Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:51

Pebbs schreef:
Bien, tbs lijkt me ook wel interessant! Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden :D

Ja! Wordt denk ik heftig, en zwaar, maar heb het idee als ik dat doorstaan heb, dat ik alles aan kan :D . (Figuurlijk)
Drang en dwang en zo'n heftige doelgroep lijkt me eng, maar juist daarom wil ik heel erg die kant opzoeken.
Als ik iets kies dat 'veilig' is, zal ik nooit leren of verder ontwikkelen (professioneel en persoonlijk) denk ik.
En ik denk ook juist door de doelgroep dat de begeleiding daar wel optimaal is :j

Pebbs

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:57

Ja ben ik met je eens, je Moet ook de moeilijke gevallen mee maken denk ik..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:40

Hopelijk wordt het iets Meliss. Het is zeker poedersuiker om zo wenig geld te hebben.
Toen ik stage liep waren mijn inkomen ook maar 180. Redde het daar ook maar net mee.
Ben blij dat ik nu nog een weekje vrij ben voor school begint, werk nu bijna elke dag een paar uurtjes.
En natuurlijk als school begint werk ik ook al meer dan wanneer ik stage heb.

Moet me uitgroei weer laten aanpakken bij de kapster..
Wil nog een leuk hoofdstelletje kopen voor Izzy en het longeertouw op den duur.
Waarom wil ik zoveel whahaha ;+ .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:49

Is altijd zo, dan zie je weer wat voorbij komen en dan denk je dat is leuk! Dat wil ik ook!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:54

Ja ik heb het altijd juist wanneer ik in een maand extra veel uitgaven heb op wanneer ik weinig loon heb haha :P .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:57

Ja dat hou je altijd wel denk ik, het komt vaak ongelegen :P

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:13

Eva, Leuk dat je vanmiddag naar Gina bent geweest. Hoe was het? Wat heb je met haar gedaan vandaag?

Manon, Heerlijk dat de paarden weer lekker op het land staan. Doet ze vast enorm goed met dit koude weer en na dat veel stil staan.
Lief dat Izzy zo bleef staan toen je haar uit de weide wilde halen! Ze heeft nu al in de gaten dat jij diegene bent die dagelijks voor haar zorgt.

Fijn dat ze vandaag een stuk beter luisterde met longeren. Had je weer op het veld gelongeerd? Of gewoon in de binnenbak?
En tja om een paard voorwaarts te laten lopen.. Denk voornamelijk veel overgangen laten maken zodat ze op je gaan letten en actiever worden.

Noortje, Lastig dat je ouders even zo 'irritant' doen! Misschien hebben ze gewoon hun dag niet...

Nice dat Xander nog meer gaat groeien :D Je moet hem een keertje opmeten! Is leuk om te weten!

Esmee, Jammer dat jij vaak ruzie hebt met je moeder.... Maja als jullie zoveel verschillen in karakter kan dat nogal botsen..

Kirsten S, Aan vliegen denk ik vliegles met Ringo. Omdat het woensdag is en je dan altijd gaat springen :P

Lisette, Fijn dat je je laarzen eindelijk op hebt kunnen halen maar balen dat ze te klein waren.. Hopelijk zijn die maat 40 helemaal goed voor je!

Sabine, Mooie bedrijven heb je uitgekozen om eventueel stage bij te gaan lopen. Lijkt mij heel interessant en vooral erg leerzaam.
Maar natuurlijk ook heel zwaar! Hou ons op de hoogte want ik ben erg benieuwd! Hopelijk kun je snel wat leuks vinden!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:17

Nou dan hebben ze al een aantal weken hun dag niet..........

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:22

Had haar vandaag in de buitenbak gelongeerd.
Ligt nog erg veel sneeuw dus dacht mag vast wel in de buitenbak dan :P .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:24

Is die niet veel te hard dan?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:25

Nee want er ligt een laag sneeuw op. Er zijn een paar harde stukken maar daar ging ik dan omheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:26

Onder de sneeuw is de bak toch ook bevoren? Paard zakt zo door de sneeuw heen

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:28

Ik zou niet te veel buiten gaan longeren nu de grond is zo hard als steen :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:29

Nee de bak was niet hard. Heb er namelijk zelf toch ook door heen moeten lopen?
Het ging allemaal prima, ze kon gemakkelijk stappen en draven.

