KNHS instructieweek 10!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurrr_

Re: KNHS instructieweek 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:22

hahaa als ik die 2 dekjes er nog bij koop dan heb ik er [even tellen] 13 waarvan ik 1 al heb verkocht en 3 nog wil verkopen :)
oja dan nog 2 wedstrijddekjes!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:23

xMarloess schreef:
Marieke, jij hebt tenminste een springzadel! Ik moet de springlessen en crosstrainingen met een dressuurzadel zien te overleven :=

Jaja heb ik hard voor gespaard :))
Moet trouwens ook nog nieuwe beugels voor mn springzadel.
die zaten er niet bij moet telkens beugels verwisselen -vet irritant-

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:25

ja beugels verwisselen is idd irritant, heeft meisje bij ons op stal ook..
Ik heb gewoon vzh zadel maar als ik ooit een eigen paard neem wil ik echt een mooi op maat gemaakt dressuurzadel in t zwart en dan een gave bruine springset :):)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:26

Heb ook een nieuwe frontriem nodig, gister zag ik em in een keer verdwijnen in Donja's mond :')
de schade viel mee, 3 steentjes zijn dood maar t leer is ook beschadigd Y;(
Dus nu wil ik graag een ww-frontriem :D

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:27

Faya__ schreef:
Lisa dan is het waarschijnlijk toch niet zo handig om bij elkaar te gaan, Faya reageert daar super erg op en doet soms (niet zo vaak gelukkig) hetzelfde en meestal ga ik dan vliegen dus tja :o

tja idunno, ik weet niet hoe nerveus jou paard is enzo maar zimba reageert ook echt op alles, maar wat hij doet is heel 'rustig' hij gaat niet rennen en bokken en vliegen, hij gaat stil staan en wilt dan niet meer vooruit en geeft een rodeo... het is echt heel apart bij hem.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:28

Ik heb voor het springen en crossen van die veiligheidbeugels die altijd aan mijn springzadel zitten. Dat zijn van die beugels die aan de zijkant open kunnen klappen als je in de beugels blijft hangen, gelukkig heb ik ze pas een keer uit moeten testen bij de pony.

Ik ben niet echt verkouden, maar gewoon zo benauwd en hoesterig. Dat vind ik altijd zo vervelend met rijden, omdat ik dan helemaal geen lucht meer krijg. Zit er ook aan te denken om Annie een dagje vrij te geven. Moet naar stal fietsen, maar het waait echt onwijs hard en zo nu en dan ook een behoorlijke bui en aangezien ik al niet zo lekker ben lijkt me dat niet zo verstandig.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:28

pff ik heb alleen een vzh zadel hoor.. en 5 dekjes ofzo..

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:30

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:30

xMarloess schreef:
Marieke, jij hebt tenminste een springzadel! Ik moet de springlessen en crosstrainingen met een dressuurzadel zien te overleven :=

Haha ik ook. :+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:31

Ik ga waarschijnlijk niet mee op buitenrit, aangezien ik niet zo'n zin heb in gedoe. Als Annie er namelijk vandoor gaat (weet natuurlijk niet of dat gebeurd) dan kan ik haar met geen mogelijkheid meer houden en ik heb geen zin in ongelukken. Het is heel leuk om het bos in te gaan en Annie is over het algemeen heel braaf in het bos, maar ik ga dan wel liever gewoon met een klein groepje waarvan ik de paarden ken zeg maar. En ik ga het toch niet missen als ik niet mee ga. Met de pony ging ik wel altijd en het was altijd best wel een gedoe, veel die het toch spannend vinden en blabla, en ik heb gewoon liever niet dat er iets gebeurd.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:32

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:34

Haha marieke is kieskeurig :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:35

Ach zou ik ook zijn hoor, als je toch nieuw moet :P

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:35

DewiRox schreef:
Ik ga waarschijnlijk niet mee op buitenrit, aangezien ik niet zo'n zin heb in gedoe. Als Annie er namelijk vandoor gaat (weet natuurlijk niet of dat gebeurd) dan kan ik haar met geen mogelijkheid meer houden en ik heb geen zin in ongelukken. Het is heel leuk om het bos in te gaan en Annie is over het algemeen heel braaf in het bos, maar ik ga dan wel liever gewoon met een klein groepje waarvan ik de paarden ken zeg maar. En ik ga het toch niet missen als ik niet mee ga. Met de pony ging ik wel altijd en het was altijd best wel een gedoe, veel die het toch spannend vinden en blabla, en ik heb gewoon liever niet dat er iets gebeurd.

