Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:41

Het is in ieder geval niet iets om je voor te schamen, Melissa. Juist hartstikke knap! Veel sterkte, het is ook niet niks wat je mee hebt moeten maken.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:49

Wilde het eigenlijk voor me houden. Maar er is inderdaad niks om me voor te schamen. Had er nu gewoon echt behoefte aan.
En dit had ik vroeger totaal niet en toen wilde ik het ook echt niet. Maar het was nog gewoon te vers.
En nu ben ik wel zover om er echt over te praten en het beter te verwerken. Want met het laatste heb ik erg veel moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:56

Kirs ik stuur je even een PB!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:02

Wat ik me wel afvraag is in hoeverre je het verliezen van je ouders, zeker als je zo jong bent, echt verwerkt. :( Ik bedoel: vrede zul je er nooit mee krijgen natuurlijk :(

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:06

Ja echt verwerken zal natuurlijk niet.... En vrede er mee krijgen ga ik zeker ook niet krijgen.
Maar bij mij was het ook dat ik meer de negatieve dingen heb onthouden (overlijden van mijn ouders, crematie etc)
Terwijl nu de leuke dingen meer naar boven komen door het bekijken van de filmpjes etc.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:12

Astor schreef:
Ja echt verwerken zal natuurlijk niet.... En vrede er mee krijgen ga ik zeker ook niet krijgen.
Maar bij mij was het ook dat ik meer de negatieve dingen heb onthouden (overlijden van mijn ouders, crematie etc)
Terwijl nu de leuke dingen meer naar boven komen door het bekijken van de filmpjes etc.

Ik vind het in ieder geval echt super knap hoe je het tot nu toe doet. Ik zou het waarsch niet zo goed doen. Je mag daar zeker trots op zijn!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:16

Oké ik snap het. Je had dus als je aan je ouders dacht, vooral negatieve gedachten?
Ik vind het in elk geval heel goed van je dat je hulp aanvaard.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:22

Ja ik droomde er regelmatig over en dat waren geen prettige beelden zeg maar.... Als jullie snappen wat ik bedoel..
Daarom zijn we nu ook veel bezig om juist weer de fijne herrineringen op te halen. Zodat het beter in balans is.
Zodat ik niet alleen maar aan de slechte herrineringen ga denken maar ook aan de goede. Dat het beter in evenwicht is.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:24

Ja ik begrijp het. Heel veel sterkte. Moeilijk hoor!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:28

Thanks Nadien. Het blijft natuurlijk lastig en het verdriet zal nooit weg gaan. Maar misschien kan mij dit een stukje helpen.
Niet geschoten is altijd mis en was er nu aan toe. Krijg nog een paar gesprekken vergoed en heb zeg maar elke 2 weken een gesprek.
Dus mooi verspreid en krijg soms opdrachtjes etc. En nu moest ik inderdaad video's van vroeger terug kijken.

Ben geen 1 moment verdrietig geweest bij het kijken van de video's. Natuurlijk is het niet erg als ik wel verdrietig zou zijn :P
Maar bedoel meer dat ik met een lach op mijn gezicht die video's aan het bekijken was en enorm om dingen moest lachen.
Keek ze ook samen met mijn vriend en schoonmoeder. Erg jammer dat hun mijn ouders nooit gekend hebben.
Enige moment dat ik even verdrietig werd is dat ik er aan dacht dat het zo zonde is dat ze er niet meer zijn.
Maar heb door mijn ouders een hele fijne jeugs gehad en het waren prachtige mensen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:41

Mooi om te lezen melis!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:12

Broccoli schreef:
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre je het verliezen van je ouders, zeker als je zo jong bent, echt verwerkt. :( Ik bedoel: vrede zul je er nooit mee krijgen natuurlijk :(

Iedereen gaat er anders mee om. Daarbij speelt natuurlijk ook mee wat de situatie was en bovenal hoe oud je bent. Ik was 18 en al behoorlijk zelfstandig. Ik heb mijn moeder amper zien lijden en heb mij er meteen bij neer kunnen leggen. Ik geloof in het lot, iets gebeurt om een bepaalde reden en blijkbaar was 12 maart de dag dat het oke was dat mijn moeder mij losliet.

Ongeveer één keer per maand heb ik het een dagje heel zwaar dat gepaard gaat met huilen en afzondering van mijn omgeving, maar verder heb ik eigenlijk nergens last van. Het zal de leeftijd wel zijn geweest en het feit dat ik best veel mensen uit mijn omgeving heb verloren, wat het loslaten makkelijker maakte.

Ook heeft je eigen instelling er heel erg veel mee te maken. Ik ben een open persoon, praat graag over persoonlijk dingen en daardoor is het rouwproces vergemakkelijkt. Mijn moeder verliezen is absoluut het zwaarste wat ik ooit heb meegemaakt, maar het heeft mij de persoon gemaakt die ik nu ben en ik ben heel blij met mezelf. Ik sta sterk in mijn schoenen, ben ambitieus en ik weet dat mijn moeder ontzettend trots zou zijn.