Binnenbak was bezet, jong paard werd daar aan de longe gereden anders ging ik de binnenbak in.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:30

Hmm ik was vandaag naar de open dag van het media college gaan .
Helaas maar ik vind het wel te ver , met de scooter is het ongeveer anderhalf uur .
En de trein word ook behoorlijk duur :P . Dus ik ga maar naar Roc hilversum daar kan ik gewoon met de bus heen en het is gratis :)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:30

Beste iedereen..

Ik lees elke dag mee en reageer eigenlijk nooit. Ik lees hartstikke leuke verhalen maar elke keer zie ik weer gezeik staan over zulke stomme dingen. Serieus.. Wees wat optimistischer!

Ik heb geen ouders, een familie die nooit wat van zich laat horen en ik leef een ongelofelijk turbulent leven. Maar mij hoor je, op nu na niet zeiken. Ik heb hogere vaste lasten dan ik per maand binnen krijg waardoor al mijn spaargeld op gaat. En toch lach ik iedere dag. Ja, ik ben depressief, en heb elke week wel een moment waarbij ik bij mezelf afvraag waarom mijn wereld helemaal is ingestort maar alsnog maak ik er het beste van.

Behalve deze uitschieter weet niemand hoe ik mij voel. Ik maak er elke dag weer het beste van, ook al heb ik helemaal niets. Mijn vriend en vrienden zijn het belangrijkst in mijn leven, en op het moment dat jou iets ergs overkomt, iets levensveranderend, dan ga je plotseling de kleine dingen in het leven waarderen.

Noortje, als je het niet fijn vindt bij je ouders, waarom ga je dan niet in de sociale huur? Zoek werk dichterbij (horeca hoeft niet per se 30 km verderop, hier heb je ook genoeg restaurants en hotels). Dan kan je eventueel zelfs een uurtje langer werken per dag, scheelt je bezinekosten en je bent vrij om eigen keuzes te maken. Sociale huur is niet duur maar je moet wel ingeschreven staan.

Manon, heel erg leuk dat je een pony heb. Izzy ziet er heel schattig uit. Hou je uitgaven alsjeblieft goed in de gaten want het pad des levens is niet te voorspellen. Je weet nooit wat er op een dag met Izzy kan gebeuren, maar goed. Dat heeft iedereen hier al duidelijk gemaakt. Ik wou nog heel lang geleden wat aan je vertellen. Het ging over die discussie dat je moeder graag wilde dat jij een week in Zwolle op de dieren zou passen omdat zij dan op vakantie wilde gaan. Doe dat. Dit is het minste dat je moeder van je kan vragen. Je krijgt geld van je ouders om rond te komen (als ik het goed onthouden heb) en zij passen op je hond. Werk de weken ervoor een dag meer per week en je het missende salaris valt je niet eens meer op. Met je pony komt het wel goed, die overleefd zich wel. Melissa wil haar vast wel een keertje losgooien en anders heb je nog een paar andere stalgenoten.

Melis, ik hoop dat je een baantje kan vinden. Misschien barvrouw in Anno? Daar zoeken ze nog steeds mensen geloof ik.

Verder ga ik nergens meer wat over zeggen. Heb al teveel gezegd, sorry daarvoor maar ik moest het nu echt even kwijt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:38

Ff snel een meldig, ga straks blijlezen. Maar ik heb heerlijk gereden :):)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:41

Tja jammer dat je er zo over denkt elja .
Ergens vind ik dat je gelijk hebt maar ik vind ook dat iedereen zn ei kwijt moet kunnen .
Wel klote dat jij je de laatste tijd zo poedersuiker voelt :(:)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:48