Logisch :)
Ik kijk het die week even aan welke paarden + ruiters er mee gaan en hoe mijn paard zelf is.
De mijne kan hardstikke braaf zijn maar ook strondvervelend :P
Peri wil overigens ook ECHT voorop lopen en er zullen helaas ook andere paarden zijn die dat 'echt' willen
als dat 'echt' zo is ga ik zowiezo niet mee peri knokt er echt voor en als hij op buitenrit niet voorop kan lopen heb ik er geen fijn paard aan :')
Zowiezo peri loopt knoerhard vergeleken met andere paarden (denk dat jullie daar nog van gaan staan te kijken hoe hard hij uitstapt!)

dus als ik dan voorop kan loop ik gewoon voor de groep uit en draai optijd terug en loop zo telkens heen en weer.
maar dan zal er wel wee riemand bij zijn die een paard heeft die daar niet tegen kan,
als dat zo is bijv ga ik dus al niet meer mee :=

bosritten doet die zover ik weet braaf, zelf nog nooit gedaan met hem daarom wil ik het wel eens doen hier in de buurt ook een ONWIJS mooi bos, maar het komt er telkens niet van!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:36

Fleurrr_ schreef:

zwart borsttuig bij bruin springzadel is not done hea :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:37

Me ouders hebben de LP aangesloten want een herrie komt daar uit zeg. Zeggen ze vervolgens nu komt hippe muziek dus ik luister tjuuuuuus mogelijk nog meer herrie ^)
Gelukkig moet ik zo werken :+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:38

Ja of we moeten zorgen dat we samen kunnen Mariek, dan gaan wij voorop en mogen we misschien vooruit. Annie stapt namelijk ook heel hard (wat wil je als je 1,75m ben) en ook graag voorop. Maar dat zien we nog wel, ik denk namelijk niet dat het mag want ze willen dat je bij de groep blijft.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:39

Queelens schreef:
Zowiezo peri loopt knoerhard vergeleken met andere paarden (denk dat jullie daar nog van gaan staan te kijken hoe hard hij uitstapt!)

Haha zag het al een beetje op je filmpje, Faya gaat ook echt hard, in de groepslessen wordt ik er echt helemaal gek van, vooral in stap met uitstappen idd.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:39

Queelens schreef:
Fleurrr_ schreef:

zwart borsttuig bij bruin springzadel is not done hea :D

haha idd :=

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:40

Ik denk dat degene die het nieuwe topic maakt maar vast moet beginnen! Maar moeten we echt citaten? Dat moet ik dat hele topic doorkijken! Haha, wat voor citaten hebben jullie dan?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:41

Fleur zou het toch doen ?
Ik wil trouwens graag helpen hoor, na morgen :P

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:41

Ik heb die van is erverybody happy, dat lied.
En ik ga me varken uit de wei halen ofzo.
Ik wil best dat hele topic door spitten.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:43

DewiRox schreef:
Ja of we moeten zorgen dat we samen kunnen Mariek, dan gaan wij voorop en mogen we misschien vooruit. Annie stapt namelijk ook heel hard (wat wil je als je 1,75m ben) en ook graag voorop. Maar dat zien we nog wel, ik denk namelijk niet dat het mag want ze willen dat je bij de groep blijft.

Ja indd en ik kan dus waarsch met peri zijn tempo alles behalve continue bij de groep blijven
ik kan best achteraan beginnen binnen 1 minuut ben ik alweer vooraan loop ik een paar meter vooruit en sluit dan weer achteraan ofzo
Maar dat overleggen en zien we daar wel als het kan en uitkomt voor iedereen ga ik mee, anders niet. Ik wil geen mensen dwarsliggen omdat mijn paard zo nodig hard moet lopen (met zijn 1.56m) :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:44

Faya__ schreef:
Queelens schreef:

Haha zag het al een beetje op je filmpje, Faya gaat ook echt hard, in de groepslessen wordt ik er echt helemaal gek van, vooral in stap met uitstappen idd.

en op die filmpjes stap ik hem dan nog niet uit, dan loopt die nog harder.
Ik zal het eens een keer laten filmen.

Heb ook een keer geteld hoeveel seconden peri erover doet om een rondje uit te stappen in een 20x40 bak dat was niet zo lang denk een halve minuut? ben benieuwd hoe lang andere paarden daarover doen

-wie voelt zich geroepen te tellen??-

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:44

Hahaah ik wil wel graag 't nieuwe topic maken maar dan moeten jullie wel helpen met citaten en bv. allemaal een stukje schrijven :D