Geloven in de toekomst is denk ik iets dat heel erg belangrijk is met rouwen.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:13

Voor degenen die het leuk vinden, ik heb een nieuwe blogpost geschreven. Het is in het Engels dus als je je Engels wil oefenen, kan ik je mijn blog zeker aanraden. Het is makkelijk geschreven en ik hoor vaak dat de verhalen leuk zijn om te lezen :)

Het laatste verhaal moet je in ieder geval met een hele hoop korreltjes zout nemen.

https://orangerevelry.wordpress.com/201 ... tral-park/

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:22

Ik lees ze altijd :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:26

Mooi om te lezen Melissa en Elja.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het moet zijn voor jullie.. Ik heb ontzettend veel respect voor jullie in elk geval.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:48

Thanks Nadine!

Ahh Kirsten, trouwe volger <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:23

Ik ga met Nadien mee, ik kan het me inderdaad echt totaal niet voorstellen, heb er ook echt ontzettend veel respect voor hoe jullie beiden ermee omgaan!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:26

Kirsten_S schreef:
Iriis_ schreef:
Jaa opzich is het wel al heel leuke om gewoon op vreemd terrein te rijden natuurlijk.. En die hindernissen zagen er ook niet heel hoog uit. Wat ik alleen wel een beetje spannend vind eraan, is dat je dus helemaal geen les krijgt dan? Toch.. Je gaat helemaal zelfstandig de baan op dacht ik?

Jaaa je gaat gewoon het parcours af, dat kan achter elkaar met. een ander .je kan gewoon stoppen of volte maken wanneer je wilt. Als je maar kijkt of er niemand achter je aan komt.

Ik wil wel gaan eigenlijk.... Met z'n 2en lijkt mij ook super leuk! Ik kan alleen niet echt op zaterdag want dan zou ik vrij moeten vragen van m'n werk. En op vrijdag zou ik dan helemaal zelf met de trailer moeten rijden van m'n mama kan niet mee :P

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:30

Astor schreef:
Wilde het eigenlijk voor me houden. Maar er is inderdaad niks om me voor te schamen. Had er nu gewoon echt behoefte aan.
En dit had ik vroeger totaal niet en toen wilde ik het ook echt niet. Maar het was nog gewoon te vers.
En nu ben ik wel zover om er echt over te praten en het beter te verwerken. Want met het laatste heb ik erg veel moeite.

Jaa kan ik me heel goed voorstellen dat je er nu pas behoefte aan hebt. Heeft volgens mij ook wel met leeftijd te maken. Ik merk zelf iig dat ik echt m'n leven aan t analyseren ben enzo :P

Zoals ik al zei in m'n PB ga ik sinds kort ook naar een psycholoog. Voelt toch een beetje 'gek', maar ook heel fijn

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:34

Elja schreef:
Broccoli schreef:

Iedereen gaat er anders mee om. Daarbij speelt natuurlijk ook mee wat de situatie was en bovenal hoe oud je bent. Ik was 18 en al behoorlijk zelfstandig. Ik heb mijn moeder amper zien lijden en heb mij er meteen bij neer kunnen leggen. Ik geloof in het lot, iets gebeurt om een bepaalde reden en blijkbaar was 12 maart de dag dat het oke was dat mijn moeder mij losliet.

Ongeveer één keer per maand heb ik het een dagje heel zwaar dat gepaard gaat met huilen en afzondering van mijn omgeving, maar verder heb ik eigenlijk nergens last van. Het zal de leeftijd wel zijn geweest en het feit dat ik best veel mensen uit mijn omgeving heb verloren, wat het loslaten makkelijker maakte.

Ook heeft je eigen instelling er heel erg veel mee te maken. Ik ben een open persoon, praat graag over persoonlijk dingen en daardoor is het rouwproces vergemakkelijkt. Mijn moeder verliezen is absoluut het zwaarste wat ik ooit heb meegemaakt, maar het heeft mij de persoon gemaakt die ik nu ben en ik ben heel blij met mezelf. Ik sta sterk in mijn schoenen, ben ambitieus en ik weet dat mijn moeder ontzettend trots zou zijn.

Geloven in de toekomst is denk ik iets dat heel erg belangrijk is met rouwen.

Heel mooi om te lezen El! Weet nog zoo goed die keer dat ik bij jou ging slapen..

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:36

Haha ja dat waren nog eens mooie tijden he :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:40

Niets om je voor te schamen, Iris. 't Is juist een dappere stap.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:05

Kirsten_S schreef:
Ik lees ze altijd :D

Me too, vind ze erg leuk El ! :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:49

Iriis_ schreef:
Ik wil wel gaan eigenlijk.... Met z'n 2en lijkt mij ook super leuk! Ik kan alleen niet echt op zaterdag want dan zou ik vrij moeten vragen van m'n werk. En op vrijdag zou ik dan helemaal zelf met de trailer moeten rijden van m'n mama kan niet mee :P

Hmm dan wordt het wel moeilijk indd :P

Kan je met jou combinatie alleen met b rijbewijs?

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:48

Leuk als jullie komen crossen! Je kan gewoon hele dag komen, weet niet of je hele dag moet werken iris? Maar je kan idd overal langs als je de hindernis niet wil nemen. Ik wil ook weer poging doen...zondag eerst maar weer eens springlesje want heb al paar maanden niet echt gesprongen. Maar ik ga ook gewoon voor de lage hoor. Gewoon alleen sprinfen wat je wilt. En er lopen wel hoop mensen rond. Dus dat is we fijn.