Oh dus ik mag niet meer zeiken? Jammer dan, want ik doe het toch. Weet precies wie er wel voor me zijn en wie niet. Verder weet jij ook helemaal niet hoe het met mij gaat of hoe ik me voel. Dus kom mij niet vertellen wat ik moet doen. je bent niet de enige met problemen
Laatst bijgewerkt door Pebbs op 08-02-12 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:49

elja,
ik snap jouw mening heel goed. maar ik denk dat ieder zo zijn eigen problemen heeft,
en dat dat voor iedereen erg is. ik heb zelf ook genoeg problemen thuis, en ik denk dat iedereen dat wel heeft. maar, als je ergens mee zit, moet je dat kwijt kunnen. zij vinden dat erg, jij vind blijkbaar(zo vat ik het op ) dat zij zich eigenlijk aanstellen. maar ik denk dat we niet voor elkaar kunnen bepalen wat erg is en wat niet.
ik bedoel dit niet als kritiek op jou, ik probeer het alleen uit te leggen dat je het ook uit een ander opzicht kan bekijken !
als je teveel gaat denken, jullie zeuren, jullie stellen je aan, ga je minder goed naar ander luisteren, en verlies je sympathie.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:54

@jiska: erg mooi omschreven!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:56

Ik kan me heel goed voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn om geen ouders meer te hebben Elja, maar hoe het er hier thuis op het moment 'aan toe gaat' is ook niet alles.. Word uitgemaakt voor onbetrouwbaar en ik spoor niet helemaal, of dan zou ik ineens geld van haar jatten of nooit eens rekening houden met iemand. En het stomme is, ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik dan fout doe. Durf amper m'n mond open te trekken omdat ik dan geheid weer de wind van voren krijg. Ik slaap er slecht van, omdat ik me blijf afvragen waarom ze me in hemelsnaam zo naar beneden wil halen, als ik het haar vraag krijg ik geen duidelijk antwoord. Kan me op school niet goed concentreren omdat ik er alweer tegenop zie om naar huis te moeten. Dan zijn die paar uurtjes bij de paarden heilig voor me, maar ook daarvoor vindt ze vaak zat een reden dat ik weer niet mag.. En nogmaals ik kan het me echt wel in jouw mening vinden, maar voor mij is het gewoon anders op het moment.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:08

Weten jullie trouwens nog een leuke naam voor het topic ?
ik dacht nu aan dit : Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17' :+
Ben nogal inspiratieloos ..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:11

Oke nu komt er een een langeee post van mij.

Elja, ik snap je punt. Maar, je kan er ook anders naar kijken. Iets wat ik ervan geleerd heb, is dat iedereen anders reageert in de situatie. Bijv. mijn moeder vond troost in het graf bezoeken en moest niks hebben van mijn vaders spullen, maar bij mij was het anders om. Ik wou liever niet het graf bezoeken en vond het heerlijk om in mijn vaders spullen te snuffellen. Nu kan je vinden dat ik bijv. zeur, over dat ik mijn vaders graf niet bezocht, maar ik kon dat gewoon niet aan. Dit is uiteraard een vrij 'heftig' voorbeeld, maar je kan het ook kleiner zien.

Bijv. ik laat me niet de grond in trappen door rot opmerkingen van andere, van mij krijgen ze er een terug, maar iemand anders kan het zich heel erg aantrekken en wilt dan misschien ook het even kwijt kunnen en ik kan er niet tegen als er hele hoge verwachtingen van mij staan. Iemand anders vind dan dat ik mij aanstel en mij er niks van moet aantrekken.

Snap je wat ik bedoel? en ik vind dat je in dit topic ook even je ei kwijt moet kunnen en het is voor niemand gezond om alles op te kroppen ;) (en deze bedoel ik ook van jou, mijn pb box staat altijd voor je open!!)

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:20

ik denk dat ik ook nog wel een voorbeeld heb wat van toepassing is.
ik heb geen contact meer met mijn moeder, nu al zo'n 3 jaar niet.
ik denk dat jij dat niet kan snappen. jij zal denken, je hebt tenminste nog een moeder !
dit snap ik aan de ene kant wel, maar je moet je ook kunnen verplaatsen in iemands anders schoenen.
je weet niet van te voren wat er allemaal gebeurt is, dat kan je ook niet weten. zo heeft ieder zijn eigen ding. zelf heb er totaal geen last van, dat ik vind dat anderen niet moeten zeuren. mijn stiefmoeder(die overigens als mijn moeder aanvoelt) heeft kanker. heel erg, maar ik denk er niet echt bij na. ik heb zoiets, ieder zijn eigen ding, en het is niet zo dat het mijne erger is dan de jouwe. dit is voor mij erg, dat is voor jou erg.

ik zet dit overigens niet allemaal neer zodat jullie ook mijn verhaal weten, maar meer om een voorbeeld te geven :P