tv gaat aan de muur bevestigd worden zodat mevrouw Beau er niet meer bij kan :=.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:08

Haha, goed plan!

We zaten trouwens in Valkenburg Antoinette.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:28

Klinkt als de beste oplossing Es!
Valkenburg, ben ik nog nooit geweest maar de omgeving schijnt wel mooi te zijn toch?
De temperatuur.... brrrrrrr!!!

We hebben Querubi morgen 7 weken op stal staan. We zijn bezig om potloodtekeningen van Major en Querubi te laten maken (Valentino hebben we al) en moest vanavond zo aan Major denken dat ik even wat foto's uit 'den ouden doosch' heb opgeduikeld.. SPAM! :D

'actiefoto's tjidens les en zelf knutselen

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk zo'n veilige brede nek (mis ik nu wel := )
Afbeelding

Beentjes strekken op het strand (komt met de zwarte pown 'ooit' ook :):) )

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 07:14

Die strandfoto's van jullie waren toen inderdaad zo mooi! En ik weet nog die bij dat kasteel ofzo in Engeland, daar reed jij ook altijd op van die jaloersmakende mooie plekjes :P. Mooie herinneringen met een dubbel gevoel lijkt me.....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:17

Dat was bij Kenilworth Castle, ja dat was prachtig!
Ja heel dubbel, ik zei gisteren nog tegen Gijs, toen we Major hadden miste ik het 'leerpaard' en nu we een leerpaard hebben mis ik het uberveilige buitenrijden. Het is ook nooit goed!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:32

Jij hebt 2 paarden nodig! Blijven gave foto's van Major. Wat een stoer paard was dat! Balen dat Gijs nog steeds niet hersteld is. Als je bak zat wordt, wordt het tijd om naar buiten te gaan met ander braaf paard :P

Dat is flink balen, Esther, gelukkig blijkt de tv toch verzekerd! Onstuimige puppy?

Lekker weekendje weg, Sas, fijn weekend gehad in het zuiden?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 07:37

Zeer onstuimige puppy, moet dr nu af en toe echt even aan een kort lijntje houden. Vanochtend ook wel 20x deur open gedaan en weer dicht :'). Ze wil me nogal graag omver lopen zodra ik de voordeur open doe om ze uit te laten. Het is nu echt een wedstrijdje wie het eerste buiten is, en dat ben ik dus :D. Al kostte het even wat moeite maar gewoon blijven zitten tot de deur open is en ik er door loop kan best.....

En Antoinet, jij hebt er inderdaad gewoon twee nodig :P. Leerpaard en een chill buitenrij paard.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:51

Haha ik ga het aan Gijs doorgeven _O-
Mijn streven is om volgend jaar zomer lekker alleen naar buiten te gaan.
Maandag had onze bijrijder hem mee naar buiten en hij was aardig heftig (als in sterk doordrammen etc). Ik heb gisteren les gehad en dat was super.

Ga je naar puppie training Esther?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 10:11

Leon zou met haar de training gaan doen, maar die vind het geloof ik niet nodig. Maar ga er nog wel even op aandringen en anders ga ik wel weer :P. Hopelijk wordt zij niet loops tijdens de training :').

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:51

Met een hond van die afmetingen zou ik altijd op training gaan, een beetje controle is toch wel handig :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:26

Ja inderdaad, nu is ze nog niet zo sterk maar straks is het één bonk spier. En ze is nogal enthousiast en wil overal op af :=. Puk loopt gelukkig altijd door en is niet zo geïnteresseerd in andere honden/mensen/blaadjes die fladderen. Maar als ze allebei iets zien waar ze naartoe willen (zoals Sky het buurhondje) nou dan moet ik echt mn hakken in het zand zetten zeg maar :P. Voor Puk heb ik een gentleleader, dat is wel echt ideaal! Denk dat ik die voor die kleine ook nog wel is nodig ga hebben!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:10

Die zou ik zeker aanschaffen als ik jou was.
Deze grotere honden krijgen toch snel een stempel en dat wil je toch ook niet.
Nu zie ik het voordeel weer van mijn kleine monstertjes (al zijn dat ook echte mini terroristen!)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:39

Opvoeden is met die grote zeker nodig, anders neemt Beau jullie mee wandelen. Kaya kan ook trekken, moet je ook consequent terug roepen als ze trek, dan gaat ze snappen dat het toch echt niet mag. Hoeveel lol ze ook heeft. Wij hebben ook gentle leader voor d'r. Ze vindt het maar niets, maar soms wel makkelijk als je geen getrek wil. Dan kan ze keurig naast je over de markt lopen :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 18:44

Op training heb ik geleerd dat ze naar iets toe trekken en je dus de andere kant op moet tot ze weer bij jou blijven. Leuke aan puk is dat ze gewoon voor me uit wil lopen maakt niet uit welke kant op :'). Beau trekt wel echt omdat ze ergens heen wil. Daar zou je die methode wel weer bij kunnen gebruiken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:07

Gister onverwachts een halve dagtocht terug gereden! Ging mee naar de oase om te helpen, bleek er een ruiter door omstandigheden niet terug te kunnen..... Dus met chaps van aad, een geleende cap (opgevuld met keukenpapier)en geleende handschoentjes terug op mijn lieve, maar o zo eigenwijze vriendje!!!!

In ochtend mezelf ook overwonnen met mijn niet zo beste vriend Vamos!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 07:49

Ging het wel goed op Vamos? Op zich is hij best braaf toch?

Hondentraining klinkt altijd zo simpel. Lali loopt ook graag voorop, wil overal naartoe en alles zien. Soms blaft ze daar ook nog bij, wat helemaal een spectakel is. Het gaat het beste als je non stop de aandacht op haar vestigt. Even rustig wandelen is er voor ons ook niet meer bij :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 15:53

Hahaha rustig wandelen lukt met Beau beter dan met puk :'). Beau is echt fijne hond om mee te wandelen puk moet je ook echt bezig houden en vooral in de gaten houden dat ze dr bal nergens vergeet.... Anders wordt je echt gek van dr....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:45

Zo zie je maar weer dat ieder ras hun eigenschap heeft. Herders moet je veel meer bezig houden.
Wat terriers betreft, zolang ik Jock zijn aandacht hou is hij erbij maar om die aandacht te houden is vreselijk moeilijk. Lassie luistert pertinent niet maarja die volgt mij overal waar ik ga dus dat is makkelijk